spot_img

Σαν σήμερα, 14 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε ο Alberto Rodriguez Larreta, άλλος ένας Αργεντινός οδηγός της F1. Ο Larreta αγωνίστηκε στο Grand Prix της πατρίδας του το 1960, τερματίζοντας 9ος με μια πεπαλαιωμένη και αργή Lotus 16. Η εμφάνισή του ήταν πολύ καλή δεδομένων των περιστάσεων και ο τεράστιος Colin Chapman είδε προοπτική στο πρόσωπό του, προσφέροντάς του μια θέση οδηγού στην εργοστασιακή του ομάδα. Ο Larreta αρνήθηκε την πρόταση, διότι ήθελε να συνεχίσει τους αγώνες του στην Αργεντινή. Έτσι, την κενή θέση στη Lotus αναπλήρωσε ο John Surtees.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1973 γεννήθηκε ο Giancarlo Fisichella. Στα πρώτα του χρόνια στην F1, ο Ιταλός θεωρείτο ένας μελλοντικός πρωταθλητής, έχοντας κάνει πολλές υπερβάσεις με την Jordan και την Benetton στα τέλη των ‘90s. Όντας συχνά στην σωστή ομάδα την λάθος περίοδο, πήρε μια άκρως απροσδόκητη πρώτη νίκη στην Βραζιλία το 2003 με την παραπαίουσα Jordan. Χρειάστηκε να περιμένει μέχρι το 2005 για να βρεθεί σε ένα κορυφαίο μονοθέσιο, αυτό της Renault. Ωστόσο, έμεινε στη σκιά του ανερχόμενου Fernando Alonso, παίρνοντας μόλις δύο νίκες σε δύο σεζόν. Το GP Βελγίου του 2009 ήταν το τελευταίο δείγμα του παλιού καλού Fisichella, με μια σοκαριστική pole position στην Force India. Το αποτέλεσμα δυστυχώς δεν μετουσιώθηκε σε νίκη αλλά σε μια αξιότιμη δεύτερη θέση. Η καριέρα του “Fisi” στην F1 έκλεισε την ίδια σεζόν με ένα σύντομο πέρασμα από την Ferrari, την οποία έκτοτε εκπροσωπεί ανελλιπώς σε κατηγορίες GT των αγώνων αντοχής.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 13 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1977 γεννήθηκε ο πρώτος Ινδός οδηγός στην ιστορία της F1, ο Narain Karthikeyan. Η ιστορία γράφτηκε για την χώρα αυτή το 2005, όταν η Jordan ανακοίνωσε τον Karthikeyan για βασικό οδηγό της. Όντας μέλος της αγωνιστικής Ακαδημίας της Red Bull, ο Ινδός διένυσε μια αξιόλογη καριέρα στις μικρές κατηγορίες formula και έδειξε κάποια καλά δείγματα ταχύτητας στην F1, παρόλο που υπήρξε συχνά επιρρεπής σε ατυχήματα. Το 2005 τερμάτισε 4ος στο τραγελαφικό GP των Η.Π.Α., αλλά έμεινε χωρίς κάθισμα στο τέλος της σεζόν. Υπήρξε δοκιμαστής στην Williams τα επόμενα χρόνια αλλά σταδιακά εξαφανίστηκε από τον χώρο της F1. Επέτρεψε απροσδόκητα το 2011 με την αδύναμη ομάδα της HRT, κάνοντας μερικές αδιάφορες εμφανίσεις έως και τα τέλη του 2012.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1986 σκοτώθηκε ο δημιουργός και διοργανωτής του περιβόητου Rally Παρίσι-Ντακάρ, Thierry Sabine. Ο Γάλλος υπήρξε θύμα ενός δυστυχήματος με ελικόπτερο στο Μάλι της Αφρικής, κατά την διάρκεια του Rally εκείνης της χρονιάς. Νικητές αναδείχθηκαν οι συμπατριώτες René Metge και Dominique Lemoyne με μια τετρακίνητη Porsche 959, με την επιτυχία τους να επισκιάζεται από το τραγικό συμβάν.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2003 τερμάτισε οριστικά τις λειτουργίες της η Arrows, μια από τις πιο ιστορικές ομάδες στην F1. Η Arrows σταμάτησε να αγωνίζεται στα μέσα του 2002 και, παρά το ενδιαφέρον πολλών επενδυτών, δεν υλοποιήθηκε καμία συμφωνία ώστε να επέλθει η σωτηρία της. Παρόλο που η Arrows είχε κατακρημνιστεί οικονομικά αλλά και οργανικά, υπέβαλε αίτηση για συμμετοχή στη σεζόν του 2003, η οποία φυσικά απορρίφθηκε από την FiA. Αυτό ήταν το τέλος για μια ομάδα που ξεκίνησε να αγωνίζεται στην F1 το μακρινό 1978 και κατέγραψε 382 εμφανίσεις, χωρίς δυστυχώς να κερδίσει ούτε μία φορά. Ωστόσο, τα τελευταία της μονοθέσια δεν πέρασαν ανεκμετάλλευτα, καθώς η Arrows A23 αξιοποιήθηκε από την Minardi ως βάση για τα μονοθέσιά της το 2003 και 2004. Τέλος, η νεοφερμένη Super Aguri βασίστηκε σε μια τροποποιημένη Arrows Α23 για το πρώτο μισό του 2006 και, παραδόξως, δεν ήταν τόσο κακή όσο αναμενόταν.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles