Έπειτα από δύο ημέρες δοκιμών στην πίστα του Πορτιμάο, η Ducati χαμογελά και οι υπόλοιπες ομάδες του MotoGP ψάχνονται ενόψει της πρεμιέρας της σεζόν.
Το διήμερο 11-12 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες χειμερινές δοκιμές για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP και οι ομάδες είχαν την ύστατη ευκαιρία να τελειοποιήσουν τις μοτοσικλέτες τους πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος σε περίπου δύο εβδομάδες (24-26 Μαρτίου).
Το συμπέρασμα είναι ένα και είναι πολύ απλό: Η Ducati είναι έτοιμη να κερδίσει με το καλημέρα και μάλιστα όχι μόνο με έναν αναβάτη, αλλά με πολλαπλούς. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο τέλος του διημέρου επτά από τις οκτώ Ducati που βρίσκονται στο grid ήταν στην πρώτη 8άδα και αν ο Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο δεν τραυματιζόταν και έχανε τη δεύτερη ημέρα δοκιμών θα είχαμε πιθανώς όλες τις Ducati στην πρώτη δεκάδα.
Το πρωτάθλημα ξεκινάει σε περίπου δύο εβδομάδες και η Ducati – και η Aprilia – έχουν ένα σοβαρό προβάδισμα σε σχέση με τους υπόλοιπους. Οι Ιταλοί σωστά επέλεξαν να μην προχωρήσουν σε μεγάλες αλλαγές στη μοτοσικλέτα διατηρώντας την ίδια βάση με το 2022 και λείαναν τις γωνίες ώστε η GP23 να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστική και πιο «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του πρωταθλητή Φρανσέσκο Μπανάια.
Ο Ιταλός πρωταθλητής κυριάρχησε στην Πορτογαλία σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο και μάλιστα σπάζοντας το ρεκόρ πίστας για περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο. Μαζί του σε ανταγωνιστικό ρυθμό ήταν οι αναβάτες της Mooney VR46, Μάρκο Μπεζέκι και Λούκα Μαρίνι, ενώ βελτιωμένος εμφανίστηκε ο ομόσταβλός του Ένεα Μπαστιανίνι.
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1.
Το ότι η Ducati είναι ένα βήμα μπροστά από όλους φαίνεται καθαρά και από ένα ακόμα στοιχείο. Ο Άλεξ Μάρκεθ μετακόμισε από την Honda στην Ducati και λίγο πριν από την έναρξη της σεζόν είναι μέσα στην πρώτη 8άδα και το σημαντικότερο, είναι σχεδόν 4 δέκατα πιο γρήγορος από τον αδερφό του Μαρκ Μάρκεθ. Αυτό είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο καλύτερη είναι η Ducati από τους υπόλοιπους.
Το ίδιο συμβαίνει και με την Aprilia η οποία αυτήν τη στιγμή φαντάζει η μοναδική που μπορεί να χτυπήσει τις Ducati. Όλοι οι αναβάτες του εργοστασίου, τόσο οι Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μάβερικ Βινιάλες όσο και οι Μιγκέλ Ολιβέιρα και Ραούλ Φερνάντεζ είχαν λίγα πράγματα να δοκιμάσουν στο Πορτιμάο και δούλεψαν περισσότερο στο να τελειοποιήσουν το πακέτο πριν το αγωνιστική τριήμερο. Η RS-GP23 δείχνει πιο ολοκληρωμένη από ποτέ και σίγουρα θα δώσει τη δυνατότητα στους αναβάτες να παλέψουν για νίκες και βάθρα.
Η αίσθηση που μας άφησαν οι δοκιμές της Πορτογαλίας είναι ότι η Ducati και η Aprilia έχουν καταλάβει καλά τους κανονισμούς, τους έχουν μεταφέρει σωστά πάνω στις μοτοσικλέτες τους και έχουν φτάσει σε ένα κορυφαίο επίπεδο αποτελεσματικότητας. Από την άλλη, οι Honda, Yamaha και KTM δίνουν την εντύπωση ότι ακόμα δεν έχουν καταφέρει να βάλουν όλα τα κομμάτια στη θέση τους.
Παρότι έχουν μείνει πίσω, έχουν ανακαλύψει τι πρέπει να κάνουν και το μόνο που μένει είναι να βάλουν στη σωστή θέση τα εξαρτήματα που έχουν στη διάθεσή τους για να φτάσουν στο επίπεδο των Ιταλών. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ο Φάμπιο Κουαρταραρό κατάφερε να φύγει από την Πορτογαλία σημειώνοντας τον 3ο καλύτερο χρόνο «σπάζοντας» έτσι την κυριαρχία των Ducati. Ο Γάλλος δοκίμασε πολλά καινούρια αεροδυναμικά βοηθήματα στη μοτοσικλέτα του, συμπεριλαμβανομένης μιας τεράστιας αεροτομής στο πίσω μέρος, και κατάφερε να κάνει τελικά το μαλακό ελαστικό της Michelin να δουλέψει.
Ο πρωταθλητής του 2022 συνεχίζει να πιστεύει ότι είναι πίσω η Yamaha σε σχέση με Ducati και Aprilia, αλλά σίγουρα είναι σε καλύτερη μοίρα σε σχέση με τη Μαλαισία. Στην Honda από την άλλη τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα με την μοτοσικλέτα να ταλαιπωρείται από χρόνια προβλήματα πρόσφυσης κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης.
Η Honda ωστόσο δουλεύει σκληρά και καθώς πλέον έχει τρεις αποδεδειγμένους νικητές στις τάξεις της (Μάρκεθ, Ρινς, Μιρ), είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα καταφέρει να επιστρέψει στις κορυφαίες θέσεις και να πρωταγωνιστήσει. Επίσης, δεν πρέπει να ξεγράφουμε την KTM η οποία έχει κατασταλάξει πλέον στο πακέτο που θα χρησιμοποιήσει το 2023. Οι Αυστριακοί, όπως και η Honda, έχουν τόσο τους πόρους όσο και τους αναβάτες να ανεβάσουν γρήγορα το επίπεδο της μοτοσικλέτας, ωστόσο ίσως τους πάρει λίγο περισσότερο χρόνο μέχρι να φτάσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Οι χρόνοι πάντως του Μπράντ Μπίντερ στο Πορτιμάο ήταν πολύ ενθαρρυντικοί.
Οι δοκιμές λοιπόν τελείωσαν και τώρα έχει έρθει η ώρα για αγώνες. Το τριήμερο 24-26 Μαρτίου πραγματοποιείται ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας και παρότι γνωρίζουμε ποια μοτοσικλέτα θα κυριαρχήσει, το 2023 ίσως μας χαρίσει περισσότερες εκπλήξεις από ότι φανταζόμαστε.
Χρόνοι διημέρου Δοκιμές Πορτιμάο.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord