spot_img

Σαν σήμερα, 24 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1921 γεννήθηκε στο Μάντσεστερ της Μεγάλης Βρετανίας ο Sam Tingle, ένας ενθουσιώδης αφρικανός οδηγός αγώνων από την Ροδεσία (σημερινή Ζιμπάμπουε). Ο Tingle άρχισε να τρέχει ερασιτεχνικά σε αγώνες στην πατρίδα του το 1947, ξεκινώντας από παλιές Bentley και μεταπηδώντας σε νέα αυτοκίνητα όπως MG και Connaught. Σταδιακά εξέλιξε το οδηγικό του ποιόν και άρχισε να αποκτά απήχηση στη Ροδεσία, φτάνοντας να οδηγεί μονοθέσια σε διοργανώσεις της Νότιας Αφρικής στις αρχές των ‘60s. Όπως πολλοί άλλοι Αφρικανοί οδηγοί, έτσι και ο Tingle αξιοποίησε την δραστηριοποίηση αυτή ώστε να δώσει το παρόν σε επίσημα Grand Prix της F1 στην ήπειρο αλλά και σε μη-πρωταθληματικούς αγώνες, στις πίστες των Kyalami, Killarney, Westmead και Prince George. Οδήγησε κυρίως αυτοσχέδια ιδιωτικά μονοθέσια της LDS –αρχικά του σχεδιαστή Louis Douglas Serrurier–, αλλά ο καλύτερος τερματισμός του σε επίσημο Grand Prix σημειώθηκε στο Kyalami το 1969 με μια Brabham BT24 (8ος).

Σαν σήμερα το 1958, το παρθενικό GP Πορτογαλίας της F1 ανέδειξε ως νικητή τον Stirling Moss σε μια Vanwall, με τον έτερο διεκδικητή Mike Hawthorn να τερματίζει δεύτερος. Η ατυχία ωστόσο σχεδόν στοίχισε στον οδηγό της Ferrari, καθώς λίγο πριν το τέλος του αγώνα έχασε τον έλεγχο σε ένα ανηφορικό τμήμα της πίστας και ο κινητήρας έσβησε. Μάλιστα αναγκάστηκε να οδηγήσει αντίθετα προς το ρεύμα για λίγα μέτρα, προκειμένου να βάλει ξανά μπροστά τον κινητήρα. Εξαιτίας αυτού, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν αρχικά να τον αποκλείσουν από τα τελικά αποτελέσματα λόγω επικίνδυνης οδήγησης, έκβαση που θα έδινε ελπίδες στον Moss για τον τίτλο. Ο ανέκαθεν τζέντλεμαν Stirling Moss υπερασπίστηκε τον συμπατριώτη του, οι αγωνοδίκες πείστηκαν και τελικά οι βαθμοί του Hawthorn διατηρηθήκαν, κρατώντας ζωντανή έτσι μια μάχη που έμελλε να κριθεί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.

Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο Éric Bernard κοντά στη Μασσαλία. Στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων, ο Γάλλος είχε μια μεγάλη εντός πίστας αντιπαλότητα με τον Jean Alesi. Πολλοί μάλιστα παρομοίαζαν τις οδηγικές τους προσεγγίσεις με αυτές των Alain Prost και Ayrton Senna. Νικητής στην Formula Renault, την F3 και την F3000, ο Bernard εισήλθε στην F1 το 1989 με την Larrousse-Lola. Το 1990 κατάφερε να σημειώσει κάποιους καλούς τερματισμούς στους βαθμούς, αλλά η καριέρα του στην F1 επηρεάστηκε ανεπανόρθωτα έπειτα από έναν μεγάλο τραυματισμό στο πόδι του, στις ελεύθερες δοκιμές για το GP Ιαπωνίας του 1991. Επέστρεψε στην ενεργό δράση το 1994 με την Ligier και ανέβηκε στο βάθρο του GP Γερμανίας, αλλά αποδεσμεύτηκε πριν το τέλος της σεζόν. Έπειτα από μία εμφάνιση με την Lotus, ο Bernard εγκατέλειψε την F1 και μέσα στα επόμενα χρόνια εξελίχθηκε σε άσσος των αγώνων αντοχής στο ALMS, κυρίως με την Panoz.

Σαν σήμερα το 1986, ο αγώνας 1000 χιλιομέτρων του Nürburgring για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) προσέφερε στην Mercedes-Benz την πρώτη της μεγάλη διάκριση στο motorsport, μετά την καταστροφή στο Le Mans. Η διάκριση αυτή προήλθε από την #61 Sauber-Mercedes C8 των Mike Thackwell και Henri Pescarolo, οι οποίοι οδήγησαν προσεκτικά σε δυσκολότατες βρόχινες συνθήκες. Μάλιστα, μετά από μόλις 22 γύρους η ορατότητα ήταν τόσο χαμηλή ακόμη και πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, που συγκρούστηκαν μεταξύ τους οι δύο εργοστασιακές Porsche 962C της Rothmans στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, εξαναγκάζοντας τους διοργανωτές να διακόψουν προσωρινά τον αγώνα για δύο ώρες. Εκτός τέθηκαν και οι δύο Jaguar XJR-6, με τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου να καταλαμβάνονται τελικά από πληρώματα δύο ιδιωτικών Porsche 956. Συγκεκριμένα, δεύτεροι βρέθηκαν οι Klaus Niedzwiedz και Mauro Baldi, με τρίτους τους Ισπανούς Emilio de Villota και Fermín Vélez.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1996, ο βετεράνος Rusty Wallace υπήρξε πρωτοπόρος στους 353 εκ των 500 γύρων του Bristol και κυριάρχησε εμφατικά, κατακτώντας την πέμπτη του νίκη στη σεζόν για την μεγάλη κατηγορία του NASCAR. Η διάσημη μικρή οβάλ πίστα στο Tennessee έμελλε να αποτελέσει το πεδίο 9 νικών από τις 55 στην καριέρα του Wallace. Ο Jeff Gordon, ο οποίος ηγήθηκε για 99 γύρους, τερμάτισε δεύτερος για 0.63 δευτερόλεπτα, με τρίτο τον poleman Mark Martin.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 23 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1997, ο Michael Schumacher κέρδισε το GP Βελγίου υπό απαιτητικές συνθήκες βροχής, σε μία από τις καλύτερες εμφανίσεις στην καριέρα του. Ο αγώνας ξεκίνησε για πρώτη φορά στην ιστορία του πρωταθλήματος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, εξαιτίας μιας νεροποντής που έπληξε απροσδόκητα την πίστα του Spa-Francorchamps, μόλις μισή ώρα πριν την εκκίνηση. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Giancarlo Fisichella με την Jordan και στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Mika Häkkinen, με τους αγωνοδίκες λίγο αργότερα να αποκλείουν εν τέλει τον Φινλανδό από τα αποτελέσματα εξαιτίας παραβίασης σε κανονισμούς γύρω από τα καύσιμα. Οι δύο Williams των Jacques Villeneuve και Heinz-Harald Frentzen έχασαν έδαφος, καθώς ο αγώνας τους επηρεάστηκε από τη λανθασμένη τους στρατηγική στην επιλογή ελαστικών. Τελικά ο Γερμανός έκλεισε απλώς το βάθρο, με τον Καναδό να ολοκληρώνει στην 5η θέση.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα, επίσης το 1997, απεβίωσε ο βετεράνος των αγώνων Luigi Villoresi στη Μόντενα της Ιταλίας σε ηλικία 88 χρονών. Ο Luigi υπήρξε ο μεγαλύτερος αδερφός του Emilio Villoresi, επίσης οδηγού εκείνης της εποχής, και το 1938 είχε στεφθεί πρωταθλητής στη διοργάνωση αυτοκινήτων μικρού κυβισμού στην Ιταλία. Μόλις έναν χρόνο μετά, ο Luigi θρήνησε τον πρόωρο χαμό του Emilio, καθώς εκείνος σκοτώθηκε σε ένα τεστ με μια Alfa Romeo Alfetta στη Monza. Επέστρεψε στους αγώνες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και στέφθηκε νικητής στο πρώτο μεταπολεμικό GP Μεγάλης Βρετανίας, το 1948. Επίσης οδήγησε για την Ferrari στις πρώτες τέσσερις σεζόν του νεοσύστατου πρωταθλήματος της F1· το 1953 τερμάτισε δεύτερος στην Αργεντινή και το Βέλγιο, πίσω από τον ομόσταυλο και πρωταθλητή Alberto Ascari. Ο Villoresi έσπασε το πόδι του το 1956 ενώ οδηγούσε μια Maserati στο Castelfusano, με την οικογένειά του να τον πείθει να αποσυρθεί από το υψηλό επίπεδο αγώνων.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2002, ο Jeff Gordon έβαλε τέλος σε ένα αρνητικό σερί 31 εμφανίσεων χωρίς νίκη, κερδίζοντας τον αγώνα 500 μιλίων στην μικρή οβάλ πίστα του Bristol. Ο αγώνας αυτός ήταν ένας από τους καλύτερους του NASCAR στη σεζόν, καθώς στιγματίστηκε από πολλές συγκρούσεις (15 cautions συνολικά), «κοκκοριλίκια» εντός πίστας με κυριότερα αυτά ανάμεσα στους Ward Burton και Dale Earnhardt Jr., καθώς και προσπέρασμα για τη νίκη στους τελευταίους γύρους. Ο Rusty Wallace χτυπήθηκε ελαφρώς από τον Gordon στο γύρο 498 από τους 500 και τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση για μόλις 0.502 δευτερόλεπτα, με τρίτο τον Earnhardt Jr.

Σαν σήμερα το 2003, ο Fernando Alonso κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο GP Ουγγαρίας και έγινε ο νεότερος τότε νικητής αγώνα στην ιστορία της F1, σε ηλικία 22 ετών και 104 ημερών – ρεκόρ που κατείχε ο θρυλικός Bruce McLaren από το 1959. Ο νεαρός Ισπανός της Renault είχε εκκινήσει εξαιρετικά από την pole position και κυριάρχησε, αφήνοντας σχεδόν 17 δευτερόλεπτα πίσω την McLaren του Kimi Räikkönen. Οι Juan Pablo Montoya και Ralf Schumacher τερμάτισαν στις θέσεις 3 και 4 για την Williams-BMW, ενώ η Ferrari βρέθηκε αντιμέτωπη με έναν κακό αγώνα – ο Rubens Barrichello εγκατέλειψε νωρίς με μηχανικά προβλήματα, ενώ ο πρωταθλητής Michael Schumacher τερμάτισε μόλις 7ος, δεχούμενος μάλιστα και γύρο από τον Alonso.

Σαν σήμερα το 2008, το Ευρωπαϊκό GP της F1 φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στο καινούριο σιρκουί πόλης της Βαλένθια. Μπορεί η πίστα συνολικά να χαρακτηριζόταν από όμορφες υποδομές και υψηλές ταχύτητες, αλλά το θέαμα που προσέφερε ήταν ιδιαίτερα φτωχό. Ο Felipe Massa είχε εκκινήσει από την pole position με την Ferrari και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε ποτέ, διατηρώντας το προβάδισμά του στις δύο φάσεις των pit stops ώστε να κερδίσει για τέταρτη φορά στη σεζόν. Ο Βραζιλιάνος πλαισιώθηκε στο βάθρο από τους Lewis Hamilton και Robert Kubica.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2014, το GP Βελγίου της F1 έμεινε στην ιστορία για μία ακόμα μεγάλη κόντρα ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes, με τους Nico Rosberg και Lewis Hamilton να ακουμπούν μεταξύ τους στην είσοδο για την στροφή Les Combes κατά τον δεύτερο μόλις γύρο. Τελικά ο Γερμανός ανέκαμψε ώστε να τερματίσει στη δεύτερη θέση, με τον Βρετανό ωστόσο να προσπαθεί μάταια έχοντας πλέον λιγότερη κάθετη δύναμη στο μονοθέσιο και να εγκαταλείπει λίγους γύρους πριν τον τερματισμό. Με τις ταχύτατες W05 εκτός διεκδίκησης της νίκης, αυτή κατέληξε στην Red Bull του Daniel Ricciardo για τρίτη φορά στη σεζόν, ενώ ο Valtteri Bottas της Williams τερμάτισε τρίτος για το τέταρτο βάθρο του σε 5 αγώνες. Το Grand Prix αυτό είδε επίσης τον πεπειραμένο André Lotterer να πραγματοποιεί την μοναδική του εμφάνιση στην F1, με την παραπαίουσα Caterham· ένα πρόβλημα στον κινητήρα τον οδήγησε σε εγκατάλειψη μετά από μόλις έναν γύρο.

Σαν σήμερα, επίσης το 2014, η Σλοβακία και συγκεκριμένα η πίστα του Slovakia Ring φιλοξένησε τον τέταρτο αγώνα της σεζόν για το νεοσύστατο τότε Blancpain GT Sprint Series. Έπειτα από τον προκριματικό αγώνα της προηγούμενης ημέρας υπό καταρρακτώδη βροχή, ο κύριος αγώνας 60 λεπτών διεξήχθη σε συνθήκες στεγνής πίστας και η μάχη για την πρωτοπορία μονοπωλήθηκε από δύο BMW Z4 GT3 – το #0 της Team Brazil (Cacá Bueno & Sérgio Jimenez) και το #76 της Team Schubert (Dominik Baumann & Thomas Jäger). Μετά από μια εντυπωσιακή μονομαχία με στόχο την πρώτη νίκη στη διοργάνωση, ο Baumann τελικά προσπέρασε τον Jimenez στον προτελευταίο γύρο. Η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου εξελίχθηκε εξίσου εντυπωσιακά, με τον René Rast της WRT Audi να προσπερνά στον τελευταίο γύρο την HTP Mercedes-Benz SLS AMG GT3 του Maximilian Götz.

Σαν σήμερα το 2015, ο άσσος του IndyCar Justin Wilson υπέκυψε στα σοβαρά κρανιακά τραύματα που είχε αποκομίσει την προηγούμενη μέρα στον αγώνα του Pocono, όπου χτυπήθηκε από μεγάλα θραύσματα του μονοθεσίου του Sage Karam. Ο 37χρονος Βρετανός είχε αγωνιστεί στην F1 το 2003 με τις ομάδες των Minardi και Jaguar, τερματίζοντας μάλιστα 8ος με την δεύτερη στο Αμερικανικό GP της Indianapolis. Ωστόσο, μια σειρά πολιτικών και οικονομικών σκοπιμοτήτων τον άφησε χωρίς κάθισμα στο τέλος της σεζόν, με τον ίδιο να αναδεικνύεται τελικά στις Η.Π.Α. και στα πρωταθλήματα Champ Cars και IndyCar.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles