Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1956, ο θρυλικός Ralph DePalma έχασε τη μάχη με τον καρκίνο και απεβίωσε, σε ηλικία 73 χρονών. Ο Ιταλός-Αμερικανός κέρδισε το Indianapolis 500 του 1915 και έχει μείνει στην ιστορία ως ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς αγώνων του 20ου αιώνα. Η καριέρα του καταγράφει πάμπολλους τίτλους σε Αμερική και Ευρώπη, με συμμετοχή σε σχεδόν 3000 αγώνες και με τις νίκες του να ξεπερνούν τις 2000, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνονται τα ακριβή νούμερα από κάποια ιστορική πηγή. Ο DePalma αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1936.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 30 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα, επίσης το 1956, γεννήθηκε ο Kevin Cogan. Ο Αμερικανός επιχείρησε να προκριθεί στο GP Καναδά του 1980 με μια πεπαλαιωμένη Williams FW07B της RAM αλλά δεν τα κατάφερε. Επέστρεψε με την Tyrrell το 1981 για το GP του Long Beach, χάνοντας ξανά την πρόκριση για ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μετά την αποτυχία του να αγωνιστεί στη Formula 1, ο Cogan παρέμεινε μόνιμα στις ΗΠΑ για να συμμετάσχει στο ανερχόμενο πρωτάθλημα CART έως το 1993. Δυστυχώς για τον ίδιο, το 1982 στιγματίστηκε από ένα μεγάλο ατύχημα που ο ίδιος προκάλεσε στην εκκίνηση του Indianapolis 500, οδηγώντας σε εγκατάλειψη διάσημους οδηγούς όπως ο AJ Foyt και ο Mario Andretti. Έκτοτε, υπήρξε ιδιαίτερα αντιπαθής προς τον Τύπο και τους οπαδούς. Η καριέρα του επηρεάστηκε από μερικά μεγάλα ατυχήματα, όπως στο Indianapolis 500 του 1989 και 1991, και αποτελείται από μόλις μία νίκη, στην οβάλ πίστα του Phoenix το 1986.
Σαν σήμερα το 1996, ο Damon Hill κατέκτησε μια άνετη νίκη στο βροχερό αρχικά GP Βραζιλίας και έφτασε τις 15 στη Formula 1 ξεπερνώντας τον θρυλικό πατέρα του. Στη μάχη για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου, ο Jacques Villeneuve δεν άντεξε στην πίεση του Jean Alesi και έχασε τον έλεγχο, αδυνατώντας να αποφύγει την εγκατάλειψη. Έτσι, ο Γάλλος οδηγός της Benetton κατέλαβε την δεύτερη θέση. Ο Rubens Barrichello, ο οποίος εκκίνησε από μια εντυπωσιακή δεύτερη θέση για την Jordan, έχασε το βάθρο μέσα από τα χέρια του καθώς προδόθηκε από την στρατηγική της ομάδας και επίσης εγκατέλειψε χάνοντας τον έλεγχο, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Michael Schumacher. Ο Γερμανός εν τέλει σημείωσε το πρώτο του βάθρο με την Ferrari, έναν γύρο πίσω από τον Hill.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1998, έπειτα από μερικές απόπειρες στην πίστα δοκιμών της Volkswagen στην περιφέρεια Ehra-Leissen της Γερμανίας, η McLaren F1 έγινε επίσημα το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με ατμοσφαιρικό κινητήρα στον κόσμο. Το σχετικό ρεκόρ, το οποίο μάλιστα διατηρείται μέχρι και σήμερα, σημειώθηκε με τον θρυλικό άσσο των αγώνων αντοχής Andy Wallace πίσω από το τιμόνι του μοντέλου με τον κωδικό XP5, του τελευταίου πρωτοτύπου που κατασκευάστηκε το 1993. Με το όριο στροφών του κινητήρα BMW S70/2 να τοποθετείται στις 8300 σ.α.λ. (στροφές ανά λεπτό – rpm), ο Wallace κατέγραψε μέσο όρο τελικής ταχύτητας που υπολογίστηκε στα 240,1 mph (386,7 km/h).
Σαν σήμερα το 2002, ο Michael Schumacher κράτησε οριακά πίσω του τον αδερφό του, Ralf, για να πάρει τη νίκη στο GP Βραζιλίας, με τον David Coulthard της McLaren να ολοκληρώνει το βάθρο. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από την γκάφα του ποδοσφαιρικού θρύλου Pelé κατά τον τερματισμό. Ο Βραζιλιάνος είχε προσκληθεί για να δώσει τέλος στον αγώνα κουνώντας την καρό σημαία, αλλά καθυστέρησε και έδωσε τον τερματισμό στον ένατο Takuma Sato. Οι κανονισμοί εκείνης της περιόδου όριζαν πως ο Ιάπωνας της Jordan ήταν (τεχνικά) ο νικητής, αλλά τα αποτελέσματα εξακριβώθηκαν και ο μεγάλος αδερφός Schumacher διατήρησε τη νίκη του.
Σαν σήμερα το 2019 πραγματοποιήθηκε το ανατρεπτικό GP Μπαχρέιν, στη νυχτερινή πίστα του Σακχίρ. Βασικός πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο νεαρός Charles Leclerc της Ferrari, ο οποίος εκκίνησε από την pole position και προσπέρασε τον ομόσταυλο Sebastian Vettel μετά την μέτρια εκκίνησή του. Παρόλο που έθεσε τις βάσεις για την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ο Leclerc ήρθε αντιμέτωπος με σημαντική απώλεια ισχύος στον κινητήρα του ελάχιστους γύρους πριν τον τερματισμό. Ο ρυθμός του έπεσε κατακόρυφα και ο Μονεγάσκος προσπάθησε απεγνωσμένα να κρατηθεί στον αγώνα για να ελαχιστοποιήσει τις όποιες απώλειες. Τελικά, η νίκη κατέληξε στον Lewis Hamilton με τον Valtteri Bottas δεύτερο, ενώ η ολοκλήρωση του Grand Prix πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας βοήθησε τον Leclerc να σώσει τον αγώνα του και να τερματίσει τρίτος. Αυτό ήταν το πρώτο βάθρο του στο πρωτάθλημα.
Σαν σήμερα, επίσης το 2019, η πίστα Autódromo Termas de Río Hondo φιλοξένησε το GP Αργεντινής του MotoGP. Ο πρωταθλητής Marc Márquez ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα και κατέκτησε τη νίκη, έχοντας εκκινήσει από την pole position και καταγράψει τον ταχύτερο γύρο. Οδεύοντας προς μια σεζόν όπου εν τέλει σάρωσε τα πάντα, ο Ισπανός ξεπέρασε τη Yamaha του Valentino Rossi και την Ducati του Andrea Dovizioso.