spot_img

Σαν σήμερα, 13 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε ο Willi Heeks, ο οποίος συμμετείχε σε δύο Grand Prix της F1 το 1952 και 1953, στο Nürburgring. Το πρωτάθλημα για εκείνες τις σεζόν δεχόταν και οδηγούς/αυτοκίνητα της F2, λόγω της ελλιπούς συμμετοχής και αποχώρησης κύριων ομάδων της F1. Έτσι ο Heeks, όπως και πολλοί άλλοι Γερμανοί, βρήκε την ευκαιρία να αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με απλά μονοθέσια, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να τερματίσει σε κανέναν από τους δύο αγώνες που έτρεξε. Αργότερα επικεντρώθηκε σε αγώνες αντοχής με σπορ αυτοκίνητα, ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 1962.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 12 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1948 γεννήθηκε ο Jim Crawford. Ο Βρετανός ξεκίνησε την καριέρα του οδηγώντας μικρά αυτοκίνητα της Mini σε τοπικά rally και σταδιακά αναρριχήθηκε στους αγώνες μονοθεσίων. Οι καλές του εμφανίσεις στη Formula Atlantic κέντρισαν το ενδιαφέρον της Lotus, με την οποία ο Crawford έκανε ντεμπούτο στην F1 το 1975. Εμφανίστηκε σε μόλις δύο Grand Prix και τερμάτισε μόνο μία φορά, με μια 13η θέση στο GP Ιταλίας. Δεν αγωνίστηκε ξανά στο πρωτάθλημα και χρειάστηκε να περιπλανηθεί για αρκετό καιρό στις μικρές κατηγορίες formula, μέχρι να εγκατασταθεί στις Η.Π.Α. στις αρχές των ‘80s. Έκτοτε, συμμετείχε σποραδικά σε αγώνες του IndyCar, εστιάζοντας κυρίως στο Indianapolis 500. Στις ελεύθερες δοκιμές για τον αγώνα του 1987 έσπασε τα πόδια του σε μια φρικιαστική σύγκρουση, αλλά επέστρεψε το 1988 και σχεδόν κέρδισε, λαμβάνοντας εύσημα για την επίδοσή του. Συνέχισε να αγωνίζεται στο Brickyard έως το 1995, όταν και έκλεισε την καριέρα του.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1976 γεννήθηκε στην πόλη του Leverkusen ο βετεράνος Jörg Bergmeister. Ο πανύψηλος Γερμανός αποτελούσε από το 1996 αναπόσπαστο τμήμα του εργοστασιακού τμήματος οδηγών της Porsche, εκπροσωπώντας την ανελλιπώς σε διοργανώσεις GT και αγώνων αντοχής σε όλο τον κόσμο έως το 2019, όταν και αποσύρθηκε για να γίνει επίτιμο μέλος της φίρμας στο motorsport. Ο Bergmeister μετράει συνολικές νίκες στους 24ωρους αγώνες της Daytona (2003) και του Spa-Francorchamps (2010), όπως και πολλές νίκες και τίτλους στην κατηγορία του στις 24 ώρες του Le Mans (2004, 2019) και το ALMS (2005-2006, 2008-2010).

Σαν σήμερα το 1997, ο “Καθηγητής” Alain Prost ολοκλήρωσε την εξαγορά της Ligier από τον Flavio Briatore και δημιούργησε τη δική του επώνυμη ομάδα, ώστε να συμμετάσχει ως ιδιοκτήτης της στην F1 το 1997. Παρά τη συνεισφορά του ταλαντούχου Olivier Panis και την εργοστασιακή στήριξη της Peugeot, η ομάδα χτυπήθηκε από αρκετές ατυχείς συγκυρίες και σταδιακά έχασε τη δυναμική της. Κατρακύλησε στις πίσω θέσεις του grid και τα οικονομικά της προβλήματα σήμαναν το τέλος της, μετά τη σεζόν του 2001.

Σαν σήμερα το 2000, ο διάσημος οδηγός rally Marcus Grönholm κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) οδηγώντας ένα Peugeot 206 στο Rally Σουηδίας. Με έμπιστο συνοδηγό τον Timo Rautiainen, ο «Ιπτάμενος Φινλανδός» ξεπέρασε για σχεδόν 7 δευτερόλεπτα το Mitsubishi Lancer Evo έκτης γενιάς του πρωταθλητή Tommi Mäkinen, με τρίτο το Ford Focus του Colin McRae.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2004, ο Πολωνός άσσος των αγώνων rally Janusz Kulig σκοτώθηκε άδοξα στα 34 του χρόνια, ύστερα από σύγκρουση με ένα τρένο καθώς περνούσε πάνω από ράγες με το αυτοκίνητό του στο χωριό Rzezawa. Ο Kulig υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχής στα πρωταθλήματα της χώρας του και της κεντρικής Ευρώπης στα τέλη των ‘90s, επεκτείνοντας τις εμφανίσεις του στο WRC στις αρχές των 2000s. Το 2002/2003 συμμετείχε σποραδικά σε rallies του παγκοσμίου πρωταθλήματος, χάνοντας λόγω τεχνικής παρατυπίας μια νίκη στην κατηγορία του στο Rally Σουηδίας του 2003.

Σαν σήμερα το 2005 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 χρονών ο θρυλικός Γάλλος οδηγός, Maurice Trintignant. Αγωνίστηκε στην F1 για σχεδόν 15 χρόνια (1950-1964), διανύοντας μια από τις πρώτες μακροσκελείς καριέρες στην ιστορία του σπορ. Έτρεξε σε 81 Grand Prix με πολλές ομάδες και πήρε δύο νίκες. Συμπτωματικά, οι δύο αυτές νίκες σημειώθηκαν στο θρυλικό Πριγκιπάτο του Μονακό – το 1955 με την Ferrari και το 1958 με την Cooper. Επίσης έγραψε ιστορία και στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, κερδίζοντας στις 24 ώρες του Le Mans το 1954. Τότε είχε μοιραστεί μια Ferrari 375 Plus με τον José Froilán González.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles