Η Mercedes παραδέχεται ότι ένιωσε «ντροπιασμένη» από την τεχνική παράβαση που υπέπεσε το μονοθέσιο του Lewis Hamilton, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό του από το Grand Prix ΗΠΑ.
Ο Lewis Hamilton πραγματοποίησε μία από τις καλύτερες φετινές του εμφανίσεις στη φετινή σεζόν της Formula 1, ισοφαρίζοντας το καλύτερο του αποτέλεσμα για το 2023, τη 2η θέση. Ωστόσο, λίγες ώρες μετά το τέλος του Grand Prix, τόσο ο ίδιος όσο και ο Charles Leclerc της Ferrari είδαν να αποκλείονται από τον αγώνα, καθώς τα μονοθέσια τους δεν συμβάδιζαν με τους τεχνικούς κανονισμούς. Πιο συγκεκριμένα, κάθε μονοθέσιο διαθέτει μια σανίδα ρητίνης στο κάτω μέρος του, πάχους 10mm. Ο κανονισμός επιτρέπει φθορά στο συγκεκριμένο σημείο του δαπέδου μέχρι το πολύ 1mm. Όπως διαπιστώθηκε από τους αγωνοδίκες, οι σανίδες των Hamilton και Leclerc ήταν λεπτότερες των 9mm.
Επί του συγκεκριμένου, μίλησε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, ο οποίος εμμέσως πλην σαφώς συμφώνησε με την αιτιολογία που έδωσε ο Toto Wolff. Ότι η μόνο μία ώρα δοκιμών δεν ήταν αρκετή ώστε να διαπιστωθεί φθορά στο συγκεκριμένο τμήμα του μονοθεσίου, έτσι ώστε να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές για να αποφύγουν ενδεχόμενη παράβαση και κατ’ επέκταση αποκλεισμό από τον αγώνα. Συγκεκριμένα, δήλωσε.
«Το Austin είναι μια πίστα με πολύ ανώμαλη επιφάνεια, επομένως είσαι πιο ευάλωτος στο να χτυπήσεις το μονοθέσιο στο έδαφος. Πολύ απλά, δεν είχαμε την απαραίτητη απόσταση απ’ το οδόστρωμα στο τέλος του FP1. Όταν τελειώσαμε με το στήσιμο του μονοθεσίου τσεκάραμε τη σανίδα στο δαπέδο, η οποία φάνηκε άθικτη μετά το τέλος του FP1. Ωστόσο, τα αποτελέσματα του αγώνα μιλούν από μόνα τους. Ήμασταν παράνομοι, ξεκάθαρα, οπότε θα έπρεπε να είχαμε στήσει το μονοθέσιο λίγο ψηλότερα, ώστε να έχουμε περισσότερο περιθώριο με τη φθορά της σανίδας. Εννοείται πως είναι λάθος, είναι όμως ένα κατανοητό λάθος όταν έχουμε σαββατοκύριακο με Sprint, όπου είναι πολύ δυσκολότερο να ρυθμίσεις τα πάντα άψογα με μόνο μια ώρα δοκιμών, ειδικά σε μια πίστα με τόσες αναπηδήσεις. Αλλά είναι ένα μάθημα για εμάς για το μέλλον, να είμαστε πιο προσεκτικοί με το περιθώριο που αφήνουμε μεταξύ δαπέδου και οδοστρώματος, ιδιαιτέρα σε πίστες με τόσες αναπηδήσεις».
Ακούστε/δείτε την εκπομπή Slipstream #127 για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP ΗΠΑ.
Παρόλο που ο Allison αποδέχεται πλήρως το λάθος που τους στέρησε 18 βαθμούς την Κυριακή, τονίζει πως η απώλεια αυτή δεν μειώνει την εξέλιξη που παρουσίασε η Mercedes την ημέρα του αγώνα, με το νέο αναθεωρημένο δάπεδο που θα τους ξεκαθάριζε αν κινούνται στη σωστή κατεύθυνση ενόψει του 2024. Αναλυτικότερα, ο Βρετανός μηχανικός και σχεδιαστής, δήλωσε.
«Φυσικά, ο αποκλεισμός είναι ένα σημαντικό χτύπημα. Είναι ένα άθλιο συναίσθημα. Πονάει και όλοι εδώ το νιώθουν. Όλοι είναι αναστατωμένοι, ντρέπονται σε ένα βαθμό επίσης, γιατί δεν μας αρέσει να είμαστε στη λάθος πλευρά των κανόνων και απλώς να θρηνούμε για τους χαμένους βαθμούς. Δώστε μας μια ή δύο μέρες και αυτό θα αρχίσει να εξασθενεί και θα αντικατασταθεί από το πολύ πιο χαρούμενο συναίσθημα, το οποίο είναι ότι πήγαμε το μονοθέσιο μας ένα βήμα μπροστά αυτό το Σαββατοκύριακο και αυτό είναι δύσκολο να το κάνουμε. Αλλά τα καταφέραμε και τα καταφέραμε σε ,αρκετά, ικανοποιητικό βαθμό. Και με τέσσερις αγώνες να απομένουν για το πρωτάθλημα, τέσσερις αγώνες όπου είμαι σίγουρος ότι θα παραμείνουμε στη σωστή πλευρά των κανονισμών. Το αρχικό αίσθημα θλίψης, απογοήτευσης και ενόχλησης θα περάσει για να αντικατασταθεί από την αισιοδοξία της γνώσης ότι το μονοθέσιο φαινόταν λαμπερό σε αυτό το πακέτο αναβάθμισης και έχουμε τέσσερις ακόμη αγώνες για να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό».