spot_img

Σαν σήμερα, 18 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927 γεννήθηκε ο John Rhodes στο Wolverhampton. Ο Βρετανός ήταν μέλος μιας ήδη κεκλιμένης προς το motorsport οικογένειας και καταπιάστηκε ιδιαίτερα με το αντικείμενο όταν παρακολούθησε μαζί της το GP Μεγάλης Βρετανίας του 1938. Στις αρχές των ‘60s κατάφερε να αγοράσει μια Cooper για αγώνες Formula Junior και ξεκίνησε σταδιακά να καταγράφει αξιόλογες επιδόσεις, στη χώρα του αλλά και την Ιρλανδία. Όσο περνούσε ο καιρός άλλαζε σε καινούρια μοντέλα της Cooper και συμμετείχε αξιοπρεπώς σε αγώνες αυτοκινήτων saloon με την Mini. Το 1965 βοηθήθηκε από τον συμπατριώτη Bob Gerard να αγωνιστεί σε κάποια μη-πρωταθληματικά Grand Prix, δίνοντας επίσης το παρόν και στον επίσημο αγώνα F1 στο Silverstone χωρίς τελικά να τερματίσει. Ακολούθησαν περάσματα και από αγώνες αντοχής όπως το Le Mans και το Targa Florio, με τον Rhodes να επιστρέφει στην Mini για τα αυτοκίνητα saloon και το rallycross μέχρι την απόσυρσή του το 1973.

Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε στην Στουτγάρδη ο Michael May, ένας Ελβετός μηχανικός και ερασιτέχνης οδηγός αγώνων με πολλές καινοτομίες στον τομέα της αεροδυναμικής. Ο May είχε πειραματιστεί με την τοποθέτηση αεροτομών πάνω στην Porsche 550 Spyder με την οποία αγωνιζόταν στην Ευρώπη και παρατήρησε αμέσως βελτιώσεις στην απόδοση και την οδηγησιμότητα, εξελίσσοντάς την επιτυχώς μαζί με τον αδερφό του. Η καινοτομία αυτή αποδείχθηκε αποδοτική και αμφιλεγόμενη, με την εργοστασιακή ομάδα της Porsche να αιτείται άμεσα την απαγόρευση της αεροτομής ύστερα από μια ήττα της στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring, το 1956. Ο Ελβετός συμμετείχε και σε δύο Grand Prix της F1 το 1961 με μια ιδιωτική Lotus 18 και τερμάτισε 11ος στη Γαλλία, αλλά σύντομα επικεντρώθηκε στη μηχανολογία. Μάλιστα εργάστηκε για την Porsche και υπήρξε σύμβουλος της Ferrari, με τον Mauro Forghieri να υιοθετεί αργότερα την φιλοσοφία του γύρω από την αεροδυναμική στα μελλοντικά μονοθέσια της Scuderia.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1957, ο αείμνηστος Stirling Moss κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix της Pescara, οδηγώντας μια Vanwall μπροστά σε ένα πλήθος θεατών που ξεπερνούσαν τις 200.000 στον αριθμό. Η πίστα μήκους 25 χιλιομέτρων είναι η μεγαλύτερη που έχει φιλοξενήσει επίσημο αγώνα της F1 και απαρτιζόταν από μεγάλες ευθείες και απότομες στροφές, δίπλα στις οποίες «παραμόνευε» ένας μεγάλος γκρεμός που κατέληγε στην Αδριατική θάλασσα. Η διαδρομή ήταν τόσο επικίνδυνη που ο ενίοτε σκληρός κι αμείλικτος Enzo Ferrari αρνήθηκε να στείλει την ομάδα του στο event, διότι φοβήθηκε για την σωματική ακεραιότητα των οδηγών του. Τελικά συμμετείχε μόνο ο Luigi Musso για λογαριασμό της Scuderia, χωρίς ωστόσο να τερματίσει. Ένα άκρως ασυνήθιστο γεγονός συνέβη στον τελευταίο γύρο, όταν ο Jack Brabham σχεδόν έμεινε από καύσιμα στην Cooper του και σταμάτησε σε ένα κοντινό βενζινάδικο της περιοχής ώστε να τερματίσει 7ος.

Σαν σήμερα το 1958 γεννήθηκε στην πόλη του Montpellier ο Didier Auriol, ένας από τους παλιούς βετεράνους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC). Μετά από μια εντυπωσιακή παρθενική νίκη στον Γύρο της Κορσικής το 1988 με την Ford, ο Γάλλος κέντρισε το ενδιαφέρον της Lancia και σύντομα μεταφέρθηκε στην ομάδα της. Έτσι, ξεκίνησε σταδιακά να καθιερώνεται ως ένας άσσος του πρωταθλήματος κατακτώντας συστηματικά νίκες και βάθρα με συνοδηγό τον Bernard Occelli. Μάλιστα, τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία το 1990 και τρίτος στο διάστημα 1991-1992, υστερώντας μόνο από τους μπροστάρηδες της Toyota. Τελικά οδήγησε για αυτήν από το 1993 και κατέκτησε το μοναδικό του πρωτάθλημα την επόμενη χρονιά, με τον αποκλεισμό ωστόσο της ομάδας να τον περιορίζει σε σποραδικές εμφανίσεις. Ακολούθησε ένα δεύτερο, πιο μέτριο σκέλος με την Toyota καθώς και περάσματα από τις SEAT, Peugeot και Škoda, με την καριέρα του Auriol να ολοκληρώνεται το 2005 στις 20 νίκες σε 152 events.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1963, έχοντας τερματίσει δεύτερος στο Indianapolis 500 τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, ο εμβληματικός Jim Clark κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα 200 μιλίων του Milwaukee Mile για τον έβδομο σταθμό της σεζόν στο πρωτάθλημα USAC (τωρινό IndyCar). Μάλιστα, ο Σκωτσέζος είχε κερδίσει από την pole position οδηγώντας μια Lotus 29, γράφοντας έτσι ιστορία και κάνοντας επανάσταση στο διαχρονικό αυτό πρωτάθλημα ως ο πρώτος νικητής με μονοθέσιο που είχε τον κινητήρα του στο μέσον και πίσω. Υπήρξε πρωτοπόρος σε όλους τους γύρους στην μικρή οβάλ πίστα και ξεπέρασε τον A. J. Foyt, ο οποίος επίσης ήταν ο μόνος που δεν είχε δεχτεί γύρο. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Dan Gurney, ομόσταυλος του Clark, με την έτερη Lotus.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1966, ο David Pearson οδήγησε ένα Dodge του ιδιοκτήτη Cotton Owens στην Columbia της Βόρεια Carolina και κατέκτησε τη νίκη, στον δρόμο του για έναν παρθενικό τίτλο στο NASCAR. Ο άσσος οδηγός από το Spartanburg της ίδιας πολιτείας, συνολικά πέντε-φορές νικητής στην χωμάτινη μικρή οβάλ πίστα, υπήρξε πρωτοπόρος σε 33 γύρους και ξεπέρασε για ένα μήκος αυτοκινήτου τον Richard Petty. Ο Chris Turner, πρωτοπόρος σε 133 από τους 200 γύρους, τερμάτισε τελικά τρίτος ως ο τελευταίος που δεν δέχτηκε γύρο.

Σαν σήμερα το 1974, ο Carlos Reutemann στέφθηκε νικητής του GP Αυστρίας, οδηγώντας για την ομάδα της Brabham. Εκκινώντας από τη δεύτερη θέση, ο Αργεντινός προσπέρασε τον Niki Lauda στο ξεκίνημα του αγώνα κι εν τέλει κέρδισε. Μαζί του ανέβηκαν στο βάθρο οι Denny Hulme (McLaren) και James Hunt (Hesketh) – αυτό μάλιστα ήταν το 33ο και τελευταίο βάθρο του Hulme στην F1. Ο Lauda είχε τεθεί εκτός αγώνα μετά από μόλις 17 γύρους, εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων στον κινητήρα της Ferrari.

Σαν σήμερα το 1985, μία μέρα αφότου ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από την F1 στο τέλος της σεζόν, ο Niki Lauda προηγήθηκε για αρκετούς γύρους στο Grand Prix της πατρίδας του στο Österreichring μέχρι που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με αστοχία στο τούρμπο της McLaren MP4/2B. Έτσι, ο ομόσταυλος Alain Prost πήρε τα ηνία και έβαλε πλώρη για μια άνετη νίκη, την 20η στην καριέρα του, με διαφορά 30 δευτερολέπτων από την Lotus του Ayrton Senna. Η Ferrari έκανε το 3-4, με τον Michele Alboreto να κλείνει το βάθρο, ακολουθούμενος στον τερματισμό από τον Stefan Johansson. Το GP Αυστρίας της συγκεκριμένης χρονιάς είναι κυρίως γνωστό για το πολύ μεγάλο ατύχημα του Andrea de Cesaris. Ο ανέκαθεν ζημιάρης Ιταλός είχε χάσει τον έλεγχο της Ligier JS25 στην πρώτη γρήγορη αριστερή στροφή της πίστας και τούμπαρε βίαια τέσσερις φορές, βγαίνοντας ευτυχώς αλώβητος από το μονοθέσιο.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1991, ο ανερχόμενος τότε άσσος του NASCAR Dale Jarrett κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στη μεγάλη κατηγορία (Winston Cup Series τότε), παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία στην οβάλ πίστα του Michigan. Έχοντας τον Davey Allison να τον καταδιώκει, κατάφερε και κρατήθηκε μπροστά του κερδίζοντας έτσι τον αγώνα για ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η τρίτη θέση καταλήφθηκε από τον Rusty Wallace.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2002, ο Rubens Barrichello κέρδισε το GP Ουγγαρίας με τον Michael Schumacher να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Μετά από αυτό το αποτέλεσμα, η Ferrari εξασφάλισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, σε μια σεζόν απόλυτης κυριαρχίας για την ιταλική ομάδα και τον Γερμανό άσσο της. Το βάθρο έκλεισε από τον Ralf Schumacher της Williams, με τον Anthony Davidson να αντικαθιστά τον αργό Alex Yoong στη Minardi και να πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στην F1. Τελικά εγκατέλειψε στον 59ο από τους 77 γύρους, έπειτα από ένα οδηγικό του λάθος στην στροφή 8 του Hungaroring.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2013, η δράση του MotoGP επέστρεψε για το δεύτερο μισό της σεζόν με το GP της Indianapolis στις Η.Π.Α. Όπως συνέβη και στο Circuit of the Americas, την Jerez και την Βαρκελώνη, έτσι κι εδώ το βάθρο σαρώθηκε από Ισπανούς αναβάτες – νικητής ήταν ο rookie Marc Márquez, για την τέταρτη νίκη του καθώς και για το ένατο βάθρο του σε 10 αγώνες. Ο νεαρός της Repsol Honda είχε κυριαρχήσει σε όλες τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές, στο ζέσταμα και στον ίδιο τον αγώνα, ξεπερνώντας έτσι τον ομόσταυλο Dani Pedrosa και τον τότε πρωταθλητή Jorge Lorenzo. Ο Ben Spies προοριζόταν να επιστρέψει στην ενεργό δράση μετά από απουσία σχεδόν τεσσάρων μηνών, αλλά είχε μια άσχημη πτώση κατά την πρώτη μέρα δοκιμών και τραυμάτισε σοβαρά τον αριστερό του ώμο. Δυστυχώς έμελλε να αποσυρθεί ολοκληρωτικά από τους αγώνες στο τέλος της χρονιάς.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles