spot_img

Σαν σήμερα, 2 Οκτωβρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1947, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FiA) επισημοποίησε τους νέους κανονισμούς τύπου Formula 1, με βάση τους οποίους θα κατασκευάζονταν τα νέα αυτοκίνητα για τους μεταπολεμικούς αγώνες Grand Prix. Η τεχνολογική πρόοδος που ακολούθησε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατέστησε τα προπολεμικά αυτοκίνητα πεπαλαιωμένα και η αναδιαμόρφωσή τους κατέστη επιτακτική. Η Formula 1 επέτρεπε συμμετοχή σε υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα των 1500cc και σε μη υπερτροφοδοτούμενα των 4500cc, ενώ η απαιτούμενη απόσταση των Grand Prix μειώθηκε από τα 500 στα 300 χιλιόμετρα. Το πρώτο πρωτάθλημα που εφάρμοσε τους κανονισμούς αυτούς έλαβε χώρα το 1950.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1966, ο Jim Clark κέρδισε το Αμερικανικό Grand Prix στο Watkins Glen, οδηγώντας μια Lotus 43 με έναν κινητήρα H16 της BRM. Είναι ο μοναδικός κινητήρας με 16 κυλίνδρους που κέρδισε σε Grand Prix της F1. Ο κινητήρας αυτός ήταν υπέρβαρος, αναξιόπιστος και υπολειπόταν σημαντικά σε ισχύ από τον ανταγωνισμό, αλλά κατάφερε να οδηγήσει τον Clark σε μια νίκη. Ο Σκωτσέζος άφησε πίσω του τις τρεις Cooper-Maserati των Jochen Rindt, John Surtees και Jo Siffert.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 1 Οκτωβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1977, ο Niki Lauda τερμάτισε τέταρτος στο Αμερικανικό Grand Prix κι εξασφάλισε και μαθηματικά τον δεύτερο τίτλο του στην F1. Ο Αυστριακός είχε ήδη συμφωνήσει να αγωνιστεί με την ομάδα της Brabham το 1978 και δεν ανανέωσε ποτέ το συμβόλαιό του με την Ferrari, επικαλούμενος την άδικη μεταχείρισή του από την Scuderia. Αποχώρησε αμέσως μετά το πέρας του αγώνα στο Watkins Glen και δεν αγωνίστηκε στα δύο Grand Prix που είχαν απομείνει για τη σεζόν.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1998, ο Olivier Gendebien άφησε την τελευταία του πνοή, σε ηλικία 74 ετών. Ο θρυλικός οδηγός από το Βέλγιο κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans συνολικά τέσσερις φορές, όλες με την Ferrari – το 1958, 1960, 1961 και 1962. Επίσης, συμμετείχε σε 13 Grand Prix της F1 οδηγώντας για την Ferrari και την Cooper, με καλύτερο τερματισμό του μια δεύτερη θέση στο Γαλλικό Grand Prix του 1960.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles