Μετά το φιάσκο στο GP Βελγίου όπου δεν διεξήχθη ποτέ αγώνας, ο Διευθυντής Αγώνα, Michael Masi, θέλει να δει αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης ανάλογων καταστάσεων.
Η αναγνώριση των σφαλμάτων από την διεύθυνση αγώνα για τον τρόπο διεξαγωγής του αγώνα, τα κενά – αδυναμίες των κανονισμών και διάθεση για αλλαγή και βελτίωση από τους πάντες.
Διαβάστε επίσης: GP Ολλανδίας QP: Ασταμάτητος Verstappen στην pole για χιλιοστά
Μετά το Κυριακάτικο «φιάσκο», όπως χαρακτηρίστηκε από πολλούς, τόσο για τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο αγωνιστικό κομμάτι για την διεξαγωγή, διακοπή, επανεκκίνηση και επαναδιακοπή του αγώνα λόγω των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων όσο και για το γεγονός ότι δόθηκαν βαθμοί, έστω και μισοί, με τους επικριτές να θεωρούν υπαίτιους για αυτή την κατάσταση την αδυναμία διαχείρισης της κατάστασης από την FIA και πιο συγκεκριμένα από τον αγωνιστικό διευθυντή της Formula 1, Michael Masi.
Σε ανάλογη γραμμή κινήθηκε και ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton, ο οποίος δήλωσε μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram ότι
Η σημερινή ημέρα έμοιαζε πιο πολύ με φάρσα, με τους υποστηρικτές των ομάδων στην πίστα να βρίσκονται στην δυσμενή θέση, διότι έχουν ξοδεύσει αρκετά μεγάλα χρηματικά ποσά για να βρεθούν στην πίστα.
Με αυτό τον υπαινιγμό ο Lewis ήθελε να καταδικάσει την Formula 1, επειδή θυσίασε τους υποστηρικτές της στο βωμό του χρήματος.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Βελγίου.
Στις αρχές της εβδομάδας που διανύουμε, ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicalli, μέσα από δηλώσεις του φάνηκε αρκετά δισαρεστημένος με τον τρόπο διαχείρισης του αγώνα από τις αγωνιστικές αρχές, καθώς επίσης τόνισε πως αρκετοί κανονισμοί χρήζουν επανεξέτασης και επαναπροσδιορισμού για την ομαλότερη και δικαιότερη διεξαγωγή των αγώνων.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ορισμένοι κανονισμοί χρειάζονται άμεση αλλαγή με σκοπό να μην υπάρξει επανάληψη του «φιάσκου» του οποίου γίναμε θεατές την περασμένη Κυριακή. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν κανονισμούς οι οποίοι θα επιτρέπουν να δοθούν βαθμοί πρωταθλήματος μόνο σε περίπτωση που έχει ολοκληρωθεί ένας σημαντικός αριθμός γύρων, έτσι ώστε να μπορεί να θεωρηθεί ως αγώνας.
Επίσης, μια πρόταση που θα μπορούσε να εξεταστεί είναι αλλαγή της ημερομηνίας διεξαγωγής του αγώνα ή και ολόκληρου του αγωνιστικού τριημέρου, κάτι το οποίο απαιτεί και την ομόφωνη συγκατάθεση της FIA και των ομάδων που αγωνίζονται στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα. Ωστόσο, οι ομάδες φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμες να προχωρήσουν σε αλλαγές αυτού του τύπου έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν πρόκειται να συμβεί κάτι ανάλογο όπως συνέβη στο Spa.
Ανάλογη άποψη φαίνεται να έχει και ο CEO της McLaren Zak Brown ο οποίος άσκησε αρνητική κριτική προς τους κανονισμούς που επιτρέπουν να δοθούν πόντοι έστω και με μόλις τρεις γύρους αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αφού σύμφωνα με τον ίδιο κάτι τέτοιο δεν είναι ορθό να θεωρηθεί ως αγωνιστική δράση. Επίσης, μέσω της δημοσίευσης του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter δήλωσε :
Το γεγονός ότι μπορείς να κάνει ελάχιστους γύρους και μάλιστα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας θεωρώντας κάτι τέτοιο ως αγώνα είναι πραγματικά απογοητευτικό και οφείλει να αλλάξει. Νομίζω πως δεν θα διαφωνήσει κανείς πως οι συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα δεν επέτρεπαν την διεξαγωγή του αγώνα, αλλά η Formula 1 οφείλει να βρει άμεσα τρόπους με τους οποίους θα αντιμετωπίζει τις συγκεκριμένες καταστάσεις. Δεν νομίζω να ήταν κάποιος χαρούμενος με την κατάσταση που επικρατούσε την Κυριακή, αλλά οι ομάδες είναι πρόθυμος στο να κάτσουν στο τραπέζι μαζί με την FIA και την Formula 1 με σκοπό να βρεθούν λύσεις και να θεσπιστούν κανονισμοί που να επιτρέπουν την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την ευκολότερη προσαρμογή σε οποιαδήποτε κατάσταση.
Ο Michael Masi από την δική του πλευρά δήλωσε :
Είμαστε πρόθυμοι, μετά από όσα συνέβησαν στο Βέλγιο, να ακούσουμε τις γνώμες της κάθε ομάδας και να δημιουργήσουμε που όχι μόνο να καλύπτουν τις ομάδες αλλά και όσα περισσότερα κενά υπάρχουν στο βιβλίο των κανονισμών. Μια τέτοια διαδικασία θα ήταν καλό να συμβεί μαζί με την ετήσια συνάντηση των ομάδων λίγο πριν την αρχή της επόμενης σεζόν, έτσι ώστε να έχουμε χρόνο να ακούσουμε την γνώμη όλων, καθώς και τις προτάσεις που έχουν να κάνουν σε συνδυασμό με την προσομοίωση αυτών μέσα από διάφορα μοντέλα και πιθανές καταστάσεις που μπορεί να προκληθούν.
Δείτε το GP Long Beach για το πρωτάθλημα Formula 2 του iFL.