spot_img

Σαν σήμερα, 7 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1956 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων αντοχής, John Nielsen. Ο Δανός θρύλος ξεκίνησε την καριέρα του με πολλές επιτυχίες στις μικρές κατηγορίες formula, κατακτώντας μάλιστα τον παγκόσμιο τίτλο στην F3 το 1984 με τη νίκη του στο Grand Prix του Macau. Το 1985, μετά από ακόμα μερικές καλές εμφανίσεις στη Formula 3000, αποφάσισε να μεταπηδήσει στους αγώνες αντοχής και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Έκτοτε, εξελίχθηκε σε έναν άκρως αξιόπιστο οδηγό και κατέγραψε πολλές παρουσίες στις 24 ώρες του Le Mans. Μάλιστα, το 1990 κατέκτησε τη νίκη στο θρυλικό event, οδηγώντας την εμβληματική Jaguar XJR-12 Group C μαζί με τους Martin Brundle και Price Cobb. Αξίζει να αναφέρουμε και τον τίτλο του στο άκρως απαιτητικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού της Ιαπωνίας (JGTC) για το 1996, με την επίσης εμβληματική McLaren F1 GTR. Σήμερα, ο Nielsen είναι αναλυτής αγώνων F1 για την τηλεόραση της Δανίας.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1960 πραγματοποιήθηκε το GP Αργεντινής για την αφετηρία της σεζόν στην F1. Σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από πολλά συμβάντα για τους πρωτοπόρους, νικητής αναδείχθηκε ο αείμνηστος Bruce McLaren με μια Cooper, έχοντας εκκινήσει μόλις 13ος. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Ferrari του Cliff Allison – το μοναδικό βάθρο του Βρετανού στην F1, ενώ ο Stirling Moss τερμάτισε τρίτος με την Cooper του Maurice Trintignant και δεν βαθμολογήθηκε κανένας εκ των δύο.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1963 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 49 χρονών ο Peter Mitchell-Thomson (ή εν συντομία Peter Selsdon), ένας εκ των νικητών στις 24 ώρες του Le Mans. Ο Βρετανός υπήρξε γιος του Σκωτσέζου βουλευτή William Mitchell-Thomson, ο οποίος συνέβαλε στην δόμηση του πασίγνωστου Βρετανικού τηλεοπτικού σταθμού BBC κατά τη δεκαετία του ‘30. Την ίδια περίοδο, ο Selsdon συμμετείχε στις 24 ώρες του Le Mans σε δύο περιπτώσεις. Υπηρέτησε στο Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και το 1949, στον πρώτο αγώνα του Sarthe μετά τον πόλεμο, πήρε τη νίκη μαζί με τον Luigi Chinetti οδηγώντας μια Ferrari 166 MM. Σύμφωνα με τις πηγές, οδήγησε για μόλις 72 λεπτά κατά το ξημέρωμα, αλλά παρόλα αυτά αναδείχθηκε νικητής μαζί με τον Αμερικανό. Η τελευταία του εμφάνιση σημειώθηκε έναν χρόνο μετά, με τον Selsdon να εγκαταλείπει κατά τη 17η ώρα λόγω ενός ατυχήματος.

Σαν σήμερα
Peter Selsdon (αριστερά) – Luigi Chinetti (κέντρο)

Σαν σήμερα το 1981 έλαβε χώρα το GP Νότιας Αφρικής, το οποίο στιγματίστηκε από την πολιτική διαμάχη μεταξύ των δύο βασικών Σωμάτων που εκπροσωπούσαν τις ομάδες στην F1: την FOCA και την FISA. Εξαιτίας διαφωνιών σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς, η σεζόν του 1981 άργησε να ξεκινήσει και το GP Αργεντινής είχε ήδη ακυρωθεί. Η FISA ήθελε να μεταφέρει το GP Νότιας Αφρικής στον Απρίλιο, κάτι που δεν βρήκε σύμφωνους τους διοργανωτές στο Kyalami. Έτσι, το Grand Prix αφαιρέθηκε από το καλεντάρι αλλά έλαβε χώρα ως ένας μη-πρωταθληματικός αγώνας προδιαγραφών Formula Libre, με το grid να απαρτίζεται αποκλειστικά από ομάδες της FOCA και μονοθέσια εκτός κανονισμών. Νικητής στον ανεπίσημο (και βροχερό) αυτόν αγώνα αναδείχθηκε ο Carlos Reutemann της Williams, με δεύτερο τον Nelson Piquet και τρίτο τον Elio de Angelis. Ο Keke Rosberg έκανε την έκπληξη και τερμάτισε 4ος οδηγώντας μια αργή Fittipaldi.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1983 γεννήθηκε ο Christian Klien. Ο Αυστριακός έκανε το ντεμπούτο του στην F1 το 2004, σε μια «αθόρυβη» σεζόν με την Jaguar. Το 2005 μεταφέρθηκε στη νεοφερμένη Red Bull Racing και μοιράστηκε το κάθισμά του με τον Vitantonio Liuzzi, κλείνοντας τη σεζόν με μια εντυπωσιακή 5η θέση στο GP Κίνας. Το 2006 αποδείχθηκε πολύ απογοητευτικό και η ομάδα τον αντικατέστησε με τον Robert Doornbos, τρεις αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς. Ο Klien περιπλανήθηκε σε διάφορα πρωταθλήματα αγώνων αντοχής και οδήγησε αγωνιστικά LMP στο Le Mans, ανεβαίνοντας μάλιστα στο βάθρο με την Peugeot το 2008. Παραδόξως, ο Klien επέστρεψε στην F1 το 2010, οδηγώντας σε τρία Grand Prix για την αδιάφορη ομάδα της HRT. Ύστερα, επέστρεψε στους αγώνες αντοχής και πλέον δίνει το παρόν σε θεσμούς με αυτοκίνητα GT ανά την Ευρώπη.

Σαν σήμερα το 1996 γεννήθηκε ο Pierre Gasly. Ο πεπειραμένος πλέον Γάλλος οδηγός της F1 είχε μια σχετικά περιπετειώδη πορεία στις μικρές κατηγορίες formula, αγνοώντας τη νίκη για πολύ καιρό. Παρέμεινε μέλος της αγωνιστικής Ακαδημίας της Red Bull και κατέκτησε τον τίτλο στο GP2 (τωρινή Formula 2) το 2016. Μετά από μια παρενθετική σεζόν στην Ιαπωνία και την Super Formula, ο Gasly προβιβάστηκε στην F1 με την Toro Rosso και, με τις καλές του εμφανίσεις, κέρδισε μια θέση στη Red Bull για το 2019. Η πορεία του στη βασική ομάδα δεν εξελίχθηκε καλά και ο Γάλλος υποβιβάστηκε πίσω στην Toro Rosso μεσούσης της σεζόν. Ωστόσο, «έπαιξε τα ρέστα του» παίρνοντας ένα εντυπωσιακό παρθενικό βάθρο στη Βραζιλία και μια ακόμα πιο εντυπωσιακή παρθενική νίκη το 2020 στην Ιταλία, με την μικρομεσαία AlphaTauri.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1999 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 χρονών ο Umberto Maglioli. Ο Ιταλός αγωνίστηκε σε 10 Grand Prix της F1 με τις Ferrari, Porsche και Maserati, από το 1953 έως το 1957. Τα αποτελέσματά του δεν ήταν εντυπωσιακά, αλλά η πορεία του στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων τον ανέδειξε περίτρανα. Ο Maglioli κέρδισε τρεις φορές το Targa Florio, όπως και τις 12 ώρες του Sebring. Επίσης, αναδείχθηκε νικητής στον τελευταίο αγώνα αντοχής του Carrera Panamericana και τερμάτισε τρίτος στις 24 ώρες του Le Mans το 1963. Σχεδόν όλες αυτές οι διακρίσεις σημειώθηκαν με αυτοκίνητα της Ferrari.

Σαν σήμερα το 2016, η απαιτητικότατη πίστα του Mount Panorama φιλοξένησε ένα εντυπωσιακό event για τις 12 ώρες του Bathurst. Μετά τον ιστορικό θρίαμβό της το 2015, η Nissan επιχείρησε να υπερασπιστεί τον τίτλο της όντας ξανά το outsider, με βασικό αντίπαλο αυτήν τη φορά την καινούρια και ταχύτατη McLaren 650S GT3. Το #59 μονοπώλησε την πρωτοπορία για ώρες κινούμενο σε γυρολόγιο-ρεκόρ, με το GT-R #1 να αναρριχάται «αθόρυβα» στην κατάταξη έχοντας εκκινήσει 12ο. Τα τελευταία 90 λεπτά έθεσαν τα δύο αυτοκίνητα ως διεκδικητές της νίκης, με τη McLaren να έχει τον πρώτο λόγο στα χέρια του Shane van Gisbergen. Ο Νεοζηλανδός είχε χτίσει μια ασφαλή διαφορά και, παρόλο που βρέθηκε σε οριακό σημείο με τα διαθέσιμα καύσιμά μου, επικράτησε του Katsumasa Chiyo για μόλις 1,2 δευτερόλεπτα. Τερμάτισε μετά από 297 γύρους (νέο ρεκόρ απόστασης) και πλαισιώθηκε στο βάθρο από τους ομόσταυλους Álvaro Parente και Jonathon Webb.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles