spot_img

Σαν σήμερα, 31 Δεκεμβρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1948 έφυγε από τη ζωή ο θρυλικός Βρετανός οδηγός Sir Malcolm Campbell, σε ηλικία 63 χρονών. Μετά τη συμμετοχή του σε προπολεμικά Grand Prix, ο Campbell κατέρριψε τα ρεκόρ επίγειας και επιθαλάσσιας τελικής ταχύτητας. Μάλιστα, το 1935 έγινε ο πρώτος άνθρωπος που ξεπέρασε το φράγμα των 300 μιλίων την ώρα (περίπου 500 km/h) στη στεριά. Τέσσερα χρόνια μετά ανέβασε το ρεκόρ ταχύτητας στη θάλασσα στα 230 km/h. Ο γιος του, Donald, έγινε ο πρώτος που είχε ταυτόχρονα στην κατοχή του τα ρεκόρ ταχύτητας τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα, το 1964. Δυστυχώς σκοτώθηκε το 1967 στη λίμνη του Coniston, όπου ο πατέρας του είχε θέσει το ρεκόρ του 1939.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 30 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1950 διεξήχθη ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων στο Sebring, όπως και ο πρώτος αγώνας αντοχής με σπορ αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Το όλο εγχείρημα επετεύχθη χάρη στον λάτρη της αυτοκίνησης και πιλοτικής αλλά και γενικό διοργανωτή Alec Ulmann, ο οποίος αξιοποίησε μια παλιά πολεμική βάση στο αεροδρόμιο της περιοχής ώστε να οριοθετήσει έναν αγώνα 6 ωρών. Επίσης, προκειμένου να καταστήσει πιο δίκαιη τη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα στα αυτοκίνητα κάθε μορφής, όρισε για το καθένα έναν αριθμό-στόχο για την απόσταση που έπρεπε να διανύσει βάσει του κυβισμού του κινητήρα του (index of performance). Έτσι, η νίκη κατέληξε σε ένα Crosley Hotshot με κινητήρα Fiat 1100cc, παρόλο που δεν διένυσε τη μεγαλύτερη συνολική απόσταση. Το μικροσκοπικό αυτοκίνητο οδηγήθηκε από τους ντόπιους Ralph “Bobby” Deshon και Fritz Koster. Ο Ulmann αναβίωσε το event με διάρκεια 12 ωρών το 1952 και έκτοτε το Sebring αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του αγωνιστικού προγράμματος κάθε Μάρτιο.

Σαν σήμερα το 1951 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων μοτοσικλετών, Kenny Roberts. Ο ‘King Kenny’ κατέκτησε τρεις συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους με την Yamaha στην κατηγορία των 500cc του παλιού MotoGP, παίρνοντας τα ηνία από τον συμπατριώτη θρύλο Barry Sheene. Ο Roberts κέρδισε συνολικά σε 24 Grand Prix – 2 στα 250cc και 22 στα 500cc. Μετά την απόσυρσή του από τους αγώνες στα τέλη του 1983, ανέλαβε την ομάδα της Marlboro Yamaha και οδήγησε τον Wayne Rainey σε τρεις τίτλους, στις αρχές των ‘90s. Εξέλιξε τη δική του μοτοσικλέτα για το 1997 και την διατήρησε χωρίς επιτυχίες στο υψηλό επίπεδο αγώνων για σχεδόν μια δεκαετία. Ο γιος του, Kenny Roberts Jr., κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2000 στα 500cc, οδηγώντας για την Suzuki.

Σαν σήμερα το 1954 γεννήθηκε ο βασικός ιθύνων πίσω από τις περισσότερες σύγχρονες πίστες της F1, Hermann Tilke. Ο Γερμανός αναφέρεται συχνά ως «υπαίτιος» για τις πίστες που προσφέρουν ανιαρούς αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αδίκως, καθώς υπήρξε εμπνευστής εκπληκτικών σιρκουί όπως το Circuit of the Americas, το Istanbul Park και το ανασχεδιασμένο Red Bull Ring. Κατά τη δεκαετία των 1980s, ο Tilke συμμετείχε σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού, κυρίως στην παλιά χάραξη του Nürburgring Nordschleife. Επίσης συμμετείχε στη σειρά VLN και τις 24 ώρες του Nürburgring. Μάλιστα κέρδισε μερικούς αγώνες VLN το 2003 και 2004, οδηγώντας ένα V8Star Series με ομόσταυλο τον Dirk Adorf.

Σαν σήμερα το 1974 γεννήθηκε ο βετεράνος του IndyCar, Tony Kanaan. Ο Βραζιλιάνος μετράει μέχρι σήμερα 17 νίκες στη μεγάλη κατηγορία αγώνων formula των Η.Π.Α. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η νίκη του στο θρυλικό Indianapolis 500, το 2013. Επίσης, το 2015 κέρδισε στις 24 ώρες της Daytona οδηγώντας για την ομάδα του Chip Ganassi, η οποία τότε του παρείχε θέση οδηγού και στο IndyCar. Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2005, ο Kanaan έκανε ένα τεστ με την BAR-Honda στη Jerez, ως ένα είδος αμοιβής για το πρωτάθλημα που κατέκτησε με τους Ιάπωνες στο IndyCar έναν χρόνο πριν. Υπήρξαν τότε φημολογίες περί μετακίνησής του στην F1, αλλά το συμβόλαιό του με την ομάδα του Andretti απέτρεψε κάθε ενδεχόμενο συμφωνίας.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2000 γεννήθηκε ο Logan Sargeant στο Fort Lauderdale της Φλόριντα. Ο ταλαντούχος Αμερικανός οδηγός συμμετείχε προσφάτως στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 3, τερματίζοντας 7ος στη βαθμολογία οδηγών με τέσσερα βάθρα, συμπεριλαμβανομένης και μίας νίκης στο Sochi της Ρωσίας. Ο Sargeant εντυπωσίασε ιδιαίτερα στην πρώτη του πλήρη σεζόν στη διοργάνωση το 2020, κατακτώντας έξι βάθρα και μια νίκη στο ξεχωριστό Spa-Francorchamps – τελικά έχασε οριακά τον τίτλο από τον Oscar Piastri. Επίσης, το 2019 τερμάτισε τρίτος στο ντεμπούτο του στο απαιτητικό Grand Prix του Macau, ενώ κατέλαβε την 4η θέση στο Formula Renault Eurocup την προηγούμενη χρονιά. Το 2020 εμφανίστηκε και στο ELMS αλλά και το Michelin Le Mans Cup, ενώ ενσωματώθηκε στην Ακαδημία Οδηγών της Williams.

Σαν σήμερα, επίσης το 2000, το σιρκουί πόλης της Αδελαΐδας στην Αυστραλία φιλοξένησε έναν ξεχωριστό αγώνα αντοχής ονόματι ‘The Race of a Thousand Years’, γιορτάζοντας έτσι την τελευταία ημέρα του 20ου αιώνα. Ο αγώνας αυτός ήταν εφάμιλλος με αυτούς που φιλοξενούνταν στην Αμερική για το ALMS και υποστηρίχτηκε ακατάπαυστα από τον μεγιστάνα διοργανωτή Don Panoz. Αρχικά ήταν προγραμματισμένος να έχει διάρκεια 6 ωρών και απόσταση περίπου 1000 χιλιομέτρων, αλλά τελικά ολοκληρώθηκε στα 850 χιλιόμετρα, δύο ώρες πριν τα μεσάνυχτα, ώστε να λάβουν εγκαίρως χώρα οι εορτασμοί της μετάβασης στη νέα χρονιά. Νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν με άνεση οι Allan McNish και Rinaldo Capello που μοιράστηκαν το #77 Audi R8 LMP, το οποίο ήταν βαμμένο σε έναν ιδιαίτερο χρωματισμό προς τιμήν της Αυστραλίας. Μάλιστα, το αυτοκίνητο σχεδόν έχασε την εκκίνηση όταν το τράκαρε το πρωί ο Capello στη στροφή 6, μέχρι που η ομάδα πρόλαβε να το επισκευάσει.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles