spot_img

Σαν σήμερα, 23 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1903 γεννήθηκε ο Ernst Klodwig, ένας από τους πολλούς Γερμανούς που εκμεταλλεύτηκαν την προσαρμογή του πρωταθλήματος της F1 στους κανονισμούς της F2, ώστε να λάβουν μέρος στο GP Γερμανίας του 1952 και 1953. Η περίπτωση του Klodwig είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή, καθώς ο Γερμανός υπήρξε ο πρώτος οδηγός που συμμετείχε σε αγώνα F1 με μονοθέσιο που είχε τον κινητήρα πίσω. Η καινοτομία αυτή τελειοποιήθηκε από την Cooper στα τέλη των ‘50s, με τον Klodwig ωστόσο να εμφανίζεται στο Nürburgring με μια τροποποιημένη αυτοσχέδια έκδοση της προπολεμικής BMW 328, ονόματι Heck Eigenbau (‘heck’ στα γερμανικά σημαίνει ‘πίσω’). Ο Γερμανός πήρε την καρό σημαία και στους δύο αγώνες που έλαβε μέρος, με την 12η θέση του το 1952 να αποτελεί τον καλύτερο τερματισμό του.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο διάσημος πολυπράγμων οδηγός αγώνων και επικεφαλής ομάδας, Gérard Larrousse. Ο Γάλλος ξεκίνησε την καριέρα του στα ‘60s και διακρίθηκε σε εθνικές διοργανώσεις rally με την Alpine, πριν μεταπηδήσει στο διεθνές επίπεδο με αυτοκίνητα της Porsche. Χαρακτηριστικά, το 1969 κέρδισε τον Γύρο της Κορσικής και τερμάτισε τρεις φορές δεύτερος στο περιβόητο Rally Μόντε Κάρλο. Από τις αρχές των ‘70s άρχισε να επικεντρώνεται στους αγώνες αντοχής, κερδίζοντας τις 12 ώρες του Sebring το 1970 όπως και τα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring, μαζί με τον Vic Elford. Επίσης, το 1974 εμφανίστηκε σε δύο Grand Prix της F1 με μια ιδιωτική Brabham BT42 της Scuderia Finotto, εκκινώντας μόνο στο GP Βελγίου για να εγκαταλείψει. Μετά από δύο συνεχόμενες νίκες του στις 24 ώρες του Le Mans με την Matra, ο Larrousse επέστρεψε στην F1 το 1987 για να διευθύνει την επώνυμη αγωνιστική του ομάδα έως το 1994.

Philippe Alliot (αριστερά) – Gérard Larrousse (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1969 γεννήθηκε ένας από τους καλύτερους οδηγούς στα χρονικά των αγώνων αυτοκινήτων τουρισμού, ο Laurent Aïello. Ο Γάλλος ακολούθησε αρχικά τον δρόμο προς την F1, κατακτώντας τίτλους στο πρωτάθλημα καρτ της χώρας του και την F3. Ωστόσο, το 1991-1992 βρέθηκε στην F3000 και δεν ήταν ιδιαίτερα αποδοτικός, επιλέγοντας έτσι να αλλάξει παραστάσεις και να μεταπηδήσει στα touring cars. Μέχρι το 1998 έδωσε το παρόν στο Super Tourenwagen Cup της Γερμανίας και στέφθηκε πρωταθλητής το 1997, ενώ προσκλήθηκε από την Porsche να αγωνιστεί στις 24 ώρες του Le Mans με μια 911 GT1, κερδίζοντας μαζί με τους Allan McNish και Stéphane Ortelli. Ακολούθησε ένας τίτλος στο BTCC το 1999, με τον Aïello να επιστρέφει στη Γερμανία και το ανανεωμένο πλέον DTM. Μέχρι το τέλος της καριέρας του το 2005, κέρδισε 13 φορές στη διοργάνωση και στέφθηκε πρωταθλητής του 2002 με το Audi TT-R της Abt Sportsline.

Laurent Aïello (αριστερά) – Klaus Ludwig (δεξιά)
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1971, ο Jackie Stewart μετουσίωσε την επιβλητική του pole position σε νίκη για το GP Μονακό, κερδίζοντας για δεύτερη φορά στους διάσημους δρόμους του Πριγκιπάτου. Ο πολλά υποσχόμενος και αείμνηστος Ronnie Peterson οδήγησε μαχητικά από την 6η θέση και τερμάτισε δεύτερος με μια March 711, για το πρώτο του βάθρο στην F1. Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Jacky Ickx με μια Ferrari 312B2.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1972 γεννήθηκε ο Rubens Barrichello κοντά στην πίστα του Interlagos, όπου ύστερα θα διέπρεπε. Ο δημοφιλής νεαρός Βραζιλιάνος δημιούργησε πολλές προσδοκίες με την Jordan και την Stewart κατά τη δεκαετία του ’90 στην F1, υπογράφοντας έτσι στην Ferrari για το 2000 με ομόσταυλο τον Michael Schumacher. Αυτή η αλλαγή ομάδας συνέπεσε με την απαρχή της απόλυτης κυριαρχίας του Γερμανού στο σπορ, με τον Barrichello να κατακτά μόλις 9 νίκες στα έξι χρόνια παρουσίας του στο Maranello. Αρνούμενος να διατηρηθεί περαιτέρω στη σκιά του Schumacher, μεταφέρθηκε στην Honda το 2006 και τρία χρόνια αργότερα πήρε άλλες δύο νίκες με την ομάδα-πυροτέχνημα της Brawn GP. Ακολούθησαν δύο σεζόν στην μικρομεσαία ομάδα της Williams, με το τέλος του 2011 να στέλνει τον Barrichello εκτός F1. Ο Βραζιλιάνος πειραματίστηκε στο IndyCar το 2012, συμμετείχε σποραδικά στους 24ωρους αγώνες αντοχής του Le Mans και της Daytona και πλέον αγωνίζεται στη Λατινική Αμερική.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1982 διεξήχθη το άκρως ανατρεπτικό GP Μονακό της F1. Ο Riccardo Patrese της Brabham ήταν αυτός που βγήκε αλώβητος από τα τραγελαφικά συμβάντα των τελευταίων γύρων, ώστε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στην F1. Ο αρχικός επικεφαλής René Arnoux είχε χάσει τον έλεγχο της Renault στην στροφή της Πισίνας στο 15ο γύρο και έμεινε εκτός, με την βροχή στα τελευταία λεπτά του αγώνα να φέρνει τα πάνω-κάτω. Ο Alain Prost αιφνιδιάστηκε και έπεσε στις μπαριέρες ενώ έβγαινε από το chicane μετά το τούνελ, με τον Patrese να χάνει τον έλεγχο στην φουρκέτα Lowes στον προτελευταίο γύρο. Τελικά σπρώχτηκε ριψοκίνδυνα από τους κριτές για να επανεκκινήσει τον κινητήρα του και εκμεταλλεύτηκε τα δώρα των Didier Pironi, Andrea de Cesaris και Derek Daly στον τελευταίο γύρο· οι πρώτοι δύο έμειναν από καύσιμα, ενώ ο Daly έχασε λάδια στο κιβώτιο ταχυτήτων του ύστερα από μια προηγούμενή του σύγκρουση.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1993, ο θρυλικός Ayrton Senna σημείωσε την έκτη του νίκη στους δρόμους του Πριγκιπάτου, καταρρίπτοντας έτσι το μυθικό επίτευγμα του παλαιότερου Graham Hill. Ο Βραζιλιάνος της McLaren ευνοήθηκε από την ποινή που δέχτηκε ο poleman Alain Prost για άκυρη εκκίνηση καθώς και από την εγκατάλειψη του Michael Schumcaher, βάζοντας πλώρη για ένα ιστορικό αποτέλεσμα. Οι άλλες δύο θέσεις του βάθρου καταλήφθηκαν από τους Damon Hill και Jean Alesi, οι οποίοι τερμάτισαν αρκετά δευτερόλεπτα πίσω.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2004 πραγματοποιήθηκε ακόμα ένα GP Μονακό που έχει γραφτεί ανεξίτηλα στην ιστορία της F1. Το αγωνιστικό τριήμερο είχε ξεκινήσει ανατρεπτικά καθώς ο ασυναγώνιστος Michael Schumacher αδυνατούσε να βρει ρυθμό, ενώ ο Jarno Trulli κατέκτησε την pole position σημειώνοντας έναν από τους πιο μαγευτικούς γύρους στα χρονικά του ιδιαίτερου σιρκουί. Το δράμα του αγώνα ξεκίνησε στον 41ο γύρο, όταν μια σύγκρουση ανάμεσα στους Fernando Alonso και Ralf Schumacher επέφερε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Ο έτερος Schumacher, ο Michael, πήρε το ρίσκο να μην μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών και τελικά χτυπήθηκε από τον Juan Pablo Montoya στο τούνελ, στον 46ο γύρο. Ο Γερμανός εγκατέλειψε, με τους Trulli και Jenson Button να μονομαχούν για πάνω από 30 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Ο Ιταλός κράτησε οριακά πίσω του τον Βρετανό για την μοναδική του νίκη στην F1, ενώ ο Rubens Barrichello ολοκλήρωσε το βάθρο.

Σαν σήμερα το 2010, ο Jorge Lorenzo πήρε μια εμφατική νίκη στο GP Γαλλίας, την δεύτερη συνεχόμενή του στη σεζόν, ξεπερνώντας τους Valentino Rossi και Andrea Dovizioso. Ο θρίαμβος του Ισπανού σήμανε επίσης την πρώτη φορά που η Yamaha κέρδισε στους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν μετά το 1980. Ο αγώνας μονοπωλήθηκε από τους αναβάτες της Fiat Yamaha, με τους Rossi και Lorenzo να ανταλλάσσουν θέσεις στην πρωτοπορία μέχρι εν τέλει αυτή να σταθεροποιηθεί στα χέρια του Ισπανού. Πιο πίσω, ο Casey Stoner είχε ήδη εγκαταλείψει από τον δεύτερο κιόλας γύρο λόγω πτώσης του στη στροφή 6, με αποτέλεσμα η μάχη για το τρίτο σκαλί του βάθρου να κριθεί ανάμεσα στις Repsol Honda των Dani Pedrosa και Dovizioso και την Ducati του Nicky Hayden. Ο Dovi τελικά απαίτησε το προσπέρασμα από τον ομόσταυλό του στον τελευταίο γύρο, με τον αείμνηστο Αμερικανό να ακολουθεί κατά πόδας για να τερματίσει 4ος.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles