spot_img

Σαν σήμερα, 24 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927, ο Emilio Materassi κατέκτησε τη νίκη στο Targa Florio, οδηγώντας μια εργοστασιακή Bugatti T35C σε έναν αγώνα πέντε γύρων της διαδρομής 108 χιλιομέτρων, γύρω από τα βουνά του Madonie στη Σικελία. Ο Ιταλός ολοκλήρωσε το περιβόητο event σε σχεδόν 7 ώρες και 36 λεπτά, αφήνοντας πίσω του την έτερη Bugatti του Κόμη Caberto Conelli.

Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε ο Mike Taylor. Ο Βρετανός ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα του στα μέσα των 1950s οδηγώντας σπορ αυτοκίνητα. Λίγο αργότερα επεκτάθηκε στους αγώνες αντοχής και formula με αυτοκίνητα μικρού κυβισμού των Lotus και Cooper, καταγράφοντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις απέναντι σε μελλοντικούς αστέρες του σπορ όπως οι Jack Brabham, Tony Brooks και Bruce McLaren. Το 1959 οδήγησε μια Cooper T45 προδιαγραφών F2 που του παρείχε ο Alan Brown στο GP Μεγάλης Βρετανίας στο Aintree, αλλά εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν συμμετείχε στις ελεύθερες δοκιμές του τραγικού GP Βελγίου του 1960 με μια Lotus 18, η κολόνα του τιμονιού κατέρρευσε και ο Taylor τραυματίστηκε σοβαρότατα στη σύγκρουση, σπάζοντας πολλά κόκκαλα και μένοντας (ευτυχώς προσωρινά) παράλυτος. Εξαιτίας της αστοχίας αυτής, μήνυσε την Lotus και τελικά πήρε την προβλεπόμενη αποζημίωση, συνεχίζοντας έπειτα την καριέρα του σε μαραθώνιους αγώνες rally.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 23 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε ο άσσος των σπορ αυτοκινήτων, Reinhold Joest. Η πορεία του Γερμανού στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε στις αρχές των 1960s, όταν συμμετείχε σε τοπικούς αγώνες αναβάσεων. Σταδιακά επεκτάθηκε στους αγώνες αντοχής και τα σπορ αυτοκίνητα, κάνοντας πολλές εξαιρετικές εμφανίσεις στο Nürburgring και το Le Mans με αγωνιστικά ποικίλων κατηγοριών της Porsche. Αφού κατέκτησε τις 24 ώρες της Daytona καθώς και πολλές νίκες σε εθνικά πρωταθλήματα σπορ αυτοκινήτων, ο Joest αποσύρθηκε το 1981 και ίδρυσε την δική του επώνυμη αγωνιστική ομάδα. Από τα μέσα των 1980s έως και τα μέσα της δεκαετίας του 2010, η ομάδα αυτή έχει γράψει με χρυσά γράμματα την ιστορία της στις 24 ώρες του Le Mans και όχι μόνο, οδηγώντας την Audi και την Porsche σε πολλαπλές διακρίσεις.

Σαν σήμερα το 1941 γεννήθηκε ο Silvio Moser. Έχοντας αφήσει καλές εντυπώσεις στις μικρές κατηγορίες formula και τους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, ο Ελβετός εμφανίστηκε στη Formula 1 και το GP Μεγάλης Βρετανίας του 1967 με μια Cooper. Για τα επόμενα δύο χρόνια σημείωσε περισσότερες παρουσίες στο πρωτάθλημα οδηγώντας παλιές Brabham ως ιδιώτης. Μάλιστα, το 1970 ανέθεσε στη μικρή ομάδα της Bellasi να κατασκευάσει ένα μονοθέσιο για εκείνον, με τα αποτελέσματα ωστόσο να είναι απογοητευτικά. Ο Moser προκρίθηκε σε μόλις δύο από τους έξι αγώνες που παρουσιάστηκε με το μονοθέσιο αυτό και δεν τερμάτισε, αφήνοντας έτσι τη Formula 1 για να επιστρέψει στην F2. Τον Απρίλιο του 1974 ενεπλάκη σε ένα μεγάλο ατύχημα με μια Lola T294, στα πλαίσια ενός αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων στη Monza. Αποκόμισε σοβαρά κρανιακά τραύματα στα οποία υπέκυψε έναν μήνα αργότερα.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1983, ο Γερμανός άσσος των αγώνων Rolf Stommelen σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 39 χρονών, σε έναν αγώνα σπορ αυτοκινήτων του IMSA στην πίστα του Riverside. Ο Stommelen αγωνίστηκε για σχεδόν μια δεκαετία στη Formula 1 εκκινώντας σε 54 Grand Prix για τις ομάδες των Brabham, Surtees, March, Hill, Hesketh και Arrows· ανέβηκε μία φορά στο βάθρο με μια τρίτη θέση στο GP Αυστρίας του 1970. O Γερμανός αναδείχθηκε περισσότερο στους αγώνες αντοχής με την Porsche, κερδίζοντας τέσσερις φορές στις 24 ώρες της Daytona καθώς και το Targa Florio.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2005 πραγματοποιήθηκε το εντυπωσιακό GP Σαν Μαρίνο της Formula 1, στην πίστα της Imola. Σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από ανατροπές, ο Fernando Alonso βρέθηκε στην πρωτοπορία μετά την εγκατάλειψη του poleman Kimi Räikkönen στους πρώτους γύρους. Πιο πίσω, ο Michael Schumacher αξιοποίησε εξαιρετικά τη δυναμική των ελαστικών της Bridgestone και βρέθηκε σύντομα δεύτερος, παρόλο που εκκίνησε μόλις 13ος. Η ταχύτατη και ακριβέστατη οδήγησή του τον έφερε στον διαχύτη της Renault του νεαρού Alonso, με τους τελευταίους 12 γύρους να προσφέρουν στο κοινό μια συγκλονιστική μονομαχία. Ο Ισπανός άντεξε στην αφόρητη πίεση του Γερμανού και κατέκτησε τη νίκη για μόλις 0.215 δευτερόλεπτα. Μετά τον αποκλεισμό του Jenson Button της BAR-Honda λόγω χρήσης παράνομου ρεζερβουάρ καυσίμων, η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε στη McLaren του Alexander Wurz· ο Αυστριακός είχε αντικαταστήσει τον τραυματία Juan Pablo Montoya και σημείωσε το πρώτο του βάθρο μετά από σχεδόν οκτώ χρόνια.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2016, η πίστα της Jerez φιλοξένησε τον τέταρτο αγώνα της σεζόν στο MotoGP. Σε μια εμφάνιση κυριαρχίας που θύμιζε τα παλιά, ο Valentino Rossi εκκίνησε από την pole position (την 62η σε όλες τις κατηγορίες), ηγήθηκε τον αγώνα σε όλους τους γύρους και κατέκτησε τη νίκη #113 της καριέρας του. Πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον ομόσταυλο Jorge Lorenzo, στο 100ο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία, καθώς και από τον Marc Márquez. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για τον «Γιατρό» επί ισπανικού εδάφους μετά το 2009.

Σαν σήμερα, επίσης το 2016, το Rally Αργεντινής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC) προσέφερε ιστορικές στιγμές για τη Νέα Ζηλανδία, καθώς ο Hayden Paddon κατέκτησε την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του σε ένα Hyundai i20, με συνοδηγό τον 57χρονο John Kennard. Παράλληλα, ο τελευταίος έγινε ο γηραιότερος συνοδηγός με νίκη στο WRC. Θέλοντας να επεκτείνει ένα σερί νικών που ξεκίνησε στο προηγούμενο Rally Μεξικού, ο Jari-Matti Latvala της Volkswagen βρισκόταν σε στενό ανταγωνισμό με τον Paddon την Παρασκευή και μέχρι το πρωί του Σαββάτου είχε ένα σταθερό προβάδισμα. Το απόγευμα όμως είχε ένα μεγάλο ατύχημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, δίνοντας το προβάδισμα στον Paddon. Προβλήματα κινητήρα την Κυριακή σε συνδυασμό με έναν γρήγορο χρόνο του Sébastien Ogier στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή σήμαιναν πως ο νικητής θα κριθεί στην power stage. Ο Paddon τελικά επικράτησε του Γάλλου θρύλου για 13,3 δευτερόλεπτα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles