Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1886 γεννήθηκε στον Βορρά της Μεγάλης Βρετανίας ο Frank Clement. Όντας ένας από τους μπροστάρηδες οδηγούς της πανίσχυρης τότε Bentley, ο Clement έδωσε το παρόν στις 24 ώρες του Le Mans από την αρχή της ύπαρξης του event, ξεκινώντας από το 1923 με ομόσταυλο τον Καναδό John Duff. Το δίδυμο αυτό πάλεψε για την πρωτοπορία στην παρθενική του εμφάνιση στο Sarthe και τερμάτισε στην 4η θέση, επιστρέφοντας το 1924 για να κατακτήσει τελικά τη νίκη, μπροστά από πολλές Lorraine-Dietrich και Chenard-Walcker. Ο Clement δέχτηκε περισσότερη στήριξη από την Bentley στα events των επόμενων χρόνων και παρόλο που ο βρετανικός κολοσσός θριάμβευσε ασταμάτητα από το 1927 κι έπειτα, το 1930 αποφάσισε να αποσυρθεί από τους αγώνες, ωθώντας τον Clement και τους υπόλοιπους οδηγούς της εκτός ενεργού δράσης.
Σαν σήμερα το 1924, ο εορτάζων Frank Clement μοιράστηκε μια Bentley 3 λίτρων με τον Καναδό John Duff και μαζί θριάμβευσαν στις 24 ώρες του Le Mans, προσφέροντας παράλληλα στην βρετανική φίρμα την πρώτη της νίκη στο Sarthe. Οι νικητές της προηγούμενης χρονιάς, René Léonard και André Lagache, προηγούνταν αρχικά στον αγώνα με μια Chenard-Walcker μέχρι που το αυτοκίνητο έπιασε φωτιά στην ευθεία Mulsanne την 4η ώρα. Έτσι, η μάχη για τη νίκη εξελίχθηκε ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα της Lorraine-Dietrich και στην Bentley των Clement/Duff. Οι δύο από τις τρεις Lorraine βρέθηκαν αντιμέτωπες με καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας, με το τρίτο γαλλικό αυτοκίνητο να μένει εκτός έπειτα από 21 ώρες με σπασμένο κινητήρα. Η Bentley έχασε με τη σειρά της μισή ώρα στο τελευταίο της pit stop εξαιτίας ενός τροχού που δεν έβγαινε για αλλαγή, αλλά είχε ήδη χτίσει μια ασφαλή διαφορά και τελικά κατέκτησε τη νίκη.
Σαν σήμερα το 1929 ο νικητής του Indianapolis 500, Ray Keech, σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 29 χρονών σε ένα δυστύχημα στα πλαίσια ενός αγώνα 200 μιλίων στην Altoona της Pennsylvania. Ο Αμερικανός είχε αρχικά κάνει αίσθηση όταν κατέγραψε ρεκόρ επίγειας τελικής ταχύτητας τον Απρίλιο του 1928, στην παραλία της Daytona. Το ρεκόρ καταρρίφθηκε τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς από τον Henry Segrave και ο Keech αρνήθηκε να επιχειρήσει την κατάρριψή του, στρέφοντας την προσοχή του στο πρωτάθλημα AAA (τωρινό IndyCar) και το Indianapolis 500. Στον αγώνα του Brickyard, επωφελήθηκε από τα μηχανικά προβλήματα που ταλαιπώρησαν τον επικεφαλής Louis Meyer και πήρε την πρωτοπορία στους τελευταίους 46 γύρους, γράφοντας έτσι ιστορία ως ένας εκ των νικητών στο θρυλικό event.
Σαν σήμερα το 1951 γεννήθηκε στην Casablanca του Μαρόκο ο βετεράνος των αγώνων rally, Alain Ambrosino. Ο Γάλλος δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του rally κυρίως στην αφρικανική ήπειρο, κατακτώντας το σχετικό πρωτάθλημα το 1983, 1986 και 1987. Βέβαια είχε ήδη δώσει το παρόν και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), κάνοντας ντεμπούτο το 1974 στο Rally των Η.Π.Α. από το οποίο εγκατέλειψε. Την επόμενη χρονιά είχε τερματίσει 11ος στην πατρίδα του, στο Rally Μαρόκο. Ο Ambrosino έκανε ωστόσο τις περισσότερες καλές του εμφανίσεις στην παγκόσμια σκηνή κυρίως στο Rally Ακτής Ελεφαντοστού. Τερμάτισε τρίτος εκεί το 1980 όπως και το 1985, πριν τελικά κατακτήσει τη νίκη το 1988 σε ένα Nissan 200SX, με συνοδηγό τον Daniel Le Saux.
Σαν σήμερα το 1952, μετά από 22 χρόνια απουσίας, η Mercedes-Benz επέστρεψε εντυπωσιακά στην πίστα του Sarthe και κατέκτησε τη νίκη στον διάσημο 24ωρο αγώνα. Αρχικά, ο πρώτος γύρος είχε ολοκληρωθεί με πρωτοπόρο τον Phil Walters σε μια Cunningham C-4RK, πριν ο Αμερικανός χάσει τη θέση του από τις Ferrari των Alberto Ascari και André Simon. Τα βρετανικά αυτοκίνητα τέθηκαν εκτός εξίσωσης όταν εγκατέλειψαν όλες οι Jaguar και Aston Martin, με τους Ascari και Simon να καθυστερούνται από προβλήματα αξιοπιστίας και την Gordini του νέου επικεφαλής Robert Manzon να παραδίδει πνεύμα στο σύστημα φρένων της. Ο Pierre Levegh, οδηγώντας μάλιστα με το ένα του χέρι, βρισκόταν καθ’οδόν για τη νίκη όταν μια αστοχία σε ένα έμβολο του κινητήρα της Talbot-Lago τον άφησε εκτός αγώνα στα τελευταία 75 λεπτά. Έτσι, η Mercedes-Benz W194 έκανε το 1-2, με νικητές τους Hermann Lang/Fritz Riess και τους Helmut Niedermayer/Theo Helfrich στη δεύτερη θέση.
Σαν σήμερα το 1958, η παλιά χάραξη του ιστορικού Spa-Francorchamps φιλοξένησε το GP Βελγίου για τον πέμπτο γύρο της σεζόν στην F1. Νικητής αναδείχθηκε ο Tony Brooks με μια Vanwall, κατακτώντας την πρώτη του νίκη διανύοντας όλη την απόσταση ενός Grand Prix – το 1957, στο Aintree της Μεγάλης Βρετανίας, είχε ξανακερδίσει μοιραζόμενος το αυτοκίνητό του με τον Stirling Moss. Σε ένα παράδοξο γεγονός, το κιβώτιο ταχυτήτων του Brooks είχε παραδώσει πνεύμα λίγο πριν τον τερματισμό. Ο δεύτερος Mike Hawthorn είχε παρόμοια κατάληξη όταν παρουσίασε αστοχία ο κινητήρας του μετά την τελευταία στροφή. Επίσης, ο Stuart Lewis-Evans χρειάστηκε να τσουλήσει την έτερη Vanwall του στον τερματισμό, καθώς η ανάρτησή του κατέρρευσε μετά την τελευταία στροφή της La Source. Το συγκεκριμένο Grand Prix σήμανε την πρώτη εκκίνηση και τερματισμό από γυναίκα οδηγό στην F1. Ο λόγος για την Maria Teresa de Filippis, η οποία τερμάτισε 10η με μια ιδιωτική Maserati 250F.
Σαν σήμερα, επίσης το 1958, γεννήθηκε στο Μιλάνο ο Riccardo Paletti. Ο Ιταλός ξεκίνησε να αναρριχάται στις κατηγορίες μονοθεσίων στα τέλη των ‘70s, διαπρέποντας ελάχιστα στην F3 και την F2 μέχρι το 1981. Παρόλο που ο ίδιος βρισκόταν ακόμη στο στάδιο εκμάθησης στις μικρές κατηγορίες, οι βασικοί σπόνσορές του τον πίεσαν να προβιβαστεί στην F1 το συντομότερο δυνατό και ο Paletti επέλεξε έτσι να αγωνιστεί στη σεζόν του 1982, με την αδύναμη ομάδα της Osella. Φυσιολογικά το μονοθέσιό της ήταν πολύ αργό και ο άπειρος Paletti προκρίθηκε μόλις στους δύο από τους πρώτους 7 αγώνες, χωρίς να σημειώσει κάποιον τερματισμό. Δυστυχώς, παρόλο που πήρε την τρίτη του εκκίνηση στο GP Καναδά, ο Ιταλός συγκρούστηκε με την ακινητοποιημένη Ferrari του poleman Didier Pironi, αποκομίζοντας τραυματισμούς στους οποίους τελικά υπέκυψε λίγο μετά την άφιξή του στο νοσοκομείο. Ήταν μόλις 23 χρονών.
Σαν σήμερα το 1969, οι Jacky Ickx και Jackie Oliver κατέκτησαν τη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans με ένα Ford GT40, σε ένα από τα πιο ιστορικά events στα χρονικά του περιβόητου αγώνα αντοχής. Ο συγκεκριμένος αγώνας στο Sarthe έχει αποκτήσει μυθικό χαρακτήρα, εξαιτίας του αξέχαστου τρόπου διαμαρτυρίας του Ickx για τον επικίνδυνο τρόπο εκκίνησης. Μέχρι εκείνη τη χρονιά, όλοι οι οδηγοί έτρεχαν προς τα αυτοκίνητά τους και πηδούσαν μέσα σε αυτά για να ξεκινήσουν. Αυτό ωστόσο ήταν πολύ επικίνδυνο, διότι αρκετοί επέλεγαν να μην δεθούν επαρκώς στο κάθισμά τους ώστε να γλυτώσουν χρόνο και χαμένες θέσεις. Εξαιτίας αυτού, ο Ickx επέλεξε να κατευθυνθεί προς το αυτοκίνητό του περπατώντας, δένοντας σωστά τις ζώνες του. Μοιραία έπεσε τελευταίος, με έναν άπειρο ωστόσο οδηγό ονόματι John Woolfe να σκοτώνεται στον πρώτο γύρο, έπειτα από ένα ατύχημά του στη Maison Blanche.
Ο Rolf Stommelen ηγήθηκε το πρώτο σκέλος του αγώνα με μία εκ των εργοστασιακών Porsche 917, πριν τον καθυστερήσει μια διαρροή λαδιών και τον οδηγήσει εν τέλει στην εγκατάλειψη κατά την 15η ώρα. Η γερμανική φίρμα έδειχνε και πάλι να θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τη νίκη, με πολλές 908 και 917 να εγκαταλείπουν με τη σειρά τους ή να μένουν πίσω με μηχανικά προβλήματα. Ο Ickx τέθηκε επικεφαλής κατά τις πρωινές ώρες και μονομαχούσε με την Porsche 908 του Hans Herrmann, ο οποίος καθυστέρησε σημαντικά στο τελευταίο του pit stop κατά την τελευταία ώρα. Οι δύο οδηγοί αντάλλαξαν θέσεις για την πρωτοπορία σε μια συγκλονιστική μονομαχία, με τον Ickx τελικά να επικρατεί οριακά στον τερματισμό και να καταγράφει την πρώτη από τις 6 νίκες του στο Le Mans.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 14 Ιουνίου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – LE MANS SPECIAL
Σαν σήμερα το 1975 ολοκληρώθηκε η 43η έκδοση για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans, με το event να λαμβάνει χώρα εν απουσία μεγάλων κατασκευαστών όπως η Ferrari και η Alfa Romeo. Εξαιτίας των υψηλών επιπέδων κατανάλωσης καυσίμων μέχρι το 1974, τέθηκε μια σειρά αυστηρών περιορισμών σε ό,τι αφορά τη συχνότητα στον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα αυτά να επιστρατεύσουν περισσότερο την εξοικονόμηση στα καύσιμά τους. Έτσι, οι δύο ιταλικές εταιρείες απέσυραν τη συμμετοχή τους, με το αγωνιστικό τμήμα της Matra να αποσύρεται στα τέλη του 1974. Ως εκ τούτου, η Gulf-Mirage και η Ligier ήταν οι μόνες εργοστασιακές ομάδες που απέμειναν. Νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν οι Jacky Ickx και Derek Bell με μια Gulf-Mirage GR8, μόλις έναν γύρο μπροστά από την Ligier JS2 των Jean-Louis Lafosse και Guy Chasseuil. Αυτήν ήταν η πρώτη νίκη για Βρετανικό αυτοκίνητο στο Sarthe, μετά το 1959 και τον θρίαμβο της Aston Martin.
Σαν σήμερα το 1980, ο αείμνηστος Jean Rondeau έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός που κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans με αυτοκίνητο που έφερε το όνομά του, μοιραζόμενος μια M379 με τον έμπειρο Jean-Pierre Jaussaud. Το γαλλικό δίδυμο χρειάστηκε να μονομαχήσει με την Porsche 908 των Jacky Ickx και Reinhold Joest, οι οποίοι έδειχναν να έχουν το πάνω χέρι σε ρυθμό παρά τις απαιτητικές συνθήκες βροχής που εμφανίζονταν συστηματικά. Ωστόσο, η γερμανική ομάδα υποτίμησε τη δυναμική των Rondeau και δεν φρόντισε να χτίσει μια ασφαλή διαφορά, χάνοντας έτσι τρεις γύρους κατά τις πρωινές ώρες από τους Rondeau/Jaussaud, λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων. Ο Jaussaud οδήγησε προσεκτικά στα τελευταία 35 λεπτά υπό συνθήκες βροχής και οδήγησε τον Rondeau σε ένα ιστορικό αποτέλεσμα, με την Porsche των Ickx/Joest να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Το βάθρο έκλεισε από την έτερη M379 του Gordon Spice και των αδερφών Philippe και Jean-Michel Martin.
Σαν σήμερα το 1986 διεξήχθη το GP Καναδά στο Circuit Gilles Villeneuve, για τον έκτο αγώνα της σεζόν στην F1. Παρά την αντίσταση που προέβαλε ο Keke Rosberg της McLaren για ελάχιστους γύρους, ο Nigel Mansell επικράτησε άνετα για τη νίκη έχοντας εκκινήσει από την pole position. Σχεδόν 21 δευτερόλεπτα πίσω από τον Βρετανό της Williams τερμάτισε ο πρωταθλητής Alain Prost με την έτερη McLaren, παρόλο που χρειάστηκε να ανακάμψει από ένα κακό pit stop. Το βάθρο του αγώνα έκλεισε από τον ομόσταυλο του Mansell, Nelson Piquet, ο Rosberg κατρακύλησε στην 4η θέση και ο Ayrton Senna κατέληξε μόλις 5ος, έναν γύρο πίσω.
Σαν σήμερα το 1993, ο εμβληματικός James Hunt υπέστη μια καρδιακή προσβολή στο σπίτι του στο Wimbledon και έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 45 χρονών. Ο Βρετανός, πασίγνωστος για την δυναμική και αλλοπρόσαλλη προσωπικότητά του, έκανε ντεμπούτο στην F1 το 1973 με την εκκεντρική ομάδα της Hesketh, στην οποία και παρέμεινε για τρεις σεζόν. Το 1975 κατέγραψε την παρθενική δική του αλλά και της ομάδας νίκη στο GP Ολλανδίας, πριν μεταφερθεί στην McLaren το 1976 ώστε να κατακτήσει το πρωτάθλημα σε μια μυθική μονομαχία με τον θρυλικό Niki Lauda. Το 1977 κατέγραψε την τελευταία από τις 10 νίκες του στην F1, στο GP Ιαπωνίας και το Fuji, και αποσύρθηκε από το σπορ στα μέσα του 1979, ύστερα από μόλις 7 αγώνες στην Wolf. Έκτοτε, ο Hunt καθιερώθηκε ως σχολιαστής αγώνων στο πλάι του επίσης εμβληματικού Murray Walker, σε μια συνεργασία που διατηρήθηκε μέχρι και τον ξαφνικό θάνατό του.
Σαν σήμερα το 1997, η ιστορική ομάδα της Joest Racing κατέκτησε τη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με τον θρυλικό Tom Kristensen να καταγράφει την πρώτη από τις 9 νίκες του στο Sarthe μοιραζόμενος μια TWR Porsche WSC-95 με τους Stefan Johansson και Michele Alboreto. Μάλιστα, ο Δανός εντάχθηκε στο πλήρωμα την τελευταία στιγμή, καθώς ο Davy Jones είχε ένα σοβαρό ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές για έναν αγώνα του IndyCar στις αρχές του έτους και έβαλε τέλος στην αγωνιστική του καριέρα, αφήνοντας κενή τη θέση του στην ομάδα. Παρόλο που το αυτοκίνητο της Joest Racing δεν ήταν το ταχύτερο, τα μηχανικά προβλήματα που έπληξαν τις Porsche 911 GT1 και τις McLaren F1 GTR την ευνόησαν και της επέτρεψαν να στεφθεί νικήτρια. Το event είχε επισκιαστεί από τον ακαριαίο θάνατο του νεαρού Sébastien Enjolras, σε ένα τεστ ενόψει του αγώνα τον προηγούμενο μήνα.
Σαν σήμερα, επίσης το 1997, ο Michael Schumacher επικράτησε στο GP Καναδά και βρέθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, σε έναν αγώνα που ολοκληρώθηκε πρόωρα εξαιτίας ενός τεράστιου ατυχήματος του Olivier Panis. Ο Γάλλος της Prost προσπαθούσε να καλύψει το έδαφος που έχασε στον πρώτο γύρο όταν έσπασε την εμπρόσθια αεροτομή του αλλά η ανάρτησή του κατέρρευσε στον 51ο γύρο, στέλνοντάς τον με δύναμη στον τοίχο της στροφής 5. Ο Panis έσπασε τα πόδια του, έχασε ένα μεγάλο κομμάτι της σεζόν και τέθηκε τέλος σε μια πολλά υποσχόμενη χρονιά για τον ίδιο. Ο αγώνας διακόπηκε στον 54ο γύρο, με τον τότε επικεφαλής David Coulthard να καθυστερεί στο δεύτερο pit stop του με πρόβλημα στον συμπλέκτη και να πέφτει 7ος. Ο Schumacher στάθηκε τυχερός από την εξέλιξη αυτή και πήρε την πρωτοπορία πριν διακοπεί οριστικά ο αγώνας, με το βάθρο να κλείνουν οι Jean Alesi και Giancarlo Fisichella.
Σαν σήμερα το 2003, η Bentley επέστρεψε στην κορυφή του Sarthe μετά από 73 ολόκληρα χρόνια κατακτώντας τη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans. Παρόλο που η Audi είχε αποσύρει την εργοστασιακή της υποστήριξη στα τέλη του 2002 και ανέθεσε τα R8 της σε ιδιώτες, η εξέλιξη του Bentley Speed 8 είχε ανατεθεί στο βρετανικό τμήμα αγώνων της Audi, υποδηλώνοντας έμμεσα την εμπλοκή της στο project υπό την αιγίδα της Bentley για λόγους προώθησης της βρετανικής εταιρείας. Χαρακτηριστικά, ο κινητήρας του Speed 8 ήταν σχεδόν ο ίδιος με αυτόν του R8 και το αγωνιστικό παρέπεμπε στη σχεδιαστική φιλοσοφία του παλιού Audi R8C, το οποίο είχε αγωνιστεί το 1999. Η Bentley επικράτησε τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα, με το Speed 8 #7 να εκκινεί από την pole position και να κατακτά τη νίκη έπειτα από 377 γύρους, με οδηγούς τους Tom Kristensen, Rinaldo Capello και Guy Smith.
Σαν σήμερα, επίσης το 2003, ο Michael Schumacher αντιστάθηκε στην πίεση του αδερφού Ralf και της έτερης Williams του Juan Pablo Montoya ώστε να πάρει πρώτος την καρό σημαία, στο GP Καναδά. Ο Γερμανός πρωταθλητής της Ferrari, παρόλο που είχε βρεθεί αντιμέτωπος με προβλήματα στο σύστημα πέδησης και παρά το μειονέκτημά του με τα ελαστικά της Bridgestone, κατάφερε να κρατηθεί στην πρωτοπορία μέχρι τον τερματισμό. Ο αγώνας έμοιαζε να οδεύει στα χέρια ενός εκ των οδηγών της Williams, με τον Montoya ωστόσο να σπαταλά την ευκαιρία του κάνοντας ένα τετακέ στην αρχή του αγώνα. Τελικά έχασε την πρωτοπορία στη φάση των pit stops και ο ομόσταυλος Ralf δεν μπόρεσε να υποσκελίσει τον αδερφό του.
Σαν σήμερα, επίσης το 2003, η διάσημη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσικλετών της Ducati σημείωσε την πρώτη νίκη της στο MotoGP, με τον Loris Capirossi να επικρατεί του poleman Valentino Rossi στο GP Καταλονίας σε μια Desmosedici GP3. Ο Ιταλός εκμεταλλεύτηκε δύο απανωτά λάθη του «Γιατρού» στον 15ο από τους 25 γύρους και έβαλε πλώρη για έναν θρίαμβο που άφησε εποχή. Ο Rossi είχε πέσει στην 6η θέση μετά τα δύο λάθη του αλλά ανέκαμψε εντυπωσιακά προσπερνώντας τους Shinya Nakano, Carlos Checa, Max Biaggi και Sete Gibernau μέσα σε 7 γύρους. Παράλληλα κατέγραψε ένα νέο ρεκόρ πίστας στο Circuit de Barcelona-Catalunya, τερματίζοντας μόλις 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Capirossi. Ο Gibernau έκλεισε το βάθρο με την τρίτη του θέση, ενώ ο Max Biaggi έπεσε ενώ ήταν 4ος και κατρακύλησε στην κατάταξη. Χρειάστηκε να περάσουν πάνω από δύο χρόνια ώστε να κερδίσει ξανά η περιβόητη κόκκινη μοτοσικλέτα της Ducati.
Σαν σήμερα το 2008, η Audi και η Peugeot προσέφεραν μια συγκλονιστική μονομαχία στις 24 ώρες του Le Mans, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από τον απρόβλεπτο καιρό και τις ριψοκίνδυνες στρατηγικές. Η Peugeot σάρωσε τις τρεις πρώτες θέσεις στις κατατακτήριες δοκιμές με ασύλληπτα γυρολόγια αλλά ήρθε αντιμέτωπη, όπως όλοι οι υπόλοιποι, με την βροχή που άρχισε να πλήττει την πίστα του Sarthe κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το Audi R10 TDI #2 των Tom Kristensen, Rinaldo Capello και Allan McNish ξεχώρισε και είχε χτίσει πλέον μια ασφαλή διαφορά από το 908 #7 των Nicolas Minassian, Marc Gené και Jacques Villeneuve. Η βροχή σταμάτησε προσωρινώς και επέστρεψε στις τελευταίες δύο ώρες, με τον Minassian να παίρνει το ρίσκο να μην αλλάξει σε βρόχινα ελαστικά χωρίς τελικά να δικαιωθεί. Το πλήρωμα αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με το 908 #9 των Franck Montagny, Ricardo Zonta και Christian Klien να κλείνει το βάθρο.
Σαν σήμερα το 2014, η Audi κατέγραψε την 13η νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans, με τους Marcel Fässler, André Lotterer και Benoît Tréluyer να παίρνουν πρώτοι την καρό σημαία στο R18 e-tron quattro #2 έπειτα από 379 γύρους. Ο αγώνας στην αρχή έδειχνε να κυλά στα μέτρα του Toyota TS040 #7 των Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin και Kazuki Nakajima, εκκινώντας από την pole position και χτίζοντας διαφορά σχεδόν ενός γύρου μέχρι και τις νυχτερινές ώρες. Ωστόσο, κατά το ξημέρωμα, μια σειρά καλωδιώσεων πήρε φωτιά και οδήγησε το αυτοκίνητο στην εγκατάλειψη, με το TS040 #8 να έχει ήδη χάσει πολύ έδαφος από τους βροχερούς πρώτους γύρους του αγώνα ύστερα από εμπλοκή σε ένα μεγάλο ατύχημα στην ευθεία Mulsanne. Έτσι, η Audi έμεινε μόνη της στην πρωτοπορία και έκανε το 1-2, με το Toyota #8 να ανακάμπτει ώστε να ολοκληρώσει τον αγώνα στην τρίτη θέση, πέντε γύρους πίσω.
Σαν σήμερα, επίσης το 2014, το GP Καταλονίας του MotoGP προσέφερε έναν εντυπωσιακό αγώνα, με τον ασταμάτητο Marc Márquez να εξασφαλίζει τη νίκη στον τελευταίο γύρο μπροστά από τους Valentino Rossi και Dani Pedrosa. Ο Ισπανός πρωταθλητής της Repsol Honda πήρε την καρό σημαία με διαφορά μισού δευτερολέπτου από την Movistar Yamaha του «Γιατρού», αλλά είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται σχεδόν όταν ο ομόσταυλος Pedrosa τον ακούμπησε στον πίσω τροχό του στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, Τελικά ο Pedrosa αρκέστηκε στην τρίτη θέση και πλαισίωσε στο βάθρο τους Márquez και Rossi. Ο θρίαμβος του Márquez σήμανε την 100η νίκη της Honda στη σύγχρονη εποχή του MotoGP και συνέπεσε με τη νίκη του νεαρού αδερφού Álex Márquez στον αγώνα της κατηγορίας Moto3. Η συγκεκριμένη μέρα είναι η πρώτη στα χρονικά του πρωταθλήματος που δύο αδέρφια κέρδισαν στα πλαίσια του ίδιου Grand Prix την ίδια ημερομηνία.