Οι ακραίες ρυθμίσεις κινητήρων που εφαρμόζονται στις κατατακτήριες δοκιμές ίσως αποτελέσουν παρελθόν από την F1 το 2021, βάσει των σκέψεων που εξέφρασε η FIA.
Οι προμηθευτές κινητήρων έχουν καταβάλει μεγάλη προσπάθεια ώστε να εξελίξουν βέλτιστες λειτουργίες, οι οποίες παρέχουν ηθελημένη αύξηση ισχύος στους κινητήρες για μικρά χρονικά διαστήματα. Οι λειτουργίες αυτές έχουν παρατηρηθεί από τη FIA κι ενδέχεται να περιοριστούν, μέσω νέων κανονισμών που θα τεθούν σε εφαρμογή στην F1 το 2021.
Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων μαζί με την επιπρόσθετη καταπόνηση που υφίσταται, καθιστά τους κινητήρες ανεπαρκείς για συνεχή χρήση των λειτουργιών αυτών σε όλη τη διάρκεια ενός αγώνα. Ωστόσο, οι ομάδες τις αξιοποιούν στις κατατακτήριες δοκιμές για να βελτιστοποιήσουν την απόδοση των μονοθεσίων τους, έτσι ώστε να καταταγούν σε καλύτερη θέση στο grid.
Η Mercedes έχει καθιερωθεί εδώ και καιρό ως ο βασικός ειδήμων αυτής της προσέγγισης. Ο Christian Horner δήλωσε μάλιστα στο Βρετανικό GP πως η W11 υπερτερούσε της Red Bull κατά ~0.400s σε ρυθμό αγώνα, με τη διαφορά ωστόσο να αυξάνεται στο δευτερόλεπτο στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η σκέψη της FIA να απαγορεύσει τις ακραίες χαρτογραφήσεις κινητήρων εκφράστηκε μέσω ενός γράμματος που στάλθηκε σε όλες τις ομάδες από τον γενικό γραμματέα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για τη F1, Peter Bayer. Σε αυτό, η FIA περιέγραψε την πρόθεσή της να αποσαφηνίσει την χρήση τέτοιων λειτουργιών για το 2021, τονίζοντας πως οι ρυθμίσεις που εφαρμόζονται στις μονάδες ισχύος από τις ομάδες για τις κατατακτήριες δοκιμές πρέπει να είναι ίδιες με αυτές που εφαρμόζονται και για τον αγώνα. Αυτή η συνθήκη μπορεί να ελεγχθεί μέσω των ήδη υφιστάμενων κανονισμών του parc-ferme, οι οποίοι αποτρέπουν οποιαδήποτε δραματική διαφοροποίηση στο «στήσιμο» των μονοθεσίων στο διάστημα μεταξύ προκριματικών και αγώνα.
Ο Max Verstappen, σε δηλώσεις του την προηγούμενη εβδομάδα, υποστήριξε πως η δραματική διαφορά μεταξύ Red Bull και Mercedes στα προκριματικά οφείλεται στην χρήση τέτοιων ακραίων χαρτογραφήσεων από τη γερμανική ομάδα:
Νομίζω πως [η διαφορά] οφείλεται στις ρυθμίσεις από τις κατατακτήριες, σίγουρα δείχνουν να τις χρησιμοποιούν περισσότερο απ’ όσο εμείς. Οι βασικές λειτουργίες του κινητήρα στον αγώνα είναι πιο κοντινές σε εμάς, πιστεύω.
Εκτός των παραπάνω, το γράμμα έθιξε και το ζήτημα σχετικά με τη Racing Point. Η Ferrari και η Renault επιβεβαίωσαν πως θα ασκήσουν έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών κατά της Racing Point, όπως και η βρετανική ομάδα.