Ο Carlos Sainz έχει τις αμφιβολίες του για τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσει το μονοθέσιό της η Red Bull Racing, λέγοντας πως έχει φέρει περισσότερες αναβαθμίσεις από όσες ανέμενε.
Η Red Bull Racing βρέθηκε να έχει παραβιάσει το όριο του budget cap για τη σεζόν του 2021 στη Formula 1, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της FIA. Η υπέρβαση του ορίου κόστους χαρακτηρίστηκε ως «μικρού μεγέθους» και, ουσιαστικά, δεν ξεπερνά τα 7,25 εκατ. δολάρια. Το ακριβές ποσό δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα από την Ομοσπονδία, με τις αντίπαλες ομάδες να διαμαρτύρονται, καθώς ισχυρίζονται πως η οικονομική αυτή παραβίαση έχει ωφελήσει την αυστριακή ομάδα τόσο την περυσινή, όσο και τη φετινή σεζόν.
Χαρακτηριστικά ήταν τα σχόλια του Lewis Hamilton, ο οποίος δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως εάν η Mercedes είχε ξοδέψει επιπλέον «300.000 σε νέο δάπεδο, ή μία νέα πτέρυγα, θα μπορούσε αυτό να αλλάξει το αποτέλεσμα του Πρωταθλήματος» (2021). Ένας ακόμα οδηγός που διατηρεί τις επιφυλάξεις του για τον τρόπο με τον οποίο ξόδευε τους πόρους της η Red Bull Racing είναι ο Carlos Sainz. Σε δηλώσεις τους στην ιστοσελίδα express.co.uk ο Ισπανός αναρωτιέται αν η περσινή παραβίαση επηρεάζει και τη φετινή σεζόν την RB18.
«Εάν γνώριζα, θα είχα ήδη τη λύση. Νομίζω πως στη διάρκεια μίας σεζόν στη Formula 1, φυσιολογικά είναι ένας συνδυασμός και των δύο (περσινή και φετινή σεζόν). Όπως ήταν αναμενόμενο, η Red Bull ήταν προφανώς μπροστά από εμάς, προσπαθώντας να ακολουθήσει στην εξέλιξη. Ωστόσο, βελτίωσαν πάρα πολύ το μονοθέσιο, περισσότερο από αυτό που περιμέναμε να συμβεί υπό την επιβολή του budget cap. Η εξέλιξη που πραγματοποίησαν είναι απίστευτα γρήγορη, εμείς προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε, όμως μερικές φορές είναι δύσκολο».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του Grand Prix Ιαπωνίας.
Παράλληλα, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari ζητά από την FIA να επιβάλλει αυστηρή ποινή στη Red Bull Racing, ανεξάρτητα από το μέγεθος της παραβίασης του budget cap.
«Πέντε εκατομμύρια θα μπορούσαν να δώσουν 0,5s κέρδος, ακόμα και 1 ή 2 εκατ. δολάρια είναι 0,1s ή 0,2s. Η ποινή θα πρέπει να είναι αυστηρή. Πιστέψτε με, το μονοθέσιό μας το οποίο έκανε το καλύτερο στην Ιαπωνία, έχει εξελιχθεί με σεβασμό στους κανονισμούς του budget cap. Αυτό που περιμένω είναι πλήρης διαφάνεια και ξεκαθάρισμα στις συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί».
Η Red Bull Racing ήδη εξασφάλισε το Πρωτάθλημα οδηγών με τον Max Verstappen να κατακτά μαθηματικά στο GP Ιαπωνίας το δεύτερο Τίτλο στην καριέρα του. Η αυστριακή ομάδα χρειάζεται άλλους 26 πόντους στους τελευταίους 4 αγώνες για να εξασφαλίσει και το Πρωτάθλημα κατασκευαστών για πρώτη φορά μετά το 2013.