Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε στη Νυρεμβέργη ο Fritz Riess. Ο Γερμανός εμφανίστηκε στη σκηνή των αγώνων στα τέλη των ‘40s και έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με τις επιδόσεις του στην F2 και τα σπορ αυτοκίνητα. Το 1952 βρέθηκε στην ομάδα της Mercedes-Benz και οδήγησε μία από τις W194 στις 24 ώρες του Le Mans, μαζί με τον βετεράνο Hermann Lang· η τύχη τούς χαμογέλασε στην τελευταία ώρα του αγώνα, όταν ο πρωτοπόρος Pierre Levegh έμεινε εκτός με σπασμένο κινητήρα στην Talbot-Lago. Το 1952, όπως πάρα πολλοί άλλοι Γερμανοί οδηγοί, ο Riess είχε επίσης την τύχη να βρεθεί στο grid ενός Grand Prix της F1 ως εναλλακτική συμμετοχή, λόγω της προσαρμογής του πρωταθλήματος στους κανονισμούς της F2. Συγκεκριμένα, εμφανίστηκε στο GP Γερμανίας με μια Veritas και οδήγησε όμορφα για να τερματίσει 7ος, πίσω από πέντε Ferrari και μία Gordini.
Σαν σήμερα το 1924 γεννήθηκε στο Montevideo της Ουρουγουάης ο Alberto Uría. Ελάχιστες πληροφορίες παρατίθενται για την πορεία του, πριν και μετά το σύντομο πέρασμά του από την F1 – οι πιο διαδεδομένες πηγές κάνουν λόγο για αγορά μιας ανανεωμένης Maserati A6GCM που είχε οδηγήσει ελάχιστα ο Αργεντινός Jorge Daponte μέχρι τα μέσα του 1954. Ο Uría αξιοποίησε το αυτοκίνητο αυτό για να δώσει το παρόν στο GP Αργεντινής του 1955. Η πρώτη του εμπειρία έμελλε να έχει μικρή διάρκεια, με τον αφόρητο καύσωνα του Μπουένος Άϊρες να οδηγεί πολλά αυτοκίνητα σε μηχανικά προβλήματα· ο Uría υπήρξε ένας εκ των άτυχων, εγκαταλείποντας μετά από 22 γύρους. Ο Ουρουγουανός εξακολούθησε να αγωνίζεται στη Νότια Αμερική, επιστρέφοντας για άλλη μια συμμετοχή στην Αργεντινή το 1956. Αυτήν τη φορά, το αυτοκίνητο πήρε τον τερματισμό στην 6η και τελευταία θέση από τους καταταχθέντες, με τον Uría να το μοιράζεται με τον συμπατριώτη Oscar González.
Σαν σήμερα το 1926 διεξήχθη το πρώτο επίσημο GP Γερμανίας στα χρονικά του motorsport, με πεδίο δράσης την βροχερή και ιδιόμορφη πίστα του AVUS. Με την κατηγορία formula εκείνης της εποχής να μην προσελκύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, οι διοργανωτές οριοθέτησαν το event βάσει κανονισμών για σπορ αυτοκίνητα και συγκέντρωσαν έτσι ένα διεθνές grid με συνολικά 46 συμμετοχές. Υπό το βλέμμα 200.000 θεατών και άνω, ένας νεαρός ανερχόμενος οδηγός ονόματι Rudolf Caracciola κατέκτησε την πρώτη μεγάλη νίκη της καριέρας του σε μια Mercedes, ανακάμπτοντας μάλιστα από μια κάκιστη εκκίνηση. Οι πρώτοι γύροι του αγώνα είχαν ως επικεφαλής τον Adolf Rosenberger σε μιαν άλλη Mercedes, μέχρι που στον 7ο γύρο τράκαρε σε ένα φυλάκιο καταγραφής των αποτελεσμάτων στο βόρειο τμήμα της χάραξης· τρεις παρευρισκόμενοι έχασαν τη ζωή τους και τραυματίστηκε ο μηχανικός του Rosenberger.
Σαν σήμερα το 1943 γεννήθηκε στο Siegen της Γερμανίας ο Rolf Stommelen. Ο Γερμανός αγωνίστηκε για σχεδόν μια δεκαετία στην F1, εκκινώντας σε 54 Grand Prix για τις ομάδες των Brabham, Surtees, March, Hill, Hesketh και Arrows· ανέβηκε μία φορά στο βάθρο, με μια τρίτη θέση στο GP Αυστρίας του 1970. Αναδείχθηκε ωστόσο περισσότερο στους αγώνες αντοχής με την Porsche, κερδίζοντας τέσσερις φορές στις 24 ώρες της Daytona καθώς και το Targa Florio. Δυστυχώς σκοτώθηκε άδοξα τον Απρίλιο του 1983 σε ηλικία μόλις 39 χρονών, σε έναν αγώνα σπορ αυτοκινήτων της IMSA στην πίστα του Riverside, πίσω από το τιμόνι μιας Porsche 935.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 10 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1964, η πίστα του Brands Hatch στην Μεγάλη Βρετανία φιλοξένησε το πρώτο από τα συνολικά 14 Grand Prix της ιστορίας της για την F1, εξελισσόμενη σύντομα ως μια εναλλακτική του Silverstone μέχρι και το 1987. Ο πρωταθλητής Jim Clark πήρε πρώτος την καρό σημαία σε μια Lotus 25, αντιστεκόμενος στην πίεση του Graham Hill. Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε μια Ferrari 158 του John Surtees, πλαισιώνοντας έτσι ένα βρετανικό βάθρο.
Σαν σήμερα το 1971, ο Μεξικανός αστέρας οδηγός Pedro Rodríguez σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 31 χρονών, σε έναν αγώνα αντοχής του μικρού πρωταθλήματος Interserie στην γερμανική πίστα του Norisring. Ο Pedro ήταν ο μεγαλύτερος εκ των δύο αδερφών Rodríguez, οι οποίοι μάγεψαν –δυστυχώς βραχυπρόθεσμα– στις πίστες με τις επιδόσεις τους. Αγωνίστηκε σε 54 αγώνες της F1 από το 1963 έως το 1971, κερδίζοντας δύο φορές. Επίσης κέρδισε στο Le Mans το 1968, καθώς και άλλους 10 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) όπως οι 24 ώρες της Daytona. Όντας γνωστός για τις οδηγικές ικανότητές του στη βροχή –κάτι που επέδειξε περίτρανα στα 1000 χιλιόμετρα του Brands Hatch το 1970–, ο Pedro Rodríguez έκανε αίσθηση στους αγώνες αντοχής με την Ferrari και την Porsche, αλλά αδικήθηκε στην F1 λόγω της χαμηλής δυναμικότητας της παραπαίουσας BRM.
Σαν σήμερα το 1993, ο θρυλικός Alain Prost κατέκτησε την 50η και προτελευταία νίκη του στην F1 επικρατώντας στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Silverstone. Ο Γάλλος «Καθηγητής», παρόλο που είχε εκκινήσει από την pole position, έχασε αμέσως θέσεις τόσο από τον ομόσταυλο Damon Hill όσο και από την νέμεσή του, τον Ayrton Senna. Μάλιστα ο Βραζιλιάνος αξιοποίησε κάθε είδος αμυντικής οδήγησης με την μέτρια McLaren MP4/8, κρατώντας για έξι γύρους πίσω την σαφώς ταχύτερη Williams. Η διαφορά που είχε ήδη διαμορφωθεί έδειχνε πως ο Hill βρισκόταν καθοδόν για μια εντός έδρας νίκη, μέχρι που εκμηδενίστηκε στον 32ο γύρο όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για την Lola του Luca Badoer. Με την συνέχιση του αγώνα στον 40ο γύρο, ο Hill προηγείτο ακόμη αλλά έσπασε ο κινητήρας του, προβιβάζοντας τον Prost στην κορυφή. Οι δύο Benetton των Michael Schumacher και Riccardo Patrese κατέλαβαν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.
Σαν σήμερα το 1999, το GP Μεγάλης Βρετανίας της F1 χρειάστηκε να διακοπεί στον πρώτο κιόλας γύρο, καθώς στόλαραν στο grid οι Jacques Villeneuve και Alex Zanardi ενώ συγκρούστηκε άσχημα ο Michael Schumacher στην στροφή Stowe έπειτα από αστοχία στα φρένα· ο Γερμανός άσσος της Ferrari έσπασε το δεξί του πόδι και έπρεπε να απουσιάσει από την ενεργό δράση για πάνω από τρεις μήνες. Ύστερα από την επανεκκίνηση του αγώνα, ο poleman και πρωταθλητής Mika Häkkinen έχασε την πρωτοπορία σε ένα αργό pit stop και εγκατέλειψε, με τη νίκη να καταλήγει στον ομόσταυλο David Coulthard. Η έτερη Ferrari του Eddie Irvine καθυστέρησε επίσης στα pits και ο Βρετανός τερμάτισε μόλις 1,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Coulthard στη δεύτερη θέση, με το βάθρο να κλείνει ο Ralf Schumacher σε μια Williams-Supertec. Οι δύο Jordan των Heinz-Harald Frentzen και Damon Hill καθώς και η Sauber του Pedro Diniz ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη εξάδα.
Σαν σήμερα το 2004, ο Michael Schumacher έκανε περίπατο στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Silverstone και κατέγραψε έτσι την 10η νίκη του σε 11 αγώνες. Ο Kimi Räikkönen, έπειτα από πολλά φτωχά αποτελέσματα, κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση με την καινούρια McLaren MP4/19B και να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά στη σεζόν. Ο Rubens Barrichello έκλεισε το βάθρο, με τον αγώνα να γίνεται γνωστός κυρίως για το μεγάλο ατύχημα του Jarno Trulli στον 40ο γύρο. Ο Ιταλός ήρθε αντιμέτωπος με μια αστοχία στην ανάρτηση της Renault R24 ενώ έβγαινε από την επικίνδυνη στροφή της γέφυρας, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον τοίχο και να καταλήξει τουμπάροντας στην αμμοπαγίδα· ευτυχώς βγήκε αλώβητος από το μονοθέσιο.
Σαν σήμερα το 2010, αφού δεν μπόρεσε ποτέ να υλοποιηθεί το σχέδιο φιλοξενίας του GP Μεγάλης Βρετανίας στο Donington Park, η F1 επέστρεψε για μία ακόμη χρονιά στην ανανεωμένη πλέον πίστα του Silverstone. Η ατμόσφαιρα στην Red Bull εξακολουθούσε να μην είναι ιδιαίτερα υγιής, με τον Sebastian Vettel να δέχεται για ακόμα μια φορά, βάσει της κοινής γνώμης, περισσότερη εύνοια έναντι του Mark Webber. Η ομάδα είχε παρουσιαστεί με μια αναβαθμισμένη έκδοση στην εμπρόσθια πτέρυγα της RB6, η οποία ωστόσο αστόχησε στον νεαρό Γερμανό κατά τις ελεύθερες δοκιμές, ωθώντας έτσι την Red Bull σε αντικατάστασή της με αυτήν του Αυστραλού ομόσταυλου. Ο «φουριόζος» Webber, παρόλο που συμβιβάστηκε με μια παλιότερη μπροστινή πτέρυγα, προσπέρασε τον Vettel στις πρώτες στροφές και ξεπέρασε τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg για την τρίτη του νίκη στη σεζόν. Ο Vettel από την άλλη αποκόμισε ένα κλατάρισμα στον πίσω-δεξιό τροχό και τερμάτισε μόλις 7ος.
Σαν σήμερα, επίσης το 2010, ολοκληρώθηκε το πρώτο Rally Βουλγαρίας που έλαβε χώρα στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), με το event να έχει την βάση του στο Borovets, περίπου 70 χιλιόμετρα έξω από την Σόφια. Νικητής αναδείχθηκε ο Sébastien Loeb, για την τέταρτη νίκη του στη σεζόν και 58η στην καριέρα του συνολικά. Ο Γάλλος θρύλος αποτέλεσε τον μπροστάρη ενός 1-2-3-4 για αυτοκίνητα της Citroën, με δεύτερο τον Dani Sordo, τρίτο τον Petter Solberg σε μια ιδιωτική συμμετοχή και τέταρτο τον Sébastien Ogier σε ένα αυτοκίνητο της Citroën Junior Team. Τέτοιο αποτέλεσμα είχε να επαναληφθεί στο WRC από το μακρινό 1993, όταν το Rally Σαφάρι είχε μονοπωληθεί από τέσσερα Toyota.