Η McLaren Racing ήξερε πως δεν μπορούσε να κερδίσει στον Καναδά ακόμη κι αν η διάρκειά του ήταν 100 γύροι.
Ο Oscar Piastri δήλωσε ότι η McLaren δεν πρόλαβε να εκμεταλλευτεί την υπεροχή της στη φθορά ελαστικών στο Grand Prix του Καναδά, με τον Andrea Stella να εξηγεί γιατί η ομάδα είχε απώλεια απόδοσης σε σχέση με τις προηγούμενες εμφανίσεις της.
Παρότι οι πρωταθλητές κατασκευαστών του 2024 ξεκίνησαν το τριήμερο με προβλήματα πρόσφυσης από τα πρώτα κιόλας δοκιμαστικά, κατάφεραν να ανακάμψουν στις κατατακτήριες. Ο Piastri εκκίνησε από την τρίτη θέση πίσω από τον George Russell και τον Max Verstappen, ενώ ο Lando Norris έκανε λάθη και περιορίστηκε στην έβδομη.
Στον αγώνα, όπου η McLaren συνήθως ξεχωρίζει χάρη στην αντοχή των ελαστικών της σε πίστες που ταλαιπωρούν τον πίσω άξονα – όπως το Μόντρεαλ – ο Piastri δεν κατάφερε να κερδίσει έδαφος. Από τον πρώτο γύρο κιόλας έχασε τη θέση του από τον Kimi Antonelli της Mercedes και στη συνέχεια βρέθηκε υπό πίεση από τον teammate του, Lando Norris, κάτι που οδήγησε στη γνωστή μεταξύ τους σύγκρουση.
Ο Piastri εξήγησε ότι το μονοθέσιο βελτιώθηκε όσο προχωρούσε ο αγώνας, σε αυτό το σενάριο δύο pit stop, καθώς άρχισε να αξιοποιείται το πλεονέκτημα στη διαχείριση των ελαστικών – όμως ήταν αργά:
«Δεν είχαμε καλό ρυθμό στο πρώτο stint με τη μεσαία γόμα», είπε ο Αυστραλός. «Εκεί που ήμασταν καλοί ήταν όταν οι άλλοι άρχισαν να έχουν φθορά. Δυστυχώς, ο αγώνας έπρεπε να έχει 100 γύρους αντί για 70 για να τους περάσουμε. Ήμασταν γρήγοροι κατά διαστήματα. Αλλά γενικά δεν είχαμε αρκετό πλεονέκτημα για να προσπεράσουμε στην πίστα. Ήταν απογοητευτικό».
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP Καναδά, τη νίκη της Mercedes, τη σύγκρουση των McLaren και του χάους της Ferrari. Πατήστε στο παρακάτω βίντεο
Αν και το Circuit Gilles Villeneuve φαινόταν να ταιριάζει στη φετινή McLaren, ο επικεφαλής της ομάδας Andrea Stella εξήγησε γιατί η απόδοση δεν ήρθε:
«Ναι, είναι πίστα με αργές στροφές, αλλά έχει πολύ φρενάρισμα και επιτάχυνση», είπε. «Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου στροφές μέσης ταχύτητας, όπου πραγματικά ξεχωρίζει το δικό μας μονοθέσιο. Είτε φρενάρεις είτε επιταχύνεις, και εκεί είχαμε δυσκολίες».
Ο Stella επαίνεσε την ομάδα για την πρόοδο από το FP1 μέχρι τις κατατακτήριες, όπου έγιναν δοκιμές με set-up, κάποιες από τις οποίες αποδείχθηκαν επιτυχείς:
«Κάναμε αρκετές δοκιμές στο set-up και κάποιες λύσεις μπήκαν στο βασικό πακέτο για τις κατατακτήριες. Γενικά ήμασταν κοντά στην pole. Όμως στα φρένα, στην επιτάχυνση, στα κερμπς και στις ανωμαλίες του δρόμου, το μονοθέσιο είχε αδυναμίες».
Παρά την πτώση στην απόδοση, ο Piastri δεν θεωρεί τον Καναδά αρχή κακού σερί. Αναγνωρίζει πως η Red Bull βελτιώνει την ισορροπία της, ενώ η Mercedes επανέφερε την αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση για μείωση υπερθέρμανσης στα ελαστικά:
«Ξέραμε ότι θα ήταν δύσκολος αγώνας. Έχουμε αρκετά να δουλέψουμε, και προφανώς δεν είμαστε ικανοποιημένοι χωρίς βάθρο. Πέρυσι η Mercedes ήταν γρήγορη εδώ. Ίσως φέτος πέτυχαν το αποτέλεσμα που έπρεπε να έχουν και τότε. Θα δούμε. Εγώ εμπιστεύομαι πλήρως την ομάδα μου για τη συνέχεια».