spot_img

Σαν σήμερα, 20 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1895 γεννήθηκε ο άσσος των πρώτων αγώνων Grand Prix και ήρωας του πολέμου, Robert Benoist. Ο Γάλλος μεγάλωσε σε μια περίοδο που χαρακτηριζόταν από τις αλλεπάλληλες πολεμικές εχθροπραξίες, αναζητώντας έτσι την ευχαρίστηση στους αγώνες ταχύτητας. Μετά τη θητεία του στον Γαλλικό Στρατό κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Benoist εντάχθηκε στο οδηγικό δυναμικό της Delage και κέρδισε μερικά Grand Prix ανά την Ευρώπη, κατακτώντας έτσι το σχετικό πρωτάθλημα. Ωστόσο, μετά την αποκοπή της Delage από τους αγώνες, ο Benoist έμεινε χωρίς δουλειά και περιπλανήθηκε σε διάφορες ομάδες. Το 1929 στέφθηκε νικητής στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps, μοιραζόμενος μια Alfa Romeo 6C με τον Attilio Marinoni. Μετά το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την εξάπλωση του τότε κυρίαρχου πολιτικού καθεστώτος, εντάχθηκε στις Ειδικές Δυνάμεις της Γαλλικής Αντίστασης μαζί με τους συμπατριώτες οδηγούς Jean-Pierre Wimille και William Grover-Williams. Δυστυχώς, το 1944 συνελήφθη από τους Γκεστάπο και εκτελέστηκε.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε στο Μιλάνο ο Giampiero Moretti. Ο Ιταλός δραστηριοποιήθηκε στους αγώνες αντοχής για σχεδόν δύο δεκαετίες ως gentleman οδηγός, κυρίως με την Porsche και τη Ferrari. Το 1998 έμεινε στην ιστορία για τη νίκη του στις 24 ώρες της Daytona, μοιραζόμενος μια Ferrari 333 SP με τον συμπατριώτη Mauro Baldi, τον Ολλανδό Arie Luyendyk και τον Βέλγο Didier Theys. Την ίδια χρονιά κέρδισε και στις 12 ώρες του Sebring, με τους Baldi και Theys. Ο Moretti είναι ωστόσο γνωστός από τα 1960s και ως ο θεμελιωτής της MOMO, μιας τεράστιας πλέον σχεδιαστικής εταιρείας που ειδικεύεται στην κατασκευή αξεσουάρ και τμημάτων αυτοκινήτων (τιμόνια, καθίσματα, ζάντες αλουμινίου κ.ά.) καθώς και ειδικού ρουχισμού για οδηγούς αγώνων. Το όνομα της εταιρείας προήλθε από τις πρώτες συλλαβές της φράσης Moretti-Monza. Ο Moretti απεβίωσε στη γενέτειρά του λόγω καρκίνου τον Ιανουάριο του 2012.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου στο motorsport – SEBRING SPECIAL

Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε ο Geoff Brabham, ο πρώτος γιος του θρυλικού και αειμνήστου Jack Brabham. Συγκριτικά με τον πατέρα του, ο Geoff δεν εμφανίστηκε ποτέ στη Formula 1 και δραστηριοποιήθηκε κυρίως στις ΗΠΑ. Συμμετείχε συστηματικά στους αγώνες formula του CART έως το 1987, λαμβάνοντας συμμετοχή και στο Indianapolis 500 σε πολλαπλές περιπτώσεις· το 1983 κατέγραψε την καλύτερη επίδοσή του με μια 4η θέση. Μετά το CART, ο Αυστραλός μεταπήδησε στα σπορ αυτοκίνητα και τους αγώνες αντοχής, διαπρέποντας στο IMSA GTP με τη Nissan και στο Can-Am. Το στιγμιότυπο της καριέρας του σημειώθηκε το 1993, στις 24 ώρες του Le Mans, όταν κατάφερε να στεφθεί νικητής με ένα Peugeot 905 δίπλα στους Éric Hélary και Christophe Bouchut. Σύντομα ο Brabham επέστρεψε στην Αυστραλία για να κλείσει την καριέρα του στα touring cars και το 1997 κέρδισε τον αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Bathurst μαζί με τον αδερφό του, David.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1971, η Porsche συνέχισε το εντυπωσιακό σερί νικών της  νέας 917K, επικρατώντας στις 12 ώρες του Sebring. Αυτήν τη φορά, το πανίσχυρο αγωνιστικό μοιράστηκαν οι Vic Elford και Gérard Larrousse. Το αγγλο-γαλλικό δίδυμο της ομάδας Martini & Rossi ξεπέρασε τις δύο εργοστασιακές Alfa Romeo T33/3, που μοιράστηκαν οι Nanni Galli/Rolf Stommelen και Andrea de Adamich/Henri Pescarolo/Nino Vaccarella αντίστοιχα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1972 γεννήθηκε ο Pedro Lamy. Μετά από μια αξιόλογη πορεία στις μικρές κατηγορίες formula, ο Πορτογάλος έκανε ντεμπούτο στη Formula 1 το 1993 με την Team Lotus. Μετά από μόλις τέσσερις αγώνες το 1994, ενεπλάκη σε ένα μεγάλο ατύχημα σε ένα ιδιωτικό τεστ της ομάδας στο Silverstone και αποκόμισε τραυματισμούς που τον άφησαν εκτός για πάνω από έναν χρόνο. Επέστρεψε στα μέσα του 1995 με τη Minardi και τερμάτισε 6ος στο GP Αυστραλίας, για να γίνει ο πρώτος Πορτογάλος που βαθμολογήθηκε στο πρωτάθλημα. Μετά από ένα μετριότατο 1996, ο Lamy άφησε τη Formula 1 και μεταπήδησε στους αγώνες αντοχής, καταγράφοντας από τότε μια εξαιρετική πορεία σε κατηγορίες αυτοκινήτων GT αλλά και LMP. Αποτελούσε μέχρι το 2020 βασικός οδηγός στο τμήμα της Aston Martin, με πολλές παρουσίες στις 24 ώρες του Le Mans και τίτλους στα πρωταθλήματα FIA GT, Le Mans Series και WEC.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1976, οι Al Holbert και Michael Keyser κατέκτησαν τη συνολική νίκη στις 12 ώρες του Sebring, μοιραζόμενοι μια Holbert Porsche Carrera RSR κατηγορίας GTO για 230 γύρους. Μια Porsche 911 S επικράτησε επίσης στην μικρότερη κατηγορία GTU, με τους Dave White και David McClain να τερματίζουν στην 9η θέση της γενικής κατάταξης. Στην πραγματικότητα, οι RSR σάρωσαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις και οι τυπικές Carrera τις επόμενες δύο, ξεκινώντας ένα σερί 13 νικών για τη φίρμα της Porsche στον εξαντλητικό αγώνα αντοχής του Sebring.

Σαν σήμερα το 1982, σε έναν αγώνα με πάρα πολλές εγκαταλείψεις από πολύ νωρίς, οι 12 ώρες του Sebring κατακτήθηκαν από μια JLP Porsche 935 που μοιράστηκε ο John Paul με τον γιο του, Paul Jr. Μάλιστα, μέχρι τις πρώτες τέσσερις ώρες, το 1/3 του grid 67 αυτοκινήτων είχε ήδη τεθεί εκτός αγώνα. Ένας εκ των άτυχων φαβορί ήταν και ο John Fitzpatrick, ο οποίος είχε εκκινήσει από την πρώτη σειρά σε μια έτερη 935 αλλά τράκαρε μετά από μόλις 7 γύρους. Με εξαίρεση τους νικητές Paul/Paul Jr., όλοι οι διεκδικητές της νίκης απέτυχαν να έχουν έναν απροβλημάτιστο αγώνα και έχασαν έδαφος ή εγκατέλειψαν. Στη δεύτερη θέση και πάνω από ένα λεπτό πίσω τερμάτισε μια ιδιόμορφη March 82G που είχε εκκινήσει από την pole position, με τους Bobby Rahal, Mauricio de Narváez και Jim Trueman.

Σαν σήμερα το 1993, σε έναν χαοτικό βροχερό αγώνα για τις 12 ώρες του Sebring, οι Juan Manuel Fangio II και Andy Wallace επανέλαβαν τον θρίαμβο της προηγούμενης χρονιάς και ξανακέρδισαν με την ασυναγώνιστη Eagle-Toyota MkIII. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό, το οποίο κατασκευάστηκε από την All American Racers του Dan Gurney, αποδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά σημαντικά ταχύτερο των υπολοίπων και το πλήρωμα κατέκτησε τη νίκη έπειτα από 230 γύρους υπό βροχή. Ένα Nissan NTP-90 της MOMO τερμάτισε δύο γύρους πίσω με τον εορτάζοντα ιδιοκτήτη Giampiero Moretti, τον Derek Bell και τον John Paul Jr. Παρόλο που τράκαρε στις τελευταίες στιγμές του αγώνα, το έτερο Eagle των PJ Jones και Rocky Moran κατετάγη στην τρίτη θέση του βάθρου για το 1-3 της AAR. Ο Fangio II έκανε δύο τις συνεχόμενες νίκες του στο Sebring και ισοφάρισε το σχετικό επίτευγμα του θρυλικού θείου του.

Σαν σήμερα το 1999 ξεκίνησε μια καινούρια εποχή για τους αγώνες αντοχής της Αμερικής, καθώς το παρακμάζον IMSA GT έδωσε τη σκυτάλη στο American Le Mans Series (ALMS) και η νέα σεζόν άρχισε με τις 12 ώρες του Sebring. Η διοργάνωση βάσιζε τους τεχνικούς κανονισμούς της στις υποδείξεις της ACO (διοργανώτριας αρχής για τις 24 ώρες του Le Mans), επομένως το grid απαρτίστηκε από καινούρια αγωνιστικά σε όλες τις κατηγορίες. BMW και Audi εισήλθαν στη διοργάνωση κατεβάζοντας από δύο V12 LMR και R8R αντίστοιχα, με την BMW να εκκινεί από την pole position και να ηγείται στις πρώτες 6 ώρες. Δυστυχώς το #43 V12 τράκαρε πολύ άσχημα μετά από 135 γύρους και καταστράφηκε σε βαθμό που δεν αγωνίστηκε ξανά, όμως η ομάδα θριάμβευσε χάρη στο #42 των Jörg Müller, JJ Lehto και Tom Kristensen. Το βάθρο έκλεισε από το Riley & Scott της Dyson Racing και το #77 Audi R8R.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2004, έχοντας αποκοπεί προσωρινά ως εργοστάσιο από τις αγωνιστικές της δραστηριότητες, η Audi ενέθεσε τα πολύ γρήγορα R8 LMP της σε ιδιωτικές ομάδες ενόψει της νέας σεζόν στο ALMS. Η δράση ξεκίνησε παραδοσιακά με τις 12 ώρες του Sebring και τα R8 συνέχισαν ασταμάτητα την κυριαρχία τους, σαρώνοντας το βάθρο με το 1-2-3. Συγκεκριμένα, η βρετανική Team Veloqx κέρδισε έπειτα από 350 γύρους με τους Allan McNish, Frank Biela και Pierre Kaffer. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε το αμερικανικό R8 της ADT Champion Racing και των JJ Lehto, Emanuele Pirro και Marco Werner. Το πλήρωμα έχασε πέντε γύρους στα pits ύστερα από σύγκρουση του Werner την τρίτη ώρα με αργότερο αυτοκίνητο. Το βάθρο έκλεισε από το δεύτερο R8 της Team Veloqx χάρη στους Johnny Herbert, Jamie Davies και Guy Smith. Μια διαρροή λαδιών στο κιβώτιο ταχυτήτων την 7η ώρα άφησε το πλήρωμα στα pits για 12 γύρους.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 2005 πραγματοποιήθηκε το GP Μαλαισίας, στο οποίο κυριάρχησε ο Fernando Alonso και για την πρώτη του νίκη στη σεζόν. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Jarno Trulli, δίνοντας στην Toyota το πρώτο της βάθρο στη Formula 1 μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας. Η Williams του Nick Heidfeld ολοκλήρωσε το βάθρο, ύστερα από μια σύγκρουση ανάμεσα στον Giancarlo Fisichella και τον Mark Webber.

Σαν σήμερα το 2010, με την Audi απούσα όντας αφοσιωμένη στην εξέλιξη του καινούριου R15 TDI plus, η Peugeot έκανε περίπατο στις 12 ώρες του Sebring και τερμάτισε στο 1-2. Τα πανίσχυρα ντιζελοκίνητα 908 HDi FAP έδωσαν αρχικά μια άνιση μάχη με τον πολύπειρο Emanuele Pirro, ο οποίος βρέθηκε δεύτερος στον 17ο γύρο με μια Lola-Judd B09/60 της Drayson Racing. Η προσπέραση αποδείχθηκε ανούσια καθώς τα Peugeot ανέβασαν ρυθμό και το αυτοκίνητο περιορίστηκε στη 12η θέση, με προβλήματα εναλλάκτη και διαρροής ψυκτικών υγρών. Τελικά, ένα κλατάρισμα στο 908 #08 έκρινε την υπόθεση νίκη – το πλήρωμα χρειάστηκε να εξοικονομήσει καύσιμα και η πρώτη θέση κατέληξε στο έτερο 908 #07 των Marc Gené, Alexander Wurz και Anthony Davidson. Τα πληρώματα των δύο γαλλικών αγωνιστικών πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τους Adrián Fernández, Stefan Mücke και Harold Primat της Lola-Aston Martin #007.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2011 έλαβε χώρα το νυχτερινό GP Κατάρ στο Lusail, για την έναρξη της σεζόν στο MotoGP. Νικητής αναδείχθηκε ο Casey Stoner, ο οποίος έκανε έναν εμφατικό αγώνα εκκινώντας από την pole position και καταγράφοντας τον ταχύτερο γύρο. Ο Αυστραλός αναβάτης της Honda άφησε πίσω του τη Yamaha του πρωταθλητή Jorge Lorenzo, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο ομόσταυλος του Stoner, Dani Pedrosa.

Σαν σήμερα το 2016, η Mercedes ξεκίνησε τη σεζόν στη Formula 1 με ακόμα μία επιβλητική εμφάνιση, με τον Nico Rosberg να κατακτά τη νίκη και τον Lewis Hamilton δεύτερο. Ο αγώνας στιγματίστηκε από το τεράστιο ατύχημα του Fernando Alonso, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τη νεοφώτιστη Haas του Esteban Gutiérrez στον 16ο γύρο. Ο Ισπανός βγήκε από την κατεστραμμένη McLaren MP4-31 χωρίς βοήθεια, αλλά αποκόμισε τραυματισμούς στα πλευρά που τον απέτρεψαν να συμμετάσχει στο επόμενο Grand Prix. Φυσιολογικά ο αγώνας διακόπηκε και συνεχίστηκε λίγα λεπτά αργότερα, με τα “Ασημένια Βέλη” να κάνουν το 1-2 και τον Sebastian Vettel να κλείνει το βάθρο. Μεγάλη έκπληξη της ημέρας αποτέλεσε η 6η θέση του Romain Grosjean στην έτερη Haas, η οποία έγινε η πρώτη ομάδα μετά το 2002 και την Toyota που βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της. Ντεμπούτο στη Formula 1 έκανε και ο Ινδονήσιος Rio Haryanto, με την Manor.

Σαν σήμερα, επίσης το 2016, ο Jorge Lorenzo κατέκτησε τη νίκη στο νυχτερινό Lusail, για το GP Κατάρ του MotoGP. Ο Ισπανός της Yamaha εκκίνησε από την pole position και βρέθηκε αρχικά αντιμέτωπος με τις ισχυρές στις ευθείες Ducati των Andrea Iannone και Andrea Dovizioso. Οι δύο Ducati αντάλλαξαν θέσεις για τους πρώτους γύρους του αγώνα, με τον Iannone να πέφτει τελικά στη στροφή 13 του 6ου γύρου. Τελικά ο Lorenzo προσπέρασε τον Dovizioso στον 9ο γύρο, χτίζοντας έπειτα μια ασφαλή διαφορά για να κατακτήσει τη νίκη. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Marc Márquez της Honda.

Σαν σήμερα το 2021, έχοντας αναβληθεί για τον Νοέμβριο την προηγούμενη χρονιά λόγω COVID-19, οι 12 ώρες του Sebring διεξήχθησαν ξανά μήνα Μάρτιο για το πρωτάθλημα IMSA WhetherTech. Σε έναν άκρως ανταγωνιστικό αγώνα, η Cadillac αποδείχθηκε αποτελεσματικότερη στην κορυφαία κατηγορία DPi και κατέγραψε την τρίτη της νίκη σε πέντε χρόνια. Η καρό σημαία έπεσε μετά από 349 γύρους για το #5 της JDC Miller MotorSports, με νικητές τους Γάλλους Sébastien Bourdais, Tristan Vautier και Loïc Duval. Μάλιστα, ο Bourdais χρειάστηκε να συμβιβαστεί με μια ζημιά στην πίσω αεροτομή κατά τους τελευταίους γύρους. Κυνηγώντας μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο Sebring, το #55 Mazda RT24-P των Harry Tincknell, Oliver Jarvis και Jonathan Bomarito τερμάτισε τελικά δεύτερο. Η τρίτη θέση απονεμήθηκε στο Acura #60 των Dane Cameron, Olivier Pla και Juan Pablo Montoya ύστερα από αποκλεισμό του Cadillac #48 – ο Simon Pagenaud οδήγησε περισσότερο από το επιτρεπτό όριο.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles