spot_img

Σαν σήμερα, 22 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1929 γεννήθηκε ο Pauli Toivonen στην πόλη του Jyväskylä στη Φινλανδία. Ο Σκανδιναβός υπήρξε ένας από τους πρώτους άσσους της χώρας του στον κόσμο των αγώνων rally, κερδίζοντας το Rally Χιλίων Λιμνών του 1962 καθώς και το Rally Μόντε Κάρλο του 1966, ύστερα από τον αμφιλεγόμενο αποκλεισμό των πρώτων τεσσάρων συμμετεχόντων. Κατετάγη δεύτερος στο Πριγκιπάτο δύο χρόνια αργότερα στον δρόμο του για τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Rally, ενώ ακολούθησε και μια νίκη στο Rally Ακρόπολις το 1969. Ο Pauli Toivonen παρέμεινε ενεργός στο motorsport για άλλη μια δεκαετία, εκπροσωπώντας επίσης την Porsche και τη Renault σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) και το Le Mans. Οι δύο γιοι του, Harri και Henri, ακολούθησαν τα χνάρια του με τον δεύτερο μάλιστα να εξελίσσεται σε αστέρα του WRC έως τον απρόσμενο θάνατό του το 1986. Ο Pauli απεβίωσε με τη σειρά του το 2005.

Σαν σήμερα το 1937, η πίστα του Bremgarten φιλοξένησε ένα βροχερό GP Ελβετίας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Grand Prix. Ο Hans Stuck της Auto Union είχε κάνει καλή εκκίνηση και βρέθηκε πρωτοπόρος, καταδιωκόμενος ωστόσο από την Mercedes-Benz του Rudolf Caracciola και μια έτερη Auto Union του Bernd Rosemeyer. Ο τελευταίος γλίστρησε στον βρεγμένο δρόμο και βγήκε εκτός πίστας, εγκαταλείποντας έτσι τον αγώνα στον δεύτερο μόλις γύρο. Ο Stuck δεν μπόρεσε να διατηρήσει τον γρήγορο αρχικά ρυθμό του και σύντομα προσπεράστηκε από τις W125 των Caracciola, Hermann Lang και Manfred von Brauchitsch. Οι πρώτες τέσσερις θέσεις δεν διαφοροποιήθηκαν ξανά και ο Caracciola κέρδισε για δεύτερη φορά μετά το GP Γερμανίας. Ο Rosemeyer τελικά πήρε τον τερματισμό στην 5η θέση με την Auto Union του νεοφερμένου Tazio Nuvolari.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε ο Ian Scheckter, ο μεγάλος αδερφός του παγκόσμιου πρωταθλητή Jody και θείος του βετεράνου στα IndyCar Tomas. Ο Ian συμμετείχε σποραδικά στην F1 για τρία χρόνια ξεκινώντας από το 1974 και το 1977 μπόρεσε να εξασφαλίσει ένα κάθισμα στην μετριότατη ομάδα της March για ολόκληρη τη σεζόν. Σε αντίθεση ωστόσο με τον Jody, δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει στο υψηλό επίπεδο αγώνων και περιορίστηκε στη μετριότητα με μονοθέσια χαμηλής δυναμικότητας. Ο καλύτερος τερματισμός του σημειώθηκε το 1977 στο GP Ολλανδίας με μια 10η θέση, σε έναν αγώνα όπου ο αδερφός Jody είχε ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Μετά την εκδίωξή του από την Ιαπωνία ελέω του καθεστώτος του apartheid και ενόψει του τέλους της σεζόν στο Fuji, ο Ian Scheckter εγκατέλειψε την F1 και δεν επέστρεψε ξανά.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1954, ο Juan Manuel Fangio κατέκτησε το GP Ελβετίας στο Bremgarten όντας επικεφαλής από την εκκίνηση έως τον τερματισμό και έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 για δεύτερη φορά. Ο José Froilán González είχε εκκινήσει από την pole position σε μια Ferrari 625, αλλά το ξεκίνημά του ήταν κακό και αδυνατούσε να ακολουθήσει την ταχύτατη Mercedes-Benz W196 του συμπατριώτη του, συμβιβαζόμενος έτσι με την δεύτερη θέση όντας σχεδόν ένα λεπτό πίσω. Οι Karl Kling, Stirling Moss και Mike Hawthorn διεκδικούσαν επίσης τη δεύτερη θέση αλλά εγκατέλειψαν με μηχανικά προβλήματα. Μετά το 1955 και την καταστροφή του Le Mans δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ ξανά αγώνας επί ελβετικού εδάφους. Η ονομασία «GP Ελβετίας» χρησιμοποιήθηκε ξανά στην F1 το 1975 και 1982, με τους αγώνες ωστόσο να πραγματοποιούνται στη Γαλλία και την πίστα Dijon-Prenois.

Σαν σήμερα το 1969, ο θρυλικός Richard Petty κατέκτησε την 100η νίκη της καριέρας του στην μεγάλη κατηγορία του NASCAR, κερδίζοντας στον αγώνα 250 γύρων του Winston-Salem. Ο άσσος με το #43 είχε εκκινήσει από την pole position αλλά έχασε σχεδόν αμέσως την πρωτοπορία από τον Bobby Isaac εξαιτίας ενός τετακέ. Χρειάστηκε να τον καταδιώξει για 241 γύρους, αλλά τελικά τον προσπέρασε όταν εκείνος έμεινε πρόωρα από καύσιμα και τέθηκε επικεφαλής για τους τελευταίους 9 στην μικρή οβάλ πίστα, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία με διαφορά 4 δευτερολέπτων. Ο David Pearson ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση και ήταν ο τελευταίος που δεν δέχτηκε γύρο.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1976, ο αγώνας 200 μιλίων στο Mosport του Καναδά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) διεξήχθη υπό εναλλακτικούς τεχνικούς κανονισμούς, καθώς οι διοργανωτές επέλεξαν περιέργως συμμετοχή όχι μόνο σε αγωνιστικά κατηγορίας Group 6 όπως είχε οριοθετηθεί στη σεζόν, αλλά και σε αυτοκίνητα από το διαλυμένο πλέον πρωτάθλημα Can-Am. Ο Jackie Oliver αποδείχθηκε κυρίαρχος σε μια κλειστή μάχη από την εκκίνηση έως και τον τερματισμό, οδηγώντας μια Shadow DN4A-Chevrolet με την οποία είχε αναδειχθεί πρωταθλητής στο Can-Am πίσω στο 1974. Σχεδόν 8 δευτερόλεπτα αργότερα τερμάτισε ο George Follmer σε μια McLaren M20-Chevrolet, επίσης αγωνιστικό του Can-Am, με τους δύο οδηγούς να μην βαθμολογούνται. Το βάθρο έκλεισε από τον Jacky Ickx, ο οποίος τερμάτισε πίσω από το τιμόνι μιας Porsche 936 Group 6, παίρνοντας έτσι όλο το σύνολο βαθμών για τον νικητή του αγώνα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1980 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 89 χρονών ο Alfred Neubauer, γνωστός ως ο «εγκέφαλος» του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes-Benz κατά την προπολεμική και μεταπολεμική περίοδο 1926-1955. Η ομάδα των «Ασημένιων Βελών», χρηματοδοτούμενη από το τότε πολιτικό καθεστώς της Γερμανίας, κυριάρχησε στον κόσμο των αγώνων Grand Prix μαζί με την Auto Union και κατέκτησε όλα τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα μετά το 1934. Το 1955, ύστερα από την τραγωδία στο Le Mans, η Mercedes-Benz εγκατέλειψε το χώρο των αγώνων ταχύτητας για σχεδόν τρεις δεκαετίες και έτσι ο Neubauer αποσύρθηκε.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1982, οι John Fitzpatrick και David Hobbs μοιράστηκαν μια Porsche 935 K4 και κατέκτησαν τη νίκη στην πίστα του Road America, στα πλαίσια του πρωταθλήματος IMSA GT. Το δίδυμο αυτό άφησε έναν γύρο πίσω μια έτερη 935 των John Paul Jr. και Mauricio de Narváez, ενώ η Jaguar XJR-5 GTP της ομάδας Group 44 κατέλαβε την τρίτη θέση του βάθρου στο ντεμπούτο της, με οδηγούς τους Bill Adam και Bob Tullius.

Σαν σήμερα το 1999, η οβάλ πίστα του Chicago στο Cicero του Illinois φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα του πρωταθλήματος CART/IndyCar. Ύστερα από μια όμορφη μονομαχία ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου Juan Pablo Montoya και Dario Franchitti, ο Κολομβιανός της Chip Ganassi Racing πήρε τη νίκη με διαφορά μόλις 0.783 δευτερολέπτων. Μάλιστα, έμελλε να ολοκληρώσει τη σεζόν ισόβαθμος με τον Σκωτσέζο στους 212 βαθμούς, κατακτώντας το πρωτάθλημα στη διαφορά νικών (7-3 υπέρ του Montoya).

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2004, ο Sete Gibernau κέρδισε στην πίστα του Brno για το GP Τσεχίας του MotoGP και ενίσχυσε τις ελπίδες του για τον τίτλο, μειώνοντας το βαθμολογικό μειονέκτημά του από τον πρωτοπόρο Valentino Rossi στους 17 βαθμούς. Ο Ισπανός της Movistar Honda υπήρξε επικεφαλής στο μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, κρατώντας πίσω ένα τρενάκι με πρωταγωνιστές τους Rossi, Max Biaggi, Alex Barros και Nicky Hayden. Ωστόσο, οι Barros και Hayden είχαν πτώσεις και εγκατέλειψαν, αφήνοντας τρεις αναβάτες σε μια μάχη που κατάφερε ο Gibernau να διαχειριστεί άψογα για τη νίκη.

Σαν σήμερα το 2010, η δημοφιλής πίστα του Road America αποτέλεσε τον έβδομο σταθμό της σεζόν στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (ALMS). Ο αγώνας 2 ωρών και 45 λεπτών είχε αρχικά ξεκινήσει με την Lola B09/60 της Drayson Racing στην pole position. Όσο κυλούσε ο αγώνας και ξεδιπλώνονταν οι στρατηγικές των πληρωμάτων, η πρωτοπορία είχε αρχικά περάσει στην Porsche RS Spyder Evo των Γερμανών Klaus Graf και Timo Bernhard. Ωστόσο, η ομάδα βρέθηκε σε οριακό σημείο ως προς την διαθεσιμότητα καυσίμων και ο Graf χρειάστηκε να μειώσει δραματικά τον ρυθμό του. Έπειτα από τέσσερις δραματικούς τελευταίους γύρους, η Lola της Drayson Racing έφτασε αστραπιαία την Porsche με οδηγό τον Jonny Cocker και ο Βρετανός προσπέρασε εύκολα τον αργό Graf στην προτελευταία στροφή, κερδίζοντας για πρώτη φορά στο ALMS μαζί με τον ομόσταυλο και ιδιόκτητη Paul Drayson. Η τρίτη θέση καταλήφθηκε από το HPD ARX-01C των David Brabham και Simon Pagenaud.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles