Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1929 γεννήθηκε ο Mike Hawthorn. Ο Βρετανός έκανε ντεμπούτο στη Formula 1 το 1952 με την Cooper και, μετά από κάποια εξαιρετικά αποτελέσματα, μεταφέρθηκε στη Ferrari. Το 1953 σημείωσε την πρώτη του νίκη, κερδίζοντας επάξια πρωταθλητές όπως οι Juan Manuel Fangio και Alberto Ascari για να επικρατήσει στο GP Γαλλίας. Μετά από μερικές μέτριες σεζόν, το 1958 έκανε την υπέρβαση και κατέκτησε το πρωτάθλημα έναντι του Stirling Moss. Πέραν αυτής της τεράστιας διάκρισης, σημείωσε και νίκες σε ιστορικούς αγώνες αντοχής όπως οι 24 ώρες του Le Mans και Spa-Francorchamps. Δεν υπερασπίστηκε τον τίτλο του στη Formula 1 και τον Ιανουάριο του 1959 σκοτώθηκε σε ένα τροχαίο στη Μεγάλη Βρετανία, σε ηλικία μόλις 29 χρονών. Ταλαιπωρούνταν ήδη από χρόνια προβλήματα στους νεφρούς και οι γιατροί τού έδιναν ελάχιστο καιρό ζωής· το τέλος που είχε ίσως να ήταν πιο «ταιριαστό» για την περίπτωση του θρυλικού αυτού οδηγού.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 9 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε ο Carel Godin de Beaufort, ένας Ολλανδός ευγενής. Ο Godin de Beaufort υπήρξε ένας εκκεντρικός ερασιτέχνης οδηγός, καθώς και ο πρώτος Ολλανδός που βαθμολογήθηκε στη Formula 1. Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του είχε δημιουργήσει την εικόνα ενός αργού και επικίνδυνου οδηγού, αλλά σταδιακά ωρίμασε και έγινε πιο ανταγωνιστικός. Οδήγησε για την Porsche σε όλα τα 28 Grand Prix που εμφανίστηκε εκτός από δύο, σε υποστηρικτικούς αγώνες του πρωταθλήματος αλλά και σε αγώνες αντοχής όπως το Le Mans, κερδίζοντας μάλιστα στην κατηγορία του το 1957. Το 1964, στις ελεύθερες δοκιμές του GP Γερμανίας, έχασε τον έλεγχο στη στροφή Bergwerk του Nürburgring και αποκόμισε σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι, τον θώρακα και τα πόδια του. Μεταφέρθηκε την επομένη σε ένα νευρολογικό κέντρο της Κολωνίας, αλλά τελικά υπέκυψε κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ηλικία μόλις 30 χρονών.
Σαν σήμερα το 1983, ο Jonathan Palmer κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην Ευρωπαϊκή F2, οδηγώντας μια εργοστασιακή Ralt-Honda στο Hockenheim. Ο Βρετανός κατέκτησε αργότερα άλλες πέντε νίκες στη σεζόν (στο Donington, το Misano, την Pergusa, το Zolder και το Mugello) και κατέκτησε τον τίτλο, μπαίνοντας σε ένα κλειστό γκρουπ Βρετανών πρωταθλητών της F2 μαζί με τους Mike Hailwood (1972), Brian Henton (1980) και Geoff Lees (1981).
Σαν σήμερα, επίσης το 1983, φιλοξενήθηκε ο τελευταίος μη-πρωταθληματικός αγώνας στην ιστορία της Formula 1. Η ιδέα διεξαγωγής υποστηρικτικών αγώνων είχε ιδιαίτερη απήχηση στα ‘50s και ‘60s, αλλά άρχισε σταδιακά να εγκαταλείπεται από τα ‘70s με σκοπό την μεγαλύτερη εστίαση στο επίσημο πρωτάθλημα αυτό καθαυτό. Παρόλ’ αυτά, οι ιδιοκτήτες της πίστας του Brands Hatch διοργάνωσαν το λεγόμενο “Race of Champions” για τελευταία φορά το 1983, με χρηματοδότηση της Marlboro. Ο πρωταθλητής Keke Rosberg εκκίνησε από την pole position αλλά έχασε την πρωτοπορία από τον René Arnoux για τους πρώτους 6 γύρους, μέχρι να εκμεταλλευτεί την φθορά των ελαστικών του Γάλλου για να την ανακτήσει. Ωστόσο, ο Φινλανδός ήρθε αντιμέτωπος με το ίδιο πρόβλημα προς το τέλος του αγώνα, κρατώντας εν τέλει οριακά πίσω του τον Danny Sullivan για τη νίκη. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Alan Jones, στη δεύτερη και τελευταία εμφάνισή του με την Arrows.
Σαν σήμερα, επίσης το 1983, η Jaguar κατέγραψε την πρώτη της νίκη σε αγώνα κορυφαίου πρωταθλήματος μετά από 25 χρόνια, κερδίζοντας τα 500 χιλιόμετρα της Road Atlanta για τον τέταρτο γύρο του παλιού διάσημου IMSA GT. Χάρη στην αμερικανική ομάδα Group 44, η βρετανική φίρμα επικράτησε με μια XJR-5 κατηγορίας GTP που οδήγησαν οι Bob Tullius και Bill Adam, σχεδόν 18 δευτερόλεπτα μπροστά από τη March 83G των Bill Whittington και Emory Donaldson. Αυτή ήταν επίσης η πρώτη νίκη σε event του IMSA για εργοστασιακό αγωνιστικό πρωτότυπο.
Σαν σήμερα το 1994, η Team Penske κυριάρχησε απόλυτα στον αγώνα 200 μιλίων του Phoenix για το CART/IndyCar, με τον Emerson Fittipaldi να ξεπερνά τον ομόσταυλο Al Unser Jr. και αμφότεροι να ρίχνουν γύρο σε όλους κάνοντας το 1-2. Ο πρωταθλητής Nigel Mansell τερμάτισε στην τρίτη θέση. Ο αγώνας έμεινε γνωστός για ένα πολύ τρομακτικό ατύχημα στον 63ο γύρο, όπου οι Hiro Matsushita και Teo Fabi ακούμπησαν τροχούς στη στροφή 3 της οβάλ πίστας. Τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν και παρέσυραν μαζί τους τον Paul Tracy, με τον rookie Jacques Villeneuve να έρχεται ελάχιστες στιγμές αργότερα με πολλή φόρα εν αγνοία του συμβάντος και να πέφτει πάνω στον Matsushita. Το μονοθέσιο κόπηκε στα δύο αλλά ευτυχώς ο Ιάπωνας γλύτωσε αποκομίζοντας μόνο κάποιες ενοχλήσεις στον ώμο του.
Αργότερα στον γύρο 166, ο Mario Andretti τράκαρε στην πίσω ευθεία και ο γιος Michael Andretti έπεσε με φόρα πάνω σε αργότερα μονοθέσια αδυνατώντας να φρενάρει έγκαιρα, με αποτέλεσμα να αποκοπεί βίαια ο εμπρός αριστερός τροχός του και να καταλήξει στις εξέδρες. Δεν αναφέρθηκαν ούτε εκεί τραυματισμοί.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2005, το πρωτάθλημα του MotoGP ξεκίνησε για μια νέα σεζόν, με την πρεμιέρα να λαμβάνει χώρα στην Ισπανία και την πίστα της Jerez. Ο αγώνας έχει μείνει στην ιστορία για την συγκλονιστική μονομαχία ανάμεσα στον poleman Valentino Rossi και τον εγχώριο ήρωα Sete Gibernau. Οι δυο τους αντάλλαξαν θέσεις για την πρωτοπορία σε πολλαπλές περιπτώσεις, με τη νίκη τελικά να κρίνεται στην 13η και τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Ο «Γιατρός» απαίτησε το προσπέρασμα από την εσωτερική και έστειλε τον Gibernau εκτός πίστας για να κατακτήσει τη νίκη. Φυσιολογικά, ο Ισπανός πέρασε την γραμμή του τερματισμού όντας αηδιασμένος από την έκβαση της μάχης και ήρθε σε αντιπαράθεση με τον Rossi στο parc fermé, αλλά και στις μετέπειτα δηλώσεις στη μεικτή ζώνη. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τον ομόσταυλο του Gibernau στη Honda, Marco Melandri.
Σαν σήμερα, επίσης το 2005, μετά τον θρίαμβό του στο Daytona 500, ο Jeff Gordon επικράτησε στον ανοιξιάτικο αγώνα 500 γύρων του Martinsville για τον έκτο σταθμό της σεζόν στο NASCAR Nextel Cup Series. Ο θρύλος της Hendrick Motorsports είχε μείνει τρεις γύρους πίσω από τον γύρο 70 εξαιτίας ενός χαλαρού τροχού, όμως κατόρθωσε να τους ανακτήσει όλους μέχρι τον γύρο 276 αξιοποιώντας σωστά τις εισόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας. Με 36 γύρους να απομένουν είχε τεθεί πλέον επικεφαλής του αγώνα, βάζοντας πλώρη για την έκτη του νίκη στο Martinsville και συνολικά 71η της καριέρας του. Στα 0.593 δευτερόλεπτα διαφοράς τερμάτισε ο Kasey Kahne, με τρίτο τον Mark Martin.
Σαν σήμερα το 2011 έλαβε χώρα το GP Μαλαισίας στην Sepang, για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο Sebastian Vettel επικράτησε άνετα στον αγώνα εκκινώντας από την pole position, με τον Jenson Button να τον ακολουθεί. Ωστόσο, στις πίσω θέσεις, οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton μονομάχησαν για την τρίτη θέση του βάθρου, με τον Ισπανό μάλιστα να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το DRS και να αδυνατεί να επιτεθεί άμεσα. Ο Βρετανός από τη μεριά του άλλαζε συνεχώς γραμμές, με τον Ισπανό τελικά να τον ακουμπά και να σπάει την μπροστινή του πτέρυγα. Τελικά τερμάτισε 6ος, ενώ ο Hamilton ήρθε αντιμέτωπος με έντονη φθορά στα ελαστικά του και βρέθηκε 7ος. Μετά τον αγώνα, αμφότεροι δέχτηκαν ποινή χρόνου για τις ενέργειές τους στη μεταξύ τους μάχη. Ο Nick Heidfeld της Lotus-Renault ήταν αυτός που τελικά τερμάτισε τρίτος, για το 13ο και τελευταίο του βάθρο στο πρωτάθλημα.
Σαν σήμερα το 2016 πραγματοποιήθηκε το GP ΗΠΑ του MotoGP, στην πόλη του Austin και το Circuit of the Americas. Ο Marc Márquez επικράτησε σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές και σημείωσε άλλη μία εμφάνιση κυριαρχίας στη σεζόν, εκκινώντας από την pole position και κατακτώντας τη νίκη. Έξι δευτερόλεπτα πίσω του τερμάτισε ο πρωταθλητής Jorge Lorenzo, ενώ ο Andrea Iannone της Ducati ολοκλήρωσε το βάθρο. Αυτή ήταν η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που ο Márquez κέρδισε στη συγκεκριμένη πίστα από την pole position.