spot_img

Σαν σήμερα, 1 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1909 γεννήθηκε ο Bill Whitehouse. Ο Βρετανός ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στα τέλη των 1940s, οδηγώντας μια Cooper 500 σε μικρούς εθνικούς αγώνες. Πολύ σύντομα ακολούθησαν αρκετές νίκες και καλά αποτελέσματα, φέρνοντάς τον σε γνωριμία με τον έτερο τότε πωλητή αυτοκινήτων, Bernie Ecclestone. Ο Whitehouse σημείωσε τη μοναδική του εμφάνιση στη Formula 1 το 1954, συμμετέχοντας στο GP Μεγάλης Βρετανίας με μια Connaught· τελικά εγκατέλειψε στο τελευταίο σκέλος του αγώνα με πρόβλημα στο σύστημα καυσίμων. Ωστόσο, έδωσε το παρόν σε αρκετούς υποστηρικτικούς αγώνες του πρωταθλήματος. Υπήρξε επίσης ιδιοκτήτης ενός γκαράζ στο Blendon, το οποίο αποτέλεσε αργότερα την έδρα της ομάδας Gemini για τις μικρές κατηγορίες formula. Ο Whitehouse δυστυχώς σκοτώθηκε το 1957 στη Γαλλία και την πίστα του Reims-Gueux, στα πλαίσια ενός αγώνα F2. Λίγα λεπτά μετά το δυστύχημά του υπήρξε άλλο ένα τραγικό συμβάν, το οποίο στέρησε τη ζωή του Αμερικανού Herbert MacKay-Fraser.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 31 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1950 γεννήθηκε ο Loris Kessel. Μετά το ξεκίνημα της καριέρας του στα 1970s, ο Ελβετός συμμετείχε στην F3 και F2 καθώς και σε αγώνες αντοχής, μέχρι να εισέλθει στη Formula 1 το 1976. Εμφανίστηκε σε τρία Grand Prix με μια Brabham BT44B της αδύναμης RAM και προκρίθηκε μόλις τρεις φορές, με καλύτερο τερματισμό μια 12η θέση στο Βέλγιο. Όταν κατέβηκε στο GP Ιταλίας με μια Williams, ήταν τόσο αργός στις ελεύθερες δοκιμές που οι διοργανωτές τον έδιωξαν. Το 1977, ο Kessel παρουσιάστηκε με ένα δικό του μονοθέσιο ονόματι Apollon, αλλά το μονοθέσιο δεν ήταν έτοιμο για τους περισσότερους αγώνες. Εμφανίστηκε ξανά στο GP Ιταλίας αλλά δεν προκρίθηκε, βάζοντας τέλος στη σύντομη πορεία του στη Formula 1. Μετά από μερικές ακόμη εξορμήσεις στην F2/F3 και τους αγώνες αντοχής, ο Kessel ίδρυσε την επώνυμη αγωνιστική του ομάδα, η οποία δραστηριοποιείται σε πρωταθλήματα κατηγορίας GT με αγωνιστικά της Ferrari.

Σαν σήμερα το 1967, οι Bruce McLaren και Mario Andretti μοιράστηκαν το ολοκαίνουριο τότε Ford GT40 Mk IV και κατέκτησαν επιβλητικά τη νίκη στις 12 ώρες του Sebring. Μάλιστα ξεπέρασαν για 12 ολόκληρους γύρους το παλαιότερο GT40 Mk IIB των AJ Foyt και Lloyd Ruby, κάνοντας έτσι μια άτυπη «πρόβα τζενεράλε» για το νέο μοντέλο της αμερικανικής φίρμας, το οποίο έμελλε να διακριθεί και στο Le Mans της ίδιας χρονιάς. Το event σχεδόν πραγματοποιήθηκε σε άλλη πίστα, και συγκεκριμένα στο West Palm Beach, ύστερα από ανακοίνωση του διοργανωτή Alec Ulmann στις αρχές του έτους. Δύο μήνες αργότερα η απόφαση αναιρέθηκε, εξαιτίας των ζημιών που υπέστη η καινούρια πίστα από έντονες βροχοπτώσεις. Η διαδρομή του Sebring δέχτηκε την πρώτη της μεγάλη αλλαγή ύστερα από τις τραγωδίες του 1966, με τη στροφή Webster να αντικαθίσταται από ένα αργό chicane.

Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο Shinji Nakano. Παρά τα μέτρια αποτελέσματά του στη Formula 3 και Formula 3000, ο Ιάπωνας εκμεταλλεύτηκε τις διασυνδέσεις του με την Mugen-Honda και εξασφάλισε ένα κάθισμα στην πελάτισσα ομάδα της Prost στη Formula 1, το 1997. Αν και βαθμολογήθηκε σε δύο αγώνες, ο ρυθμός του ήταν σημαντικά υποδεέστερος από αυτόν των ομόσταυλων Oliver Panis και Jarno Trulli. Το 1998, ο Nakano μεταφέρθηκε στη Minardi και ήταν αρκετά σταθερός, αλλά έχασε τη θέση του στα τέλη της σεζόν. Μετά από μια χρονιά δοκιμών στην Jordan, το 2000 μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ για να τρέξει στο πρωτάθλημα CART και το Indianapolis 500. Οι επιδόσεις του δεν εντυπωσίασαν και τον περιόρισαν στη μετριότητα, με την 4η θέση στο Toronto το 2002 ως καλύτερο αποτέλεσμα. Για τα επόμενα χρόνια περιπλανήθηκε στο Le Mans και στο πρωτάθλημα του Super GT, ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 2018.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1987 γεννήθηκε ο Oliver Turvey. Ένας πολύ αξιόλογος οδηγός καρτ στη χώρα του, ο Βρετανός στήριξε την αγωνιστική του καριέρα στην εταιρεία Racing Steps Foundation και αναρριχήθηκε σταδιακά στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων, ξεκινώντας από το 2009 να επιτελεί καθήκοντα νέου δοκιμαστή οδηγού στην ομάδα F1 της McLaren. Διατηρείται στον ρόλο αυτό μέχρι και σήμερα, συνεχίζοντας στο μεσοδιάστημα την εμπλοκή του στα μονοθέσια αλλά και τους αγώνες αντοχής. Έχει κερδίσει αγώνες στη Formula Renault 3.5, το GP2 Asia Series, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans καθώς και στην κατηγορία του στις 24 ώρες του Le Mans (LMP2, 2014), ενώ δίνει ανελλιπώς το παρόν στη Formula E από την αρχή της δημιουργίας του με την ομάδα της NIO.

Σαν σήμερα το 1989 γεννήθηκε ο Christian Vietoris. Ο Γερμανός υπήρξε ένα υποσχόμενο ταλέντο στα νεανικά του χρόνια, με τίτλο στη Γερμανική Formula BMW και σταθερές επιδόσεις στο A1GP, τη Formula 3 Euro Series και το GP2 Series. Το 2011, η αναβίωση της ομάδας νέων οδηγών της Mercedes-Benz οδήγησε τον Vietoris στα αυτοκίνητα τουρισμού και το DTM, μαζί με τον Roberto Merhi και τον Robert Wickens. Αγωνίστηκε εκεί μέχρι το 2016 και κέρδισε έναν αγώνα (Oschersleben, 2014), αφήνοντας έπειτα τη διοργάνωση χωρίς να βρει θέση σε άλλη ομάδα. Το 2018 επέστρεψε προσωρινά στην ενεργό δράση, σε επιλεγμένους αγώνες GT με τα «Ασημένια Βέλη».

Σαν σήμερα το 1990, η πίστα του Zolder στο Βέλγιο φιλοξένησε δύο αγώνες 24 γύρων για το ξεκίνημα της σεζόν στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM). Και οι δύο αγώνες κερδήθηκαν από τον Δανό Kurt Thiim σε μια Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo. Ο πρώτος αγώνας ολοκληρώθηκε στους 18 γύρους εξαιτίας λανθασμένης στοίχισης των οδηγών πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ξεχώρισε για την υπέρβαση του Hans-Joachim Stuck. Ο βετεράνος της Audi είχε χτυπηθεί από τη Mercedes-Benz του Klaus Ludwig και χρειάστηκε να μπει στα pits για αλλαγή κλαταρισμένου ελαστικού. Παρά τις ζημιές στο V8 Quattro, τερμάτισε 14ος κάνοντας τον ταχύτερο γύρο. Το event αποδείχθηκε εφιαλτικό για την BMW. Τα καινούρια M3 Sport Evo υπέστησαν 7 αστοχίες κινητήρα, με την ομάδα Bigazzi να πραγματοποιεί ένα αξιοπρεπές ντεμπούτο. Ο Steve Soper τερμάτισε δεύτερος στον πρώτο αγώνα, ενώ ο Joachim Winkelhock όδευε προς την τρίτη θέση του δεύτερου αγώνα πριν τελικά εγκαταλείψει.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1997 γεννήθηκε στην Καταλονία ο Álex Palou. Υπό την σκέπη της εγχώριας ομάδας Campos Racing, ο Ισπανός ξεκίνησε την καριέρα του στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων της Ευρώπης, με ελάχιστες νίκες σε διοργανώσεις όπως η Euroformula Open και το GP3 Series. Το 2017 δοκιμάστηκε στη Formula 3 της Ιαπωνίας και έπειτα στην Ευρωπαϊκή Formula 3 με πιο σταθερές επιδόσεις, πριν επιστρέψει στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το 2019 για μια πλήρη σεζόν στο Super GT και την Super Formula. Οι διασυνδέσεις του με την Team Goh τον έφεραν σε συμφωνία με την Dale Coyne Racing και έτσι έκανε ένα μεγάλο βήμα στην καριέρα του το 2020, μεταπηδώντας στο IndyCar. Μετά από μια αξιοπρεπή πρώτη σεζόν ανέλαβε το κάθισμα του Felix Rosenqvist στην Chip Ganassi Racing από το 2021, κατακτώντας εντυπωσιακά τον τίτλο με τρεις νίκες και πολλούς σταθερούς τερματισμούς. Συνεχίζει στην ίδια ομάδα και το 2022.

Σαν σήμερα το 2001, το GP Βραζιλίας και το Interlagos φιλοξένησαν τον τρίτο σταθμό της σεζόν στη Formula 1. Βασικός πρωταγωνιστής στους πρώτους γύρους ήταν ο Juan Pablo Montoya της Williams. Μόλις στον τρίτο του αγώνα, ο Κολομβιανός έκανε αίσθηση προσπερνώντας απαιτητικά τον πρωταθλητή Michael Schumacher στην πρώτη στροφή. Παρά το βαρύτερο φορτίο καυσίμου που κουβαλούσε, κατάφερε να ανοίξει τη διαφορά και έδειχνε να βαίνει ολοταχώς για μια άνετη παρθενική νίκη. Ωστόσο, ο αγώνας του τελείωσε άδοξα στον 37ο γύρο όταν χτυπήθηκε από την Arrows του Jos Verstappen. Λίγο αργότερα έκανε την εμφάνισή της η βροχή, η οποία επέτρεψε στον David Coulthard να πλησιάσει τον Schumacher και να πάρει την πρωτοπορία με μια πανέμορφη προσπέραση, αρκετά κοντινή με αυτή που δέχτηκε ο Γερμανός από τον Mika Häkkinen στο Βέλγιο το 2000. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Nick Heidfeld της Sauber, στο πρώτο από τα 13 βάθρα του στη Formula 1.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2007 ολοκληρώθηκε το Rally Πορτογαλίας που είχε διοργανωθεί στην περιοχή του Faro, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Ο πολυμήχανος Sébastien Loeb της Citroën επωφελήθηκε από την εύστοχη επιλογή τύπου ελαστικών στο δεύτερο σκέλος του event και κατάφερε έτσι να κερδίσει για τρίτη φορά στη σεζόν, μαζί με τον συνοδηγό Daniel Elena. Μετά την ολοκλήρωση του rally, όλοι οι οδηγοί της Ford τιμωρήθηκαν με ποινή 5 λεπτών στον συνολικό τους χρόνο εξαιτίας μιας παρατυπίας στα πίσω τζάμια των Focus RS 06 – ήταν μισό χιλιοστό πιο λεπτά. Έτσι οι Marcus Grönholm, Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala και Henning Solberg έχασαν από δύο θέσεις έκαστος στην τελική κατάταξη, προβιβάζοντας τους Petter Solberg (Subaru) και Dani Sordo (Citroën) στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.

Σαν σήμερα το 2012, η πίστα του Barber Motorsports Park φιλοξένησε το Grand Prix της Alabama για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στο IndyCar. Ο Scott Dixon της Chip Ganassi Racing είχε προηγηθεί για 38 γύρους και ήταν επικεφαλής στον 66ο, όταν και μπήκε στα pits για τελευταία φορά. Ωστόσο, εξαιτίας μιας καθυστέρησης στην αλλαγή του πίσω-αριστερού ελαστικού και της κίνησης μέσα στο pit lane, το pit stop ήταν αργό και ο Νεοζηλανδός προσπεράστηκε από τον Will Power στην πρώτη στροφή. Αφού ολοκλήρωσαν όλοι οι οδηγοί τα δικά τους προγραμματισμένα pit stops, ο Power μονιμοποιήθηκε στην πρωτοπορία και κράτησε πίσω του τον Dixon στους τελευταίους γύρους ώστε να κατακτήσει τη νίκη. Το βάθρο έκλεισε ο ομόσταυλος του Αυστραλού στην Team Penske, Hélio Castroneves.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles