spot_img

Σαν σήμερα, 18 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε στο East Ham του Λονδίνου ο Eric Brandon. Παιδικός φίλος με τον μετέπειτα καινοτόμο στην αυτοκίνηση John Cooper, ο Βρετανός κατασκεύασε μαζί του δύο αυτοσχέδια αυτοκίνητα που ξεκίνησαν να οδηγούν σε αγώνες αναβάσεων και sprint από το 1947. Την ίδια περίοδο, ο Brandon μονιμοποιήθηκε στην καινούρια κατηγορία 500cc της Formula 3 και το 1951 ίδρυσε, μαζί με τους Alan Brown και Jimmy Richmond, την Ecurie Richmond που καθιερώθηκε ως μεγάλη ομάδα της διοργάνωσης. Ο Brandon, έχοντας πλέον παραστάσεις, συμμετείχε στο διάστημα 1952-1954 σε ελάχιστα Grand Prix της F1 με μερικές Cooper-Bristol, συνδυάζοντας τις εμφανίσεις του με την F3. Εκκίνησε σε 5 επίσημους αγώνες και τερμάτισε 8ος στο ντεμπούτο του στην Ελβετία, αλλά αποφάσισε σύντομα να μην συνεχίσει περαιτέρω στην F1. Αργότερα χρηματοδότησε την κατασκευή ενός δικού του σπορ αυτοκινήτου ονόματι Halseylec, το οποίο οδήγησε για λίγο το 1955-1956 πριν εστιάσει αποκλειστικά στους αγώνες ταχύπλοων.

Σαν σήμερα το 1948, ο 37χρονος Juan Manuel Fangio πραγματοποίησε την παρθενική του εμφάνιση σε Grand Prix προδιαγραφών F1, δίνοντας το παρόν στο Reims-Gueux της Γαλλίας· οδήγησε μια Simca-Gordini T11 αλλά ένα πρόβλημα στον κινητήρα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 41ο γύρο. Στο μεταξύ, ο αγώνας εξελίχθηκε σε μια μονομαχία μεταξύ των εργοστασιακών Alfa Romeo, με τον Γάλλο Jean-Pierre Wimille να κατακτά τελικά τη νίκη. Ύστερα από εντολή του μάνατζερ της ομάδας, Giovanni Guidotti, η δεύτερη θέση κατέληξε στον Consalvo Sanesi και η τριπλέτα έκλεισε από τον Alberto Ascari. Πίσω από τα ασυναγώνιστα ιταλικά αυτοκίνητα ολοκλήρωσαν τρεις Talbot-Lago με τον Franco Comotti, τον “Raph” –ένα Γάλλο-Αργεντινό Κόμη– και τον Louis Rosier.

Σαν σήμερα το 1953, ο πρωταθλητής Alberto Ascari συνέτριψε κατά κράτος τον ανταγωνισμό με μια Ferrari 500 στο GP Μεγάλης Βρετανίας του Silverstone, ξεπερνώντας κατά ένα λεπτό την Maserati A6GCM του Juan Manuel Fangio. Ο Ιταλός μάλιστα ήταν τόσο γρήγορος που ο τρίτος Giuseppe Farina τερμάτισε δύο ολόκληρους γύρους πίσω. Οι José Froilán González και Mike Hawthorn κατέλαβαν τις δύο επόμενες θέσεις για να συμπληρώσουν την βαθμολογούμενη πεντάδα, με τον βαθμό του ταχύτερου γύρου να μοιράζεται μεταξύ του Ascari και του González.

Σαν σήμερα το 1959, το GP Μεγάλης Βρετανίας της F1 πραγματοποιήθηκε χωρίς την Ferrari· μια σειρά απεργιών απέκλεισε την ομάδα στην Ιταλία αλλά ο μπροστάρης της και διεκδικητής του τίτλου Tony Brooks αφέθηκε προσωρινά για να αγωνιστεί με την Vanwall. Τελικά το αυτοκίνητο αποδείχθηκε αναξιόπιστο και ο Βρετανός εκκίνησε μόλις 17ος, εγκαταλείποντας νωρίς με προβλήματα στον κινητήρα. Νικητής τελικά αναδείχθηκε ο Αυστραλός Jack Brabham με μια Cooper-Climax και απέκτησε έτσι ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στην βαθμολογία οδηγών, με δεύτερη την BRM του Stirling Moss και τρίτη την έτερη εργοστασιακή Cooper-Climax του Bruce McLaren.

Σαν σήμερα το 1965, ο έκτος αγώνας της σεζόν στην F1 έλαβε χώρα στο Zandvoort της Ολλανδίας και ανέδειξε νικητή τον εμβληματικό Jim Clark της Lotus. Μάλιστα, ο Βρετανός έφτασε τις πέντε νίκες σε ισάριθμους αγώνες που συμμετείχε στη σεζόν – σημειωτέον πως δεν είχε αγωνιστεί στο Μονακό διότι απουσίαζε στις Η.Π.Α. για το Indianapolis 500, το οποίο και κατέκτησε. Ο Clark είχε πέσει αρχικά πίσω από την BRM του Graham Hill και την Honda του Richie Ginther, αλλά μέχρι τον 6ο γύρο είχε βρεθεί ήδη στη δεύτερη θέση. Με τον Hill να πέφτει στην κατάταξη εξαιτίας προβλημάτων με το στροφόμετρο του κινητήρα του, ο Clark τέθηκε επικεφαλής και ξεπέρασε για 8 δευτερόλεπτα την έτερη BRM του Jackie Stewart, καθώς και την Brabham-Climax του Dan Gurney για 13 δευτερόλεπτα. Οι Hill και Ginther τελικά ολοκλήρωσαν τον αγώνα μόλις στις θέσεις 4 και 6.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1970, ο αείμνηστος Jochen Rindt κέρδισε στο Brands Hatch για το GP Μεγάλης Βρετανίας και σημείωσε την έκτη συνεχόμενη νίκη του στη σεζόν. Ωστόσο ευνοήθηκε απροσδόκητα από την τρομερή ατυχία του Jack Brabham – ο Αυστραλός είχε τεθεί επικεφαλής στον 69ο από τους 80 γύρους και κινήθηκε αμέσως σε ταχύτατο ρυθμό, μέχρι που η Brabham BT33 έμεινε από καύσιμα στην έξοδο από την τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Ο Brabham κατάφερε να τσουλήσει το μονοθέσιο στον τερματισμό αλλά έχασε αποκαρδιωτικά την νίκη από τον Rindt, με τρίτο τον Denny Hulme. Μπορεί η Lotus 72 του Αυστριακού να μην πέρασε τους μετέπειτα τεχνικούς ελέγχους και να αποκλείστηκε, αλλά η απόφαση αναιρέθηκε τρεις ώρες αργότερα και η νίκη διατηρήθηκε. Πιο πίσω, ο Emerson Fittipaldi έκανε ένα «αθόρυβο» ντεμπούτο στην F1 τερματίζοντας 8ος με μια παλιά Lotus 49, ενώ ο Dan Gurney εγκατέλειψε από το τελευταίο του Grand Prix.

Σαν σήμερα το 1976, ξανά στην πίστα του Brands Hatch, προκλήθηκαν μερικές χαοτικές στιγμές στην εκκίνηση του GP Μεγάλης Βρετανίας, με τον ντόπιο James Hunt να εμπλέκεται σε μια αλυσιδωτή σειρά μεγάλων συγκρούσεων στην πρώτη στροφή. Ο αγώνας διακόπηκε και ο Βρετανός πήρε τελικά το ελεύθερο από τους διοργανωτές να πάρει την επανεκκίνηση σε μια εφεδρική McLaren M23, παρά την αρχική οδηγία που απαγόρευε τη χρήση εφεδρικού μονοθεσίου σε τέτοιες περιπτώσεις· ο Hunt προσπέρασε την Ferrari του Niki Lauda στον 45ο γύρο και πήρε πρώτος την καρό σημαία. Βέβαια, η ευνοϊκή στάση των διοργανωτών προκάλεσε μια σειρά έντονων αντιδράσεων από πολλές ομάδες –κυρίως την Ferrari–, με αποτέλεσμα ο άσσος της McLaren να αποκλειστεί από την κατάταξη στις 25 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς, δύο μήνες μετά τον αγώνα. Έτσι, η νίκη απονεμήθηκε στον Lauda, με δεύτερο τον Jody Scheckter της Tyrrell και τρίτο τον John Watson της Penske.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1981, ο John Watson χαροποίησε πάμπολλους συμπατριώτες θεατές όταν κατέκτησε τη νίκη στην πίστα του Silverstone, για το GP Μεγάλης Βρετανίας – δεν ήταν μόνο η πρώτη του νίκη με την McLaren, αλλά και η πρώτη νίκη στην F1 για μονοθέσιο από ανθρακονήματα χάρις στην επαναστατική MP4/1. Οι ταχύτατες αλλά συχνά αναξιόπιστες Renault είχαν αρχικά εκκινήσει από το 1-2 με τους René Arnoux και Alain Prost· ο πρώτος σταμάτησε αποκαρδιωτικά στην Copse τρεις γύρους πριν τον τερματισμό με δυσλειτουργία στο σύστημα ανάφλεξης του κινητήρα, ενώ ο δεύτερος εγκατέλειψε με παρόμοιο πρόβλημα νωρίτερα στον 17ο γύρο. Η διπλή απώλεια των Renault έφερε στην πρωτοπορία τον Watson με 8 γύρους να απομένουν, με το βάθρο να κλείνουν οι Carlos Reutemann και Jacques Laffite. Ακολούθησαν οι Eddie Cheever και Héctor Rebaque, με τον Σουηδό Slim Borgudd να βαθμολογείται για μοναδική φορά στην F1 όντας 6ος σε μια αργή ATS.

Σαν σήμερα το 1982, σε ένα ακόμη GP Μεγάλης Βρετανίας στο Brands Hatch, ο θρυλικός Niki Lauda κατέκτησε την δεύτερη νίκη του με την McLaren έπειτα από την επιστροφή του στην F1. Ο προσεκτικός μα συνάμα μεθοδικός Αυστριακός είχε καταταγεί 5ος για την εκκίνηση αλλά αναρριχήθηκε πολύ νωρίς, εκμεταλλευόμενος αρχικά ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμων για τον poleman Keke Rosberg στον γύρο σχηματισμού. Η Brabham του Riccardo Patrese τέθηκε εν δυνάμει επικεφαλής στην εκκίνηση αλλά στόλαρε ο κινητήρας και ο Ιταλός χτυπήθηκε από τους René Arnoux και Teo Fabi. Τέλος, ο ομόσταυλος και πρωταθλητής Nelson Piquet εγκατέλειψε στον 10ο γύρο και άφησε μόνο τον Lauda ώστε να κερδίσει. Ξεπέρασε τις Ferrari των Γάλλων Didier Pironi και Patrick Tambay, με τον τελευταίο μάλιστα να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο στην F1. Με τον John Watson επίσης εκτός αγώνα, ο Pironi τέθηκε πλέον επικεφαλής στην βαθμολογία οδηγών.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1989, η Mazda σημείωσε την τρίτη και τελευταία της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), στο Auckland της Νέας Ζηλανδίας. Κύριοι ιθύνοντες πίσω από το αποτέλεσμα αυτό υπήρξαν, όπως και στο εναρκτήριο event της σεζόν στη Σουηδία, οι Ingvar και Per Carlsson, με τον Ingvar να οδηγεί ένα τετρακίνητο Mazda 323 έχοντας τον Per ως συνοδηγό του. Τα δύο αδέρφια βρέθηκαν αντιμέτωπα με προβλήματα οδηγησιμότητας του αυτοκινήτου κατά την πρώτη μέρα, αλλά ξεπέρασαν για 2 λεπτά και 42 δευτερόλεπτα το έτερο 323 των ντόπιων Rod Millen και Tony Sircombe για το 1-2 της Mazda. Το βάθρο έκλεισαν οι Malcolm Wilson και Ian Grindrod έχοντας μοιραστεί ένα Vauxhall Astra GTE.

Σαν σήμερα το 2004, ο Max Biaggi μείωσε την διαφορά του από τον πρωτοπόρο Valentino Rossi για την βαθμολογία οδηγών μόλις στον έναν βαθμό, κερδίζοντας στο GP Γερμανίας του Sachsenring για την πρώτη του νίκη στη σεζόν του MotoGP. Ο Ιταλός της Camel Honda είχε εκκινήσει από την pole position και κυνηγήθηκε σε ολόκληρο τον αγώνα από την Repsol Honda του Βραζιλιάνου Alex Barros, επικρατώντας τελικά στον τερματισμό για μόλις 0.349 δευτερόλεπτα. Το βάθρο έκλεισε από τον Nicky Hayden της έτερης Repsol Honda· ο Αμερικανός προσπέρασε τον «Γιατρό» στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και αντιστάθηκε στην πίεσή του ώστε να κλείσει το 1-2-3 για μοτοσικλέτες της Honda. Ο Sete Gibernau, ο τρίτος εκ των διεκδικητών του τίτλου, έχασε μια μεγάλη ευκαιρία να βρεθεί κοντά βαθμολογικά στους Rossi και Biaggi όταν έπεσε στον 9ο γύρο και εγκατέλειψε.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2004, ο θρυλικός Carlos Sainz Sr. κατέκτησε την 25η και τελευταία του νίκη στο WRC επικρατώντας στο Rally Αργεντινής. Ο δύο-φορές παγκόσμιος πρωταθλητής οδήγησε ένα Citroën Xsara με συνοδηγό τον Marc Martí και μαζί ξεπέρασαν για 1 λεπτό και 32 δευτερόλεπτα το έτερο Xsara των Sébastien Loeb και Daniel Elena. Στην τρίτη θέση του βάθρου ολοκλήρωσε ένα Ford Focus RS, με πλήρωμα τους Βέλγους François Duval και Stéphane Prévot.

Σαν σήμερα το 2010, το GP Γερμανίας του MotoGP στο Sachsenring προσέφερε δράμα στο πρώτο σκέλος του, καθώς ο αγώνας διακόπηκε στον 10ο γύρο λόγω ενός μεγάλου ατυχήματος μεταξύ των Randy de Puniet, Álvaro Bautista και Aleix Espargaró. Ως εκ τούτου χωρίστηκε σε δύο μέρη και οι υπόλοιποι 21 γύροι απαρτίστηκαν από μια μεγάλη μονομαχία ανάμεσα στους Ισπανούς Jorge Lorenzo και Dani Pedrosa. Ο άσσος της Fiat Yamaha αντιστάθηκε αρχικά στην πίεση του συμπατριώτη του στην πρώτη στροφή του 9ου γύρου, αλλά ο αντίστοιχος άσσος της Repsol Honda ολοκλήρωσε το προσπέρασμα για την πρωτοπορία στο ίδιο σημείο, έναν γύρο αργότερα. Έκτοτε κινήθηκε σε ασυναγώνιστο γυρολόγιο και έβαλε πλώρη και την δεύτερη νίκη του στη σεζόν. Ο Casey Stoner της Ducati πλαισίωσε τους δύο Ισπανούς στο βάθρο, ενώ ο Valentino Rossi επέστρεψε θριαμβευτικά 6 εβδομάδες μετά τον μεγάλο τραυματισμό του στο Mugello, τερματίζοντας στην 4η θέση.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles