spot_img

Σαν σήμερα, 14 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1929 διεξήχθη το πρώτο Grand Prix Μονακό στην ιστορία των αγώνων. Την διοργάνωσή του είχε αναλάβει ο Antony Noghès, γενικός αντιπρόσωπος της επιτροπής ελέγχου καπνοβιομηχανιών στο Πριγκιπάτο, του οποίου το όνομα αποδόθηκε πολύ αργότερα στην ονομασία της τελευταίας στροφής. Ο αγώνας αυτός αποτελούνταν από έναν μαραθώνιο 100 γύρων, με νικήτρια την Bugatti T35B του William Grover-Williams. Όντας αρχικά ένα event αποκλειστικά για προσκεκλημένες συμμετοχές, απέκτησε δημοτικότητα πολύ γρήγορα και αποτέλεσε σταθμό του μεγάλου τότε Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Grand Prix. Η πίστα αποτελούσε μια μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς, με τον συγκεκριμένο αγώνα να καθιερώνεται ως ένας από τους πιο περιβόητους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με εξαίρεση το διάστημα 1951-1954 και το 2020, το GP Μονακό έχει αποτελέσει αναπόσπαστο τμήμα του προγράμματος της Formula 1, με την χάραξη να μην έχει διαφοροποιηθεί δραματικά από το 1929.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 13 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1931 γεννήθηκε ο Vic Wilson. Γεννημένος στο Hull της Αγγλίας και μεγαλωμένος στη Νότια Αφρική, ο Wilson ταξίδεψε στην Ευρώπη για να ξεκινήσει την αγωνιστική του καριέρα. Το 1960 πήρε την ευκαιρία να εμφανιστεί στη Formula 1, κατεβαίνοντας στο GP Ιταλίας με μια Cooper T43· εγκατέλειψε λίγο πριν το μέσον του αγώνα με πρόβλημα στον κινητήρα. Έξι χρόνια αργότερα, το 1966, επέστρεψε στο πρωτάθλημα και ταξίδεψε στο Spa-Francorchamps για να τρέξει με μια ιδιωτική BRM P261. Ωστόσο, μετά τις ελεύθερες δοκιμές, έδωσε το μονοθέσιο στον Αμερικανό Bob Bondurant και έτσι δεν συμμετείχε στο υπόλοιπο τριήμερο. Μετά τους αγώνες, ο Wilson εργάστηκε ως πωλητής αυτοκινήτων και σκοτώθηκε σε ένα τροχαίο το 2001, σε ηλικία 69 χρονών.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1933 γεννήθηκε στο Belfast της Βόρειας Ιρλανδίας ο Paddy Hopkirk. Ο Hopkirk είναι σήμερα ο πρόεδρος του ιστορικού Club Βρετανών Οδηγών Αγώνων (BRDC) και όσο ήταν ενεργός πίσω από το τιμόνι δραστηριοποιήθηκε συστηματικά στους αγώνες rally των ‘50s και ‘60s. Το 1964 στέφθηκε νικητής στο θρυλικό Rally Μόντε Κάρλο ενώ θριάμβευσε συνολικά πέντε φορές στο ετήσιο Διεθνές Rally της Ιρλανδίας, το οποίο αποτελεί ένα από τα παλαιότερα events στην ιστορία αυτού του είδους αγώνων. Πέραν αυτών των διακρίσεων που θεωρούνται και οι σημαντικότερες, ο Hopkirk υπήρξε πολύ δημοφιλής και σε άλλα events ανά την Ευρώπη, εκπροσωπώντας σχεδόν αποκλειστικά την Mini με το ανεκτίμητο μοντέλο Cooper S.

Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο Jeff Andretti, γιος του θρυλικού παγκόσμιου πρωταθλητή Mario Andretti, μικρός αδερφός του Michael Andretti και θείος του Marco Andretti. Όπως ήταν σχεδόν απολύτως αναμενόμενο, ο Jeff θέλησε να ακολουθήσει τα χνάρια των συγγενών του με στόχο μια καριέρα στους IndyCar, ξεκινώντας με εμφανίσεις στις κατηγορίες Formula Ford και Formula Super Vee των ΗΠΑ. Το 1986 έκανε τη μετάβαση στην καινούρια υποστηρικτική κατηγορία Indy Lights και βγήκε δευτεραθλητής για δύο συνεχόμενες χρονιές, μένοντας έκτοτε προσωρινά στην αφάνεια και εκτός μεγάλων διοργανώσεων μέχρι το ντεμπούτο του στο διάσημο CART το 1990 – απέτυχε να προκριθεί στο Indianapolis 500 και εγκατέλειψε στο Milwaukee. Το 1991 έκανε μια πλήρη σεζόν στην ομάδα Bayside Disposal Racing, καταγράφοντας μόλις τέσσερις τερματισμούς στην πρώτη δεκάδα. Η χρονιά χαρακτηρίστηκε από την αξιόλογη επίδοσή του στο Brickyard – εκκίνησε 11ος και βρισκόταν σε θέση για έναν εξαιρετικό τερματισμό, πριν επηρεαστεί από μηχανικά προβλήματα.

Χωρίς θέση βασικού οδηγού για το 1992, ο Jeff Andretti συνέχισε μολαταύτα την παρουσία του στο Indianapolis 500 και αυτήν τη φορά εκπροσώπησε την AJ Foyt Enterprises. Δυστυχώς, στον γύρο 109, ο πίσω-δεξιός τροχός έφυγε από τη θέση του και ο Αμερικανός έπεσε πολύ άσχημα στον τοίχο της στροφής 2, σπάζοντας τα πόδια του. Μετά από μια μακρά περίοδο θεραπείας, επέστρεψε αποφασισμένος στις πίστες το 1993 αλλά δεν επανήλθε ποτέ στην αγωνιστική φόρμα του παρελθόντος. Μια τρίτη συνεχόμενη εγκατάλειψη στην Indianapolis και μια μετριότατη σεζόν στο Indy Lights του 1995 αποτέλεσαν τις τελευταίες εμφανίσεις του στη μεγάλη σκηνή των αγώνων ταχύτητας.

Σαν σήμερα το 1985, οι Jacky Ickx και Jochen Mass στέφθηκαν νικητές στον αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων του Mugello, για την έναρξη της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Η Porsche 962C της Rothmans κράτησε πίσω της την έτερη 962C της Kremer Racing, με οδηγούς τους Marc Surer και Manfred Winkelhock, ενώ το βάθρο ολοκλήρωσαν οι Stefan Bellof και Thierry Boutsen της Brun Motorsport, κάνοντας το 1-2-3 για την φίρμα της Στουτγάρδης. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που το Mugello φιλοξένησε αγώνα για το WSC.

Σαν σήμερα το 1991, η Peugeot σημείωσε την πρώτη της νίκη για το Group C αγωνιστικό της, το 905, με τους Philippe Alliot και Mauro Baldi να ανοίγουν την αυλαία της σεζόν του WSC με νίκη, στον αγώνα 430 χιλιομέτρων της Suzuka. Το καινούριο γαλλικό αγωνιστικό ξεπέρασε κατά έναν γύρο την Sauber-Mercedes C11 των Jean-Louis Schlesser και Jochen Mass, με το βάθρο να κλείνουν οι Manuel Reuter και Harri Toivonen με μια Porsche 962CK6.

Σαν σήμερα, επίσης το 1991, στον τρίτο αγώνα της σεζόν στο Wanneroo Park, ο μελλοντικός θρύλος Mark Skaife κατέκτησε τη νίκη οδηγώντας το επιβλητικό και ταχύτατο Nissan Skyline GT-R R32, στα πλαίσια του Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού της Αυστραλίας (ATCC, τωρινό πρωτάθλημα Supercars). Η εργοστασιακά υποστηριζόμενη Gibson Motorsport έκανε μάλιστα το 1-2, τερματισμό που επανέλαβε συνολικά έξι φορές στους εννέα αγώνες της χρονιάς, στον δρόμο της για μια απόλυτη κυριαρχία στο πρωτάθλημα. Επίσης, αυτή ήταν η πρώτη από τις 90 νίκες του Skaife, αριθμός που τον έθεσε πολυνίκη στην ιστορία της διοργάνωσης και έχει ξεπεραστεί μέχρι στιγμής μόνο από τους Craig Lowndes και Jamie Whincup.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2002 έλαβε χώρα ο τέταρτος αγώνας της σεζόν στη Formula 1, με το GP Σαν Μαρίνο στην Imola. Δεδομένης της απόλυτης κυριαρχίας της Ferrari, ο αγώνας είχε ελάχιστο ενδιαφέρον, με τον Michael Schumacher να επικρατεί άνετα και να κατακτά τη νίκη. Υπήρξε μια μικρή μάχη για την δεύτερη θέση όταν ο Ralf Schumacher προσπέρασε την έτερη Ferrari του Rubens Barrichello στην εκκίνηση. Τελικά ο Βραζιλιάνος ανέκτησε τη δεύτερη θέση στην φάση των pit stops, με την κατάταξη να διατηρείται αναλλοίωτη μέχρι το τέλος του αγώνα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2013, ο Fernando Alonso κέρδισε με την Ferrari επικρατώντας στο GP Κίνας, για τον τρίτο αγώνα της σεζόν. Ο Ισπανός προσπέρασε τον Kimi Räikkönen στην εκκίνηση, παίρνοντας την πρωτοπορία από τον poleman Lewis Hamilton ελάχιστους γύρους αργότερα. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren ανέβηκε τελικά στο τρίτο σκαλί του βάθρου, πίσω από τον Φινλανδό και την «πληγωμένη» του Lotus E21 και μπροστά από τον πιο γρήγορο Sebastian Vettel. Την έκπληξη του αγώνα αποτέλεσε ο νεαρός Daniel Ricciardo· ο Αυστραλός εκκίνησε έβδομος με την Toro Rosso, μπροστά από τον Vettel, και τερμάτισε στην ίδια θέση ελάχιστα πίσω από την έτερη Ferrari του Felipe Massa

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα, επίσης το 2013, ο Sébastien Ogier συνέχισε το ονειρικό ξεκίνημα της πρωτάρας Volkswagen Motorsport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), επικρατώντας στο Rally Πορτογαλίας για την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στη σεζόν. Ο Mads Østberg είχε προηγηθεί από νωρίς κατά την πρώτη μέρα, αλλά τούμπαρε το Ford Fiesta RS όταν άκουσε λανθασμένα μια οδηγία του συνοδηγού Jonas Andersson και εγκατέλειψε. Ο Dani Sordo φάνηκε να είναι ο επόμενος ανταγωνιστής του Ogier, αλλά αναγκάστηκε παρομοίως να αποσυρθεί μετά από σύγκρουση. Ο Ogier και ο ομόσταυλός Jari-Matti Latvala έχτισαν προβάδισμα έναντι του τρίτου Mikko Hirvonen (Citroën), μέχρι να ξεκινήσουν τα ευτράπελα την τελευταία μέρα για τα δύο Polo R. Αμφότερα έχασαν πολλά δευτερόλεπτα λόγω μηχανικού προβλήματος, όμως ανέκαμψαν γρήγορα και ο Ogier κέρδισε την power stage και το rally συνολικά. Η ζημιά είχε ήδη γίνει για τον Latvala, που τελικά τερμάτισε τρία λεπτά πίσω από τον Hirvonen.

Σαν σήμερα, επίσης το 2013, η δεύτερη σεζόν στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) ξεκίνησε με τον αγώνα 6 ωρών του Silverstone. Παρόλο που είχαν επικρατήσει εμφατικά στους συνδυασμένους χρόνους των βρόχινων κατατακτηρίων δοκιμών και ξεκίνησαν από την πρώτη σειρά εκκίνησης, τα δύο LMP1 της Toyota αποδείχθηκαν υποδεέστερα σε ρυθμό από τα αντίστοιχα LMP1 της Audi και τερμάτισαν έναν γύρο πίσω. Η υπόθεση νίκη κρίθηκε στα τελευταία πέντε λεπτά του αγώνα ανάμεσα στα δύο R18 e-tron quattro – ο Allan McNish προσπέρασε τον Benoît Tréluyer στη στροφή Brooklands και έδωσε τη νίκη στο πλήρωμα του #2 R18, μαζί με τους Tom Kristensen και Loïc Duval. Τα γερμανικά πρωτότυπα ήταν τόσο γρήγορα που είχαν την πολυτέλεια να κάνουν ένα επιπρόσθετο pit stop για καύσιμα χωρίς να χάσουν την πρωτοπορία. Το βάθρο έκλεισαν οι Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin και Sébastien Buemi του #8 TS030 Hybrid, με τέταρτο το #7.

Σαν σήμερα το 2019 πραγματοποιήθηκε ο 1000ος αγώνας στην ιστορία της Formula 1, στην Κίνα και την πίστα της Shanghai. Παρά το γενικότερο κλίμα ενθουσιασμού, το θέαμα του Grand Prix κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, με τις Mercedes-AMG των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas να κάνουν το τρίτο τους συνεχόμενο 1-2 από το ξεκίνημα της σεζόν, κάτι που δεν είχε επαναληφθεί από το 1992 και την Williams. Ο Sebastian Vettel της Ferrari τερμάτισε τρίτος, με τον Max Verstappen της Red Bull Racing τέταρτο. Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε ο Alexander Albon, ο οποίος εκκίνησε από το pit lane λόγω ενός μεγάλου ατυχήματος στο FP3 και τερμάτισε δέκατος για την Toro Rosso.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 2019, η πίστα του Circuit of the Americas φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα της σεζόν του MotoGP. Ο Álex Rins κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία, οδηγώντας παράλληλα την Suzuki στις επιτυχίες στο MotoGP μετά το GP Μεγάλης Βρετανίας του 2016. Ο Ισπανός κράτησε πίσω του τον Valentino Rossi, με τον poleman Marc Márquez να χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει την έβδομη συνεχόμενη νίκη του στην πίστα αυτή· ο αναβάτης της Honda είχε χτίσει μια ασφαλή διαφορά στην πρωτοπορία, αλλά είχε μια πτώση στην στροφή 12 του ένατου γύρου. Παρόλο που προσπάθησε να επανεκκινήσει την μοτοσικλέτα του, δεν τα κατάφερε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles