spot_img

Σαν σήμερα, 3 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1899 γεννήθηκε στο Μονακό ο μεγάλος άσσος των προπολεμικών αγώνων Grand Prix, Louis Chiron. Ο Μονεγάσκος υπήρξε μεγάλος μπροστάρης κυρίως της Bugatti και της Alfa Romeo από τα τέλη των ‘20s, κερδίζοντας πολλά Grand Prix ανά την Ευρώπη μέχρι το 1938 –μεταξύ αυτών και το GP Μονακό του 1931–, καθώς και τις 24 ώρες του Spa-Francorchamps (1933). Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε για λίγα χρόνια τις αγωνιστικές του δραστηριότητες, αλλά ο ίδιος επανήλθε στα τέλη των ‘40s και κέρδισε άλλες τρεις φορές στη Γαλλία, δίνοντας σποραδικά το παρόν και στη νεοσύστατη F1. Εκκίνησε σε 15 επίσημους αγώνες και τερμάτισε τρίτος στο Μονακό το 1950, ενώ το 1955 σημείωσε την τελευταία του εμφάνιση πάλι στο Πριγκιπάτο, στην προχωρημένη ηλικία των 55 χρονών – ο γηραιότερος συμμετέχων στο πρωτάθλημα. Το 1958 αποπειράθηκε αποτυχημένα να προκριθεί εκεί με μια Maserati του συμπατριώτη André Testut και ολοκλήρωσε έτσι την καριέρα του.

Σαν σήμερα το 1924, η πόλη της Lyon φιλοξένησε το GP Γαλλίας για πρώτη φορά μετά το 1914, με τους δημόσιους δρόμους της να αξιοποιούνται για τη δημιουργία μιας μικρότερης διαδρομής μήκους 23,15 χιλιομέτρων, έναντι των 37,63 από το προηγούμενο event. Η Alfa Romeo, η οποία έκανε τότε την πρώτη της εμφάνιση σε μεγάλο αγώνα εκτός Ιταλίας, έγινε η πρώτη φίρμα αυτοκινήτων που κέρδισε στο πρώτο της Grand Prix, με νικητή τον Giuseppe Campari. Ο Ιταλός ολοκλήρωσε τον αγώνα 35 γύρων και 810 χιλιομέτρων σε κάτι παραπάνω από 7 ώρες και 5 λεπτά, με τις Delage των Γάλλων Albert Divo και Robert Benoist να ακολουθούν. Επίσης, ντεμπούτο έκανε και η Bugatti Type 35, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Ωστόσο δεν αποδείχθηκε ανταγωνιστική στη Lyon, εξαιτίας του αδύναμου τότε ατμοσφαιρικού κινητήρα της.

Σαν σήμερα το 1952, έχοντας κυριαρχήσει κατά κράτος σε μια ιδιόμορφη σεζόν, ο Alberto Ascari κατέκτησε τη νίκη στο GP Γερμανίας του Nürburgring Nordschleife και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 για πρώτη φορά. Η τέταρτη συνεχόμενη νίκη του Ιταλού έμοιαζε αρχικά να αμφισβητείται όταν ο ίδιος είχε μπει στα pits με δύο γύρους να απομένουν, ώστε να συμπληρωθούν λάδια στον κινητήρα του. Ο Ascari επέστρεψε στην πίστα όντας πλέον δεύτερος, πίσω από τον ομόσταυλο Giuseppe Farina, τον οποίο και προσπέρασε γρήγορα ώστε να κλείσει νικηφόρα έναν κατά τ’άλλα ανιαρό αγώνα με διαφορά 14,1 δευτερολέπτων. Ο ιδιώτης Rudi Fischer και ο Piero Taruffi οδήγησαν την Ferrari στο 1-2-3-4, ενώ την βαθμολογούμενη πεντάδα έκλεισε η Gordini του Jean Behra.

Σαν σήμερα το 1958, το GP Γερμανίας της F1 εξελίχθηκε με τραγικό τρόπο, καθώς αμαυρώθηκε από τον θάνατο του πολλά υποσχόμενου Peter Collins. Ο 26χρονος Βρετανός άσσος της Ferrari, μόλις δύο εβδομάδες μετά την εντός έδρας νίκη του στο Silverstone, καταδίωκε την Vanwall του συμπατριώτη Tony Brooks για την πρωτοπορία και τη διατήρησή του ως φαβορί του τίτλου, μέχρι που στον 11ο γύρο έχασε τον έλεγχο στο ταχύτατο σύμπλεγμα στροφών του Pflanzgarten στο Nürburgring Nordschleife· πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο και χτύπησε σε ένα δέντρο, ξεψυχώντας αργότερα στο νοσοκομείο με σοβαρά κρανιακά τραύματα. Ο ομόσταυλος και στενός φίλος Mike Hawthorn εγκατέλειψε έναν γύρο αργότερα, αφήνοντας τον Brooks να κατακτήσει τη νίκη χωρίς απειλή. Η κυρίαρχη Vanwall του Stirling Moss είχε ήδη τεθεί εκτός πολύ νωρίτερα, με τις Cooper-Climax των Roy Salvadori και Maurice Trintignant να κλείνουν την πρώτη τριάδα σε αυτήν τη λυπηρή μέρα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1969, η προσπάθεια του Jackie Stewart να σημειώσει την 6η του νίκη σε 7 αγώνες στη σεζόν σταμάτησε στο GP Γερμανίας και στον σπεσιαλίστα του Nürburgring Nordschleife, Jacky Ickx. Ο Βρετανός άσσος της Matra οδήγησε με επιδεξιότητα στην «Πράσινη Κόλαση» και κρατούσε πίσω την Brabham του Βέλγου για το πρώτο μισό του αγώνα, μέχρι που αναγκάστηκε να υποχωρήσει στην φουρκέτα Südkehre του 7ου από τους 14 γύρους. Ο Ickx ύστερα ξεμάκρυνε δαιμονιωδώς κινούμενος σε γυρολόγιο-ρεκόρ, με τον Stewart να έρχεται αντιμέτωπος με προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων και να συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση. Ο Bruce McLaren κατέλαβε την τρίτη θέση σε ένα μονοθέσιο της επώνυμης ομάδας του, με το Nürburgring να μένει έπειτα εκτός προγράμματος λόγω του υψηλού βαθμού επικινδυνότητάς του. Επέστρεψε το 1971, έχοντας πλέον εγκατεστημένες μπαριέρες κατά μήκος της τεράστιας διαδρομής – όπως απέδειξε σύντομα ο χρόνος, δεν ήταν αρκετό αυτό.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1975, έχοντας κατακτήσει την pole position στο Nürburgring Nordschleife με έναν μυθικό γύρο στο 6:58.6, ο αείμνηστος Niki Lauda υπήρξε άνετα επικεφαλής του GP Γερμανίας, μέχρι που ένα κλατάρισμα άλλαξε την πορεία του αγώνα του στον 10ο γύρο. Ο Αυστριακός της Ferrari είχε επιστρέψει στα pits με σπασμένη την εμπρόσθια αεροτομή του και η 312T ήταν πλέον πολύ δύσκολη στην οδήγησή της, αλλά ο Lauda κατάφερε να καλύψει εντυπωσιακά κάποιο από το χαμένο έδαφος για να ανέβει στο βάθρο, στην τρίτη θέση. Στο μεταξύ, οι ατυχίες του αγώνα επηρέασαν και άλλους οδηγούς όπως ο ομόσταυλος Clay Regazzoni, ο Patrick Depailler και ο Carlos Pace, με αποτέλεσμα η νίκη να καταλήξει στην Brabham BT44B του Αργεντινού Carlos Reutemann. Ο Γάλλος Jacques Laffite έκανε μια εκπληκτική εμφάνιση και τερμάτισε δεύτερος σε μια Williams FW04, σημειώνοντας το πρώτο βάθρο της ομάδας του Frank Williams μετά το 1969.

Σαν σήμερα, επίσης το 1975, ο αγώνας 500 μιλίων του NASCAR στο Pocono προσέφερε έναν αμφιλεγόμενο τερματισμό, με πρωταγωνιστή τον πεπειραμένο David Pearson. Η πρωτοπορία είχε αλλάξει συνολικά 43 φορές παρά την ενδιάμεση 90λεπτη διακοπή λόγω βροχόπτωσης, με τον Pearson να τίθεται οριστικά επικεφαλής με 14 γύρους να απομένουν. Ωστόσο, το Mercury Cougar που οδηγούσε άρχισε να αφήνει καπνό πίσω του στους τελευταίους 7 γύρους – σε τέτοιο βαθμό που, από τον 198ο γύρο, ο οδηγός των αδερφών Wood έβρισκε στον διάβα του τον καπνό που είχε αφήσει το ίδιο το αυτοκίνητο. Οι αγωνοδίκες έδειξαν τη μαύρη σημαία στον Pearson ώστε να μπει στα pits, κάτι που ίδιος δεν έπραξε ποτέ διότι –βάσει κανονισμών– είχε τρεις γύρους περιθώριο μέχρι να υποχρεωθεί να το πράξει, και απέμεναν πλέον μόλις δύο. Έτσι, κατέκτησε την τρίτη του νίκη στη σεζόν με τους Richard Petty, Buck Baker και Benny Parsons να τον ακολουθούν.

Σαν σήμερα το 1989 γεννήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας ο αείμνηστος Jules Bianchi. Ο ταλαντούχος, μετρημένος και χαμηλών τόνων Γάλλος υπήρξε από το 2009 μέλος της Ακαδημίας οδηγών της Ferrari και στηρίχθηκε διαρκώς στην πορεία του, παίρνοντας πολλές ευκαιρίες για τεστ στη Scuderia αλλά και την Force India. Ένα κώλυμα της τελευταίας στιγμής στη συμφωνία της αδύναμης Marussia με τον Luiz Razia επέφερε τον ξαφνικό προβιβασμό του Bianchi στην F1 το 2013, με τον ίδιο βέβαια να αποδίδει σταθερά και να επικρατεί του ομόσταυλου Max Chilton. Μάλιστα τερμάτισε 9ος στο GP Μονακό του 2014 και βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά, θέτοντας τις βάσεις για μια αξιόλογη μελλοντική πορεία στην Ferrari και τις πρώτες θέσεις του grid. Δυστυχώς, μια πολύ άτυχη σύγκρουση με έναν γερανό στο βροχερό GP Ιαπωνίας τον άφησε σε κωματώδη κατάσταση για 9 μήνες και ο Bianchi υπέκυψε τον Ιούλιο του 2015, σε ηλικία μόλις 25 χρονών.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1996, ο Dale Jarrett προσπέρασε τον Ernie Irvan στην οβάλ πίστα της Indianapolis με 7 γύρους να απομένουν και κατέκτησε τη νίκη στον δημοφιλή αγώνα 400 μιλίων του NASCAR. Ο πρωτάρης Johnny Benson Jr. υπήρξε επικεφαλής για την μεγαλύτερη διάρκεια αλλά έχασε πολύ χρόνο σε μια μαζική είσοδο οδηγών στα pits και τερμάτισε μόλις 8ος. Το event έχει μείνει γνωστό αρχικά για την αναγκαστική αποχώρηση του θρυλικού Dale Earnhardt Sr. Ο “Intimidator” ταλαιπωρούνταν ακόμη από τους τραυματισμούς που αποκόμισε στην Talladega μία εβδομάδα νωρίτερα, παραδίδοντας το αυτοκίνητό του μετά από μόλις 7 γύρους στον αναπληρωματικό Mike Skinner, ο οποίος τερμάτισε 15ος. Επίσης, ένα μεγάλο ατύχημα ανάμεσα στους Kyle Petty και Sterling Marlin στον 39ο γύρο αποτέλεσε βασικό στιγμιότυπο της ημέρας· οι δύο οδηγοί βγήκαν αλώβητοι από τα αυτοκίνητά τους.

Σαν σήμερα το 2003, ο Juan Pablo Montoya αποδείχθηκε ασταμάτητος στο Hockenheimring και πήρε με άνεση τη νίκη στο GP Γερμανίας, κερδίζοντας για τρίτη φορά στην F1. Ο Κολομβιανός της Williams έκανε περίπατο στον αγώνα από την pole position, ξεπερνώντας για πάνω από 1 λεπτό τους David Coulthard και Jarno Trulli που τον πλαισίωσαν στο βάθρο. Ο 4ος Fernando Alonso ήταν ο τελευταίος από τους οδηγούς που τερμάτισαν στον ίδιο γύρο με τον Montoya, ενώ ο πρωταθλητής Michael Schumacher τερμάτισε μόλις 7ος, έναν γύρο πίσω, βλέποντας έτσι το βαθμολογικό του προβάδισμα να μειώνεται στους 6 βαθμούς.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 2003, ο Kevin Harvick εκμεταλλεύτηκε τους αργότερους συνδυασμούς αυτοκινήτων στην οβάλ πίστα της Indianapolis και προσπέρασε τον Matt Kenseth, ώστε να τεθεί οριστικά επικεφαλής του αγώνα 400 μιλίων για την μεγάλη κατηγορία του NASCAR. Ο αγώνας χρειάστηκε να αδρανοποιηθεί στον 146ο από τους 160 γύρους, εξαιτίας μιας μεγάλης σύγκρουσης μεταξύ έξι οδηγών στην στροφή 3. Ο Harvick κρατήθηκε στην πρωτοπορία για τους τελευταίους 10 γύρους δράσης και έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέκτησε το event από την pole position.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2008, μια αποκαρδιωτική αστοχία κινητήρα της Ferrari επισκίασε την εξαιρετική εμφάνιση του Felipe Massa στο GP Ουγγαρίας, ωθώντας τον εκτός αγώνα με μόλις τρεις γύρους να απομένουν. Η εξέλιξη αυτή ευνόησε απόλυτα τον Φινλανδό Heikki Kovalainen της McLaren, ο οποίος κατέκτησε έτσι την πρώτη και μοναδική του νίκη στην F1 – μάλιστα έγινε τότε ο 100ος διαφορετικός νικητής σε Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο ομόσταυλος και επικεφαλής της βαθμολογίας Lewis Hamilton μονομαχούσε με τον Massa στο πρώτο μισό του αγώνα, αλλά ένα έντονο μπλοκάρισμα του εμπρός-αριστερού τροχού στον 32ο γύρο οδήγησε σε κλατάρισμά του λίγο αργότερα, εξαναγκάζοντας τον Βρετανό σε μια αργή στάση στα pits. Ο Hamilton τελικά ανέκαμψε μέχρι την 5η θέση, προεκτείνοντας το βαθμολογικό του προβάδισμα έναντι του Βραζιλιάνου. Ο Timo Glock της Toyota τερμάτισε δεύτερος για το πρώτο του βάθρο στην F1, με τρίτη την έτερη Ferrari του Kimi Räikkönen.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles