Οι πρωταθλητές παρουσίασαν τη νέα Mercedes W11 που θα αγωνιστεί στην F1 τη νέα αγωνιστική σεζόν, με μοναδικό στόχο τους δύο Παγκόσμιους Τίτλους.
Έχοντας το απόλυτο στην υβριδική εποχή της F1 και τους τεχνικούς κανονισμούς να μην αλλάζουν τη νέα σεζόν, η πίεση έρχεται στην Mercedes ώστε να μην επιτρέψει στις Ferrari και Red Bull να τη πλησιάσουν. Έχοντας επιλέξει έναν αεροδυναμικό σχεδιασμό τα τελευταία χρόνια όπου κάνει το μονοθέσιο γρήγορο σε όλες τις πίστες, η ομάδα του Brackley είχε λίγες αδυναμίες να λύσει για τη νέα σεζόν.
Τώρα ήρθε η ώρα να δούμε κατά πόσο η W11 είναι ένα μονοθέσιο νικητής, με το οποίο ο Lewis Hamilton θα διεκδικήσει τον 7ο Παγκόσμιο Τίτλο του, φτάνοντας τον Michael Schumacher.
Ξεκινώντας όπως πάντα από το εμπρός μέρος, βλέπουμε μια διαφορετική εμπρός αεροτομή, όμως άκρως λεπτομερή. Από τα πέντε στοιχεία τα οποία επιτρέπονται, βλέπουμε το τέταρτο να είναι πιο πλατύ από το πέμπτο, το οποίο έχει τη μεγαλύτερη κλήση προς τα κάτω. Η σχεδίαση αυτή πηγαίνει κόντρα σε αυτή που είχε το 2019, θέλοντας να αναδιαμορφώσει τη ροή του αέρα προς το υπόλοιπο μονοθέσιο. Το ρύγχος από τις φωτογραφίες, φαίνεται πως είναι στο ίδιο μέγεθος, ενώ το αεροδυναμικό φτερό στο πλαϊνό μέρος έχει ανασχεδιαστεί.
Η ανάρτηση τύπου pushrod, είναι ίσως ο πιο ενδιαφέρον τομέας του μονοθεσίου, έχοντας υποστεί νέες και σημαντικές αλλαγές. Το πάνω στήριγμα βρίσκεται πολύ ψηλά, με το δεύτερο ψαλίδι να έχει ανυψωθεί. Το μεσαίο στήριγμα που καθορίζει την ανάρτηση ως pushrod είναι πολύ μικρή σε μήκος, ενώ το κάτω στήριγμα είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να λειτουργεί ως αεροδυναμικό βοήθημα. Ο νέος σχεδιασμός ανάρτησης επιτρέπει την καλύτερη μεταφορά φορτίου και βάρους την ώρα που στρίβει ο οδηγός, κάνοντας τη συμπεριφορά καλύτερη, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει σε καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Η νέα ανάρτηση είναι πιο «σκληρή» σε σχέση με αυτή του 2019, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερο εύρος στο στήσιμο.
Τα bardgeboards της W11 είναι ακόμα ένας τομέας όπου οι ομάδες θα πιέσουν στο όριο, με την Mercedes να είναι εκείνη όπου τα τελευταία χρόνια έχει αντλήσει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Από τις πρώτες φωτογραφίες δεν μπορούμε ακόμα να έχουμε μια καθαρή εικόνα, όμως φαίνεται πως είναι μια μεγάλη εξέλιξη και πιο λεπτομερής από ποτέ.
Ακόμα ένας τομέας όπου έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές είναι τα ψυγεία και τα πλαϊνά bardgeboard. Το μέγεθος των ψυγείων έχει μικρύνει δραματικά και έχει τοποθετηθεί πιο πίσω στο μονοθέσιο. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη ροή αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Η ψύξη της κινητήριας μονάδας είναι κάτι που πρέπει να βελτιώσει η Mercedes Και με τις αλλαγές αυτές, φαίνεται πως τα έχει καταφέρει.
Όσο προχωράμε στο πίσω μέρος, βλέπουμε πως το μονοκόκ στενεύει όσο ποτέ και συγκρίνεται τόσο με το πίσω μέρος της Ferrari αλλά και της Red Bull. H εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού παραμένει στο ίδιο μέγεθος με το 19, όμως από κάτω ακριβώς το τεχνικό επιτελείο έχει κόψει τα δύο άκρα ώστε να επιτρέπει περισσότερη ροή αέρα στο πίσω μέρος, μειώνοντας την αντίσταση. Το κάλυμμα του κινητήρα φαίνεται αρκετά στενό, παρόμοιο με αυτό της Ferrari, έχοντας ένα μεγάλο shark-fin στο πίσω μέρος. Μεγάλη έμφαση έχω δοθεί στη πίσω ανάρτηση, η οποία είναι καινούργια για το 2020, εξελιγμένη με βάση τα δεδομένα των δύο τελευταίων ετών. Σε αντίθεση με τις άλλες ομάδες, η Mercedes έχει επιλέξει το pullrod στήριγμα να πηγαίνει κάτω από το κιβώτιο ταχυτήτων. Τέλος, η πίσω αεροτομή δεν έχει τις ίδιες λεπτομέρειες με αυτές που είδαμε στην McLaren και σίγουρα αναμένονται αναβαθμίσεις στη Βαρκελώνη.
Στο σύνολό της, η Mercedes W11 EQ Performance είναι μια δυναμική εξέλιξη της W10 και θα αποτελέσει ένα μονοθέσιο πρωταγωνιστή τη νέα σεζόν, απέναντι στις SF1000 και RB16. H γερμανική εταιρία θα φέρει αναβαθμίσεις που έχει ήδη προγραμματίσει κυρίως στο δεύτερο τεστ της Βαρκελώνης, ώστε να τα έχει έτοιμα για την Αυστραλία.
Θα καταφέρει η Mercedes να κατακτήσει ακόμα ένα Πρωτάθλημα, στον τελευταίο χρόνο των υπαρχόντων τεχνικών κανονισμών, πριν η F1 αλλάξει εικόνα το 2021;
Στάθης Κοκκορόγιαννης