spot_img

Σαν σήμερα, 17 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε ο Fred Gamble. Ένας ενθουσιώδης λάτρης των αυτοκινήτων από πολύ νεαρή ηλικία, ο Αμερικανός ξεκίνησε να αναρριχάται στον κόσμο των αγώνων από τα τέλη των 1950s. Το 1960 εμφανίστηκε στο GP Ιταλίας της Formula 1 με μια Behra-Porsche 718 και προκρίθηκε στη 14η θέση. Ενώ βρισκόταν στην 8η θέση και επικεφαλής των ιδιωτικών συμμετοχών, έμεινε από καύσιμα και αναγκάστηκε να τρέξει προς τα pits για να πάρει μια μικρή ποσότητα καυσίμου. Επέστρεψε στο αυτοκίνητό του για να επανέλθει στον αγώνα και να τερματίσει 10ος. Αυτή ήταν και η μοναδική εμφάνιση του Gamble στο πρωτάθλημα, με το υπόλοιπο της καριέρας του να τον βρίσκει στους αγώνες αντοχής. Το 1964 ο Gamble και ο αρχιμηχανικός του, Walt DeVinney, ίδρυσαν ένα διεθνές τμήμα παροχής ελαστικών της Goodyear στη Μεγάλη Βρετανία, οδηγώντας τη φίρμα σε πολλές επιτυχίες τόσο στη Formula 1 όσο και στους αγώνες αντοχής.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1979, η Dick Barbour Racing και η Porsche επικράτησαν στις 12 ώρες του Sebring, κάνοντας το 1-3-4 με τρεις παλιές Porsche 935. Ακολουθώντας τη λεγόμενη στρατηγική “Tortoise and Hare”, η ομάδα επέλεξε να αφήσει το ένα της αυτοκίνητο (#6) να πιέσει περισσότερο ώστε να βρεθεί στις πρώτες θέσεις, με τα άλλα δύο (#3 και #9) να μένουν πίσω σε πιο προσεκτικό και συντηρητικό ρυθμό. Το #6 ήρθε τελικά αντιμέτωπο με προβλήματα στο σύστημα φρένων και χρειάστηκε να μείνει για αρκετή ώρα στα pits, αφήνοντας έτσι μπροστά τα #3 και #9. Σύντομα έχασε χρόνο και το #3 με ένα μικρό πρόβλημα στην πόρτα του οδηγού. Έτσι, η νίκη κατέληξε στο #9 μετά από 235 γύρους, με οδηγούς τους Bob Akin, Rob McFarlin και Roy Woods. Στη δεύτερη θέση, ανάμεσα στα αυτοκίνητα της ομάδας, κατέληξε η #5 Porsche 935 της Busch Beer Racing.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 16 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1990 ολοκληρώθηκε ένας αμφίρροπος αγώνας 12 ωρών στο Sebring, για το πρωτάθλημα IMSA GTP. Κατά τη διάρκεια του αγώνα προηγήθηκαν 6 διαφορετικά αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων άλλαξε χέρια η πρωτοπορία συνολικά 19 φορές. Για πρώτη φορά στην ιστορία του event, οι πρώτοι τρεις τερμάτισαν στον ίδιο γύρο. Όπως συνηθίζεται στο Sebring, η μάχη για τη νίκη ξεκαθαρίστηκε αφότου έπεσε το σκοτάδι στην πίστα. Στο τέλος, οι Derek Daly και Bob Earl της Nissan επικράτησαν για περισσότερο από ένα λεπτό των ομόσταυλων Chip Robinson και Geoff Brabham. Μάλιστα, ο Daly έκανε stints και στο έτερο αυτοκίνητο της ομάδας, τερματίζοντας τεχνικά πρώτος και δεύτερος. Το βάθρο έκλεισαν οι Davy Jones, Jan Lammers και Andy Wallace της Jaguar.

Σαν σήμερα το 1991, το σιρκουί πόλης του Surfers Paradise στην Αυστραλία φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα του πρωταθλήματος IndyCar. Ο Michael Andretti εκκίνησε από την pole position με μια Lola της Newman/Haas Racing, αλλά η νίκη τελικά κατέληξε στον ξάδερφό του, John Andretti, ο οποίος κέρδισε για πρώτη φορά στη διοργάνωση. Δεύτερος τερμάτισε ο Bobby Rahal με την Galles Racing και το βάθρο ολοκλήρωσε ο Rick Mears με την Penske.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1996, ο αγώνας 12 ωρών του Sebring κερδήθηκε από αμερικανικό κατασκευαστή για πρώτη φορά μετά το 1969. Μετά τη Ford και το GT40 πριν 27 χρόνια, οι Η.Π.Α. επέστρεψαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου για τον διάσημο αγώνα αντοχής της Florida με την Oldsmobile και την Riley & Scott. Ελάχιστες εβδομάδες μετά τον θρίαμβό της στις 24 ώρες της Daytona, η Doyle Racing επικράτησε και στο Sebring με τους Wayne Taylor και Jim Pace, ενώ ο Eric van de Poele αντικατέστησε τον Scott Sharp και πλαισίωσε το πλήρωμα στο #4. Η ομάδα ξεπέρασε για τέσσερις γύρους τη Ferrari 333 SP του ιδιοκτήτη Andy Evans και των Ιταλών Mauro Baldi και Michele Alboreto.

Σαν σήμερα το 2001, στον απόηχο του θανάτου του θρυλικού Bob Wollek στα paddock μία μέρα πριν, οι 12 ώρες του Sebring διεξήχθησαν σε μουντό συναισθηματικό κλίμα. Ο αγώνας του Αμερικανικού και Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Le Mans μονοπωλήθηκε στην κατηγορία LMP900 από την Audi και τα αποτελεσματικά της R8. Η γερμανική φίρμα έκανε το 1-2-3-4 με εργοστασιακές και πελατειακές συμμετοχές, με την Audi Sport North America (Joest Racing) στις πρώτες δύο θέσεις και στον ίδιο γύρο. Στην τελευταία του νίκη πριν σκοτωθεί στο Lausitzring έναν μήνα αργότερα, ο Michele Alboreto μοιράστηκε το #1 R8 με τους Rinaldo Capello και Laurent Aïello. Πιο πίσω, στην κατηγορία GTS, η Saleen έκανε την έκπληξη και επικράτησε της πανίσχυρης Chevrolet με τους Terry Borcheller, Oliver Gavin και τον ιδιοκτήτη Franz Konrad.

Σαν σήμερα το 2002 έλαβε χώρα το GP Μαλαισίας στην πίστα της Sepang, για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο πρώτος γύρος στιγματίστηκε από ένα αμφιλεγόμενο συμβάν, καθώς ο Michael Schumacher ήρθε αντιμέτωπος με πολλή υποστροφή και έπεσε πάνω στον Juan Pablo Montoya, ο οποίος επιχειρούσε να προσπεράσει από την εξωτερική στην πρώτη στροφή. Παρόλο που η ευθύνη ήταν ξεκάθαρα του Γερμανού, οι αγωνοδίκες παραδόξως επέβαλαν ποινή διέλευσης στον Κολομβιανό οδηγό της Williams, προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις. Όλα έδειχναν πως ο Rubens Barrichello όδευε προς τη νίκη, μέχρι που ο κινητήρας του έσπασε στον 39ο γύρο. Έτσι, ο Ralf Schumacher πήρε την πρωτοπορία και τη νίκη, αφήνοντας πίσω τον ομόσταυλο Montoya, σε μια εντυπωσιακή ανάκαμψή του. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Michael Schumacher, ύστερα από προσπέρασμα στον Jenson Button που αντιμετώπισε πρόβλημα στην ανάρτηση της Renault στον τελευταίο γύρο.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2007, σε (ακόμα) μία επιβλητική και σχεδόν συνηθισμένη πλέον εμφάνιση, η Audi θριάμβευσε ξανά στις 12 ώρες του Sebring για την 8η συνεχόμενη νίκη της στο event. Η καρό σημαία έπεσε μετά από 368 γύρους για το απροβλημάτιστο #2 Audi R10 TDI των Marco Werner, Emanuele Pirro και Frank Biela. Πέραν των επιδόσεων-ρεκόρ της Audi, ο αγώνας έχει μείνει στην ιστορία και για την συγκλονιστική μάχη για τη νίκη στην κατηγορία GT2. Ο Jaime Melo της Risi Competizione, σε μια φιλόδοξη προσπάθειά του να κλέψει τη νίκη χωρίς να αλλάξει ελαστικά στο τελευταίο pit stop, μπλόκαρε επιθετικά τον Jörg Bergmeister της Porsche σε όλο τον τελευταίο γύρο. Ο Βραζιλιάνος της Ferrari ανέκτησε τη θέση που έχασε από τον Γερμανό χτυπώντας τον στην τελευταία στροφή, ώστε να επικρατήσει στην γραμμή τερματισμού για 0.2 δευτερόλεπτα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2012, οι 12 ώρες του Sebring αποτέλεσαν τον πρώτο αγώνα στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC). Το event διοργανώθηκε στα πλαίσια και του αμερικανικού ALMS για πρώτη και μοναδική φορά στην ιστορία, με τη σχάρα εκκίνησης να απαρτίζεται από συνολικά 64 αυτοκίνητα και για τις δύο διοργανώσεις, με άπλετη δράση σε όλες τις 9 κατηγορίες. Εξαιτίας της φύσης του αγώνα, οι αριθμοί αυτοί αποτελούν ρεκόρ στα χρονικά του WEC μέχρι και σήμερα. Μετά την απρόσμενη αποχώρηση της Peugeot λίγο πριν την έναρξη της σεζόν, η κατηγορία LMP1 «φτώχυνε» έχοντας μόνο την Audi ως εργοστασιακή συμμετοχή, με τρία R18 TDI. Τα γερμανικά αγωνιστικά αποδείχθηκαν τα ταχύτερα καθόλη τη διάρκεια του event, κάνοντας εν τέλει το 1-2 (το #1 R18 έχασε 15 γύρους στα pits, τερματίζοντας στη 16η θέση). Οι Tom Kristensen, Allan McNish και Rinaldo Capello έγραψαν ιστορία ως οι πρώτοι νικητές σε αγώνα του WEC.

Σαν σήμερα το 2013 πραγματοποιήθηκε το GP Αυστραλίας στο Albert Park, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από τα πολλά pit stops και τις ποικίλες στρατηγικές διαχείρισης των ελαστικών. Τελικά, αυτός που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα ιδιότροπα ελαστικά της Pirelli ήταν ο Kimi Räikkönen, με μια Lotus E21. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ferrari του Fernando Alonso, ενώ τρίτος τερμάτισε ο poleman Sebastian Vettel.

Σαν σήμερα το 2018, σε έναν ακόμη εντυπωσιακό αγώνα του Sebring για το πρωτάθλημα αντοχής IMSA WhetherTech, η Nissan έκανε την έκπληξη στην κορυφαία κατηγορία DPi και κατέκτησε τη νίκη έπειτα από 344 γύρους σε 12 ώρες. Τα φαβορί των Cadillac, Acura και Mazda επηρεάστηκαν από ατυχήματα και μηχανικά προβλήματα και τελικά ηττήθηκαν από το #22 των Pipo Derani, Johannes van Overbeek και Nicolas Lapierre. Ο Γάλλος κέρδισε στο Sebring για δεύτερη φορά από το 2011, όταν ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου μαζί με τους Loïc Duval και Olivier Panis στο τιμόνι ενός Peugeot 908 HDi FAP της Oreca Matmut. Αυτή ήταν επίσης η δεύτερη νίκη για τους Derani και van Overbeek μετά το 2016.

Σαν σήμερα το 2019, η Αυστραλία φιλοξένησε για ακόμα μία χρονιά την πρεμιέρα της σεζόν στη Formula 1. Για τέταρτη χρονιά στη σειρά, ο Lewis Hamilton απέτυχε να μετουσιώσει την pole position σε νίκη, με τον ομόσταυλο Valtteri Bottas να κάνει καλύτερη εκκίνηση και να κυριαρχεί στον αγώνα, επικρατώντας για πάνω από 20 δευτερόλεπτα. Επίσης, έγινε ο πρώτος οδηγός μετά το 1959 που βαθμολογήθηκε για τη σημείωση του ταχύτερου γύρου. Οι δύο οδηγοί των “Ασημένιων Βελών” πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Max Verstappen της Red Bull Racing.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles