Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε ο Alfonso Thiele. Γεννημένος στην Τουρκία, μεγαλωμένος στην Ιταλία αλλά αγωνιζόμενος με την σημαία των ΗΠΑ, ο Thiele κατέγραψε μία εμφάνιση στο πρωτάθλημα της Formula 1. Επρόκειτο για το GP Ιταλίας του 1960, στο οποίο συμμετείχε με μια Cooper T51 της Scuderia Centro Sud. Παρόλο που προκρίθηκε στην 9η θέση, τελικά εγκατέλειψε λίγο μετά τα μέσα του αγώνα με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή αποδείχθηκε και η μοναδική του «εξόρμηση» σε αγώνες formula, καθώς υπήρξε οδηγός σπορ αυτοκινήτων κατά κύριο λόγο. Στο μεγαλύτερο κομμάτι από τα τέλη των 1950s οδήγησε ένα μικρό Fiat Abarth, κατακτώντας νίκη στην κατηγορία του στο Mille Miglia του 1957. Από τις αρχές των 1960s έως το τέλος της καριέρας του, δραστηριοποιήθηκε ως εργοστασιακός οδηγός στη Fiat και την Alfa Romeo, συνεχίζοντας τις αξιοπρεπείς του εμφανίσεις.
Σαν σήμερα το 1936 γεννήθηκε ο Ronnie Bucknum. Ο Αμερικανός υπήρξε αρχικά εκπαιδευόμενος ως επιθεωρητής κατασκευών στον πολεοδομικό κλάδο, αλλά σύντομα αγάπησε τους αγώνες ταχύτητας. Μετά από μερικές αξιόλογες εμφανίσεις στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων του SCCA, ο Bucknum προσελκύστηκε από τη Honda ώστε να την εκπροσωπήσει στο πρώτο της project στη Formula 1, καθώς και σε αγώνες αντοχής ανά την Ιαπωνία. Η συνεργασία υλοποιήθηκε, με τον Bucknum να αγωνίζεται σε 11 Grand Prix στο διάστημα 1964-1966, τερματίζοντας 5ος στο Μεξικό το 1965, όπου η Honda κέρδισε μέσω του Richie Ginther. Λίγο καιρό αργότερα, η Ford προσκάλεσε τον Bucknum να αγωνιστεί στο Le Mans με το GT40, σε έναν αγώνα που εν τέλει μονοπώλησε, με τον Bucknum να ανεβαίνει στο βάθρο. Οι επόμενες χρονιές τον είδαν να επεκτείνεται περαιτέρω στους αγώνες αντοχής και να καταγράφει σποραδικές εμφανίσεις στο Can-Am, το USAC (πρώην IndyCar) και το Indianapolis 500.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 4 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1970, γεννήθηκε στο Aix-les-Bains της Γαλλίας από Ιρανό πατέρα ο Soheil Ayari. Κέρδισε τη Γαλλική Formula Ford του 1994, τη Formula 3 του 1996 και το Grand Prix του Macau του 1997. Από το 1997 έως το 2000, αγωνίστηκε στη Formula 3000 όπου κέρδισε δύο αγώνες πριν προχωρήσει στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Supertouring το 2001, όπου και στέφθηκε πρωταθλητής το 2002, 2004 και 2005. Αργότερα επικεντρώθηκε στους αγώνες αντοχής με αυτοκίνητα GT και LMP, κατακτώντας το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans του 2007 (GT1, Saleen), το Intercontinental Le Mans Cup του 2011 (LMP2, Signatech Nissan) καθώς και το International GT Challenge της ίδιας χρονιάς (JMB Ferrari). Ο Ayari υπήρξε επίσης διάσημος οδηγός στις 24 ώρες του Le Mans με 12 εκκινήσεις στις κατηγορίες GT, LMP1 και LMP2. Πλέον εργάζεται ως δημοσιογράφος με ειδικότητα στα δοκιμαστικά ταχύτητας και σε αγώνες/φεστιβάλ με ιστορικά αυτοκίνητα.
Σαν σήμερα το 1972 γεννήθηκε στο Naarden της Ολλανδίας ο πεπειραμένος άσσος των αγώνων ταχύτητας, Tom Coronel. Αφού απέτυχε να σημειώσει αξιόλογα αποτελέσματα στις μικρές κατηγορίες formula της Ευρώπης, ο Coronel αποφάσισε στα μέσα των 1990s να αναζητήσει την επιτυχία στην ανατολή και συγκεκριμένα στην Ιαπωνία. Το 1996-1997 αγωνίστηκε με την TOM’S στην Ιαπωνική Formula 3 και κατέκτησε εμφατικά τον τίτλο στη δεύτερη χρονιά του, μεταπηδώντας στη Nakajima Racing από το 1998 για μια διπλή συμμετοχή στη Formula Nippon και το JGTC (τωρινή Super Formula και Super GT αντίστοιχα). Η συνεργασία απέδωσε καρπούς με τον τίτλο του 1999 στη Formula Nippon και ο Coronel επικεντρώθηκε, μάταια εν τέλει, στην εύρεση μιας θέση στη Formula 1 το 2000. Από τότε εστίασε στα αυτοκίνητα τουρισμού και συνεχίζει μέχρι σήμερα να δίνει το παρόν σε σχεδόν όλες τις μεγάλες διοργανώσεις τέτοιου είδους, έχοντας οδηγήσει SEAT, BMW, Chevrolet, Honda και Audi.
Σαν σήμερα το 1982 γεννήθηκε ο Alexandre Prémat. Ο Γάλλος υπήρξε ένας πολλά υποσχόμενος οδηγός στους αγώνες μονοθεσίων, κάνοντας εντυπωσιακές εμφανίσεις με την ομάδα ART Grand Prix στη Γαλλική Formula Renault, τη Formula 3, το Grand Prix του Macau και ύστερα το παρθενικό A1GP. Αφού απέτυχε να προβιβαστεί στη Formula 1 με τη Spyker, το 2007 ενσωματώθηκε στην Audi και οδήγησε για αυτήν στο DTM μέσω της Team Phoenix, καθώς και στην κατηγορία LMP1 των 24 ωρών του Le Mans και του πρωταθλήματος Le Mans Series – το 2008 είχε κατακτήσει τον τίτλο δίπλα στον Mike Rockenfeller. Τελικά η Audi τον απέλυσε στα τέλη του 2010 και, μετά από ένα φτωχό αγωνιστικά 2011, ο Prémat καταστάλαξε στο πρωτάθλημα Supercars της Αυστραλίας. Μετά από δύο μέτριες πλήρεις σεζόν με την Garry Rogers Motorsport, περιορίστηκε σε σποραδικές εμφανίσεις στο πρωτάθλημα αλλά κέρδισε το διάσημο Bathurst 1000 του 2019, μαζί με τον Scott McLaughlin.
Σαν σήμερα το 1987, το σιρκουί πόλης του Long Beach φιλοξένησε την πρεμιέρα της σεζόν στο δημοφιλές πρωτάθλημα του CART/IndyCar. Ο θρυλικός Mario Andretti εκκίνησε από την pole position και προηγήθηκε σε όλους τους 95 γύρους του αγώνα, κατακτώντας έτσι την τρίτη νίκη του στη συγκεκριμένη πίστα για το CART και τέταρτη συνολικά. Ο θρίαμβος του Andretti σήμανε παράλληλα την πρώτη νίκη για τον κινητήρα V8 της Ilmor-Chevrolet. Μοναδική απειλή του Αμερικανού υπήρξε η March του Emerson Fittipaldi. Οι δυο τους είχαν απομακρυνθεί κατά πολύ από τους υπόλοιπους και κυριάρχησαν στο πρώτο μισό του αγώνα, μέχρι που ο Βραζιλιάνος ταλαιπωρήθηκε από μια σπασμένη βαλβίδα εκτόνωσης και τελικά εγκατέλειψε στον γύρο 52 με καμένο πιστόνι στον κινητήρα του. Ο Andretti έμεινε μόνος μέχρι τον τερματισμό, ρίχνοντας γύρο σε όλους.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1992 έλαβε χώρα το GP Βραζιλίας για τη Formula 1, στην πίστα του Interlagos. Το αγωνιστικό τριήμερο χαρακτηρίστηκε από ακόμη μία κυριαρχία της Williams και της πανίσχυρης FW14B, με τους Nigel Mansell και Riccardo Patrese να κατατάσσονται για τρίτη σερί φορά στην πρώτη σειρά εκκίνησης και να κάνουν το 1-2 στον αγώνα. Ο Michael Schumacher της Benetton ήταν αυτός που τους πλαισίωσε στο βάθρο. Επίσης, ο αγώνας αυτός σηματοδότησε την τελευταία μέχρι και σήμερα απόπειρα πρόκρισης σε Grand Prix της Formula 1 από γυναίκα οδηγό. Ο λόγος για την Ιταλίδα Giovanna Amati, η οποία τελικά έμεινε εκτός όντας πέντε δευτερόλεπτα πιο αργή από τον ομόσταυλό της στη Brabham, Eric van de Poele.
Σαν σήμερα το 1999, ο θρύλος των αγώνων αυτοκινήτων τουρισμού, Matt Neal, κατέκτησε την πρώτη του νίκη στον αντίστοιχο θεσμό της Μεγάλης Βρετανίας (BTCC), επικρατώντας στον δεύτερο αγώνα του Donington Park. Έτσι κατάφερε να γράψει ιστορία, καθώς έγινε ο πρώτος ιδιώτης νικητής οδηγός στο BTCC. Ο Neal, ο οποίος αργότερα κατέκτησε τρεις τίτλους, οδήγησε ένα Nissan Primera GT της ομάδας της οικογένειάς του και κέρδισε, μαζί με τον αγώνα, και ένα χρηματικό έπαθλο 250.000 λιρών.
Σαν σήμερα το 2000 απεβίωσε σε ηλικία 86 χρονών ο θρύλος του NASCAR, Lee Petty. Όντας ένας από τους πρώτους πρωταγωνιστές στην ιστορία του πρωταθλήματος αυτού, ο Petty κατέγραψε 54 νίκες στο διάστημα 1949-1961, μεταξύ αυτών και ο επικός του θρίαμβος στο πρώτο Daytona 500 το 1959. Επίσης, αναδείχθηκε πρωταθλητής τρεις φορές με τον γιο του, Richard, να μένει στην ιστορία ως ένας από τους πιο εμβληματικούς οδηγούς όλων των εποχών, κατακτώντας συνολικά 200 νίκες και 7 πρωταθλήματα.
Σαν σήμερα το 2009 πραγματοποιήθηκε το χαοτικό GP Μαλαισίας της Formula 1, στην πίστα της Sepang. Μια καταρρακτώδης βροχή στα μέσα του αγώνα οδήγησε σε διακοπή του, με την αυξανόμενη έλλειψη φωτός να οριστικοποιεί την πρόωρη ολοκλήρωσή του· συμπληρώθηκαν οι 31 από τους 56 γύρους, λιγότεροι από το 75% της συνολικής απόστασης, με αποτέλεσμα να απονεμηθούν μισοί βαθμοί. Νικητής αναδείχθηκε ο Jenson Button της Brawn GP, με τους Nick Heidfeld και Timo Glock να συμπληρώνουν το βάθρο. Η τελική έκβαση δεν επέτρεψε ωστόσο στον τελευταίο να διεκδικήσει σοβαρά τη νίκη, με την Toyota να είχε οριοθετήσει μια καλή στρατηγική για εκείνον, πριν τελικά διακοπεί οριστικά ο αγώνας. Επίσης, το συγκεκριμένο Grand Prix έχει μείνει στην ιστορία για τις εμβληματικές στιγμές που προσέφεραν οι οδηγοί της Ferrari, Felipe Massa και Kimi Räikkönen, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας· στιγμές που κάνουν την εμφάνισή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι σήμερα.