Πριν μπούμε σιγά σιγά σε ρυθμούς Spa, το τρίτο “Στα μισά του δρόμου” είναι εδώ και θίγει ένα πολύ σημαντικό θέμα.
Η φετινή μάχη του τίτλου είναι μία από τις καλύτερες των τελευταίων ετών, με την Ferrari και την Mercedes να εναλλάσσονται στη πρωτοπορία κάθε αγώνα.
Πριν όμως ξεκινήσουμε με το θέμα μας, μπορείς να διαβάσεις τα δύο πρώτα “Στα μισά του δρόμου” εδώ και εδώ.
Τύχη. Ένας παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στην έκβαση ενός πρωταθλήματος. Δεν χρειάζεται μόνο το ταχύτερο μονοθέσιο, γιατί αν δεν έχεις τη τύχη με το μέρος σου, μπορεί και να μην το κατακτήσεις. Όμως από την άλλη, πολλές φορές φτιάχνεις εσύ ο ίδιος τη τύχη σου. Πολλά παραδείγματα θα δούμε στη συνέχεια.
Τρανό παράδειγμα μπορούμε να πούμε το 2005, όταν ο Kimi Raikkonen δεν μπόρεσε να διεκδικήσει το πρωτάθλημα με τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας. Το 2000, όταν επίσης ο κινητήρας της Mercedes είχε συνεχόμενες αστοχίες και δεν μπόρεσε ο Hakkinen να δώσει μάχη για τον τίτλο. Το 2014 στο Abu Dhabi, με τον Nico Rosberg να αντιμετωπίζει πρόβλημα και να μην μπορεί να δώσει μάχη μέχρι τέλους στη μάχη του με τον Hamilton. Το 2016, όταν τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας δεν επέτρεψαν στον Hamilton να δώσει ίση μάχη με τον Rosberg, με σημείο αναφοράς η Μαλαισία, όταν η μονάδα ισχύος του Βρετανού παρέδωσε πνεύμα ενώ ήταν στη 1η θέση.
Φυσικά υπάρχουν και άλλα πολλά παραδείγματα ανά τα χρόνια, όμως δεν είμαστε εδώ για να αναλύσουμε αυτά, αλλά το 2017.
Στο άρθρο αυτό, θα εστιάσουμε στη μάχη Vettel και Hamilton και το πώς μερικά πράγματα μας έφεραν στο σημερινό θρίλερ που θα συνεχιστεί μέχρι τέλους.
Στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς στην Κίνα, ο Sebastian Vettel μπήκε νωρίτερα απ’όλους στα pit για να αλλάξει σε slick ελαστικά την ώρα του Virtual Safety Car. Όμως, ο Antonio Giovinazzi έστειλε την Sauber στον τοίχο και έβγαλε έξω το Safety Car, με αποτέλεσμα οι δύο Mercedes να αλλάξουν ελαστικά χωρίς πρόβλημα και ο Hamilton να βγει 1ος. Εάν δεν είχε συμβεί αυτό, μπορεί ο Vettel να είχε βγει εκείνος μπροστά ή να ήταν μαζί με τον Βρετανό. Μπορεί να μην είδαμε την μάχη που έπρεπε, όμως έτσι είναι η αγώνες.
Το Μονακό ήταν κατά γενική ομολογία, ο χειρότερος αγώνας της φετινής σεζόν. Ευτυχώς δηλαδή που είχαμε την αλλαγή θέσεων των δύο Ferrari, αλλιώς ήδη οι περισσότεροι θα είχαν ξεχάσει τον αγώνα. Όμως, θα μιλήσουμε για τον Lewis Hamilton. Εάν ο Vandoorne δεν είχε ρίξει την MCL-32 στον τοίχο, τότε ο οδηγός της Mercedes θα είχε μπει στο Q3. Εάν είχε εκκινήσει 6ος, τότε μπορεί να βλέπαμε έναν εντελώς διαφορετικό αγώνα. Όμως, ο ίδιος έφτιαξε την τύχη του, όταν δεν έκανε καλό χρόνο στα πρώτα λεπτά του Q2.
Και επειδή ο Hamilton, είναι γνωστός για την κακοτυχία του (μαζί και με μερικούς άλλους ανά τα χρόνια), στην Αυστρία είχε ποινή 5 θέσεων, πράγμα που του κατέστρεψε την ευκαιρία για τη νίκη. Και λέμε νίκη, καθώς είχε τον καλύτερο ρυθμό απ’όλους τους οδηγούς στον αγώνα, ενώ με στην αρχή με την soft (κίτρινη) είχε ίδιο ρυθμό με τους πρώτους.
Όμως, η ατυχία του συνεχίστηκε στο Αζερμπαϊτζάν. Με τη ποινή του Vettel δεδομένη, ο Hamilton θα έπαιρνε μια άνετη νίκη, καθώς δεν θα είχε πια ανταγωνιστές. Όμως, το προστατευτικό γύρω από το κράνος (headrest) δεν είχε κουμπώσει καλά και κατέληξε στην 5η θέση. Μερικές φορές η ζωή είναι σκληρή και σίγουρα ήταν σαν χαστούκι στη μούρη.
Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον Vettel στο Silverstone. O Γερμανός, είδε το εμπρός ελαστικό του να διαλύεται λόγω φθοράς δύο γύρους πριν το τέλος και να τον στέλνει από τη 2η θέση και τους 18 βαθμούς στην 7η και τους 6.
Όμως, μερικές φορές μπορεί να είσαι και τυχερός στην ατυχία σου. Ο Vettel είχε πρόβλημα στην Ουγγαρία, με αποτέλεσμα να κινείται πιο αργά από τους Raikkonen, Hamilton, Bottas & Verstappen. Όμως, το γεγονός πως με τα νέα μονοθέσια το προσπέρασμα είναι πολύ δύσκολο, βοήθησε την Ferrari να κάνει το 1-2, καθώς σε άλλη πίστα ο Γερμανός θα είχε πέσε σίγουρα πίσω.
Φαίνεται λοιπόν, πως αρκετά συμβάντα έχουν επηρεάσει τους διεκδικητές του τίτλου και ο παράγοντας τύχη έχει φέρει τα πράγματα ως έχουν και μας κάνει να ανυπομονούμε για τη συνέχεια.
Σίγουρα με τα “αν” δεν βγάζουμε άκρη και δεν ασχοληθήκαμε με υποθέσεις, όμως αν θες να κερδίσεις το πρωτάθλημα πρέπει να έχεις και τον παράγοντα τύχη με το μέρος σου, ή τουλάχιστον περισσότερη από τον αντίπαλό σου.