spot_img

Σαν σήμερα, 31 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1889 γεννήθηκε ο Don Herr στην πόλη Salona της Pennsylvania. Ο Αμερικανός έχει μείνει κυρίως γνωστός για τη συνεισφορά του στο Indianapolis 500 του 1912, όταν οδήγησε το αυτοκίνητο του Joe Dawson στους γύρους 108-144 μέχρι εκείνος να επιστρέψει στον αγώνα και να κατακτήσει τη νίκη. Σε μια παρεμφερή, αν όχι ίδια, περίπτωση όπως αυτή του Cyrus Patschke στο event της προηγούμενης χρονιάς, ο Herr δεν καταγράφηκε ποτέ ως συν-νικητής του αγώνα καθώς ο Dawson είχε οδηγήσει το αυτοκίνητο τόσο στην εκκίνηση όσο και στον τερματισμό. Ο Herr επέστρεψε στο Brickyard το 1913, αυτήν τη φορά ως βασικός οδηγός μιας Stutz, και εκκίνησε 5ος πριν τελικά εγκαταλείψει μετά από μόλις 7 γύρους με προβλήματα στον συμπλέκτη. Αυτή έμελλε να είναι η τελευταία του εμφάνιση σε αγώνα συνολικά.

Don Herr, Stutz #8 (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1906 γεννήθηκε ο Γάλλος αστέρας των προπολεμικών αγώνων ταχύτητας, Raymond Sommer. Γιος ενός καταξιωμένου πιλότου αεροπλάνων, ο Sommer εισήλθε στον κόσμο του motorsport το 1928 και κατέκτησε την πρώτη του νίκη το 1932, όταν στέφθηκε συνολικός νικητής στις 24 ώρες του Le Mans μαζί με τον Luigi Chinetti – μάλιστα είχε οδηγήσει για 20 ώρες, καθώς ο Αμερικανός ταλαιπωρούνταν από μια ίωση. Ο Sommer ξανακέρδισε στο Sarthe την επόμενη χρονιά, χάρις στην ηρωική προσπάθεια του ομόσταυλου Tazio Nuvolari. Το 1936 κατέκτησε το GP Γαλλίας με την Bugatti, καθώς και τις 24 ώρες του Spa-Francorchamps με μια Alfa Romeo της Scuderia Ferrari. Συνέχισε την καριέρα του μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και δραστηριοποιήθηκε και στη νεοσύστατη F1, προηγούμενος για λίγους γύρους στο GP Βελγίου του 1950. Ο Sommer παρασημοφορήθηκε για τα επιτεύγματά του την ίδια χρονιά, αλλά σκοτώθηκε στο Cadours μία εβδομάδα μετά το τελευταίο Grand Prix της σεζόν.

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο Alessandro Pesenti-Rossi στο Bergamo της Λομβαρδίας. Ο Ιταλός υπήρξε ένας διόλου εντυπωσιακός αλλά σταθερός οδηγός της March κυρίως στην F2, δίνοντας το παρόν και στην F3 της χώρας του με πιο αξιόλογες επιδόσεις. Μάλιστα, το 1975 είχε στερηθεί τον τίτλο καθώς ο τελευταίος αγώνας διακόπηκε απρόσμενα λόγω βροχής και δεν βαθμολογήθηκε κανείς, με αποτέλεσμα ο τίτλος να καταλήξει για έναν βαθμό στον ντόπιο Luciano Pavesi. Έχοντας συστάσεις στην μικρή ομάδα της Scuderia Gulf-Rondini από την F2, ο Pesenti-Rossi μπόρεσε να χρηματοδοτήσει τη συμμετοχή του σε τέσσερα Grand Prix της F1 για το 1976, οδηγώντας μια παλιά Tyrrell 007. Ο καλύτερος τερματισμός του σημειώθηκε στο Österreichring της Αυστρίας με μια 11η θέση, με τον Ιταλό να επιστρέφει στην F2 το 1977. Έπειτα από μερικούς ακόμη αγώνες εκεί και μια αποτυχία πρόκρισης στο Hockenheimring το 1978, ο Pesenti-Rossi αποσύρθηκε από την ενεργό δράση.

Σαν σήμερα το 1948 γεννήθηκε ο Harald Ertl στο Salzburg της Αυστρίας. Ο Ertl υπήρξε ουσιαστικά ένας «νομάς» των ‘70s σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες μονοθεσίων, ταξιδεύοντας σε όλη τη Γερμανία και την Ευρώπη γενικότερα ώστε να αγωνιστεί στην Formula Vee, την F3, την F2 και αλλού, κάνοντας ένα αξιοπρεπές μα βραχυπρόθεσμο πέρασμα και από τα αυτοκίνητα τουρισμού. Μεταξύ των εμφανίσεων αυτών ξεχωρίζει και η F1, στην οποία ο Αυστριακός δραστηριοποιήθηκε από το 1975 έως το 1980. Εκκίνησε σε 19 Grand Prix αλλά δεν βαθμολογήθηκε ποτέ, με την 7η θέση του στο GP Μεγάλης Βρετανίας του 1976 να αποτελεί τον καλύτερο τερματισμό του. Πέραν του ξεχωριστού παρουσιαστικού του με την ιδιαίτερη γενειάδα, ο Ertl έχει μείνει στην ιστορία και ως ένας από τους οδηγούς που συνέβαλαν στη σωτηρία του Niki Lauda από το φρικιαστικό του ατύχημα στο Nürburgring, πάλι το 1976.

Σαν σήμερα
Harald Ertl (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1953 γεννήθηκε ο Miguel Ángel Guerra στο Μπουένος Άϊρες. Ο Αργεντινός διακρίθηκε δεόντως στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων της πατρίδας του σχεδόν σε όλη τη δεκαετία του 1970, κατακτώντας τίτλους στην F4 και την Formula 2 έως το 1977. Το 1978 αποφάσισε να μεταφερθεί στην Ευρώπη ώστε να συγκεντρώσει σπόνσορες και καταστάλαξε στην ανταγωνιστικότερη διοργάνωση της Ευρωπαϊκής F2. Μάλιστα εντυπωσίασε τον Giancarlo Minardi, ιδιοκτήτη της ανερχόμενης τότε επώνυμης ομάδας, ο οποίος του έδωσε κάθισμα το 1980. Έπειτα από μια αποτυχία συμφωνίας της Osella με τον Eddie Cheever, ο Guerra βρέθηκε απροσδόκητα στην F1 το 1981. Ωστόσο, η FA1B ήταν πολύ αργή και ο Αργεντινός απέτυχε να προκριθεί στους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν, παίρνοντας τελικά την εκκίνηση στην Imola. Δυστυχώς τραυματίστηκε σοβαρά έπειτα από μια σύγκρουση στον πρώτο γύρο και δεν επανήλθε ποτέ στο πρωτάθλημα, επιστρέφοντας στη Λατινική Αμερική ώστε να διαγράψει μια επιτυχημένη καριέρα στα αυτοκίνητα τουρισμού.

Σαν σήμερα το 1969, η McLaren συνέχισε ακάθεκτη την επί της ουσίας «παρέλασή» της στο πρωτάθλημα Can-Am, κάνοντας εύκολα το 1-2 στην πίστα του Road America. Ο ιδρυτής Bruce McLaren είχε εκκινήσει πίσω από τον συμπατριώτη και ομόσταυλο Denny Hulme και τελικά τον ξεπέρασε για την τρίτη του νίκη στη σεζόν. Μάλιστα, οι δύο Νεοζηλανδοί άφησαν έναν γύρο πίσω όλους τους υπόλοιπους, με το βάθρο να κλείνει από τον Chuck Parsons που είχε οδηγήσει μια Lola T163.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 30 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1975, ο Hannu Mikkola κέρδισε το περιβόητο Rally Χιλίων Λιμνών στη Φινλανδία για δεύτερη διαδοχική χρονιά. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη για τον πρωταθλητή του 1983 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), σε τρίτο διαφορετικό αυτοκίνητο· κέρδισε στη Φινλανδία το 1974 με Ford, πήρε τη δεύτερη νίκη του το 1975 στο Rally του Μαρόκο με Peugeot και ύστερα κέρδισε ξανά στη Φινλανδία, αυτήν τη φορά με ένα Toyota Corolla. Ο Mikkola ξεπέρασε το Saab 96 V4 του Simo Lampinen και το Ford Escort δεύτερης γενιάς του Timo Mäkinen, συγκροτώντας αμφότεροι το 1-2-3 για Φινλανδούς οδηγούς μέσα στην πατρίδα τους.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1980, ο Nelson Piquet κατέκτησε τη νίκη στο GP Ολλανδίας του Zandvoort και έθεσε νέο ενδιαφέρον στην μάχη του πρωταθλήματος. Ο βασικός διώκτης του, Alan Jones, ο οποίος είχε ένα σταθερά γρήγορο μονοθέσιο σε όλη τη χρονιά, είχε ένα μεγάλο ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές. Παρόλ’αυτά κατάφερε και κατετάγη στην 4η θέση των κατατακτηρίων δοκιμών. Παρόλο που βρέθηκε επικεφαλής μετά από μια καλή εκκίνηση, αναγκάστηκε να μπει στα pits καθώς προκάλεσε ζημιά στην μία από τις δυο πλαϊνές προεκτάσεις του σασί που συνέβαλλαν στο φαινόμενο ground effect, όταν πέρασε άγαρμπα πάνω από ένα κράσπεδο. Έχοντας χάσει πλέον πολύ χρόνο τερμάτισε μόλις 11ος, τρεις γύρους πίσω. Ο νικητής Piquet πλαισιώθηκε στο βάθρο από τους René Arnoux και Jacques Laffite. Τέταρτος τερμάτισε ο Carlos Reutemann, ομόσταυλος του Jones στην ομάδα της Williams, μονομαχώντας μάλιστα επικά με τον Mario Andretti για σχεδόν όλον τον αγώνα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1987 έλαβε χώρα για δεύτερη φορά στην ιστορία το Birmingham Superprix, ένας ανεξάρτητος και απαιτητικός αγώνας της Formula 3000 σε ένα ταχύτατο σιρκουί μέσα στη βρετανική πόλη. Σε πλήρη αντίθεση με το παρθενικό event της προηγούμενης χρονιάς, ο συγκεκριμένος αγώνας διεξήχθη υπό συνθήκες καύσωνα και έμεινε στην ιστορία για την συγκλονιστική οδήγηση του Roberto Moreno. Ο Βραζιλιάνος της Ralt προοριζόταν να εκκινήσει 8ος αλλά ο κινητήρας του στόλαρε πριν το ξεκίνημα του γύρου σχηματισμού, εξαναγκάζοντάς τον να εκκινήσει από το pit lane. Ο Moreno ωστόσο αντεπιτέθηκε, κατέγραψε ρεκόρ πίστας και οδήγησε σε λάθος τον Andy Wallace ώστε να τερματίσει δεύτερος. Η νίκη κατέληξε για δεύτερη φορά στη σεζόν στην March 87B του Stefano Modena και της Onyx Race Engineering, ενώ το βάθρο έκλεισε ο poleman Maurício Gugelmin, συμπατριώτης και ομόσταυλος του Moreno στην Ralt.

Σαν σήμερα το 1997, ο Jeff Gordon προσέφερε μαζί με τον Jeff Burton μια επική μονομαχία στους τελευταίους γύρους για τα 500 μίλια του Darlington και τελικά επικράτησε, σημειώνοντας την ένατη νίκη του στη σεζόν και πλησιάζοντας τον δεύτερο τίτλο του στο NASCAR. Με τη νίκη του αυτή κέρδισε 1 εκατομμύριο δολάρια, ως έπαθλο για την κατάκτηση του λεγόμενου “Winston Million” της ομώνυμης καπνοβιομηχανίας. Επρόκειτο για ένα σύνολο τεσσάρων επιλεγμένων αγώνων, από τους οποίους ο νικητής του επάθλου έπρεπε να κερδίσει τουλάχιστον τρεις. Ο Gordon είχε κερδίσει ήδη στο Charlotte, το Pocono και την California νωρίτερα στη χρονιά. Ο αγώνας του Darlington έμεινε γνωστός και για την εγκατάλειψη του Dale Earnhardt Sr. Ο θρυλικός “Intimidator” έχασε μυστηριωδώς τις αισθήσεις του στην εκκίνηση και έπεσε στον τοίχο, επιστρέφοντας με δυσκολία στα pits έπειτα από πολλούς γύρους. Το αυτοκίνητο τελικά παραδόθηκε στον αναπληρωματικό Mike Dillon, ο οποίος τερμάτισε στην 30η θέση.

Σαν σήμερα το 2008, μια εντός έδρας νίκη στο Misano και η εγκατάλειψη του πρωταθλητή Casey Stoner έφεραν τον Valentino Rossi ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση ενός έκτου παγκόσμιου τίτλου στο MotoGP. Το ξεκίνημα του αγώνα είχε δει τον «Γιατρό» να εκκινεί από την δεύτερη σειρά και να κερδίζει συστηματικά έδαφος. Μέχρι τον 7ο γύρο, ο Rossi είχε βρεθεί δεύτερος και ξεκινούσε την καταδίωξη του Stoner αλλά δεν πρόλαβε να μονομαχήσει μαζί του, καθώς ο Αυστραλός έπεσε και εγκατέλειψε από την pole position για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Έτσι, ο Ιταλός άσσος της Fiat Yamaha έμεινε ελεύθερος για την κατάκτηση της 68ης νίκης του στη μεγάλη κατηγορία, ισοφαρίζοντας τον θρυλικό Giacomo Agostini. Ο νεαρός ομόσταυλος και rookie Jorge Lorenzo τερμάτισε δεύτερος και ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το GP Γαλλίας, ενώ ο τρίτος Toni Elías της δορυφορικής Alice Ducati σημείωσε το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο του.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2014, το GP Μεγάλης Βρετανίας του MotoGP βρήκε τον ασταμάτητο Marc Márquez να επιστρέφει πίσω στις νίκες, έπειτα από μια επική μονομαχία με τον Jorge Lorenzo. Ο Ισπανός της Movistar Yamaha είχε προηγηθεί στο πρώτο σκέλος του αγώνα και ευνοήθηκε από τα μικρά λάθη του συμπατριώτη του ώστε να ανακτήσει δύο φορές την πρωτοπορία, αφού την είχε χάσει. Οι δυο τους κυνηγήθηκαν μέχρι τον τελευταίο γύρο, ακουμπώντας μάλιστα σε ένα σημείο, με τον Márquez να κερδίζει τελικά για 0.732 δευτερόλεπτα και να γίνεται ο πρώτος αναβάτης μετά τον Valentino Rossi το 2005 που κέρδισε 11 αγώνες σε μία σεζόν. Ο «Γιατρός», ο οποίος μάλιστα ισοφάρισε τον Alex Barros στις 246 εμφανίσεις στην κορυφή της σχετικής λίστας για την μεγάλη κατηγορία, κρατήθηκε μπροστά από τους Dani Pedrosa και Andrea Dovizioso για το κλείσιμο του βάθρου.

Σαν σήμερα το 2019, ο πρώτος από τους δύο αγώνες στο Spa-Francorchamps για τη σεζόν της Formula 2 αμαυρώθηκε από τον τραγικό θάνατο του Anthoine Hubert. Ο 22χρονος Γάλλος συγκρούστηκε στην έξοδο της στροφής Raidillon, σε μια προσπάθειά του να αποφύγει τον Giuliano Alesi που είχε χάσει τον έλεγχο σε πολύ κοντινό σημείο. Ένα από τα πολλά θραύσματα που είχαν πλέον σκορπιστεί χτυπήθηκε και κόλλησε κάτω από το μονοθέσιο του Juan Manuel Correa που ακολουθούσε. Ο Αμερικανός, αδυνατώντας να στρίψει, έπεσε πάνω στο μονοθέσιο του Hubert με άσχημη γωνία και αυτό κόπηκε στα δύο. Ο αγώνας διακόπηκε άμεσα ώστε να φτάσουν οι γιατροί στο μέρος του συμβάντος το συντομότερο δυνατόν και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Ο Correa μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, με κατάγματα στα δυο του πόδια και τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη. Δυστυχώς, ο θάνατος του Hubert ανακοινώθηκε επίσημα σχεδόν 90 λεπτά αργότερα και ο δεύτερος αγώνας ακυρώθηκε προς τιμήν του.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles