spot_img

Σαν σήμερα, 3 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1894 γεννήθηκε ο Fred Frame, γνωστός για τη νίκη του στο Indianapolis 500 του 1932. Όντας ένας εκ των οδηγών με συστηματική παρουσία στο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων των Η.Π.Α. (AAA) στα τέλη των ‘20s και στις αρχές των ‘30s, ο Frame δραστηριοποιήθηκε ενεργά στο Brickyard και τελικά θριάμβευσε το 1932. Τότε είχε οδηγήσει ένα προσθιοκίνητο αγωνιστικό της Müler-Hartz, μονομαχώντας στους τελευταίους γύρους με τον Howard Wilcox. Μάλιστα, ολοκλήρωσε τον αγώνα σε μέση ωριαία ταχύτητα άνω των 160 km/h, μόλις ο τέταρτος στην ιστορία τότε που το κατάφερε.

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε ο αείμνηστος βετεράνος των αγώνων αντοχής, Jean-Pierre Jaussaud. Με την χρηματοδότηση της Shell, ο Γάλλος αναρριχήθηκε στους αγώνες μονοθεσίων και την F3 το 1964 οδηγώντας για την εργοστασιακή Matra και την Tecno, κατακτώντας με την δεύτερη τον τίτλο το 1970. Το 1971 προβιβάστηκε στην F2 και την επόμενη χρονιά οδήγησε μια ιδιωτική Brabham, χάνοντας τον τίτλο από τον Mike Hailwood. Ο Jaussaud αποφάσισε να παρατήσει τους αγώνες formula μετά το 1975 και μεταπήδησε στους αγώνες αντοχής, αποδεχούμενος την πρόσκληση της Renault που ξεκινούσε τότε ένα project για τις 24 ώρες του Le Mans. Τελικά στέφθηκε νικητής το 1978, μοιραζόμενος την A442B με τον Didier Pironi. Παρά τα τεστ του με την ομάδα της F1, ο Γάλλος δεν επέστρεψε στα μονοθέσια και το 1980 κέρδισε ξανά στο Le Mans μαζί με τον Jean Rondeau. Αποσύρθηκε το 1992 και έκτοτε δραστηριοποιήθηκε ως σύμβουλος για άλλους οδηγούς αγώνων.

Didier Pironi (αριστερά) – Jean-Pierre Jaussaud (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε ο David Richards. Ο Βρετανός υπήρξε συνοδηγός του Ari Vatanen όταν εκείνος στέφθηκε πρωταθλητής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) το 1981 και μόλις τρία χρόνια αργότερα ίδρυσε την Prodrive, ένα εξειδικευμένο αγωνιστικό τμήμα που εκπροσωπούσε μεγάλους κατασκευαστές στη διοργάνωση. Η Prodrive έγραψε ιστορία κυρίως με την Subaru, κατακτώντας τρεις τίτλους μέσω των Colin McRae (1995), Richard Burns (2001) και Petter Solberg (2003). Επιτυχής επίσης στα αυτοκίνητα τουρισμού και GT, ο Richards επιτέλεσε καθήκοντα αγωνιστικού επικεφαλής στην ομάδα της BAR-Honda στην F1, υπήρξε για χρόνια πρόεδρος της Aston Martin και τώρα είναι πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής Αγώνων.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1956, ο Peter Collins πήρε την πρώτη του νίκη στην F1 κερδίζοντας στο βροχερό Spa-Francorchamps για το GP Βελγίου. Ο Βρετανός βρισκόταν αρχικά στην τρίτη θέση για τους πρώτους γύρους, πίσω μόνο από τη Lancia-Ferrari D50 του poleman Juan Manuel Fangio και τη Maserati 250F του Stirling Moss. Ο Moss χρειάστηκε να μεταπηδήσει στη Maserati του ομόσταυλου Cesare Perdisa όταν η δική του έχασε έναν πίσω τροχό λίγο πριν την Eau Rouge, ενώ ο Fangio εγκατέλειψε στον 24ο γύρο με σπασμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, ο Collins έμεινε ελεύθερος για να πάρει πρώτος την καρό σημαία και ξεπέρασε την έτερη Lancia-Ferrari D50 του ντόπιου δημοσιογράφου Paul Frère. Ο Moss ήταν έναν γύρο πίσω όταν ανέλαβε τη Maserati του Perdisa και τελικά τον ανέκτησε λίαν συντόμως, τερματίζοντας στην τρίτη θέση ύστερα από ένα δαιμονιώδες τελευταίο stint.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1962 ο αείμνηστος Bruce McLaren πήρε μια ανέλπιστη νίκη στο Πριγκιπάτο του Μονακό, με τον Graham Hill να εγκαταλείπει από μια άνετη πρωτοπορία στους τελευταίους 8 γύρους εξαιτίας μιας αστοχίας στον κινητήρα της BRM. Επίσης, ο Jim Clark εγκατέλειψε πριν το μέσον του αγώνα με προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, χάνοντας με τη σειρά του μια ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη. Έτσι το βάθρο ολοκληρώθηκε από τις δύο Ferrari “shark-nose” 156 των Phil Hill και Lorenzo Bandini.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1973, ο Jackie Stewart επικράτησε στο GP Μονακό και ισοφάρισε τις 25 νίκες του θρυλικού Jim Clark στην F1. Ο Σκωτσέζος είχε αρχικά μια κακή εκκίνηση από την pole position και είχε μείνει πίσω από τον ομόσταυλο François Cevert, τον Clay Regazzoni και τον Ronnie Peterson. Ωστόσο, όλοι οι τρεις αυτοί οδηγοί ήρθαν αντιμέτωποι με οδηγικά λάθη και προβλήματα αξιοπιστίας, προβιβάζοντας έτσι τον Stewart στην κορυφή της κατάταξης. Ο πρωταθλητής Emerson Fittipaldi τον καταδίωξε για πολλούς γύρους και τελικά τερμάτισε μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πίσω, ενώ ο Peterson έκλεισε το βάθρο μπροστά από τους Cevert, Peter Revson και Denny Hulme. Επίσης, στον αγώνα αυτόν έκανε το ντεμπούτο του ο αείμνηστος James Hunt· ο οδηγός της Hesketh όδευε για τον πρώτο του βαθμό αλλά είχε μια αστοχία κινητήρα τρεις γύρους πριν τον τερματισμό.

Σαν σήμερα το 1984, το βροχερό GP Μονακό προσέφερε έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους αγώνες στην F1 και το motorsport. Ο νεαρός Ayrton Senna και η αδύναμη ομάδα της Toleman στερήθηκαν μια ιστορική παρθενική νίκη, διότι οι καιρικές συνθήκες κρίθηκαν πολύ επικίνδυνες και οδήγησαν σε πρόωρη ολοκλήρωση του αγώνα, με την αμφιλεγόμενη αυτή απόφαση να λαμβάνεται από τον αγωνοδίκη Jacky Ickx. Ο Senna όδευε σε μια μεγαλειώδη προσπέραση στον επικεφαλής Alain Prost, με την οριστική διακοπή να δίνει τη νίκη στον Γάλλο. Το βάθρο έκλεισε από τον René Arnoux και τέταρτος τερμάτισε ο Stefan Bellof. Μάλιστα, σε μια επίδοση που έχει αδίκως ξεγραφτεί, ο ανερχόμενος Γερμανός της Tyrrell ίσως και να προσπερνούσε τους πρωτοπόρους με τον ρυθμό που είχε αν δεν έπεφτε η καρό σημαία. Ο Nigel Mansell της Lotus έχασε τη δική του ευκαιρία για μια παρθενική νίκη, όταν έπεσε στις μπαριέρες της στροφής Massenet στον 16ο γύρο.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1990, οι Jochen Mass και Karl Wendlinger επικράτησαν στον αγώνα 480 χιλιομέτρων του Spa-Francorchamps για τον τέταρτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Ο Γερμανός βετεράνος πλαισιώθηκε από τον νεαρό Αυστριακό της ακαδημίας οδηγών της Mercedes-Benz και μαζί μοιράστηκαν μια Sauber-Mercedes C11, σε έναν αγώνα περαιτέρω εξοικείωσης του Wendlinger με το νέο αγωνιστικό. Οι δυο τους ξεπέρασαν την Jaguar XJR-11 των Andy Wallace και Jan Lammers, ενώ το βάθρο έκλεισαν οι Julian Bailey και Kenny Acheson έχοντας οδηγήσει ένα Nissan R90CK.

Σαν σήμερα το 2001, η ομάδα West Honda Pons έκανε το 1-2 στην πίστα του Mugello, με τους Alex Barros και Loris Capirossi να επικρατούν στο GP Ιταλίας για την μεγάλη κατηγορία 500cc του παλιού MotoGP. Ο αγώνας είχε ξεκινήσει υπό στεγνές συνθήκες πίστας αλλά μια έντονη βροχόπτωση στον 8ο γύρο οδήγησε σε προσωρινή διακοπή της δράσης. Στο δεύτερο και βρεγμένο πλέον σκέλος άρχισαν να ξεχωρίζουν οι Barros/Capirossi, με τον σπεσιαλίστα Kenny Roberts Jr. να πέφτει και να εγκαταλείπει τρεις γύρους πριν τον τερματισμό. Ο poleman Valentino Rossi έδειχνε να εξασφαλίζει τη δεύτερη θέση, μέχρι που έπεσε κι εκείνος στον τελευταίο γύρο. Μετά το πέρας του αγώνα και την χρήση των μαθηματικών για τον συνδυασμό των αποτελεσμάτων στα δύο σκέλη, οι Barros, Capirossi και Max Biaggi ανέβηκαν στο βάθρο. Ο Àlex Crivillé τερμάτισε 4ος και την πεντάδα έκλεισε ο Haruchika Aoki με μια δικύλινδρη Honda NSR500V.

Σαν σήμερα το 2007, ο Valentino Rossi σημείωσε την έκτη συνεχόμενη νίκη του στο Mugello και μείωσε έτσι τη διαφορά του από τον τότε επικεφαλής στη βαθμολογία, Casey Stoner. Ο «Γιατρός» είχε κάνει μέτρια εκκίνηση αλλά βρέθηκε στην πρωτοπορία από τον 8ο γύρο κι έκτοτε δεν κοίταξε πίσω, ξεπερνώντας τον νεαρό Dani Pedrosa που είχε ηγηθεί τον αγώνα στο πρώτο σκέλος του. Σε μια εξαιρετική του εμφάνιση με μια δορυφορική Ducati Desmosedici GP7, ο Alex Barros προσπέρασε τον Stoner τρεις γύρους πριν τον τερματισμό και ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το 2005 και τελευταία στην μακροχρόνια καριέρα του.

Σαν σήμερα το 2012 διεξήχθη το GP Καταλονίας στο Circuit de Barcelona-Catalunya για τον πέμπτο γύρο της σεζόν στο MotoGP. Ο πρωταθλητής Casey Stoner εκκίνησε από την pole position, αλλά ο ομόσταυλος Dani Pedrosa τον είχε ξεπεράσει στην πρώτη στροφή από την 5η μόλις θέση. Δεύτερος βρισκόταν ο Ben Spies για τους πρώτους τρεις γύρους αλλά βγήκε εκτός πίστας στη μάχη του για την πρωτοπορία, επιτρέποντας στον Jorge Lorenzo να μονομαχήσει με τον Pedrosa σε όλο το υπόλοιπο του αγώνα. Τελικά ο Lorenzo βγήκε νικητής στη μονομαχία αυτή και πήρε πρώτος την καρό σημαία, με δεύτερο τον Pedrosa και τρίτο τον Andrea Dovizioso, στο πρώτο βάθρο της σεζόν για τη δορυφορική Yamaha Tech 3. Ο Stoner έμεινε εκτός βάθρου τερματίζοντας ελάχιστα πίσω, στην 4η θέση.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2012, απεβίωσε στο Μονακό σε ηλικία 90 χρονών ο Roy Salvadori. Γεννημένος στο Essex της Μεγάλης Βρετανίας από Ιταλούς γονείς, ο Salvadori σημείωσε την πιο αναγνωρίσιμη επιτυχία του το 1959, όταν μοιράστηκε μια Aston Martin DBR1/300 με τον Carroll Shelby για να θριαμβεύσουν αμφότεροι στις 24 ώρες του Le Mans. Ο Ιταλός αγωνίστηκε επίσης σε 47 Grand Prix της F1 κυρίως για τις ομάδες των Connaught, BRM, Vanwall, Cooper και Aston Martin, με την δεύτερη θέση του στο GP Γερμανίας του 1958 να αποτελεί το καλύτερο αποτέλεσμά του.

Σαν σήμερα το 2018, ο Jorge Lorenzo κέρδισε αγώνα του MotoGP για πρώτη φορά μετά το GP Βαλένθιας του 2016, επικρατώντας στο GP Ιταλίας του Mugello για την παρθενική του νίκη ως αναβάτης της Ducati. Μάλιστα, το ιταλικό εργοστάσιο έκανε το 1-2 στον εντός έδρας αγώνα του, με τον Andrea Dovizioso να ξεπερνά οριακά τον poleman Valentino Rossi για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου. Ο Danilo Petrucci βρέθηκε για λίγο στην τρίτη θέση, πριν τελικά την χάσει από τον «Γιατρό» για να ολοκληρώσει μόλις 7ος, πίσω από τις δύο Suzuki των Andrea Iannone/Álex Rins και τον Cal Crutchlow.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2019, ο πεπειραμένος Romain Dumas έσπασε τα χρονόμετρα στο Nürburgring Nordschleife καθώς κατέρριψε το ρεκόρ γύρου για πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Γάλλος οδήγησε το δημοφιλές Volkswagen ID.R στην «Πράσινη Κόλαση» και κατέγραψε έναν χρόνο στο 6:05.336, χρησιμοποιώντας μόλις 24,7 kWh (κιλοβατώρες) ενέργειας και φτάνοντας μέση ωριαία ταχύτητα άνω των 205 km/h. Μάλιστα, το σχετικό ρεκόρ άνηκε μέχρι τότε στον Peter Dumbreck, ο οποίος το 2017 είχε καταγράψει επίδοση στο 6:45.90 πίσω από το τιμόνι του κινεζικού supercar NIO EP9 – ο Dumas τη συνέτριψε για πάνω από 40 δευτερόλεπτα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles