spot_img

Σαν σήμερα, 16 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1935 γεννήθηκε ο Peter de Klerk. Ο Νοτιοαφρικανός δραστηριοποιήθηκε αρχικά στο χώρο των αγώνων ως μηχανικός, ταξιδεύοντας μέχρι και την Αγγλία ώστε να εργαστεί για ελάχιστο καιρό για τον αείμνηστο Colin Chapman. Όταν επέστρεψε στην πατρίδα του βρήκε την ευκαιρία να βρεθεί και πίσω από το τιμόνι, ενώ βοήθησε τους συμπατριώτες οδηγούς Doug Serrurier και Ernest Pieterse να κατασκευάσουν ένα αυτοσχέδιο μονοθέσιο της Alfa Romeo, το 1960. Ο de Klerk οδήγησε το μονοθέσιο αυτό στο Grand Prix του Kyalami για τη Formula 1 σε δύο περιπτώσεις, τερματίζοντας 10ος το 1965. Οι σταθερές του επιδόσεις στους τοπικούς αγώνες τού εξασφάλισαν θέση σε μονοθέσια της Brabham, με τα οποία ξανακατέβηκε στο Kyalami το 1969 και 1970 χωρίς να εντυπωσιάσει. Εκτός από τις “εξορμήσεις” του στους αγώνες formula, ο de Klerk συμμετείχε και σε αγώνες αντοχής όπως το Le Mans, κρεμώντας το κράνος του στα τέλη των 1980s.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων αντοχής, Gijs van Lennep. Ο Ολλανδός είχε ενταχθεί στο δυναμικό της Porsche στα τέλη των 1960s, δοκιμάζοντας παράλληλα την τύχη του στη Formula 1. Συγκεκριμένα, έτρεξε σε 8 Grand Prix στο διάστημα 1971-1975 οδηγώντας για τις ομάδες των Surtees, Williams και Ensign. Ο van Lennep βαθμολογήθηκε δύο φορές, τερματίζοντας 6ος στην Ολλανδία (1973) και τη Γερμανία (1975), αλλά αναδείχθηκε πολύ περισσότερο στα σπορ αυτοκίνητα. Μάλιστα, το 1971 οδήγησε μια Porsche 917K της Martini στις 24 ώρες του Le Mans, κατακτώντας τη νίκη και καταγράφοντας ένα ασύλληπτο ρεκόρ απόστασης με τον Helmut Marko· το ρεκόρ διατηρήθηκε ανέπαφο έως το 2010, όταν το κατέρριψε οριακά η Audi. Ύστερα από μια νίκη στο Targa Florio το 1973, ο van Lennep έκλεισε την καριέρα του το 1976 με έναν δεύτερο θρίαμβο στο Sarthe, αυτή τη φορά με μια Porsche 936 πλάι στον Jacky Ickx.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1943 γεννήθηκε ο Hans Heyer. Το πάθος του Γερμανού για τους αγώνες ταχύτητας ξεκίνησε από τα σχολικά του χρόνια στο Adenau, κοντά στο θρυλικό Nürburgring. Λίγο αργότερα εργάστηκε ως μηχανικός στη Mercedes-Benz, ξεκινώντας την καριέρα του ως οδηγός στις αρχές των ‘60s. Ο Heyer αποτέλεσε μια σταθερή παρουσία κυρίως στα αυτοκίνητα τουρισμού, συμμετέχοντας σε μεγάλους θεσμούς και αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο, κάνοντας μια σύντομη “εξόρμηση” και στα πρωτότυπα Group C. Μέχρι την απόσυρσή του το 1989, ο Heyer έτρεξε σε σχεδόν 1000 αγώνες, αλλά έχει μείνει στην ιστορία για έναν συγκεκριμένο.

Σαν σήμερα

Το 1977 παρουσιάστηκε στο GP Γερμανίας της Formula 1 ώστε να οδηγήσει ένα μονοθέσιο της Penske για την αδύναμη ομάδα της ATS, αλλά η απειρία του στα μονοθέσια αυτά τον απέτρεψε από το να προκριθεί. Ωστόσο, τελικά βγήκε από τα pits χωρίς να τον καταλάβουν οι κριτές και πήρε την εκκίνηση. Χρειάστηκε να περάσουν 10 γύροι και να εγκαταλείψει με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να αντιληφθούν οι αγωνοδίκες την αντικανονική του παρουσία. Ο Heyer αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα και είναι πλέον  κάτοχος ενός μοναδικού στατιστικού, καθώς είναι ο μόνος οδηγός στη Formula 1 που μετράει αποκλεισμό, εγκατάλειψη και αποτυχία πρόκρισης στον ίδιο αγώνα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1962 γεννήθηκε στο Παρίσι ο Franck Fréon. Ο Γάλλος έφτασε μέχρι τη Formula 3000 το 1990, όμως ήρθε αντιμέτωπος με μονοθέσια της αδύναμης ομάδας Apomatox, αποτυγχάνοντας να προκριθεί τέσσερις φορές στους πρώτους πέντε αγώνες. Την επόμενη χρονιά εγκαταστάθηκε στις Η.Π.Α. και κυνήγησε μια καριέρα στους αγώνες IndyCar, αφιερώνοντας αρχικά τρεις σεζόν στη μικρή κατηγορία Indy Lights – κατέκτησε τέσσερις νίκες και βγήκε δευτεραθλητής το 1992-1993, πίσω από τους Robbie Buhl και Bryan Herta. Ωστόσο, ο Fréon δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μόνιμη θέση σε καλή ομάδα στο CART, καταγράφοντας μόλις πέντε εμφανίσεις το 1994/1995 (μεταξύ αυτών και μια αποτυχία πρόκρισης στο Indianapolis 500 του 1995). Μέχρι το 2004, ο Γάλλος στράφηκε στους αγώνες αντοχής και διακρίθηκε στα GT με την Chevrolet κατά τις αρχές του 21ου αιώνα. Μάλιστα, το 2001 κατέκτησε τη συνολική νίκη στις 24 ώρες της Daytona μαζί με τους Ron Fellows και Johnny O’Connell.

Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Jesús Puras. Ο Ισπανός σάρωσε τα πάντα στις μικρές εθνικές κατηγορίες rally και προβιβάστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC) στις αρχές των 1990s. Τα πρώτα χρόνια της πορείας του στον κορυφαίο αυτό θεσμό τον είδαν να αγωνίζεται με ομάδες της Lancia, της Ford και της SEAT, μέχρι να καταλήξει στη Citroën το 1997. Έκτοτε, εκμεταλλευόμενος την ιδιαίτερη δυναμική του Xsara ακόμα και σε υποδεέστερες εκδόσεις του, εξελίχθηκε σε έναν ταχύτατο οδηγό στα ασφάλτινα rally μαζί με τον Philippe Bugalski. Μάλιστα, το 2001 σημείωσε και την μοναδική του νίκη στο πρωτάθλημα, επικρατώντας στον Γύρο της Κορσικής. Ωστόσο, οι επιδόσεις του επισκιάστηκαν από τον ανερχόμενο τότε Sébastien Loeb και τελικά αποσύρθηκε από την ενεργό δράση στα τέλη του 2002.

Σαν σήμερα το 1991, μπροστά σε ένα πλήθος περίπου 80.000 θεατών, διεξήχθησαν οι 12 ώρες του Sebring. Ο αγώνας ξεκίνησε σε ψυχρές συνθήκες, αλλά τελείωσε υπό βροχή. Για το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου σκέλους, η #6 Joest Racing Porsche 962C των Bob Wollek, Bernd Schneider και Massimo Sigala ήταν επικεφαλής. Με εξαίρεση τα pit stops, το πλήρωμα προηγήθηκε μέχρι τον γύρο 80, όταν το #83 Nissan NTP-90 ανέλαβε τα ηνία. Οι αδερφοί Geoff/Gary Brabham και ο Derek Daly θα προηγούνταν από τον γύρο 81 έως ότου πήραν την καρό σημαία στον γύρο 298. Στο μεταξύ οι ομόσταυλοί τους, Chip Robinson, Bob Earl και Julian Bailey ηγήθηκαν συνολικά 41 γύρους στο #84, χάνοντας το προβάδισμά τους μόλις 6 γύρους πριν τον τερματισμό. Η ομάδα Nissan Performance Technology Inc. του Don Devendorf έκανε τελικά το 1-2 με έναν γύρο διαφορά ανάμεσα στα δύο αγωνιστικά της, καλύπτοντας απόσταση 1774 χιλιομέτρων.

Σαν σήμερα το 1995, η ομάδα της McLaren ανακοίνωσε την προσωρινή αντικατάσταση του Nigel Mansell από τον Mark Blundell για τους πρώτους αγώνες της σεζόν. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής του 1992 και πρωταθλητής του CART στις Η.Π.Α. το 1993 είχε κάνει κάποιους σποραδικούς αγώνες με τη Williams για το 1994, κερδίζοντας μάλιστα στην Αυστραλία. Το 1995 είχε σκοπό να επιστρέψει μόνιμα στο grid με την McLaren, αλλά διαπιστώθηκε πως το cockpit της νέας MP4/10 ήταν  υπερβολικά στενό για τη σωματοδομή του. Χαρακτηριστικά, κατά την περίοδο των χειμερινών τεστ, ο Mansell έκανε πολύ λίγους γύρους γιατί ήρθε αντιμέτωπος με πόνους στα πόδια του. Ο Blundell έτρεξε στους πρώτους δύο αγώνες μέχρι να αναδιαμορφωθεί το μονοθέσιο, με τα μετριότατα αποτελέσματα σε Imola και Βαρκελώνη να ωθούν τον Mansell οριστικά εκτός Formula 1.

Σαν σήμερα το 2001, ο κόσμος των αγώνων ταχύτητας θρήνησε τον χαμό του άσσου των αγώνων αντοχής, Bob Wollek. Ο Γάλλος θρύλος της Porsche και χρυσός ολυμπιονίκης στο σκι ενεπλάκη σε ένα τροχαίο ενώ οδηγούσε ένα ποδήλατο κοντά στην πίστα του Sebring, μία μέρα πριν τη διεξαγωγή του περιβόητου 12ωρου αγώνα αντοχής. Ο 57χρονος είχε προγραμματίσει να οδηγήσει εκεί ένα αγωνιστικό GT3 της Porsche, με την μοίρα ωστόσο να αλλάζει τα σχέδιά της για εκείνον. Ο Wollek κέρδισε πολλούς αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), καθώς και σε διοργανώσεις όπως το Trans-Am και το IMSA. Στέφθηκε επίσης νικητής στο Sebring το 1985 και κατέκτησε τις 24 ώρες της Daytona τέσσερις φορές. Τέλος, συμμετείχε αδιάκοπα στις 24 ώρες του Le Mans για πάνω από τρεις δεκαετίες, παίρνοντας τέσσερις νίκες στην κατηγορία του. Έφτασε πολύ κοντά στη συνολική νίκη σε πολλαπλές περιπτώσεις, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να θριαμβεύσει στο Sarthe.

Σαν σήμερα το 2002 ξεκίνησε η νέα σεζόν στο πρωτάθλημα αντοχής του ALMS, με τις 12 ώρες του Sebring. Όπως ήταν αναμενόμενο, η Audi κέρδισε στην κατηγορία LMP900 και συνολικά τον αγώνα για τρίτη διαδοχική χρονιά. Όταν το #1 Audi R8 της pole position αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα, το #2 Audi R8 που μοιράστηκαν οι Johnny Herbert, Rinaldo Capello και Christian Pescatori ήταν αυτό που έσωσε την παρτίδα για τη γερμανική φίρμα. Παρά τον ανταγωνισμό από τα Panoz και τα Audi της Champion Racing, το πλήρωμα αυτό κατέκτησε τη νίκη. Ήταν η δεύτερη στο Sebring για τον Capello και πρώτη για τους Pescatori και Herbert. Σε θέση βάθρου ολοκλήρωσε και ένα Riley & Scott MkIIIC με οδηγούς τους Marc Goossens, Guy Smith και τον ιδιοκτήτη της ομάδας Jim Matthews.

Σαν σήμερα το 2003, ο αγώνας 400 μιλίων του Darlington για τη μεγάλη κατηγορία του NASCAR προσέφερε ένα επικό και διαχρονικό photo finish. Ο ελπιδοφόρος Kurt Busch είχε προσπεράσει τον άσσο Jeff Gordon στον 269ο από τους 297 γύρους και έδειχνε να βαίνει για την πρώτη του νίκη στη σεζόν. Όμως, πολύ σύντομα άρχισε να παρουσιάζεται πρόβλημα στο υδραυλικό τιμόνι του με αποτέλεσμα να τον πλησιάσει απειλητικά ο Ricky Craven της άσημης PPI Motorsports. Τελικά, μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες να προσπεράσει, ο Craven τέθηκε επικεφαλής στον τελευταίο γύρο και χτυπήθηκε με τον Busch στα τελευταία μέτρα ώστε να επικρατήσει για μόλις 0.002 δευτερόλεπτα. Ήταν η δεύτερη και τελευταία του νίκη στη μεγάλη κατηγορία, στον κοντινότερο τερματισμό του NASCAR μέχρι το 2018 και τον αγώνα της Daytona για το Xfinity Series. Επίσης, αυτή ήταν η 154η και τελευταία νίκη της Pontiac στο πρωτάθλημα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2008 ξεκίνησε η νέα σεζόν στη Formula 1, με το GP Αυστραλίας. Ο αγώνας στο Albert Park είδε μόλις 6 μονοθέσια να τερματίζουν, με τη νίκη να καταλήγει στη McLaren του Lewis Hamilton. Δεύτερος τερμάτισε ο Nick Heidfeld για την BMW-Sauber και τρίτος ο Nico Rosberg της Williams, για το πρώτο του βάθρο στη Formula 1. Ο Rubens Barrichello ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 6η θέση για να γιορτάσει τους 250 αγώνες του στο πρωτάθλημα, αλλά αποκλείστηκε λόγω παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη όταν έκλεισε το pit lane κατά την περίοδο ενός safety car. Έτσι οι Kazuki Nakajima, Sébastien Bourdais και Kimi Räikkönen προβιβάστηκαν στις βαθμολογούμενες θέσεις, παρόλο που οι δύο τελευταίοι δεν είχαν πάρει καν την καρό σημαία.

Σαν σήμερα το 2013, ο αγώνας 12 ωρών του Sebring διοργανώθηκε για τελευταία φορά στα πλαίσια του ALMS, σηματοδοτώντας έτσι την τελευταία εμφάνιση μέχρι νεωτέρας για τα πρωτότυπα LMP1 – από την επόμενη χρονιά συμμετείχαν πλέον τα Daytona Prototypes στη μεγάλη κατηγορία. Η Audi της Team Joest, με τα δύο της υβριδικά R18 e-tron quattro, ήταν η μοναδική εργοστασιακή ομάδα στην κατηγορία LMP1 και ως εκ τούτου, το ενδεχόμενο να ηττηθεί και να μην κερδίσει στο Sebring για 11η φορά ήταν σχεδόν ανύπαρκτο. Επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά, η ομάδα έκανε εύκολα το 1-2 και η νίκη κατέληξε στο πλήρωμα των Marcel Fässler, Benoît Tréluyer και Oliver Jarvis. Πέντε γύρους πίσω τερμάτισε η Lola B12/60 της Rebellion Racing για την τρίτη θέση του βάθρου, με τους Nick Heidfeld, Neel Jani και Nicolas Prost.

Σαν σήμερα το 2014, το GP Αυστραλίας φιλοξένησε ξανά την πρεμιέρα της σεζόν στο Albert Park, σηματοδοτώντας παράλληλα την απαρχή της υβριδικής εποχής στη Formula 1. Η δραματική αλλαγή στους Τεχνικούς Κανονισμούς των μονοθεσίων οδήγησε στην ανάδειξη της Mercedes, η οποία μονοπώλησε τον αγώνα μέσω του Nico Rosberg. Ο poleman Lewis Hamilton εγκατέλειψε μετά από μόλις τρεις γύρους με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στους Daniel Ricciardo και Kevin Magnussen να πάρουν, όπως φαινόταν αρχικά, τα πρώτα βάθρα της καριέρας τους. Ωστόσο, ο νεοφερμένος στη Red Bull Αυστραλός αποκλείστηκε λίγες ώρες αργότερα λόγω υπέρβασης του ορίου ροής καυσίμων. Έτσι, ο πρωτάρης στη McLaren Magnussen προβιβάστηκε στη δεύτερη θέση, με το βάθρο να ολοκληρώνεται από τον έμπειρο ομόσταυλο Jenson Button. Αυτά έμελλε να είναι και τα τελευταία βάθρα για τους δύο οδηγούς.

Σαν σήμερα το 2019, μία μέρα μετά τον αγώνα 1000 μιλίων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), η πίστα του Sebring φιλοξένησε και τον διαχρονικό αγώνα 12 ωρών στα πλαίσια του αμερικανικού πρωταθλήματος IMSA WhetherTech. Παρά το φαινομενικό τους μειονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές έναντι της Acura και της Mazda, τα αγωνιστικά DPi της Cadillac αποδείχθηκαν σταθερότερα και πιο αξιόπιστα σαρώνοντας το βάθρο. Η ομάδα Action Express Racing έκανε το 1-3, με νικητές τους Eric Curran, Felipe Nasr και Pipo Derani στο #31 – ο τελευταίος μάλιστα κέρδισε το event για τρίτη φορά σε τέσσερα χρόνια. Ανάμεσα στα δύο αγωνιστικά τερμάτισε το #10 Cadillac της Wayne Taylor Racing με τους Jordan Taylor, Matthieu Vaxivière και Renger van der Zande.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles