spot_img

Η McLaren δεν «κυνηγάει» κύριο χορηγό

Ο επικεφαλής της McLaren, Zak Brown, δηλώνει πως η ομάδα του δεν έχει ως προτεραιότητα τη συμφωνία με χορηγό ονόματος. Επιπλέον, τονίζει την ανησυχία πως κάτι τέτοιο μπορεί να θέσει σε κίνδυνο συμφωνίες με άλλους χορηγούς.

Η βρετανική ομάδα δεν έχει βασικό χορηγό ονόματος από το 2013, όταν βρισκόταν σε συμφωνία με την παγκοσμίου φήμης εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Vodafone. Η αξία της συμφωνίας ήταν στα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και ένας από τους όρους της ήταν το δικαίωμα συμμετοχής στην επωνυμία της ομάδας, η οποία ονομαζόταν «Vodafone McLaren Mercedes».

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 14 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Τέτοιες συμφωνίες ήταν συνηθισμένες στο παρελθόν στην Formula 1, πλέον όμως είναι πολύ σπάνιες. Λίγες είναι οι ομάδες στο σημερινό grid που απολαμβάνουν συμφωνίες με τόσο μεγάλα κέρδη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στο πρόσφατο παρελθόν ήταν αυτό της Red Bull (Infiniti, Aston Martin).

Αυτή τη στιγμή, η Mercedes έχει ως βασικό χορηγό την Petronas, η Ferrari έχει μια μακροχρόνια συμφωνία με τη Philip Morris που εμφανίζεται ως «Mission Winnow», ενώ η Sauber είναι πλέον γνωστή ως Alfa Romeo, με τη μεταξύ τους συμφωνία να ανανεώνεται πρόσφατα. H Aston Martin, η οποία επέστρεψε στην Formula 1 φέτος, έχει ως βασικό υποστηρικτή την Cognizant.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.

Ο Zak Brown, έχοντας πολυετή εμπειρία στο χώρο του marketing, έχει θέσει ως στόχο για τη McLaren την ανάπτυξή της ως ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία. Γνωρίζει πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι να ελέγχει η ίδια η ομάδα τα δικαιώματα επωνυμίας της. Επομένως, δεν αποκλείει μια τέτοια ενδεχόμενη συμφωνία, απλά δεν τη θεωρεί απαραίτητη.

Νομίζω πως η κάθε ομάδα διαθέτει τα δικά της επιχειρηματικά μοντέλα. Μου αρέσει το όνομα της ομάδας μας (McLaren). Στην ερώτηση «Θα κάνατε μια συμφωνία που ίσως αλλάξει την επωνυμία της ομάδας;» απαντώ «Ναι, θα κάναμε». Δε θα έλεγα όμως ότι «κυνηγάμε» μια τέτοια συμφωνία. Δεν είμαι αρνητικός στο να πουλήσω τα δικαιώματα της επωνυμίας της ομάδας. Θέλω, όμως, να είμαστε γνωστοί ως «McLaren». Μου αρέσουν τα χρώματα της ομάδας μας και πιστεύω πως έχουν μεγάλη απήχηση στους υποστηρικτές μας. Το επιχειρηματικό μας μοντέλο, λοιπόν, βασίζεται στη συνέχιση της τωρινής μας προσπάθειας. Στόχος μας είναι να φέρουμε μεγάλες χορηγίες, όχι όμως να έρθουμε σε συμφωνία με χορηγό ονόματος.

Με δεδομένο ότι τέτοιες συμφωνίες πλέον σπανίζουν, ο Brown προτιμά να ερευνήσει πιθανές συνεργασίες με μικρότερους χορηγούς οι οποίοι δε θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στα οικονομικά της McLaren, εάν αποφασίσουν να αποχωρήσουν κάποια στιγμή.

Νομίζω πως έχει περάσει η εποχή που οι χορηγοί ονόματος έδιναν μεγάλα χρηματικά ποσά για συμφωνία. Το να διαθέτουμε χορηγό ονόματος αυξάνει το ρίσκο να χάσουμε πολλά περισσότερα από αυτά που θα κερδίσουμε. Είμαι υπέρ του να διαθέτουμε ένα πλήθος συνεργατών. Το άλλο σημαντικό κομμάτι είναι να μας «διαφημίζουν» οι συνεργάτες μας, κάτι που έκανε πολύ καλά η Cisco Webex με την παγκόσμια τηλεοπτική καμπάνια. Επομένως, όσο περισσότερη δημοσιότητα δώσουν παραδείγματα σαν τη Cisco στο brand name της McLaren, τόσο θα επιμείνουμε κι εμείς στην παρούσα στρατηγική μας.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

H McLaren έκανε, πάντως, τη φετινή σεζόν συμφωνία τέτοιου είδους για έναν αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία Gulf Oil με την οποία συνεργάζεται, κάλυψε το livery και των δύο MCL35M στο GP του Μονακό.

Δείτε τον μεγάλο τελικό του Ελληνικού eSports Πρωταθλήματος F1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles