spot_img

Σαν σήμερα, 17 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1901 γεννήθηκε στην πόλη του Jerago con Orago ο παλιός θρύλος των αγώνων αντοχής, Luigi Chinetti. Γεννημένος στην Ιταλία, ο Chinetti είχε αρχικά μεταφερθεί στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ‘20 και εργάστηκε ως πωλητής αυτοκινήτων της Alfa Romeo, ξεκινώντας συγχρόνως μια αξιότιμη αγωνιστική πορεία στα σπορ αυτοκίνητα. Συμμετείχε σε 12 συνεχόμενες περιπτώσεις στις 24 ώρες του Le Mans από το 1932 έως το 1953 (εξαιρούνται για ευνόητους λόγους τα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όπου μετανάστευσε στις Η.Π.Α.) και κέρδισε τρεις φορές, όπως και δύο φορές στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps. Ο Chinetti υπήρξε επίσης ιδρυτής της North American Racing Team, η οποία εκπροσωπήθηκε με επιτυχία μέσω ιδιωτικών αγωνιστικών της Ferrari τόσο στην F1, όσο και στους αγώνες αντοχής παγκοσμίως. Για πολλά χρόνια αποτέλεσε καθοριστικότατος μεσάζων στην εισαγωγή αυτοκίνητων δρόμου της ιταλικής φίρμας στις Η.Π.Α.

Σαν σήμερα το 1912 γεννήθηκε στην Στουτγάρδη ο Erwin Bauer. Οτιδήποτε γνωστό σχετικά με την αγωνιστική καριέρα του Γερμανού σε διεθνές επίπεδο ξεκινά από το 1952 κι έπειτα, όταν ο ίδιος ήταν πλέον 40 χρονών. Μοιράστηκε μια Porsche 356 με τον Hans Herrmann στο Mille Miglia του 1953 και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς εμφανίστηκε στο Nürburgring για το GP Γερμανίας της F1, με μια Veritas· ο κινητήρας του παρέδωσε πνεύμα μόλις στον δεύτερο γύρο. Ο Bauer εστίασε για τα επόμενα χρόνια κυρίως στο Mille Miglia, τις 24 ώρες του Le Mans και τα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring, χάνοντας μάλιστα με τραγικό τρόπο τη ζωή του το 1958 σε έναν αγώνα για το τελευταίο event. Παρόλο που τερμάτισε, νόμιζε πως απέμενε άλλος ένας γύρος και δεν μείωσε τον ρυθμό του. Δυστυχώς έπεσε σε μια σειρά από δέντρα όταν γλίστρησε η Ferrari του σε μια απόπειρα αποφυγής ενός αργότερου οδηγού.

Σαν σήμερα το 1927, αφού άνοιξε τις πύλες της στο κοινό σχεδόν έναν μήνα πριν, η μαγευτική και απαιτητικότατη πίστα του Nürburgring φιλοξένησε για πρώτη φορά το GP Γερμανίας, στην τεράστια χάραξη 28,2 χιλιομέτρων του Gesamtstrecke (συνδυασμός της διαδρομής του Nordschleife με αυτήν του παλιού Südschleife). Εκείνη την περίοδο, οι εταιρείες των Karl Benz και Gottlieb Daimler μετρούσαν μόλις μερικούς μήνες από την συγχώνευσή τους για την θεμελίωση της τωρινής Mercedes-Benz, με τον αγώνα στην «Πράσινη Κόλαση» να εξελίσσεται σε θρίαμβο για τη νεοσύστατη φίρμα. Για την ακρίβεια, ο Otto Merz υπήρξε νικητής στο 1-2-3 των «Ασημένιων Βελών» σε μια υπερτροφοδοτούμενη 7λιτρη SSK, με τους Christian Werner και Willy Walb να ακολουθούν. Στην 4η θέση τερμάτισε μια διάσημη γυναίκα οδηγός από την τότε Τσεχοσλοβακία, ονόματι Eliška Junková (ή Elisabeth Junek). Μάλιστα είχε στεφθεί νικήτρια στην κατηγορία των δίλιτρων σπορ αυτοκινήτων, οδηγώντας μια Bugatti Type 35B.

Σαν σήμερα το 1941 γεννήθηκε στο Duisburg της Γερμανίας ο βετεράνος άσσος των αγώνων rally, Achim Warmbold. Πρωταθλητής στην εγχώρια δυτική διοργάνωση το 1971 και 1980, ο Warmbold κατέκτησε και δύο νίκες στο νεοσύστατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC) το 1973 με συνοδηγό τον μετέπειτα δημοφιλή Jean Todt. Συγκεκριμένα, στέφθηκε νικητής στο Rally Πολωνίας με την Fiat και έπειτα προσέφερε στην BMW την πρώτη της νίκη στη διοργάνωση, στο Rally Αυστρίας. Οι εμφανίσεις του στο WRC συνεχίστηκαν με σποραδικό τρόπο έως και το 1986 κυρίως στην Mazda, την οποία μάλιστα διηύθυνε ο ίδιος στο αγωνιστικό της πρόγραμμα για ένα χρονικό διάστημα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1949, ο Louis Chiron κατέκτησε τη νίκη στην πίστα του Reims-Gueux για το GP Γαλλίας, οδηγώντας μια Talbot-Lago T26C. Ο Μονεγάσκος άσσος των αγώνων ξεπέρασε την Maserati 4CLT/48 του Πρίγκιπα Bira και την ιδιωτική Ferrari 125 του Peter Whitehead, σε μια πίστα ιδιαίτερα δημοφιλή εκείνη την εποχή για τις τεράστιες ευθείες της και για τις διάσημες μονομαχίες που αυτές προσέφεραν μέσω του slipstream. Ο Luigi Villoresi είχε εκκινήσει από την pole position με μια εργοστασιακή Ferrari, αλλά εγκατέλειψε μετά από μόλις 4 γύρους με προβλήματα στα φρένα του.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 16 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1954, το GP Μεγάλης Βρετανίας της F1 έμεινε για πάντα στην ιστορία εξαιτίας του μοιρασμού του ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρο σε επτά (ναι, επτά) οδηγούς. Εκείνα τα χρόνια, η χρονομέτρηση των γύρων δεν ήταν ακριβής και δεν περιλάμβανε τη σημείωση υποδιαιρέσεων του δευτερολέπτου, με αποτέλεσμα να απονεμηθεί 1/7 του βαθμού στους Alberto Ascari, Mike Hawthorn, José Froilán González, Onofre Marimón, Jean Behra, Stirling Moss και Juan Manuel Fangio – όλοι τους είχαν κάνει τον ταχύτερο γύρο στο Silverstone σε 1 λεπτό και 50 δευτερόλεπτα. Στο μεταξύ, ο González κατέκτησε την δεύτερη και τελευταία του νίκη στην F1, μπροστά από τον ομόσταυλο Mike Hawthorn και την Maserati του Marimón που είχε εκκινήσει μόλις 28ος. Επίσης, η ανερχόμενη ομάδα της Vanwall έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα και εκπροσωπήθηκε από τον Peter Collins· ο Βρετανός εγκατέλειψε μετά από 16 γύρους με προβλήματα στον κινητήρα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1971 διεξήχθη το πρώτο Grand Prix στην F1 που περιλάμβανε στην ονομασία του την επωνυμία ενός σπόνσορα – στην προκειμένη περίπτωση, την Woolmark. Ο αγώνας έλαβε χώρα στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας και κυριαρχήθηκε από την Tyrrell 003 του Jackie Stewart, με τις Ferrari των Clay Regazzoni και Jacky Ickx να εγκαταλείπουν στο τελευταίο τρίτο του με προβλήματα στην πίεση λαδιού των κινητήρων τους. Ο Ronnie Peterson τερμάτισε στη δεύτερη θέση με μια March 711 και το βάθρο έκλεισε από τον Emerson Fittipaldi της Lotus. Μια έτερη March του Henri Pescarolo και οι δύο Surtees TS9 των Rolf Stommelen και John Surtees ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη εξάδα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1993 ο Ουαλός Nicky Grist, ο πιο επιτυχημένος Βρετανός συνοδηγός στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη διοργάνωση. Καθοδήγησε τον «Ιπτάμενο Φινλανδό» Juha Kankkunen στο Rally Αργεντινής σε ένα τετρακίνητο Toyota Celica Turbo και μαζί ξεπέρασαν για σχεδόν 2 λεπτά το Ford Escort RS Cosworth των Miki Biasion και Tiziano Siviero. Την τρίτη θέση κατέλαβε το δεύτερο Celica της Toyota με τους Didier Auriol και Bernard Occelli.

Σαν σήμερα το 1995, ο θρυλικός Juan Manuel Fangio απεβίωσε στο Μπουένος Άϊρες σε ηλικία 84 χρονών. Ο Αργεντινός, θεωρούμενος από πολλούς ως ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών, κέρδισε 24 φορές σε 51 Grand Prix της F1 έως το 1958 και κατέκτησε πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα – το 1951 με την Alfa Romeo, το 1954 σε μια μοιρασμένη σεζόν μεταξύ Maserati και Mercedes-Benz, το 1955 αποκλειστικά με την Mercedes-Benz, το 1956 με την Ferrari και το 1957 με την Maserati.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2011, ο Dani Pedrosa επικράτησε στην πίστα του Sachsenring για το GP Γερμανίας του MotoGP, προσφέροντας μια απολαυστική τριπλή μονομαχία μαζί με τον πρωταθλητή Jorge Lorenzo και τον ομόσταυλο Casey Stoner. Ο Ισπανός της Yamaha και ο Αυστραλός ηγήθηκαν για τους περισσότερους γύρους τον αγώνα, μέχρι που ο Pedrosa είχε καλή έξοδο από την τελευταία στροφή 14 και πήρε οριστικά την πρωτοπορία από τον Stoner στον 21ο γύρο. Ο Lorenzo κατάφερε να κλέψει την δεύτερη θέση στον τελευταίο γύρο, με το event να μένει στην ιστορία κυρίως για τον συγκλονιστικό τερματισμό στην μικρή κατηγορία των 125cc. Οι Héctor Faubel και Johann Zarco τερμάτισαν ακριβώς ίσα στο photo finish, με αποτέλεσμα η νίκη να απονεμηθεί στον Faubel που είχε καταγράψει νωρίτερα τον ταχύτερο γύρο.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2015, ο ταλαντούχος Jules Bianchi υπέκυψε στους σοβαρούς τραυματισμούς που είχε αποκομίσει στο GP Ιαπωνίας της περασμένης χρονιάς και ξεψύχησε σε ηλικία μόλις 25 χρονών. Ο Γάλλος, μέλος της Ακαδημίας οδηγών της Ferrari, εισήλθε στην F1 το 2013 και μάλιστα τερμάτισε 9ος στο GP Μονακό του 2014, προσφέροντας στην αδύναμη ομάδα της Marussia τους πρώτους βαθμούς στην ιστορία της. Προοριζόταν να προβιβαστεί σύντομα στην Scuderia, αλλά δυστυχώς παρενέβησαν τα τραγικά γεγονότα στη Suzuka. Μετά τον χαμό του Bianchi, η FIA απέσυρε οριστικά τον αριθμό 17 προς τιμήν του.

Σαν σήμερα το 2016, ο Marc Márquez έκανε μια επική ανάκαμψη από το κακό του ξεκίνημα στο GP Γερμανίας και κατέγραψε την έβδομη συνεχόμενη νίκη του στην πίστα του Sachsenring, τρίτη στη σεζόν. Ο Ισπανός της Repsol Honda τα είχε βρει ήδη σκούρα από το ζέσταμα καθώς είχε πτώση στην 8η στροφή. Μάλιστα σχεδόν έπεσε στο ίδιο σημείο στον 10ο από τους 30 γύρους του αγώνα, κατρακυλώντας στην 9η θέση. Βλέποντας τον Márquez να δυσκολεύεται στην οδήγηση και την βρεγμένη πίστα να στεγνώνει, η ομάδα πήρε το ρίσκο να τον καλέσει στα pits στον 17ο γύρο για αλλαγή σε slick ελαστικά. Τελικά δικαιώθηκε στο μέγιστο· ο Márquez «πέταξε» σε άπιαστο γυρολόγιο και τέθηκε επικεφαλής με 6 γύρους να απομένουν, ξεπερνώντας για σχεδόν 10 δευτερόλεπτα την LCR Honda του Cal Crutchlow. Ο Andrea Dovizioso τερμάτισε τρίτος και σημείωσε το 100ο βάθρο της Ducati στο MotoGP.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles