spot_img

Σαν σήμερα, 13 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1914 γεννήθηκε στο Ohio ένας εκ των νικητών του Indianapolis 500, ο Sam Hanks. Ο Αμερικανός συμμετείχε ενεργά στο event του Brickyard αλλά και το ευρύτερο πρωτάθλημα αυτοκινήτων των Η.Π.Α. (AAA) μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, κατακτώντας τον τίτλο το 1953. Το 1956 τερμάτισε δεύτερος στο Indianapolis 500, πίσω μόνο από τον Pat Flaherty, και σκεφτόταν να αποσυρθεί από τους αγώνες. Τελικά, μετά την παρότρυνση του επικεφαλής ομάδας George Salih, ο Hanks επέστρεψε στην Indianapolis για μια τελευταία φορά το 1957 και τελικά κατέκτησε τη νίκη έπειτα από 13 απόπειρες, ξεπερνώντας τον Jim Rathmann.

Σαν σήμερα το 1918 γεννήθηκε στο Μιλάνο ο Alberto Ascari. Ο Ιταλός, γιος του διάσημου τότε προπολεμικού οδηγού αγώνων Antonio Ascari, εξελίχθηκε σε έναν από τους πρώτους κυρίαρχους άσσους της F1 και διέπρεψε με μοναδικό τρόπο στη διετία 1952-1953, όταν το πρωτάθλημα διεξαγόταν με κανονισμούς της F2. Μπροστάρης της Scuderia Ferrari κατά κύριο λόγο, ο Ascari κέρδισε το πρώτο του επίσημο Grand Prix το 1951 και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής κατά την προαναφερθείσα διετία, σημειώνοντας μάλιστα ένα ασύλληπτο τότε ρεκόρ 9 συνεχόμενων νικών στη διάρκεια μεταξύ των δύο σεζόν. Έχοντας μεταφερθεί στην πολλά υποσχόμενη Lancia το 1955, δυστυχώς έχασε τραγικά τη ζωή του στη Monza, σε ένα τεστ ενόψει ενός αγώνα αντοχής. Το ότι δεν έχει υπάρξει έκτοτε άλλος Ιταλός παγκόσμιος πρωταθλητής μέχρι και σήμερα είναι κάτι που προσδίδει ακόμη περισσότερο στην αξία αυτού του εμβληματικού οδηγού.

Σαν σήμερα το 1957 γεννήθηκε στις Βρυξέλλες ο Thierry Boutsen. Νικητής στην F2 στα νεανικά του χρόνια, ο Βέλγος εισήλθε στην F1 το 1983 και σταδιακά έχτισε την υπόληψη ενός περισσότερο σταθερού παρά εντυπωσιακού οδηγού, ανεβαίνοντας 7 φορές στο βάθρο έως το 1988 με τις ομάδες των Arrows και Benetton. Η μεταφορά του δημοφιλούς Nigel Mansell από την Williams στη Ferrari για το 1989 σήμανε την αντίστοιχη μεταφορά του Boutsen στην ομάδα του Grove, με τον Βέλγο να μην κάνει το καλύτερο ξεκίνημα στη σεζόν. Ωστόσο, μέχρι τα τέλη του 1990 κατάφερε να κατακτήσει τρεις διάσημες νίκες –οι δύο από αυτές μάλιστα σε καταρρακτώδη βροχή–, χάνοντας τελικά το κάθισμά του ώστε να επιστρέψει ο Mansell στην Williams. Ο Boutsen περιορίστηκε στη μετριότητα με την Ligier και την Jordan έως το 1993, εγκαταλείποντας έκτοτε την F1 για να τρέξει στα touring cars και σε μεγάλους αγώνες αντοχής έως το 1999.

Σαν σήμερα το 1974 γεννήθηκε στην Πεσκάρα της Ιταλίας ο Jarno Trulli. Σπεσιαλίστας στην υπέρβαση των ορίων κάθε μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Trulli επέδειξε αμέσως ταχύτητα όταν έκανε ντεμπούτο στην F1 το 1997 και αρχικά καθιερώθηκε ως μια αξιόπιστη λύση για ομάδες όπως η Prost και η Jordan. Το 2002, έχοντας και τον εκκεντρικό Flavio Briatore ως μάνατζέρ του, μεταφέρθηκε στην ανερχόμενη ομάδα της Renault αλλά αδυνατούσε συχνά να μετουσιώσει τις καλές του κατατακτήριες σε αντίστοιχα καλούς τερματισμούς. Το 2004 κέρδισε για μοναδική φορά στο Μονακό, αλλά απολύθηκε πριν το τέλος της σεζόν και συνέχισε στην Toyota. Διατηρήθηκε σταθερά εκεί μέχρι την απρόσμενη αποχώρησή της το 2009, αναγκαζόμενος έπειτα να «ξοδέψει» τις επόμενες δύο χρονιές στην καινούρια μα αδύναμη Lotus του Tony Fernandes. Ο Ιταλός εγκατέλειψε την F1 και επέστρεψε προσωρινά στους αγώνες για μια μέτρια σεζόν στη νεοσύστατη Formula E, πριν αποσυρθεί οριστικά στις αρχές του 2015.

Σαν σήμερα το 1980, η ομάδα της Ligier εκκίνησε στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Brands Hatch έχοντας κάνει το 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές και έδειχνε να έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη. Ωστόσο, εξαιτίας της πολύ υψηλής κάθετης δύναμης που παρήγαγαν τότε τα μονοθέσια λόγω του ground effect, η JS11/15 της γαλλικής ομάδας βρέθηκε αντιμέτωπη με μηχανικά προβλήματα τα οποία είχαν προκληθεί από τις μεγάλες πιέσεις που ασκούνταν στο πλαίσιο. Συγκεκριμένα, το μονοθέσιο τόσο του Didier Pironi όσο και του Jacques Laffite παρουσίασε συμπωματικά ένα πρόβλημα στις ζάντες των μπροστινών τροχών, ωθώντας τους δύο Γάλλους σε κλαταρίσματα και εν τέλει στην εγκατάλειψη. Με τα δύο αυτά φαβορί εκτός πλέον, η πρωτοπορία πέρασε στα χέρια του Alan Jones και ο Αυστραλός της Williams κατέκτησε άνετα την τρίτη του νίκη στη σεζόν. Η Brabham του Nelson Piquet και η έτερη Williams του Carlos Reutemann κατέλαβαν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 12 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1986, ο βετεράνος πλέον Jacques Laffite ισοφάρισε τις 176 εκκινήσεις του αείμνηστου Graham Hill στην κορυφή του εν λόγω στατιστικού στην F1, δίνοντας το παρόν στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Brands Hatch. Δυστυχώς ωστόσο, το ξεκίνημα του αγώνα στιγματίστηκε από μια μεγάλη αλληλουχία συγκρούσεων στην πρώτη στροφή και σε αυτήν ενεπλάκη και ο Γάλλος της Ligier, σπάζοντας άσχημα τα πόδια του και τερματίζοντας άδοξα την καριέρα του. Ο Nigel Mansell, άλλος ένας εκ των «θυμάτων» της εκκίνησης, αποκόμισε ζημιά στον άξονα μετάδοσης κίνησης αλλά πήρε τελικά την επανεκκίνηση με την εφεδρική Williams FW11. Παρόλο που το μονοθέσιο αυτό είχε ρυθμιστεί στα μέτρα του ομόσταυλου Nelson Piquet, ο Βρετανός τέθηκε επικεφαλής στον 22ο γύρο και δεν έχασε έκτοτε την πρωτοπορία, με τις δύο Williams να ρίχνουν γύρο σε όλο το grid. Οι δύο οδηγοί πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον πρωταθλητή Alain Prost.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1993, ο αστέρας του NASCAR Davey Allison ξεψύχησε σε ηλικία μόλις 32 χρονών στο Birmingham της Alabama, έπειτα από ένα ατύχημά του ενώ προσπαθούσε να προσγειώσει το ελικόπτερό του στην οβάλ πίστα της Talladega. Ο Davey, γιος του πρωταθλητή για το 1983 Bobby Allison, υπήρξε απόγονος μιας φημισμένης οικογένειας στον κόσμο των stock αυτοκινήτων. Η οικογένεια αυτή ωστόσο χτυπήθηκε από πολλές ατυχίες στις αρχές των ‘90s. Ο Davey είχε τιμηθεί με τον άτυπο τίτλο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου οδηγού στο NASCAR για το 1987 και έχασε οριακά τη νίκη στο Daytona 500 της επόμενης χρονιάς από τον πατέρα του. Τελικά κατέκτησε το φημισμένο event το 1992, αλλά θρήνησε τον θάνατο του μικρού αδερφού Clifford που τραυματίστηκε σοβαρά σε έναν αγώνα μικρότερης κατηγορίας, στο Michigan. Το δυστύχημα του Davey στην Talladega αποτέλεσε το αποκορύφωμα της σειράς τραγωδιών για την οικογένεια Allison.

Σαν σήμερα το 1997, ο Jacques Villeneuve ευνοήθηκε από μια σειρά ατυχιών για τους πρωτοπόρους και κατέκτησε ανέλπιστα τη νίκη στο Silverstone, για το GP Μεγάλης Βρετανίας. Μάλιστα, ο Καναδός άσσος της Williams είχε ήδη σταθεί με τη σειρά του άτυχος όταν έχασε σχεδόν μισό λεπτό στο πρώτο του pit stop, εξαιτίας προβλήματος στο μπουλόνι του εμπρός-αριστερού τροχού. Παρόλο που έχασε πολύ έδαφος, ο νέος επικεφαλής Michael Schumacher έμεινε εκτός με αστοχία στο κούμπωμα του πίσω-αριστερού τροχού, ενώ ο ανενόχλητος Mika Häkkinen της McLaren προδόθηκε από τον κινητήρα του με μόλις 6 γύρους να απομένουν. Έτσι, ο Villeneuve σημείωσε την 100η νίκη της Williams, ξεπερνώντας τις Benetton του Jean Alesi και του πρωτάρη Alexander Wurz – μάλιστα αυτό ήταν το πρώτο βάθρο σε μόλις τρεις αγώνες στην F1 για τον νεαρό Αυστριακό. Πιο πίσω, ο πρωταθλητής Damon Hill τερμάτισε 6ος για τους πρώτους του βαθμούς με την Arrows.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2003, ο νικητής του GP Μεγάλης Βρετανίας για το MotoGP κρίθηκε δυστυχώς από απόφαση των αγωνοδικών, μετά την ολοκλήρωση του event. Συγκεκριμένα, ο Valentino Rossi δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων στον συνολικό χρόνο του για αντικανονικό προσπέρασμα στον Loris Capirossi στην πρώτη στροφή του Donington, σε σημείο όπου είχαν βγει κίτρινες σημαίες λόγω της πτώσης του Tohru Ukawa στην εκκίνηση. Ως εκ τούτου, η νίκη απονεμήθηκε ορθά στον Max Biaggi, με δεύτερο τον Sete Gibernau και τρίτο τον «Γιατρό» έπειτα από την ανανέωση της κατάταξης. Ο Capirossi έκανε έναν μοναχικό αγώνα στην 4η θέση, με τον ομόσταυλο Troy Bayliss να αναγκάζεται να ανακάμψει για να κλείσει την πρώτη πεντάδα, έχοντας χάσει πολλές θέσεις στους χαοτικούς πρώτους γύρους του αγώνα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2008, ο πρωταθλητής Casey Stoner της Ducati αποδείχθηκε απόλυτος κυρίαρχος στην βροχερή πίστα του Sachsenring και πήρε πρώτος την καρό σημαία, για το GP Γερμανίας του MotoGP. Ο Αυστραλός επωφελήθηκε από τις πτώσεις των ανταγωνιστών Dani Pedrosa και Jorge Lorenzo στα πρώτα στάδια του αγώνα, έχοντας πλέον να αντιμετωπίσει μόνο τον Valentino Rossi. Τελικά τον ξεπέρασε για 3,7 δευτερόλεπτα και κατέκτησε την τρίτη του νίκη στη σεζόν, με τον Chris Vermeulen της Suzuki να κρατά οριακά πίσω του την Honda Gresini του Alex de Angelis για να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2014, η βρεγμένη πίστα του Sachsenring οδήγησε σε ξεκίνημα του αγώνα MotoGP με μόλις 9 από τους 23 αναβάτες στη σχάρα εκκίνησης – οι υπόλοιποι μπήκαν στα pits για να αλλάξουν σε μοτοσικλέτες με slick ελαστικά και έτσι εκκίνησαν από το pit lane. Η έκβαση αυτή έκανε πιο προβλέψιμη την έκβαση του GP Γερμανίας, με τον Marc Márquez να συνεχίζει το ασύλληπτο σερί του και να κερδίζει για 9η συνεχόμενη φορά στη σεζόν, καθώς και 5η στην συγκεκριμένη πίστα. Ο ομόσταυλος Dani Pedrosa ήταν ο μόνος που μπόρεσε να ακολουθήσει τον άπιαστο πρωταθλητή και τελικά τερμάτισε στη δεύτερη θέση, με τις εργοστασιακές Yamaha των Jorge Lorenzo και Valentino Rossi να ακολουθούν και την πεντάδα να κλείνει η δορυφορική Pramac Ducati του Andrea Iannone.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles