Ο Michael Andretti, επιθυμεί να εισέλθει με την Andretti Autosrport στην F1 και ψάχνει την κατάλληλη ευκαιρία να επενδύσει σε ομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του RACER, ο Michael Andretti, ιδιοκτήτης της Andretti Autosport, ασχολείται ενεργά με την προοπτική αγοράς ομάδας Formula 1. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πάλαι ποτέ οδηγός της McLaren βρίσκεται σε συζητήσεις με εκπροσώπους ομάδων, συμπεριλαμβανομένου του Gene Haas, ιδιοκτήτη της Haas F1 Team.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι συζητήσεις με τον Haas φαίνεται πως δεν προχώρησαν ιδιαίτερα. Αυτό οδήγησε τον Andretti στην αναζήτηση άλλου πιθανού ενδιαφερόμενου εκπροσώπου. Μετά τη Haas F1 Team, εκτιμάται ότι οι δύο ομάδες που αποτελούν την καλύτερη διαθέσιμη επιλογή για τον Andretti είναι αυτές που οι ιδιοκτήτες τους είναι επενδυτικές εταιρείες. Πρόκειται για την Alfa Romeo Sauber, η οποία πουλήθηκε στη Longbow Finance S.A. το 2016 και τη Williams Grand Prix Engineering, η οποία αγοράστηκε από την Dorilton Capital το 2020.
Μιλώντας στο RACER, ο Andretti αποκάλυψε τις σκέψεις και τα σχέδιά του γι’ αυτό το εγχείρημα:
Θα ήταν υπέροχο να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αν παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία, θα κάνουμε τα πάντα για να το πετύχουμε. Δεν έχουμε φτάσει, όμως, σε αυτό το σημείο.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.
Η Haas είναι ο προφανής συνδετικός κρίκος με τις ΗΠΑ, έχει όμως πολύ στενή συνεργασία με τη Ferrari. Από την άλλη πλευρά, η Williams είναι «πελάτης» της Mercedes, όπως και η McLaren του Zak Brown. Ο Brown και ο Andretti συνεργάζονται σε άλλες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πιο συγκεκριμένα, συνεργάζονται στα Supercars, τα GT Αυστραλίας και τα Extreme E. Ανεξάρτητα από τον CEO της McLaren, ο Andretti χειρίζεται ενα πρόγραμμα τεσσάρων αυτοκινήτων στα Indy Car, ομάδα δύο αυτοκινήτων στη Formula E, ομάδα τεσσάρων αυτοκινήτων στα Indy Lights και έχει μία LMP3 συμμετοχή στο πρωτάθλημα WeatherTech Sports Car της IMSA.
Η Alfa Romeo επέκτεινε πρόσφατα τη χορηγία με την οποία συμμετέχει στο όνομα της ομάδας της Formula 1. Η συμφωνία αυτή αξιολογείται κάθε χρόνο. Η ομάδα, όμως, εξακολουθεί να διευθύνεται από τη Sauber Motorsport, η οποία έχει μία συνεργασία λιγότερο στενή με τη Ferrari, συγκριτικά με τη Haas. Η έδρα της ελβετικής ομάδας περιπλέκει περισσότερο μία ενδεχόμενη συμφωνία, αλλά οι εγκαταστάσεις της αεροδυναμικής της σήραγγας είναι εντυπωσιακές. Επίσης, η Alfa Romeo συνδέεται συναισθηματικά με τον Andretti. Ο πατέρας του, Mario, οδήγησε για την Alfa Romeo, όπως επίσης και για τη Ferrari σε δύο διαφορετικές περιόδους.
Η αγορά μίας υπάρχουσας ομάδας Formula 1, ή έστω ενός μεριδίου μετοχών σε αυτή, είναι η πιο συμφέρουσα λύση στο οικονομικό της κομμάτι. Αυτό επιβεβαιώθηκε όταν υπογράφηκε η τελευταία συμφωνία Concorde το 2020. Σύμφωνα με αυτή, οποιαδήποτε ομάδα θελήσει να μπει στην Formula 1, πρέπει να καταβάλλει άμεσα 200 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό το ποσό θα μοιραστεί στις υπάρχουσες ομάδες σαν αποζημίωση, γιατί θα χάσουν ένα ποσοστό των κερδών τους. Θα έχει, όμως, αντίκτυπο στην αύξηση της αξίας των 10 ομάδων που συμπληρώνουν ήδη το grid.
Τον περασμένο Μάρτιο, αποκαλύφθηκε μία κατάθεση αίτησης της νέας εταιρείας Andretti Acquisitions Corporation (AAC) στην αμερικάνικη Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Σύμφωνα με το αντίστοιχο έγγραφο, η AAC κοινοποίησε το στόχο της να γίνει εταιρία δημοσίου ενδιαφέροντος προκειμένου να συγκεντρώσει 250 εκατομμύρια δολάρια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με την ονομασία WNNR (συντομογραφία του winner – νικητής). Το νούμερο αυτό είναι αποτελεί ένδειξη της επιθυμίας του Andretti να μπει στη Formula 1, έστω και με ολοκαίνουργια ομάδα.
Δείτε το GP Βελγίου για το Ελληνικό eSports πρωτάθλημα F1.