Πώς η McLaren Racing έχασε δύο φορές τη νίκη στον Καναδά και ποια είναι η οπτική της Red Bull Racing στο ζήτημα.
Το Grand Prix Καναδά ήταν ο καλύτερος αγώνας που έχουμε δει μέχρι στιγμής στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. Οι 70 γύροι τα είχαν όλα, από εκπλήξεις στη βροχή, ανατροπές στη στρατηγική και δράμα για κορυφαίους συνδυασμούς. Επιπλέον οι μάχες για τις κορυφαίες θέσεις κράτησαν μέχρι και τον τελευταίο γύρο.
Νικητής του αγώνα ήταν ο Max Verstappen της Red Bull Racing, o οποίος έφτασε τις 6 νίκες στη σεζόν και 60 στην καριέρα του. Αναμφίβολα ήταν μια από τις δυσκολότερες νίκες της καριέρας του, την οποία απόλαυσε. Έπρεπε όμως να είναι αλάνθαστος, να έχει σωστή στρατηγική και την τύχη με το μέρος του.
Στον 25ο γύρο του αγώνα ο Logan Sargeant είχε επαφή με τον τοίχο στην έξοδο της στροφής 4 και σταμάτησε στην άκρη της πίστας με ζημιά στο μονοθέσιό του. Εκείνη τη στιγμή ο Lando Norris της McLaren Racing ήταν στην 1η θέση με διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον 2ο Max Verstappen.
Από τη στιγμή που εμφανίστηκε η κίτρινη σημαία μέχρι να δοθεί εντολή να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα πέρασαν 45 δευτερόλεπτα. Αυτό αποδείχθηκε κρίσιμο καθώς ο Νόρις φρέναρε για τις στροφές 13-14 τη στιγμή που η Διεύθυνση Αγώνα έθεσε τον αγώνα υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας και δεν πρόλαβε να μπει στα pits.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του GP Καναδά πατώντας play στο παρακάτω βίντεο.
Όπως είναι λογικό οι αντίπαλοί του μπήκαν αμέσως για αλλαγή ελαστικών κι εκείνος ακολούθησε ένα γύρο μετά χάνοντας δύο θέσεις. Σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα αναφέρθηκε στο γεγονός πως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας τον βοήθησε στη νίκη του στο Μαϊάμι κι εδώ όχι. Ωστόσο αν το σημείο που βγήκε στην πίστα ήταν λάθος στο Μαϊάμι, τότε δεν σημαίνει πως διορθώνεται το λάθος με ένα ακόμα λάθος, διότι η εικόνα του αγώνα άλλαξε σε τεράστιο βαθμό.
«Έπρεπε να κερδίσουμε σήμερα, είναι τόσο απλό. Ως ομάδα δεν κάναμε καλή δουλειά. Δεν μπήκαμε όταν έπρεπε και κολλήσαμε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Δεν πιστεύω πως ήταν θέμα τύχης η ατυχίας. Δεν πιστεύω πως ήταν το ίδιο πράγμα με το Μαϊάμι. Πήραμε τη λάθος απόφαση. Φταίω εγώ, φταίει η ομάδα και θα συζητήσουμε γιατί πήγε στραβά ο αγώνας μας. Έπρεπε να κερδίσουμε και είναι εκνευριστικό γιατί ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε».
Στο δεύτερο μισό του αγώνα, η πίστα του Μόντρεαλ άρχισε να στεγνώνει πολύ γρήγορα και ήταν θέμα χρόνου να δούμε αλλαγές ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα. Την αρχή την έκανε η Mercedes-AMG με τον Lewis Hamilton κι αργότερα ακολούθησαν και οι υπόλοιποι.
Ο Verstappen μπήκε για αλλαγή ελαστικών στη μεσαία γόμα στον 45ο γύρο και ο Norris έμεινε στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η McLaren δεν κάλεσε αμέσως στα pits τον Βρετανό αλλά τον άφησε δύο παραπάνω γύρους στην πίστα. Όταν μπήκε για αλλαγή στη μεσαία γόμα ο Νόρις, βγήκε πίσω από τον Verstappen.
Αυτό ήταν ένα χρονικό σημείο στο οποίο πιστεύουν στη Red Bull Racing πως μπορούσαν να χάσουν τον αγώνα. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής των «ταύρων», Christian Horner, η McLaren πιθανότατα «πέταξε» τη νίκη μέσα από τα χέρια της.
«Το πιο σημαντικό σημείο του τριημέρου ήταν ξεκάθαρα η μετάβαση από τα ελαστικά βροχής σε αυτά για στεγνό οδόστρωμα. Ο πρώτος τομέας της πίστας ήταν ακόμα βρεγμένος και όταν τα μονοθέσια έβγαιναν από το pitlane έχαναν θερμοκρασία τα ελαστικά τους. Ήταν σωστό το χρονικό σημείο μετάβασης στη μεσαία γόμα. Ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητά του και άνοιξε τη διαφορά στα 20 δευτερόλεπτα. Όμως με κάθε γύρο που κάναμε εμείς, τα ελαστικά μας ανέβαζαν θερμοκρασίες. Μας προκάλεσε έκπληξη που ο Norris δεν μπήκε ένα γύρο μετά τον Verstappen. Τον άφησαν έξω για δύο γύρους και αυτό ήταν κρίσιμο γιατί ο Max είχε περισσότερο χρόνο να φέρει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία. Όταν ο Lando βγήκε από τα pits o Max μπόρεσε μόλις σε έναν τομέα να ανοίξει κατά τρία δευτερόλεπτα τη διαφορά. Οπότε το σημείο που μπήκαμε για αλλαγή ελαστικών ήταν κρίσιμο».
Ο Norris τερμάτισε για τρίτη φορά στη 2η θέση Grand Prix στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy