Η Audi πιθανά είναι η πρώτη εταιρεία που θα αποκαλύψει τα σχέδια της για είσοδο στην F1 λίγες ημέρες μετά την οριστικοποίηση των τεχνικών κανονισμών όσο αφορά τα κινητήρια σύνολα των μονοθεσίων για το 2026.
Έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων και συζητήσεων ώστε να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο η Γερμανική εταιρεία θα εισέλθει στον κόσμο της Formula 1, είναι σχεδόν βέβαιο πλέον πως η Audi έχει καταλήξει σε συμφωνία με την ομάδα της Sauber, η οποία τρέχει υπό την σκέπη της Alfa Romeo από το 2018 στο πρωτάθλημα. Η συμφωνία θα αφορά πλήρη εργοστασιακή συμμετοχή και όχι απλά παροχή κινητήρων.
Αρχικά η Audi προσέγγισε την McLaren, μέσω του πρώην οδηγού της και CEO του DTM, Gerhard Berger, με σκοπό να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας, με στόχο την συνεργασία των δύο στην Formula 1. Ωστόσο οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν, καθώς οι ιδιοκτήτες της McLaren, το fund Mumtalakat από το Μπαχρέιν, αρνήθηκαν την πρόταση. Τελικά η Audi βρήκε αυτό που έψαχνε στο πρόσωπο της Sauber, αφού πρώτα είχαν αξιολογηθεί οι περιπτώσεις των Aston Martin και Williams.
Οι συζητήσεις με την ελβετική ομάδα βρίσκονται πλέον σε προχωρημένο επίπεδο, καθώς το αφεντικό της, Finn Rausing, αρνήθηκε να την πουλήσει στον Marco Andretti για 350 εκατομμύρια ευρώ στα τέλη του 2021, καθώς ο Αμερικανός πρώην πρωταθλητής της F1 δεν δέχτηκε τους όρους που έθεσε ο ισχυρός άντρας της Sauber. Η Audi όμως, σύμφωνα με πηγές, είναι διατεθειμένη να δώσει περισσότερα χρήματα για να αγοράσει μικρότερο ποσοστό της Sauber, ενώ και ο Rausing θα παραμείνει στην εταιρεία, ως ιδιοκτήτης ενός μικρού μέρους της. Υπάρχει επίσης η υπόσχεση, η Sauber να αναπτυχθεί περαιτέρω ως εργοστασιακή ομάδα, όπως έκανε η BMW από το 2006 ως και το 2009. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε μάλιστα, πως ο τωρινός CEO της Audi, Markus Duesmann, ο οποίος έχει στηρίξει ενεργά την είσοδο της εταιρείας στη Formula 1, είχε διατελέσει υπεύθυνος R&D στην BMW Sauber από το 2007 ως και το 2009, επομένως γνωρίζει καλά τον τρόπο που εργάζονται στο Hinwil.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.
Σύμφωνα με πηγές, η Audi σκοπεύει να κατασκευάζει το σασί του μονοθεσίου της στο Hinwil, καθώς η Sauber έχει μια από τις πιο προηγμένες αεροδυναμικές σήραγγες, ενώ η μονάδα ισχύος θα κατασκευάζεται στο Neuburg, δίπλα στο Ingolstadt της Βαυαρίας, παραδοσιακή έδρα της Audi. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την «αδερφή» Porsche, η οποία αναμένεται να κατασκευάζει τα περισσότερα μέρη του κινητήρα της στο αντίστοιχο τμήμα της Red Bull Powertrains στο Milton Keynes.
Όπως και η Porsche, έτσι και η Audi θα δημιουργήσει μια νέα εταιρεία/παράρτημα για το project της Formula 1. Υπάρχουν φήμες πως ο Adam Baker, πρώην εργαζόμενος της BMW και της FIA, τον οποίο προσέλαβαν οι Γερμανοί το 2021, θα αναλάβει τα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθυντή, αν και ισχυρή υποψηφιότητα θέτει και ο Julius Seebach, ο οποίος είναι CEO της Audi Sport και σαφώς έχει μεγαλύτερη εμπειρία στο να μανατζάρει από τον Baker. Ωστόσο είναι πολύ πιθανό, ο Seebach να βρεθεί τελικά επικεφαλής του τμήματος R&D.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Ενώ όμως η Audi φαίνεται πως προχωράει με γοργούς ρυθμούς τα σχέδιά της για την Formula 1, στο στρατόπεδο της Porsche τα πράγματα μένουν για την ώρα στάσιμα. Παρά το ότι ήταν κοινό μυστικό πως στη Στουτγκάρδη περίμεναν την οριστικοποίηση των τεχνικών κανονισμών για το 2026 για να προβούν σε ανακοινωσεις, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα, μια εβδομάδα μετά τις αντίστοιχες ανακοινώσεις της FIA. Red Bull και Porsche τηρούν σιγή ιχθύος μέχρι στιγμής, ωστόσο ένα επίσημο μαροκινό έγγραφο ( εκδιδόμενο από τις αρχές κατά των καρτέλ), το οποίο κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο τον τελευταίο μήνα, αναφέρει πως οι δύο εταιρείες θα πρέπει να περιμένουν εώς τις 30 Αυγούστου πριν πάρουν το πράσινο φως να συνεχίσουν. Ίσως λοιπόν η Porsche περιμένει αυτή την ημερομηνία για να κάνει ανακοινώσει, κάτι το οποίο μένει να δούμε.