spot_img

Τι αλλάζει στους κανονισμούς της Formula 1 το 2023

Όλες οι αλλαγές που έγιναν σε αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 το 2023 για να μην πιαστείτε… αδιάβαστοι. 

Η πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2023, είναι λίγα 24ωρα μακριά, αφού τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν για πρώτη φορά φέτος στις 5 Μαρτίου στο Μπαχρέιν

Σε μία σεζόν που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα περιλαμβάνει συνολικά 23 Grand Prix. Οι ομάδες παραμένουν οι ίδιες, στις οδηγικές συνθέσεις έχουμε αλλαγές στρατοπέδων αλλά όχι μεγάλες αλλαγές προσώπων.

Τι γίνεται όμως με τους κανονισμούς; Μετά το περυσινό “extreme makeover”, φέτος οι αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης. Ας τις δούμε αναλυτικά, χωρίζοντάς τες σε 8 τομείς.

Μην χάσετε απόψε στις 21:00 την εκπομπή Slipstream με εκτενή ανάλυση των χειμερινών δοκιμών και τις προβλέψεις για το 2023. Βρείτε το link εδώ.

Αγώνες Σπριντ

  • O αριθμός των Αγώνων Σπριντ διπλασιάζεται. Η συγκεκριμένη δομή του αγωνιστικού τριημέρου θα ισχύσει στα Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, Αυστρίας, Βελγίου, Κατάρ, ΗΠΑ (Όστιν) και Βραζιλίας.
  • Για κάθε GP με Αγώνα Σπριντ, όλες οι ομάδες θα έχουν 300 χιλιάδες δολάρια ως επίδομα-ζημιών για ενδεχόμενα ατυχήματα.

DRS

  • H FIA θα δοκιμάσει στα Σπριντ την ενεργοποίηση του DRS νωρίτερα από τον τρίτο γύρο της εκκίνησης του αγώνα ή της επανεκκίνησης της δράσης μετά από περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αεροδυναμική

  • Το ελάχιστο ύψος της σανίδας που αποτελεί το κεντρικό μέρος του πατώματος του μονοθεσίου, ανυψώθηκε κατά 10mm.
  • Τα άκρα του ανυψώθηκαν κατά 15mm.
  • Η μέγιστη επιτρεπόμενη απόκλιση αυτών των μερών, μειώθηκε στα 5mm.
  • Ανύψωση έχουμε και στο διαχύτη, η ακαμψία του οποίου έχει αυξηθεί.
  • Ένας νέος αισθητήρας θα μετρά με ακρίβεια το φαινόμενο “porpoising”.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #107 με την τεχνική ανάλυση των μονοθεσίων των Mercedes-AMG και Alpine.

Ασφάλεια

  • Το ύψος του roll hoop αυξήθηκε από τα 900, στα 950mm, με καμπυλότητα τουλάχιστον 20mm στην κορυφή του.
  • Παράλληλα ενισχύθηκε η αντοχή του, ώστε να μην επαναληφθεί η αστοχία του όπως συνέβη πέρυσι στο Σίλβερστον, στο μονοθέσιο του Guanyu Zhou.
  • Οι διαστάσεις των καθρεφτών αυξήθηκαν για να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών. Το πλάτος της ανακλαστικής επιφάνειας αυξήθηκε από τα 150mm, στα 200mm.

Βάρος

  • Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων μειώθηκε κατά 2 κιλά. Από τα 798 έπεσε στα 796 κιλά.

Ποινές

  • Κάθε οδηγός που θα λαμβάνει περισσότερες από 15 θέσεις ποινής στο grid ή θα έχει τιμωρηθεί να εκκινήσει από την ουρά του grid, θα παρατάσσεται σε αυτό πίσω από οποιοδήποτε άλλο οδηγό που πήρε κατάταξη.

Ελαστικά

  • Η Pirelli εξέλιξε νέα ελαστικά, με καινούρια δομή που επιτρέπει τη λειτουργία τους και σε χαμηλότερες πιέσεις, βελτιώνοντας έτσι το κράτημα εμπρός και εξουδετερώνοντας την υποστροφή.
  • Η ιταλική εταιρεία πρόσθεσε και έκτη γόμα, εκ των οποίων επιλέγει τρεις σε κάθε GP.
  • Η FIA αποφάσισε σε δύο Grand Prix να πειραματιστεί με τους κανονισμούς χρήσης των ελαστικών στις κατατακτήριες. Όλοι οι οδηγοί θα έχουν μόνο σκληρή γόμα στο Q1, μόνο μέση γόμα στο Q2 και μόνο μαλακή γόμα στο Q3.

Καύσιμα

-Η FIA έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία στις ομάδες καθώς πλέον η θερμοκρασία του καυσίμου στο ρεζερβουάρ δεν μπορεί να είναι περισσότερους από 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από εκείνη της θερμοκρασίας στον αέρα ή γενικά κάτω από τους 10 βαθμούς (μέχρι πρότινος το όριο ήταν στους 20).

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το ελληνικό πρωτάθλημα eSports, Formula G. 

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
Πηγή: Gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles