spot_img

Σαν σήμερα, 18 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1914 γεννήθηκε στο Παρίσι ο Emmanuel “Toulo” de Graffenried, ένας απόγονος ευγενούς οικογένειας από την Ελβετία. Όντας ένας ερασιτέχνης οδηγός αγώνων πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο de Graffenried σημείωσε την πρώτη του νίκη στο Silverstone το 1949, οδηγώντας μια Maserati 4CLT/48 για το GP Μεγάλης Βρετανίας. Με το που καθιερώθηκε το πρωτάθλημα της F1 από το 1950, ο Ελβετός ευγενής συμμετείχε σε 22 Grand Prix έως το 1956· το καλύτερό του αποτέλεσμα καταγράφηκε στο GP Βελγίου του 1953, με μια 4η θέση. Μέχρι τον θάνατό του το 2007, υπήρξε μια σταθερή παρουσία στον χώρο των paddock της F1 για πολλά χρόνια.

Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε ο Jo Schlesser, στενός φίλος του γνωστού επικεφαλής ομάδας Guy Ligier. Ο Γάλλος άρχισε να δραστηριοποιείται στο motorsport από τις αρχές των ‘50s, μεταπηδώντας σταδιακά από τους αγώνες rally στους αγώνες αντοχής. Το 1962 μεταφέρθηκε στην F2 και εκπροσώπησε την Matra στο GP Γερμανίας για το 1966-1967. Ο Schlesser βρέθηκε πίσω από μονοθέσιο F1 την επόμενη χρονιά μέσω της Honda, δοκιμάζοντας την πειραματική RA302 που είχε απορρίψει κατηγορηματικά ο πρωταθλητής John Surtees. Τελικά, στο GP Γαλλίας της Rouen, ο Γάλλος είχε ένα άσχημο ατύχημα στον δεύτερο γύρο. Το γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμων έσπασε και το πλαίσιο μαγνησίου της RA302 προκάλεσε αμέσως μια τεράστια πυρκαγιά, οδηγώντας τον Schlesser σε έναν φρικτό θάνατο. Για να τιμήσει τον φίλο του, ο Ligier έδωσε τα αρχικά ‘JS’ σε όλα τα αγωνιστικά της μελλοντικής ομάδας του, με την Honda να αποσύρεται από την F1 ως κατασκευαστής για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.

Σαν σήμερα το 1931 γεννήθηκε ο Bruce Halford. Ο Βρετανός δεν είχε άμεση εμπλοκή με τους αγώνες ταχύτητας· μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του εργάστηκε σε μια οικογενειακή αλυσίδα ξενοδοχείων στο Torquay. Το 1954 ξεκίνησε να κάνει εμφανίσεις σε περιφερειακούς αγώνες σπορ αυτοκινήτων και έναν χρόνο αργότερα επεκτάθηκε στην F2, κάνοντας αξιοπρεπείς εμφανίσεις με μια Cooper-Bristol T23. Με την βοήθεια του πατέρα του, ο Halford αγόρασε την παλιά Maserati 250F του πρώην οδηγού στην F1, Πρίγκιπα Bira, και εισήλθε με φιλοδοξίες στο πρωτάθλημα το 1956. Έκτοτε και μέχρι το 1960, συμμετείχε σε συνολικά 9 Grand Prix και πολλούς μη-πρωταθληματικούς αγώνες οδηγώντας και μονοθέσια της Lotus και της Cooper, χωρίς να εντυπωσιάσει. Μέχρι το τέλος της καριέρας του το 1963 ακολούθησε έναν σχεδόν νομαδικό τρόπο ζωής, ταξιδεύοντας σε πολλά σημεία της Ευρώπης για να τρέξει, εκτός από Grand Prix, στην F2 και σε αγώνες αντοχής όπως το Le Mans.

GP Ιταλίας, 1957 – Bruce Halford (#16 Maserati 250F), Paco Godia (#10 Maserati 250F)

Σαν σήμερα το 1952, ο Piero Taruffi επικράτησε στο GP Ελβετίας και την πίστα του Bremgarten για την μοναδική του νίκη στην F1. Σε έναν αγώνα που είδε τους Alberto Ascari και Luigi Villoresi να απουσιάζουν – ο πρώτος λόγω της προετοιμασίας του για το Indianapolis 500, ο δεύτερος λόγω εμπλοκής του σε ένα τροχαίο, η Ferrari εκπροσωπήθηκε μόνο από τους Taruffi, Giuseppe Farina και André Simon. Με τους δύο τελευταίους να εγκαταλείπουν στον αγώνα, ο Taruffi κέρδισε άνετα για πρώτη και τελευταία φορά στην F1, μπροστά από την ιδιωτική Ferrari 500 του ντόπιου Rudi Fischer και την Gordini T16 του πρωτοεμφανιζόμενου Jean Behra.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1958, η ομάδα-έμβλημα της Lotus του Colin Chapman έκανε το ντεμπούτο της στην F1, στο GP Μονακό. Εκπροσωπήθηκε από τους Cliff Allison και Graham Hill, με τον πρώτο να τερματίζει 6ος και τον δεύτερο να εγκαταλείπει λίγο μετά τα 2/3 του αγώνα. Ο Tony Brooks της Vanwall εκκίνησε από την pole position με τους Jean Behra (BRM), Mike Hawthorn (Ferrari) και Stirling Moss (Vanwall) να τίθενται πρωτοπόροι για κάποιους γύρους, μέχρι να πέσουν όλοι τους θύματα μηχανικών προβλημάτων. Οι συγκυρίες αυτές άφησαν μπροστά την Cooper του Maurice Trintignant, ο οποίος κατέκτησε την δεύτερη νίκη του στο Πριγκιπάτο και τελευταία του στην F1. Μέχρι την ολοκλήρωση του αγώνα το grid σχεδόν αποδεκατίστηκε, με τις Ferrari των Luigi Musso και Peter Collins να καταλαμβάνουν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου. Επίσης, ο αείμνηστος Jack Brabham τερμάτισε 4ος για τους πρώτους του βαθμούς στο πρωτάθλημα.

Σαν σήμερα το 1967 γεννήθηκε ο βετεράνος οδηγός της F1, Heinz-Harald Frentzen. Ο Γερμανός, μέλος της Ακαδημίας Οδηγών στην Sauber-Mercedes όπως οι Karl Wendlinger και Michael Schumacher, προβιβάστηκε στην F1 το 1994. Οι πρώτες τρεις αξιόλογες χρονιές του αποδείχθηκαν αρκετές για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του Sir Frank Williams, ο οποίος τον έφερε στην ομάδα του το 1997 για να αντικαταστήσει τον πρωταθλητή Damon Hill. Ο Frentzen κέρδισε στην Imola και τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία εκείνης της σεζόν πίσω από τον ομόσταυλο Jacques Villeneuve, ύστερα από τον αποκλεισμό του Michael Schumacher. Το 1999 μεταφέρθηκε στην Jordan και εξέπληξε πολλούς όταν κατέκτησε άλλες δύο νίκες, θέτοντας για αρκετό διάστημα υποψηφιότητα για τον τίτλο. Μετά από μερικά βραχυπρόθεσμα περάσματα στις ομάδες των Prost, Arrows και ξανά στην Sauber, ο Frentzen αποσύρθηκε από την F1 το 2003. Μέχρι το 2014 συμμετείχε στο DTM, σε επιλεγμένους αγώνες αντοχής αλλά και σε διοργανώσεις αυτοκινήτων GT.

Σαν σήμερα το 1969, ακριβώς 11 χρόνια μετά το ντεμπούτο του στην F1 στο ίδιο μέρος, ο πρωταθλητής Graham Hill κατέκτησε την 5η του νίκη στο GP Μονακό. Αυτή ήταν μάλιστα η 14η και τελευταία του νίκη στο πρωτάθλημα, με το ασύλληπτο ρεκόρ του στο Πριγκιπάτο να καταρρίπτεται μόνο από τον Ayrton Senna το 1993. Ο νεαρός συμπατριώτης Piers Courage τερμάτισε δεύτερος με μια νοικιασμένη Brabham BT26A της ομάδας του Frank Williams, ενώ το βάθρο έκλεισε από τον Jo Siffert.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1980, η εκκίνηση του GP Μονακό έμεινε στην ιστορία για το τεράστιο ατύχημα στη Sainte Devote ανάμεσα στους Derek Daly, Jean-Pierre Jarier, Bruno Giacomelli και Alain Prost. Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή ευτράπελα, αλλά οι υπόλοιποι οδηγοί του grid έπρεπε να προσέξουν στον επόμενό τους γύρο τα μονοθέσια που απομακρύνονταν καθώς, όπως ήταν αναμενόμενο για εκείνη την εποχή, ο αγώνας δεν διεκόπη. Ο Didier Pironi εκκίνησε από την pole position και ηγήθηκε το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, μέχρι να τρακάρει στη στροφή του Casino στον 55ο γύρο. Ο Alan Jones της Williams είχε ήδη εγκαταλείψει από την δεύτερη θέση, με τη νίκη έτσι να καταλήγει στον ομόσταυλο Carlos Reutemann. Το βάθρο έκλεισε από τους Jacques Laffite και Nelson Piquet, ενώ ο Emerson Fittipaldi τερμάτισε 6ος με την επώνυμη ομάδα του για τον τελευταίο βαθμό της καριέρας του στο πρωτάθλημα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2003, η πίστα του A1-Ring φιλοξένησε για τελευταία φορά το GP Αυστρίας της F1, μέχρι να εξαγοραστεί η πίστα από την Red Bull για να επιστρέψει στο καλεντάρι το 2014. Ο poleman Michael Schumacher ήταν επικεφαλής του αγώνα μέχρι την πρώτη φάση των pit-stops στον 23ο γύρο, όταν έχασε μερικά δευτερόλεπτα στο pit-box της Ferrari εξαιτίας μια μικρής φωτιάς που ξέσπασε κατά τον ανεφοδιασμό. Ωστόσο, επέστρεψε στον αγώνα όντας πλέον τρίτος και κινήθηκε σε γυρολόγιο-ρεκόρ για να προσπεράσει τον Kimi Räikkönen. Τελικά κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του, ύστερα από την εγκατάλειψη του επικεφαλής Juan Pablo Montoya εξαιτίας σπασμένου κινητήρα. Ο Räikkönen, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στον δικό του κινητήρα, κρατήθηκε μπροστά από την έτερη Ferrari του Rubens Barrichello και αμφότεροι πλαισίωσαν τον Schumacher στο βάθρο.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2008, ο Valentino Rossi επικράτησε στο Bugatti Circuit για το GP Γαλλίας και έφτασε τις 90 νίκες στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας έτσι τον αείμνηστο θρύλο Ángel Nieto. Ο αγώνας αποδείχθηκε ονειρικός για την Yamaha, με την εργοστασιακή ομάδα να κάνει το 1-2 και την δορυφορική Tech 3 να κλείνει το βάθρο· χρειάστηκε να φτάσουμε έως το GP Αυστραλίας του 2014 ώστε να σημειωθεί ξανά αυτό το αποτέλεσμα. Πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον «Γιατρό» τερμάτισε ο τραυματίας Jorge Lorenzo ανακάμπτοντας εντυπωσιακά μετά την κακή του εκκίνηση, με τρίτο τον Colin Edwards. Ο Dani Pedrosa κατέλαβε μόλις την 4η θέση παρά την μάχη του με τους πρωτοπόρους, ενώ ο πρωταθλητής Casey Stoner αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα και σταμάτησε έτσι το σερί 22 αγώνων του στους βαθμούς με την Ducati. Μια σειρά από ψιχάλες στα μέσα του αγώνα προσέφερε περισσότερη άπλετη δράση, σε μια ιστορική μέρα για το MotoGP.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2014, ο φρενήρης Marc Márquez έκανε το «5 στα 5» στη σεζόν του MotoGP και στέφθηκε νικητής στο GP Γαλλίας και το Bugatti Circuit. Συγκριτικά με τους πρώτους τέσσερις αγώνες, ο Ισπανός πρωταθλητής χρειάστηκε να παλέψει περισσότερο παρόλο που εκκίνησε από την pole position. Ένα λάθος στο φρενάρισμά του στον πρώτο γύρο τον έριξε στη 10η θέση, αλλά μέχρι τον 10ο γύρο είχε βρεθεί πίσω από τον επικεφαλής Valentino Rossi. Τρεις γύρους αργότερα ο «Γιατρός» οδηγήθηκε σε λάθος και ο Márquez ανέκτησε την πρωτοπορία, βάζοντας πλώρη για ακόμα μία νίκη στη σεζόν. Με τον Rossi δεύτερο, η τρίτη θέση του βάθρου καταλήφθηκε από τον Álvaro Bautista που αντιστάθηκε στην πίεση του rookie Pol Espargaró. Ο Dani Pedrosa τερμάτισε 5ος μόλις μία εβδομάδα μετά από μια επέμβαση στον αριστερό του πήχη, ενώ ο υποτονικός Jorge Lorenzo ολοκλήρωσε την πρώτη εξάδα μπροστά από τον Stefan Bradl.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles