spot_img

McLaren: «Ομάδες κρατούν αιχμάλωτο το σπορ»

Ο CEO της McLaren, Zak Brown, δηλώνει πως η Liberty Media και η FIA πρέπει να αποκτήσουν περισσότερο έλεγχο στην F1, καθώς κάποιες «κρατούν αιχμάλωτο» το σπορ.

Διαχρονικά, οι ομάδες επηρεάζουν τον τρόπο διακυβέρνησης της Formula 1 μέσω διαφόρων group. Έτσι, τους επιτρέπεται να ψηφίζουν για αλλαγές κανονισμών και να διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη μελλοντική κατεύθυνση του αθλήματος. Ο CEO της McLaren, Zak Brown, υποστηρίζει πως συχνά το σύστημα εξυπηρετεί περισσότερο τα συμφέροντα κάποιας ομάδας και όχι το γενικότερο καλό της Formula 1. 

Η τωρινή δομή διακυβέρνησης του αθλήματος επιτρέπει μία κατάσταση στην οποία κάποιες ομάδες, προκειμένου να προστατεύσουν το δικό τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ουσιαστικά «κρατούν αιχμάλωτο» το άθλημα ενάντια στο τι είναι καλύτερο για τους θεατές και το προϊόν συνολικά. Αυτές οι ομάδες φαίνεται να μην μπορούν να κατανοήσουν πως ένα όριο κόστους είναι προς το γενικότερο καλό του αθλήματος και δεν μπορούν να διακόψουν τη συνήθειά τους να ξοδεύουν χρήματα.

Δείτε την αξιολόγηση των οδηγών της F1 από το Automotonews για το 2021.

Ο Zak Brown επιθυμεί να πάψει να ισχύει το γεγονός πως «πελατειακές» ομάδες, αναφορικά με τους κινητήρες που χρησιμοποιούν, μπορούν να γίνουν Β ομάδες.

Επιπρόσθετα, η απειλή των Α και Β ομάδων δεν έχει φύγει και είναι πολύ σημαντικό για τη διοργανώτρια αρχή του αθλήματος να ισχυροποιηθεί ώστε να το αποφύγει. Οι κανονισμοί, όπως ισχύουν σήμερα, μεροληπτούν σε μεγάλο βαθμό προς την ύπαρξη Β/«πελατειακών» ομάδων. Αυτό έρχεται σε αντίφαση με τις αρχές της Formula 1 που έχει να κάνει μ’ ένα γκρουπ κατασκευαστών που ανταγωνίζονται μεταξύ τους με ίσους όρους. Είναι μειωτικό για το τι σημαίνει ομάδα Formula 1 και τη δομή του σπορ. Η Formula 1 χρειάζεται να έχει 10 αληθινούς κατασκευαστές, στους οποίους η κάθε ομάδα, εκτός από το να μοιράζεται τη μονάδα ισχύος και πιθανότατα το εσωτερικό των κιβωτίων ταχυτήτων, πρέπει να σχεδιάζει και να παράγει όλα τα κομμάτια που σχετίζονται με την απόδοση. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει υπερβολική ποικιλία στα επιχειρηματικά μοντέλα των ομάδων. Το να προσπαθείς να εφαρμόσεις τους ίδιους σύνθετους κανονισμούς στον καθένα και μετά να τους εποπτεύεις αποτελεσματικά είναι πολύ περίπλοκο. Αυτό το πλαίσιο που περιορίζει το κόστος θα έπρεπε να επιτρέπει τις ομάδες να γίνουν πιο αναγνωρίσιμες οντότητες από μόνες τους με ρεαλιστικό περιθώριο, χωρίς να τους απασχολούν οι σημαντικές αποκλίσεις σε απόδοση, αναλόγως με το πόσα ξοδεύει η καθεμία.

Διαβάστε επίσης: Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1980s

Ο Zak Brown ανέλυσε λίγο παραπάνω το φαινόμενο με τις Β ομάδες, παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα: 

Η τωρινή κατάσταση επιτρέπει τις Β ομάδες να είναι πιο ανταγωνιστικές από τους κατασκευαστές, αλλά και τις Α ομάδες να είναι πιο ανταγωνιστικές με το να έχουν Β ομάδες. Αν δε διορθωθεί η κατάσταση, σημαίνει πως όποια ομάδα έχει φιλοδοξίες για Πρωτάθλημα θα πρέπει να διαθέτει Β ομάδα. Εκτός αυτού, η πίεση για ψήφους που ασκείται από τις Α στις Β ομάδες δεν συνάδει με την προώθηση ενός ισοδύναμου αθλήματος. Όπως είπα νωρίτερα, κάτι που δε θα παραδεχτούν αυτές οι ομάδες, υπάρχουν στιγμές που κάποιες μικρές ομάδες ψηφίζουν ενάντια στα συμφέροντά τους για να ικανοποιήσουν την ατζέντα της Α ομάδας τους.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Ο Zak Brown έθιξε ένα σημαντικό ζήτημα για τη Formula 1, το οποίο θα πρέπει να διορθωθεί αν η διοργανώτρια αρχή επιθυμεί την ύπαρξη μεγάλου ανταγωνισμού.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το F1 Quiz και την ανασκόπηση του 2021.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles