Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Η 29η Φεβρουαρίου συναντάται μόνο στα δίσεκτα έτη κάθε τέσσερα χρόνια, αλλά αυτό δεν αποτέλεσε εμπόδιο ώστε να καταγραφούν αξιοσημείωτα γεγονότα στο motorsport.
Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε ο Masten Gregory στο Kansas των Η.Π.Α. Εξαιτίας του γεγονότος ότι γεννήθηκε σε δίσεκτο έτος, ο Αμερικανός τεχνικά γιόρτασε τα γενέθλιά του μόλις 13 φορές και όχι 53 όταν απεβίωσε το 1985. Γνωστός και ως ο “Flash του Kansas”, εμφανίστηκε σε 38 Grands Prix της F1 με ομάδες των Maserati, Cooper, Porsche, Lotus, Lola και BRM. Στο πέρασμά του από το 1957 έως το 1965 σημείωσε ελάχιστα καλά αποτελέσματα, καθώς ήταν πολύ επιρρεπής σε ατυχήματα και τραυματισμούς. Το καλύτερο πλασάρισμά του ήταν μια δεύτερη θέση στο GP Πορτογαλίας του 1961 με την Cooper. Επίσης, αγωνίστηκε στο Indianapolis 500 και κατέκτησε πολλές νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Έχει μείνει στην ιστορία κυρίως για την τελευταία νίκη που προσέφερε στη Ferrari για τις 24 ώρες του Le Mans. Συγκεκριμένα, το 1965 μοιράστηκε μια 250LM με τον αείμνηστο Jochen Rindt.
Σαν σήμερα το 1968, ο Jean-Pierre Beltoise πραγματοποίησε το πρώτο τεστ της Matra MS11 στο αεροδρόμιο του Velizy-Villacoublay, στη Γαλλία. Το μονοθέσιο αυτό αναπτύχθηκε εξολοκλήρου από την ομάδα της Matra, αποτελώντας εξέλιξη του επιτυχημένου μοντέλου MS7 προδιαγραφών F2. Συγκριτικά με τον προκάτοχό της στην F1, την Matra MS10 που έφερε τον Jackie Stewart στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών το 1967, η MS11 αποδείχθηκε σαφώς πιο ανεπιτυχής. Οδηγήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από τον Jean-Pierre Beltoise, με τον Henri Pescarolo να οδηγεί ένα δεύτερο μονοθέσιο στο τέλος της σεζόν. Η καλύτερη εμφάνισή του ήρθε στο GP Ολλανδίας του 1968, όπου ο Beltoise τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Stewart και κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο. Το 1969, η Matra εγκατέλειψε τον εργοστασιακό της κινητήρα V12, επικεντρώνοντας την προσοχή της στο μοντέλο MS80 που τροφοδοτούσε ένας Cosworth DFV.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 28 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1976 διεξήχθη ο μοναδικός αγώνας στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας του NASCAR ανήμερα της 29ης Φεβρουαρίου. Ο Richard Petty ανέκαμψε από την ήττα του έναντι του David Pearson στο Daytona 500 δύο εβδομάδες νωρίτερα, κερδίζοντας στο Rockingham της Βόρειας Carolina. Ο θρύλος με το #43 κέρδισε όντας δύο ολόκληρους γύρους μπροστά από τον Darrell Waltrip. Τρίτος ήταν ο Cale Yarborough, ακολουθούμενος από τους Buddy Baker, Benny Parsons και Bobby Isaac. Από τα 36 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τον αγώνα, μόνο τα 19 τερμάτισαν και οι διαφορές ήταν πολύ μεγάλες. Ο 5ος Parsons ολοκλήρωσε τον αγώνα 25 γύρους πίσω από τον Petty. Ο 10ος JD McDuffie ήταν 31 γύρους πίσω στο τέλος του αγώνα, ενώ ο 15ος Tommy Gale βρισκόταν 45 γύρους πιο κάτω στην κατάταξη.
Σαν σήμερα το 1996 άνοιξε τις πύλες της η οβάλ πίστα του Texas Motor Speedway, στο Fort Worth των Η.Π.Α. Από την επόμενη χρονιά μέχρι και σήμερα, ο δημοφιλής αυτός προορισμός αποτελεί σταθερή παρουσία στα προγράμματα των αγώνων NASCAR και IndyCar, προσφέροντας ανά τα χρόνια θεαματικούς αγώνες σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες. Η πίστα αυτή βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής το 2001, όταν επρόκειτο να φιλοξενήσει έναν αγώνα 600 μιλίων στα πλαίσια του πρωταθλήματος CART. Ωστόσο, λόγω των υψηλών επιπέδων κάθετης δύναμης των μονοθεσίων στις κεκλιμένες στροφές, οι οδηγοί καταπονούνταν από τις πλευρικές δυνάμεις σε σχεδόν εξοντωτικούς βαθμούς και έτσι διεγέρθηκαν έντονες ανησυχίες για την ακεραιότητά τους. Τελικά ο αγώνας ακυρώθηκε δύο μέρες πριν τη διεξαγωγή του και σηματοδότησε την αφετηρία της ραγδαίας παρακμής του διάσημου πρωταθλήματος.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2004, ο Sam Hornish Jr. ξεκίνησε με το δεξί την πρώτη του σεζόν στο Indy Racing League ως οδηγός της Team Penske, καθώς κατέκτησε τη νίκη στην οβάλ πίστα του Homestead-Miami. Ο τότε δύο-φορές πρωταθλητής του IRL είχε εκκινήσει μόλις 7ος από τους 19 οδηγούς, καταφέρνοντας ωστόσο να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις κατά το δεύτερο μισό του αγώνα 200 γύρων. Στους τελευταίους 28 γύρους μονοπώλησε το ενδιαφέρον της μάχης για την πρωτοπορία μαζί με τον ομόσταυλο Hélio Castroneves, τον οποίο και προσπέρασε στον τελευταίο γύρο ώστε να κατακτήσει τη νίκη. Οι Dan Wheldon, Toranosuke Takagi και Tomas Scheckter έκλεισαν την πρώτη πεντάδα.
Σαν σήμερα το 2016, η ομάδα της Sauber παρουσίασε την C35, με την οποία αγωνίστηκε στην F1 εκείνη τη σεζόν. Εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων που έπλητταν τότε την ελβετική ομάδα, το μονοθέσιο εξελίχθηκε ελάχιστα και δεν βγήκε ποτέ στην πίστα μέχρι το δεύτερο –και τελευταίο– τετραήμερο χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη. Έτσι, αποδείχθηκε εμφανώς υποδεέστερο του ανταγωνισμού καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Τελικά βαθμολογήθηκε μόλις μία φορά χάρις στον Felipe Nasr, με μια 9η θέση στο βροχερό και χαοτικό GP Βραζιλίας. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν αρκετό ώστε να υποσκελίσει την παραπαίουσα Manor στην τελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.