spot_img

Σαν σήμερα, 7 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε ο Stanley Dickens, ένας από τους πιο επιτυχημένους Σουηδούς οδηγούς αγώνων σε διεθνές επίπεδο. Ξεκίνησε την καριέρα του στα 1970s, συμμετέχοντας για μερικές σεζόν στο εγχώριο πρωτάθλημα Formula Ford. Μετά το 1977 μεταπήδησε σε μεγαλύτερες κατηγορίες όπως η Formula 3 και η καινούρια τότε κατηγορία Sport 2000, επιτυγχάνοντας μερικά αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Στα τέλη του 1981 πήγε ένα σκαλί ψηλότερα, στην F2, και απέδωσε ικανοποιητικά αλλά τα προβλήματα αξιοπιστίας τον αδικούσαν συχνά. Το 1982 μεταφέρθηκε στην Ιαπωνία και προσκλήθηκε από την Dome και την Toyota να οδηγήσει σε μερικούς αγώνες αντοχής με Group C. Η προσαρμοστικότητά του ήταν και πάλι εξαιρετική και το 1985 επέστρεψε στην Ευρώπη για να εκπροσωπήσει την γερμανική Gebhardt, στην κατηγορία Group C2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Ο Dickens συνέχισε ακάθεκτος τις καλές του εμφανίσεις και έφτασε να οδηγεί και για την θρυλική ομάδα Joest.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Αξίζει να αναφερθεί πως το 1988 βρέθηκε πολύ κοντά στη Formula 1 και την Minardi, με το κάθισμα ωστόσο να καταλαμβάνεται από τον Luis Pérez-Sala. Ο Dickens είχε πλέον δύο επιλογές: είτε να συνεχίσει με την ομάδα Joest, είτε να βρει μια ομάδα για το πρωτάθλημα αγώνων αντοχής στην Ιαπωνία. Τελικά έκανε και τα δύο, κατακτώντας μάλιστα τον τίτλο στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Μάλιστα, το 1989 είχε δεχτεί πρόταση από τον Peter Sauber για να οδηγήσει μία από τις Sauber-Mercedes C9 στο Le Mans, στην πρώτη εργοστασιακή εμφάνιση της φίρμας στο Sarthe μετά από σχεδόν 35 χρόνια. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία: ο Dickens στέφθηκε συνολικός νικητής μαζί με τους Jochen Mass και Manuel Reuter. Ο Σουηδός ήταν πλέον ένας από τους καλύτερους στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων και συνέχισε να διαπρέπει σε μεγάλες διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο, κρεμώντας το κράνος του το 2010.

Σαν σήμερα το 1967, ο Denny Hulme στέφθηκε νικητής στο GP Μονακό με μια Brabham-Repco BT20 και σημείωσε την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Ωστόσο, η ξεχωριστή αυτή μέρα για τον Νεοζηλανδό επισκιάστηκε από το τραγικό δυστύχημα του Lorenzo Bandini· ο Ιταλός της Ferrari βρισκόταν στη δεύτερη θέση μέχρι τον 82ο γύρο, όταν συγκρούστηκε πολύ άσχημα στο chicane μετά το τούνελ. Μεμιάς ξέσπασε έντονη φωτιά και οι άνθρωποι της πίστας άργησαν απελπιστικά να την σβήσουν. Ο Bandini είχε αποκομίσει σοβαρότατα εγκαύματα και απεβίωσε στο νοσοκομείο τρεις μέρες αργότερα, σε ηλικία μόλις 31 χρονών. Ο νικητής Hulme πλαισιώθηκε στο βάθρο από τους Graham Hill και Chris Amon.

Σαν σήμερα, επίσης το 1967, στους τελικούς του πρωταθλήματος drag για την Βόρεια Αμερική (NHRA) που διεξήχθησαν στο Carlsbad Raceway, ο θρυλικός Don Prudhomme έγραψε ιστορία καθώς διένυσε τέσσερις φορές την απόσταση ¼ του μιλίου (0-400 μέτρα) σε χρόνο κάτω των 7 δευτερολέπτων. Ο Αμερικανός “The Snake” οδήγησε ένα dragster που αξιοποιούσε έναν ακραία τροποποιημένο κινητήρα Ford 427 Cammer και κατέγραψε τελικές ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 360 km/h.

Σαν σήμερα το 1968, ακριβώς έναν μήνα μετά τον θάνατο του φίλου του και ομόσταυλου στη Lotus Jim Clark, ο Mike Spence σκοτώθηκε σε μια διαδικασία ελεύθερων δοκιμών για το Indianapolis 500. Ο Βρετανός είχε ήδη τρέξει σε 31 Grand Prix της Formula 1 με τη Lotus και την BRM, με το καλύτερο αποτέλεσμά του να καταγράφεται στο GP Μεξικού του 1965 με μια τρίτη θέση. Πριν χάσει τη ζωή του στο Hockenheim, o Clark προοριζόταν να αγωνιστεί στο Indianapolis 500 εκπροσωπώντας την ομάδα STP του Andy Granatelli. Τελικά η θέση του αναπληρώθηκε από τον 31χρονο Spence, ο οποίος στάθηκε τραγικά άτυχος χάνοντας τον έλεγχο στη στροφή 1 ενώ δοκίμαζε μια Lotus 56 του Greg Weld. Μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο και υπέκυψε στα τραύματά του τέσσερις ώρες αργότερα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1977 ολοκληρώθηκε το πρώτο Rally Νέας Ζηλανδίας που διοργανώθηκε στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC). Η νίκη κατέληξε στον Fulvio Bacchelli, ο οποίος οδήγησε ένα Fiat 131 Abarth με συνοδηγό τον Francesco Rossetti για να σημειώσει την μοναδική του νίκη στη διοργάνωση. Ο Ιταλός ξεπέρασε για περίπου ενάμιση λεπτό το Ford Escort RS1800 του Ari Vatanen, με την τρίτη θέση να καταλαμβάνεται από το έτερο Fiat 131 του Markku Alén.

Σαν σήμερα το 1978, το GP Μονακό προσέφερε παρθενική νίκη στη Formula 1 σε έναν άλλον οδηγό, τον αείμνηστο Patrick Depailler. Ο John Watson της Brabham-Alfa Romeo ηγήθηκε αρχικά το πρώτο μισό του αγώνα, μέχρι να αντιμετωπίσει προβλήματα στο σύστημα πέδησης και να επιτρέψει στον Depailler να τον προσπεράσει, στον 38ο γύρο. Ο Γάλλος, ο οποίος μετρούσε ήδη 15 παρουσίες στο βάθρο στο πρωτάθλημα, αντιστάθηκε στην πίεση του Niki Lauda κατακτώντας τη νίκη με μια Tyrrell 008. Αξίζει να αναφερθεί πως ο Αυστριακός της έτερης Brabham-Alfa Romeo υπέστη ένα κλατάρισμα στο μέσον του αγώνα· κατάφερε να ανακάμψει έως τη δεύτερη θέση, μπροστά από την Wolf του Jody Scheckter.

Σαν σήμερα το 1989, ο αείμνηστος Ayrton Senna θριάμβευσε για δεύτερη φορά στους δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό, επικρατώντας με άνεση του ομόσταυλου Alain Prost. Μάλιστα, ο Βραζιλιάνος άσσος της McLaren έπρεπε να συμβιβαστεί με ένα δυσλειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων καθώς είχε χάσει την πρώτη και δεύτερη σχέση. Από την άλλη, ο Prost επηρεάστηκε σημαντικά από συγκυρίες που στιγμάτισαν τον αγώνα, όπως το μπλοκάρισμα της πίστας στη φουρκέτα Loews από τα μονοθέσια των (θυμωμένων) Nelson Piquet και Andrea de Cesaris, καθώς και από την αργοπορημένη αντίδραση του René Arnoux σε ένα ντουμπλάρισμα· ο σχολιαστής James Hunt δεν δίστασε να προβεί σε μερικές «πικάντικες» ατάκες. Στις πιο πίσω θέσεις ξεχώρισαν ομάδες που είχαν ξεκινήσει το τριήμερο από το pre-qualifying. Για την ακρίβεια, η Brabham πραγματοποίησε ένα μίνι θαύμα οδηγώντας τον Stefano Modena στο πρώτο δικό του βάθρο και τελευταίο στην ιστορία της, ενώ ο Alex Caffi τερμάτισε τέταρτος με την Scuderia Italia.

Σαν σήμεραΣαν  σήμερα το 1991 γεννήθηκε στην Βαρκελώνη ο Daniel Juncadella. Ο Ισπανός, ανιψιός του πρώην άσσου της Minardi στη Formula 1 Luis Pérez-Sala, είχε μια αξιόλογη πορεία στη Formula 3 το 2011-2012 – κέρδισε το ιστορικό Grand Prix του Macau ενώ κατέκτησε τον τίτλο σε Formula 3 Euro Series, Ευρωπαϊκή Formula 3 και Masters of Formula 3. Από το 2013 έως το 2021 έδωσε συστηματικά το παρόν στο DTM με ομάδες της Mercedes-Benz και την Aston Martin, κατακτώντας μία νίκη το 2018, στον πρώτο γύρο του Brands Hatch. Στο μεσοδιάστημα είχε πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε FP1 τριών Grand Prix της Formula 1 με την Force India, το 2014. Από το 2022, ο Juncadella οδηγεί συστηματικά αυτοκίνητα GT3 της Mercedes-Benz στο πρωτάθλημα IMSA της Αμερικής.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2000, η McLaren έκανε το 1-2 στο GP Ισπανίας, με τον Mika Häkkinen να ξεπερνά τον ομόσταυλο David Coulthard. Ο Σκωτσέζος έκανε μια αξιέπαινη εμφάνιση, ειδικά αν αναλογιστούμε πως υπήρξε ένας εκ των επιζώντων σε ένα αεροπορικό δυστύχημα στο αεροδρόμιο της Lyon στη Γαλλία, μόλις πέντε μέρες πριν τον αγώνα στη Βαρκελώνη. Το πρώτο σκέλος είχε μονοπωληθεί από τον Michael Schumacher, ο οποίος τελικά υποχώρησε εξαιτίας ενός αργού κλαταρίσματος. Το βάθρο έκλεισε ο Rubens Barrichello, μετά από μια φοβερή διπλή προσπέραση που πραγματοποίησε στους αδερφούς Schumacher, στη στροφή 11 του 50ου γύρου.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2006, ο Michael Schumacher κατέκτησε τη νίκη στο Ευρωπαϊκό GP του Nürburgring, αξιοποιώντας στο έπακρο την στρατηγική της Ferrari σε μια κλειστή μονομαχία με τη Renault του Fernando Alonso. Ο Felipe Massa κατέλαβε την τρίτη θέση με την έτερη Ferrari, κρατώντας πίσω τον Kimi Räikkönen για το πρώτο του βάθρο στη Formula 1. Επίσης, η Super Aguri αντικατέστησε τον τιμωρημένο Yuji Ide με τον δοκιμαστή της, Franck Montagny, σηματοδοτώντας την πρώτη παρουσία Γάλλου οδηγού σε Grand Prix μετά το 2004 και τον Olivier Panis.

Σαν σήμερα το 2017 γράφτηκε ιστορία για τους αγώνες μοτοσικλετών, καθώς διεξήχθη το Grand Prix νούμερο 3000 στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος όλων των κατηγοριών, σε ένα ταξίδι που ξεκίνησε πίσω στο μακρινό 1949 και το Isle of Man. Η πίστα της Jerez στην Ισπανία αποτέλεσε τον προορισμό αυτού του ιδιαίτερου ρεκόρ, με τον Dani Pedrosa να κυριαρχεί κατά κράτος και να μην αφήνει καμία ελπίδα στον πρωταθλητή Marc Márquez. Ο Jorge Lorenzo γιόρτασε με την τρίτη θέση το πρώτο του βάθρο με την Ducati, μπροστά από τον rookie Johann Zarco που πάλεψε εντυπωσιακά με τους πρωτοπόρους στο αρχικό σκέλος του αγώνα. Οι εργοστασιακές Yamaha των Valentino Rossi και Maverick Viñales δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των πρωτοπόρων, με τον “Γιατρό” να κατρακυλά στη 10η θέση με προβλήματα στα ελαστικά του.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles