spot_img

Σαν σήμερα, 1 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε στο Μιλάνο ο Carlo Franchi, ο οποίος είναι γνωστός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αποκλειστικά με το ψευδώνυμο ‘Gimax’. Το ψευδώνυμο αυτό προήλθε από την ένωση των μικρών ονομάτων των δύο παιδιών του: Gigi και Massimo (Max). Εκτός του motorsport, ο ‘Gimax’ ήταν ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και γι’ αυτό μπόρεσε να χρηματοδοτήσει την αγωνιστική του καριέρα κυρίως μετά τα 30, αν και νωρίτερα είχε λάβει ήδη μέρος σε αγώνες της Ιταλικής Formula 3. Πρωταθλητής με την Osella στην κατηγορία 2000cc του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων, ο Ιταλός δραστηριοποιήθηκε κυρίως στους αγώνες αντοχής αλλά συμμετείχε και στο Aurora AFX (Βρετανική F1) για δύο σεζόν. Μάλιστα, το 1978 αποπειράθηκε ανεπιτυχώς να προκριθεί στο GP Ιταλίας με την Surtees, ενώ εγκατέλειψε το 1979 από το μη-πρωταθληματικό GP Dino Ferrari στην Imola. Κρέμασε το κράνος του το 1984 και ο πρώτος γιος του, Gigi, υπήρξε επίσης οδηγός αγώνων ως ‘Gimax Jr’.

Σαν σήμερα το 1939 γεννήθηκε ο Phil Read, ένας από τους μεγαλύτερους αναβάτες στην ιστορία των αγώνων μοτοσικλετών. Η λαμπρή αγωνιστική του καριέρα ξεκίνησε το 1961 και τον είδε να γίνεται ο πρώτος που κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 125, 250 αλλά και 500cc. Μετράει συνολικά 7 τίτλους σε όλες τις κατηγορίες του παλιού MotoGP και κέρδισε 52 αγώνες. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει και πολλές διακρίσεις στη διοργάνωση του Isle of Man, το οποίο είναι πασίγνωστο στους λάτρεις μοτοσικλετών για την επικινδυνότητά του. Ο Read αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1982 και τιμήθηκε με μετάλλιο από τη Βρετανική βασιλική οικογένεια για την τεράστια συνεισφορά του στο motorsport δύο τροχών.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 31 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1945 γεννήθηκε ένας άλλος θρύλος των αγώνων, αλλά στους τέσσερις τροχούς: ο Jacky Ickx. Ο Βέλγος υπήρξε μια τεράστια οδηγική προσωπικότητα σε πάρα πολλές μορφές αγώνων, τόσο για τις ενέργειες του στην πίστα αλλά και εκτός αυτών. Κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans έξι φορές και είναι γνωστός για τη διαμαρτυρία του, σχετικά με τα χαμηλά επίπεδα ασφαλείας γύρω από τον τρόπο εκκίνησης του περιβόητου αγώνα αντοχής. Υπήρξε επίσης μια πολύ αξιόπιστη λύση οδηγού και στην F1, σηκώνοντας στους ώμους του την Ferrari στα τέλη των ‘60s και στις αρχές των ‘70s. Οι επιτυχίες του δεν σταμάτησαν εκεί, με νίκες στο Can-Am και στο Rally Παρισιού-Ντακάρ. Αρκετοί τον σύνδεσαν με το θάνατο του αείμνηστου Stefan Bellof, όταν οι δυο τους ενεπλάκησαν σε ένα δυστύχημα στο Spa-Francorchamps το 1985. Ο Ickx επηρεάστηκε και αποσύρθηκε από τους αγώνες στα τέλη εκείνης της χρονιάς.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1951 γεννήθηκε ακόμα ένας εξαίρετος οδηγός αγώνων: ο Hans-Joachim Stuck, γιος του τεράστιου Hans Stuck. Όπως ο Ickx, έτσι και ο Stuck ήταν ένας πολυπράγμων οδηγός, δοκιμάζοντας επιτυχημένα την τύχη του σε πολλές αγωνιστικές διοργανώσεις. Έτρεξε σε 74 Grand Prix της F1 με μικρομεσαίες ομάδες, αλλά κατάφερε να ανέβει δύο φορές στο βάθρο. Η καριέρα του περιλαμβάνει μια πολυετή παρουσία στους αγώνες αντοχής κυρίως με την Porsche, η οποία τον οδήγησε σε έναν τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του WSC, καθώς και σε δύο συνεχόμενες νίκες στο Le Mans. Από τις αρχές των ‘90s, ο Stuck επικεντρώθηκε στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού, γράφοντας και εκεί τη δική του ιστορία. Το 1990 κατέκτησε τον τίτλο στο DTM και τα επόμενα χρόνια σημείωσε νίκες στις 24 ώρες του Nürburgring. Αποσύρθηκε από τους αγώνες το 2011, κλείνοντας μια αγωνιστική πορεία αντάξια του ονόματος που ανέδειξε ο πατέρας Stuck.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Jean-Marc Gounon. Αφού κατέκτησε τη Γαλλική Formula 3 το 1989, ο Γάλλος μεταπήδησε σύντομα στη Formula 3000. Ήταν ο μοναδικός που κέρδισε αγώνες με σασί πέραν της Reynard, κατακτώντας νίκες το 1991 και 1992 οδηγώντας Ralt και Lola αντίστοιχα. Έγινε επίσης γνωστός για τις γρήγορες εκκινήσεις του και θα μπορούσε να είχε άλλη μια νίκη στην Enna-Pergusa το 1991, αλλά δέχτηκε μια αμφιλεγόμενη ποινή λόγω άκυρης εκκίνησης. Το 1993, εξαγόρασε θέση στην F1 και τη Minardi για δύο αγώνες μετά την αποχώρηση του Christian Fittipaldi, χωρίς να καταγράψει κάποιον τερματισμό. Την επόμενη σεζόν ευνοήθηκε από τον τραυματισμό του Andrea Montermini και συμμετείχε σε 7 Grand Prix με τη Simtek. Προκρίθηκε σε όλα, χάνοντας τελικά τη θέση του μετά το GP Πορτογαλίας από τον καλύτερα χρηματοδοτούμενο Domenico Schiattarella. Έτσι, η καριέρα του στην F1 τερματίστηκε και ο ίδιος συνέχισε στα σπορ αυτοκίνητα.

Σαν σήμερα το 1965, ο Jim Clark κυριάρχησε κατά κράτος στην πίστα του Prince George και κατέκτησε τη νίκη στο GP Νότιας Αφρικής. Στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου τερμάτισαν οι John Surtees και Graham Hill. Στον αγώνα αυτόν έκανε το ντεμπούτο του ο μελλοντικός πρωταθλητής Jackie Stewart. Επίσης, η προμηθεύτρια ελαστικών Goodyear εμφανίστηκε σε Grand Prix για πρώτη φορά μέσω της Brabham, θέλοντας να ανταγωνιστεί την κυριαρχία της Dunlop.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1968, ο Jim Clark κέρδισε ξανά στη Νότια Αφρική, αυτήν τη φορά στην πίστα του Kyalami. Η νίκη αυτή είναι σημαδιακή, καθώς με αυτήν ο Clark ξεπέρασε τον Juan Manuel Fangio και έγινε τότε ο πολυνίκης στην ιστορία της F1 με 25 νίκες. Ωστόσο, ήταν και η τελευταία για τον Βρετανό μαέστρο των αγώνων καθώς σκοτώθηκε λίγους μήνες αργότερα, σε ένα event της Formula 2 στο Hockenheim.

Σαν σήμερα το 1981 έφυγε από τη ζωή ο Mauri Rose, άλλος ένας από τους μεγάλους ήρωες του Indianapolis 500. Ο Αμερικανός κέρδισε τον περιβόητο αυτόν αγώνα τρεις φορές (1941, 1947 & 1948) και αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 1952. Έχοντας μεγαλώσει δύο παιδιά με κινητικά προβλήματα, ο Rose συνεργάστηκε με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να συμβάλει στην εξέλιξη ειδικών οχημάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν άτομα με αναπηρία.

Σαν σήμερα, επίσης το 1981, γεννήθηκε στο Debrecen ο Zsolt Baumgartner. Αν και αφανής στη Formula 3000, ο Ούγγρος βρέθηκε απρόσμενα στο grid της F1 το 2003, όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τον τραυματία Ralph Firman της Jordan στο Grand Prix της πατρίδας του. Διατηρήθηκε στην ομάδα για το επόμενο GP Ιταλίας μέχρι να επανέλθει ο Ιρλανδός και ύστερα επέστρεψε σε καθήκοντα αναπληρωματικού οδηγού. Προοριζόταν να αναλάβει κάθισμα στη Jordan για όλο το 2004 αλλά η συμφωνία δεν υλοποιήθηκε, αναγκάζοντας τον Baumgartner και τους υποστηρικτές του να θέσουν κάτι σαν έρανο ώστε να συσσωρευτεί το απαιτούμενο χρηματικό ποσό για μια θέση στη Minardi. Ο Baumgartner βαθμολογήθηκε για πρώτη και μοναδική φορά με μια 8η θέση στην Indianapolis των Η.Π.Α., εγκαταλείποντας το πρωτάθλημα στο τέλος της σεζόν. Το 2007 υπήρξε προσωρινά δοκιμαστής της μικρής ομάδας του Paul Stoddart στα Champ Cars, μέχρι τη συγχώνευση της διοργάνωσης με το IndyCar.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles