Κατευθείαν από την παραλία, το δεύτερο “Στα μισά του δρόμου” είναι εδώ και θίγει το πολύ σημαντικό θέμα της McLaren και της Honda.
Πριν όμως ξεκινήσουμε με το θέμα μας, μπορείς να διαβάσεις το πρώτο “Στα μισά του δρόμου” εδώ.
Δίχως αμφιβολία, η φετινή σεζόν της McLaren είναι σκέτη τραγωδία. Ο νέος σχεδιασμός στο κινητήριο σύνολο απέτυχε, τουλάχιστον για την φετινή σεζόν και η σχέση της με την Honda έφτασε μέχρι και στα πρόθυρα διαζυγίου.
Οι ελπίδες και οι στόχοι ήταν υψηλοί στην αρχή, αλλά η πραγματικότητα κάτι περισσότερο από σκληρή.
Με τα δεδομένα που είχαμε, λέγαμε πριν την αρχή της χρονιάς πως υπάρχει η πιθανότητα να δούμε μια ομάδα σαν την McLaren με μηδέν βαθμούς στο τέλος της σεζόν. Ευτυχώς, αυτοί οι φόβοι δεν επιβεβαιώθηκαν.
Το μονοθέσιο ως μονοθέσιο, ακούγαμε και διαβάζαμε και γράφαμε πως είναι από τα καλύτερα του grid. Αυτό στο 100% δεν θα το μάθουμε ποτέ. Οι Βρετανοί, έκαναν το καθήκον τους και εξέλιξαν στην αρχή της χρονιάς το μονοθέσιο, έφεραν αναβαθμίσεις και ξόδεψαν λεφτά στη βελτίωσή του. Όμως, στους τελευταίους αγώνες, οι αναβαθμίσεις είναι πάνω κάτω οι συνηθισμένες που προγραμματίζονται πριν την αρχή της σεζόν. Δεν βλέπουμε πλέον τα μεγάλα πακέτα που αξιώνουν πολύ χρόνο και χρήμα. Δεν πιέζει πλέον η McLaren σε μεγάλα πακέτα, καθώς δεν πρόκειται να κερδίσει πολλά, καθώς ο τομέας που υστερεί περισσότερο δεν είναι η αεροδυναμική.
Το μονοθέσιο βελτιώθηκε τρομερά από τον πρώτο αγώνα μέχρι την Ουγγαρία, όμως τώρα η προσοχή έχει στραφεί στο 2018 και ότι χρειάζεται δοκιμή για την επόμενη σεζόν, θα το δούμε σε ελεύθερες δοκιμές στο τέλος της χρονιάς, αλλά όχι σε αγώνες (πιθανότατα).
Τώρα στο στρατόπεδο της Honda τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα. Τα δεδομένα που έπαιρναν στο δυναμόμετρο δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που έβλεπαν στη πίστα. Και σα να μην έφτανε η έλλειψη συνολικής ιπποδύναμης (ICE+Hybrid), η αξιοπιστία ήταν πολύ χειρότερη.
Το καλό για την Honda, ήταν πως μπόρεσε να πάρει σχετικά γρήγορα το 100% του πακέτου της. Στην Ισπανία, ο Fernando Alonso έκανε φανταστικές κατατακτήριες δοκιμές, όμως μπόρεσε η ομάδα να κάνει το κινητήριο σύνολο να δουλέψει στο μέγιστο. Από εκεί και πέρα, ξεκίνησαν οι μεγάλες αναβαθμίσεις.
Οι Ιάπωνες μπορεί να έχουν αποτύχει, όμως δουλεύουν και δουλεύουν πολύ σκληρά. Η κουβέντα που γίνεται στα paddock, είναι πως το concept του κινητήριου συνόλου είναι πολύ καλό και μπορεί να φτάσει την απόδοση των Mercedes και Ferrari, αρκεί να δουλέψει.
Η Honda ετοιμάζει και επόμενα spec, με την μεγάλη αναβάθμιση να έρχεται πριν την Ιαπωνία. Εάν στην Suzuka, υπάρχει νέο spec στον κινητήρα και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό σε σχέση με το προηγούμενο, τότε υπάρχουν ελπίδες για κάτι πολύ καλό την επόμενη σεζόν. Δεν είναι τυχαίο εάν ο Alonso παρατείνει την υπομονή του μέχρι και το GP Ιαπωνίας.
Μένει να δούμε πόσο θα βελτιωθεί η Honda μέχρι το τέλος της σεζόν, καθώς ότι βλέπουμε φέτος στο πίσω μέρος της MCL-32, θα είναι καλύτερο το 2018.