spot_img

Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1943 γεννήθηκε ένας από τους πιο ιστορικούς πολυπράγμονες οδηγούς, ο Vern Schuppan. Ο Αυστραλός έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 1974 με την ομάδα της Ensign και, μέχρι το 1977, εμφανίστηκε σε 13 Grand Prix χωρίς να εντυπωσιάσει με τα αποτελέσματά του. Στα επόμενα χρόνια της καριέρας του συνδύασε πολλαπλές παρουσίες σε αγώνες ποικίλων κατηγοριών όπως το IndyCar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) και τα αυτοκίνητα τουρισμού της Αυστραλίας, καταγράφοντας αρκετές αξιόλογες επιδόσεις. Μάλιστα, το 1981 τερμάτισε τρίτος στο Indianapolis 500 ως part-time συμμετοχή, ενώ το 1983 στέφθηκε νικητής στις 24 ώρες του Le Mans. Τότε είχε μοιραστεί μια πανίσχυρη Porsche 956 της Rothmans με τους Hurley Haywood και Al Holbert.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο Nicola Larini. Ο Ιταλός εισήλθε στη Formula 1 το 1987 και οδήγησε για τις αδύναμες ομάδες των Coloni, Osella, Ligier και Modena, αδυνατώντας να εντυπωσιάσει με τις εμφανίσεις του. Αργότερα υπήρξε δοκιμαστής οδηγός στη Ferrari, αναπληρώνοντας την κενή θέση που άφησαν οι τραυματίες Ivan Capelli και Jean Alesi, στα τέλη του 1992 και στις αρχές του 1994 αντίστοιχα. Μάλιστα, το 1994 τερμάτισε δεύτερος στο GP Σαν Μαρίνο, με το μοναδικό του βάθρο να επισκιάζεται από τον θάνατο του Ayrton Senna. Έχοντας ήδη αναδειχθεί πρωταθλητής στα αυτοκίνητα τουρισμού της Ιταλίας και της Γερμανίας με την Alfa Romeo, ο Larini επέστρεψε προσωρινά στη Formula 1 το 1997 με την Sauber, αλλά ήρθε σε ρήξη με τον επικεφαλής Peter Sauber και αποσύρθηκε οριστικά από το πρωτάθλημα. Έκτοτε, επικεντρώθηκε στα touring cars και συνέχισε να εκπροσωπεί κυρίως την Alfa Romeo, σταματώντας την επαγγελματική του καριέρα το 2009.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1977, η νίκη στις 12 ώρες του Sebring κρίθηκε έπειτα από ατυχία των φαβορί, καθώς η Porsche 934 των Peter Gregg και Jim Busby έχασε έναν τροχό κοντά στη συμπλήρωση της 8ης ώρας. Ο Gregg παρέμεινε για 25 λεπτά στα pits ύστερα από αλλαγές εξαρτημάτων στο σύστημα ψύξης και έμεινε έναν γύρο πίσω, απόσταση που αυξήθηκε στους τέσσερις 28 γύρους αργότερα εξαιτίας ενός ακόμη pit stop για επισκευές. Έτσι, η πρωτοπορία είχε περάσει οριστικά στα χέρια των οδηγών από την California, George Dyer και Brad Frisselle, οι οποίοι τερμάτισαν με μια Porsche Carrera RSR με το πέρας 234 γύρων. Οι Gregg και Busby έχασαν τελικά και την τρίτη θέση από μια έτερη Carrera των Diego Febles και Hiram Cruz.

Σαν σήμερα το 1983, ο αγώνας 12 ωρών του Sebring πέρασε στην ιστορία ως ένας από τους πιο χαοτικούς και ανατρεπτικούς αγώνες αντοχής όλων των εποχών. Σε ένα grid 84 αυτοκινήτων παντός είδους – από Porsche 935 μέχρι Renault 12, η δράση χρειάστηκε να διακοπεί προσωρινά πριν πέσει η νύχτα ώστε να μεταβεί ένα βυτιοφόρο στα pits – τα αυτοκίνητα ήταν τόσα πολλά που τα paddock σχεδόν ξέμειναν από καύσιμα για ανεφοδιασμό. Η πρωτοπορία άλλαξε 8 φορές μεταξύ 23 αυτοκινήτων σε τρεις κατηγορίες (αριθμοί ρεκόρ), με υποψηφιότητα για τη νίκη να θέτουν, πέραν των φαβορί, μεγάλα outsiders όπως Mazda RX-7 και Grid S1 GTP. Ωστόσο, όλοι επηρεάστηκαν από μηχανικά προβλήματα και η νίκη κατέληξε στο «σχολικό λεωφορείο» των Wayne Baker, Jim Mullen και Kees Nierop: μια Porsche 935 που μετατράπηκε σε 934 ώστε να πληροί κανονισμούς στην IMSA GTO. Το πλήρωμα ανέτρεψε διαφορά 11 γύρων πέρα από κάθε λογική ώστε να κερδίσει.

Σαν σήμερα το 1988, η Porsche κατέγραψε την 17η νίκη της στις 12 ώρες του Sebring μέσω μιας 962, την οποία μοιράστηκαν οι Γερμανοί Klaus Ludwig και Hans-Joachim Stuck για την ομάδα Bayside Disposal Racing. Μάλιστα, επρόκειτο για την ίδια #86 Porsche 962 που είχε προσφέρει τη νίκη στους Bobby Rahal και Jochen Mass ακριβώς έναν χρόνο πριν. Οι Ludwig και Stuck συνέτριψαν τον ανταγωνισμό, αφήνοντας 9 γύρους πίσω την #0 Porsche 962 της Joest Racing και των “John Winter”, Frank Jelinski και Paolo Barilla. Αυτή ήταν η τελευταία νίκη της Porsche στο Sebring, μέχρι το θαύμα της το 2008 κόντρα στην Audi μέσω της Team Penske.

Σαν σήμερα το 1994, οι 12 ώρες του Sebring διεξήχθησαν για πρώτη φορά στη νέα εποχή των καινούριων αγωνιστικών WSC, τα οποία πλέον συγκροτούσαν τη μεγάλη κατηγορία του IMSA GT με συμμετοχές ανοιχτών πρωτοτύπων που αποτέλεσαν τον προάγγελο της σύγχρονης LMP1. Παρά τη θεωρητική υπεροχή των αγωνιστικών αυτών, κανένα τους δεν αποδείχθηκε απροβλημάτιστο στον αγώνα του Sebring και τελικά η νίκη κατέληξε σε αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας. Συγκεκριμένα, η καρό σημαία έπεσε μετά από 327 γύρους για το #75 Nissan 300ZX Turbo και τους οδηγούς John Morton, Johnny O’Connell και Steve Millen. Η ομάδα Cunningham Racing ξάφνιασε τους πάντες ξεπερνώντας για 5 γύρους το κοντινότερο πρωτότυπο WSC – ένα Spice SE89P των Βρετανών James Weaver, Derek Bell και Andy Wallace. Μέχρι το 2008 και τη συνολική νίκη ενός LMP2 της Porsche, αυτή ήταν η τελευταία φορά που δεν κέρδισε στο Sebring αγωνιστικό της πρώτης κατηγορίας.

Σαν σήμερα το 2000, ο αείμνηστος Richard Burns εμφανίστηκε στο Rally Πορτογαλίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC) με το Subaru Impreza νέας γενιάς, κατακτώντας τη νίκη με συνοδηγό τον Robert Reid. Το βρετανικό δίδυμο επικράτησε για μόλις 6,5 δευτερόλεπτα έναντι του Peugeot 206 των Marcus Grönholm και Timo Rautiainen, με το βάθρο να κλείνουν οι Carlos Sainz Sr. και Luis Moya σε ένα Ford Focus RS. Έχοντας κερδίσει στο προηγούμενο event με το παλιό Impreza, οι Burns και Reid διατήρησαν την καλή τους φόρμα για την ομάδα Prodrive και με το καινούριο αυτοκίνητο.

Σαν σήμερα, επίσης το 2000, ο θρύλος του MotoGP Valentino Rossi έκανε το ντεμπούτο του στην τότε μεγάλη κατηγορία των 500cc, στο GP Νότιας Αφρικής και την πίστα της Phakisa. Ο “Γιατρός” έκανε νωρίς τον ταχύτερο γύρο, αλλά είχε μια πτώση λίγο πριν τα μισά του αγώνα και εγκατέλειψε. Ο αγώνας αυτός έχει μείνει στην ιστορία και για την πρώτη νίκη του Garry McCoy στη μεγάλη κατηγορία, του πρώτου Αυστραλού νικητή μετά το 1998 και τον Mick Doohan. Οι άλλες δύο θέσεις του βάθρου καταλήφθηκαν από τον Carlos Checa της Marlboro Yamaha και τον Loris Capirossi της Pons Honda.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2005, συνεχίζοντας αμείωτη τον θρίαμβό της στους αγώνες αντοχής του ALMS και όχι μόνο, η Audi κατέκτησε άλλη μία νίκη στις 12 ώρες του Sebring, την 6η συνεχόμενή της. Παρά την απουσία εργοστασιακών συμμετοχών για μία ακόμη χρονιά, η γερμανική φίρμα εμπιστεύτηκε τα αξιόπιστα R8 της στην ADT Champion Racing και σάρωσε τον ανταγωνισμό – η #16 MG-Lola, το κοντινότερο LMP1 στην κατάταξη, τερμάτισε 20 ολόκληρους γύρους πίσω. Η μάχη για τη νίκη μονοπωλήθηκε μοιραία από τα δύο ιδιωτικά Audi R8, με τους Tom Kristensen (#1) και Allan McNish (#2) να προσφέρουν μια επική μονομαχία στα τελευταία stints. Τελικά ο Δανός, παρόλο που βρισκόταν σε λιγότερο ευνοϊκή θέση από πλευράς ελαστικών και καυσίμων, επικράτησε του Σκωτσέζου για 6.3 δευτερόλεπτα. Μαζί του στο πρώτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι JJ Lehto και Marco Werner.

Σαν σήμερα το 2006 πραγματοποιήθηκε το GP Μαλαισίας, για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Νικητής αναδείχθηκε ο Giancarlo Fisichella της Renault, ο οποίος άφησε πίσω του τον ομόσταυλο Fernando Alonso που εκκίνησε μόλις 7ος λόγω άστοχου υπολογισμού στα καύσιμα, στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτή ήταν η τρίτη και τελευταία νίκη για τον Ιταλό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τον οδηγό της Honda, Jenson Button. Παραδόξως, αυτό ήταν το δεύτερο και τελευταίο μέχρι σήμερα 1-2 για τη Renault σε Grand Prix· το πρώτο ήταν πίσω στο μακρινό GP Γαλλίας του 1982, με τους René Arnoux και Alain Prost.

Σαν σήμερα το 2011, οι 12 ώρες του Sebring άνοιξαν τη σεζόν τόσο για το πρωτάθλημα ALMS όσο και για το βραχύβιο Intercontinental Le Mans Cup. Με την Peugeot να εμφανίζεται με δύο αναβαθμισμένα 908 και την Audi με δύο αξιόπιστα R15 TDI plus, τα προγνωστικά έθεταν εύλογα μάχη μεταξύ τους για τη νίκη. Μια σειρά αυτοκινήτων ασφαλείας διατήρησε κοντά τους κορυφαίους συνδυασμούς, οι οποίοι δεν έμειναν μακριά από προβλήματα. Το R15 #1 έχασε 7 γύρους μετά από δύο κλαταρίσματα στο πίσω-αριστερό ελαστικό, το 908 #7 συγκρούστηκε με το R15 #2 την τέταρτη ώρα (δύο φορές κιόλας), ενώ το 908 #8 έχασε χρόνο σε επισκευές στα pits και σε ένα τετακέ με τρεις ώρες να απομένουν. Οι συγκυρίες έφεραν στην πρωτοπορία το παλιό 908 HDi FAP της ιδιωτικής Team Oreca, η οποία τελικά σημείωσε τη μεγαλύτερη διάκριση της ιστορίας της με τους Γάλλους Nicolas Lapierre, Loïc Duval και Olivier Panis.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2016, οι ουρανοί άνοιξαν στη Florida και σήμαναν τον πρώτο βροχερό αγώνα 12 ωρών του Sebring μετά από 19 χρόνια. Παράλληλα σήμαναν και χάος – ο αγώνας χρειάστηκε να διακοπεί για δύο ώρες και 15 λεπτά με κόκκινες σημαίες ενώ αδρανοποιήθηκε με κίτρινες σημαίες για πάνω από τρεις ώρες, αφήνοντας τελικά οδηγούς και ομάδες να ριχτούν στη μάχη για μόλις τη μισή διάρκεια αγώνα από την προγραμματισμένη. Στην τελευταία παράσταση των Daytona Prototypes στο Sebring πριν τον ερχομό των DPi από το 2017, η Extreme Speed Motorsports συνέχισε από εκεί που σταμάτησε στις 24 ώρες της Daytona και ξανακέρδισε στη σεζόν με τους Scott Sharp, Johannes van Overbeek, Ed Brown και Pipo Derani. Μάλιστα, η #2 Ligier JS P2 με κινητήρα Honda V6 ολοκλήρωσε τον θρίαμβό της με προσπέραση στις τελευταίες στιγμές του αγώνα. Ήταν η πρώτη συνολική νίκη της Honda στο διαχρονικό event του Sebring.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles