Το Rally Dakar επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά στην 45η έκδοση του στην Έρημο της Σαουδικής Αραβίας, σηματοδοτώντας την έναρξη του αγωνιστικού έτους για τον μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Στο φετινό Rally οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να καλύψουν μια απόστασταση περίπου 4.609 χιλιομέτρων μέσα σε μόλις 14 ημέρες αγωνιστικής δράσης, ξεκινώντας από το Sea Camp στις όχθες της Ερυθράς θάλασσας και τερματίζοντας στην αντίθετη πλευρά της Αραβικής χερσονήσου στην πόλη της Dammam.
Πριν πάμε στις κατηγορίες των οχημάτων αξίζει να ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις αλλαγές που θα δούμε στο φετινό Rally Dakar.
Απαγόρευση της τακτικής «Follow up».
Όταν τα πράγματα αρχίζουν να δυσκολεύουν και τα προβλήματα που κατακλύζουν τα πληρώματα είναι ποικίλα σε συνδυασμό με τον δίλημμα επιλογής διαδρομής, η πλοήγηση πάει σε δεύτερη μοίρα. Συνεπώς, το προπορευόμενο όχημα ακολουθείτε από τα υπόλοιπα. Φέτος αυτό το φαινόμενο απαγορεύτηκε, η οργάνωση του αγώνα χωρίζει τους αγωνιζόμενους σε δύο κατηγορίες, με τυχαίο σειρά επιλογής, και τους δίνει το ανάλογο Road Book, το οποίο θα τους κατευθύνει σε μια από τις δύο πιθανές διαδρομές, ίσης απόστασης, με σκοπό να φτάσουν στον τερματισμό του εκάστοτε Stage και να αποφευχθεί το φαινόμενο του Follow up.
Ψηφιοποίηση των Road Book
Οι εποχές των τετραδίων και των χάρτινων σημειώσεων πλοήγησης ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Από φέτος όλα τα οχήματα καλούνται να έχουν εγκατεστημένες στο cockpit τις ανάλογες συσκευές πλοήγησης οι οποίες είναι όλες ανεξαιρέτως ψηφιακής μορφής, ακόμη και στην κατηγορία των Μοτοσυκλετών.
Ξεχωριστά βραβεία ανά ημέρα
Η οργάνωση του αγώνα αποφάσισε να προβεί σε μια ακόμη αλλαγή για τον φετινό αγώνα, με σκοπό αυτή την φορά να επωφεληθούν οι ταχύτεροι διαγωνιζόμενοι κάθε κατηγορίας, καθώς και κάθε υποκατηγορίας. Με άλλα λόγια, θα δοθούν χρηματικά βραβεία στα ταχύτερα πληρώματα κάθε κατηγορίας οχημάτων καθώς και σε κάθε επίπεδο οδηγών – αναβατών ( Pro – AM ).
Πριν φτάσουμε στα οχήματα, πάμε να δούμε και τις τρεις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι οδηγοί – αναβάτες του αγώνα. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή των “Legends” η οποία περιλαμβάνει τους κορυφαίους επαγγελματίες οδηγούς και φέρει την χρυσή απόχρωση. Έπειτα, έχουμε την κατηγορία “Rookie” στην οποία όπως είναι εύκολα κατανοητό περιλαμβάνονται οι πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί του αγώνα και φέρουν το μπλε χρώμα. Τέλος, έχουμε και την κατηγορία “Original by Motul” η οποία αφορά τους διαγωνιζόμενους των κατηγοριών των μοτοσικλετών καθώς και των Quads, οι οποιοί φέρουν ελάχιστο εξοπλισμό για την συμμετοχή στον αγώνα και υποβοηθούνται για αυτό το λόγο από την διοργάνωση με την παροχή εξοπλισμού. Η κατηγορία που μόλις αναφέραμε φέρει το καφέ χρώμα.
Όπως και πέρυσι, έτσι και στο Rally Dakar του 2023 οι κατηγορίες των οχημάτων παραμένουν αυτούσιες. Πάμε να τις δούμε παρακάτω αναλυτικά.
Αυτοκίνητα
Η πιο γνωστή κατηγορία θα μπορούσε να πει κανείς, καθώς και η κατηγορία με τους πιο σπουδαίους οδηγούς ( Nasser Al-Attiyah, Sebastian Loeb, Stephane Peterhansel, Caros Sainz, Orlando Terranova, Martin Prokop, Mattias Ekstrom ) και τους μεγαλύτερους κατασκευαστές όπως Toyota, Audi.
Αξίζει να επικεντρώσετε την προσοχή σας στην συγκεκριμένη κατηγορία κατά την διάρκεια του αγώνα, καθώς οι μάχες προβλέπονται σκληρές και το αποτέλεσμα τους αναπάντεχο.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #104 για τη Formula 1.
Μοτοσικλέτες
Μια ακόμη κατηγορία στην οποία προβλέπονται μεγάλες μάχες με την Gas Gas να έχει στόχο να επεκτείνει το σερί της μετά την περσινή νίκη, την ιστορική ομάδα της KTM να προσπαθεί να βρε και πάλι τα πατήματα της, ενώ ταυτόχρονα έχει να βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον συγκεκριμένο αγώνα τρια χρόνια αι τέλος την ομάδα της Honda να καραδωκεί επίμονα για μια νίκη.
Οι αναβάτες τους οποίους θα σας προτείναμε να παρακολουθείτε στενότερα είναι ο εξής: Pablo Quintanilla, Jose Ignacio Cornejo, Adrien Van Beveran, Sam Sunderland, Daniel Sanders.
T3, Buggy, Quads
Στην κατηγορία αυτή ο ανταγωνισμός και οι συμμετοχές είναι ιδιαίτερα μεγάλοι με την κατηγορία T3 να αριθμεί 44 συμμετοχές, την Buggy 45 συμμετοχές και την Quads 19 συμμετοχές. Αξίζει να προσέξετε στην κατηγορία T3 την πορεία του Seth Quintero, καθώς και της Cristina Gutierrez Herrero η οποία ήταν συνοδηγός του Sebastian Loeb στην ομάδα της X44 Vida Carbon Racing η οποία παίρνει μέρος στο πρωτάθλημα της Extreme E.
🚩 Getting ready for the podium, flags ready, hair on point. 💇♂️#Dakar2023 pic.twitter.com/G5Vbjup7YW
— DAKAR RALLY (@dakar) December 31, 2022
Φορτηγά
Τέλος, στην κατηγορία του βαρέως πυροβολικού η απουσία της πολυνίκης Kamaz, λόγω του της εμπόλεμης κατάστασης θα παίξει σημαντικό ρόλο στον ανταγωνισμό, με την ομάδα της Iveco να είναι φαβορί και να έχει κάθε δυνατό λόγο να πιστεύει ακόμη και σε μια νίκη, καλώς εχόντων των πραγμάτων.
Catégorie impressionnante : nos géants du Dakar, les camions ! 🚛#Dakar2023 #DakarInSaudi pic.twitter.com/m4R0aMPZle
— DAKAR RALLY (@dakar) December 13, 2022
Κλείνοντας, η τηλεοπτική κάλυψη ολόκληρου του αγώνα για την Ελλάδα θα γίνει μέσω του Eurosport και του Red Bull TV και φυσικά στο Automotonews θα βρίσκεται αναλυτικό report για την πορεία του Rally Dakar 2023.
Δείτε όλες τις συμμετοχές εδώ.
Βαθμολογούμε από το 1 έως το 10 τις ομάδες της F1 για το 2022. Δείτε το βίντεο εδώ.