Ο Σκαραβαίος της VW πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, μετρώντας πάνω από 21 εκατομμύρια μονάδες στην παραγωγή.
Ο κόσμος δεν είχε ακόμη συνειδητοποιήσει για τα καλά πως ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είχε τελειώσει. Οι χώρες της Ευρώπης μετρούσαν τις πληγές τους, ανεξάρτητα από το αν άνηκαν στους νικητές ή στους ηττημένους. Και όμως στο Wolfsburg, σαν σήμερα το 1945, ξεκινούσε η παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα έγραφε στη συνέχεια τη δική του μεγάλη ιστορία. Το αυτοκίνητο αυτό θα αποτελούσε τη βάση για την δημιουργία ενός από τους μεγαλύτερους αυτοκινητικούς ομίλους στον κόσμο: της Volkswagen.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 27 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Επίσημο όνομα δεν είχε ακόμα δοθεί, καθώς το προπολεμικό KdF δεν μπορούσε πλέον να χρησιμοποιηθεί. Επομένως το αποκαλούσαν «Σκαραβαίο», ενώ το εργοστάσιο όπου κατασκευαζόταν ήταν πλέον κατεστραμμένο.
Η εκκίνηση της παραγωγής έγινε χάρη στη διορατικότητα ενός ανθρώπου, του Βρετανού συνταγματάρχη Ivan Hirst. Ο Hirst ήθελε να εξασφαλίσει μεταφορικά μέσα για το συμμαχικό στρατό που βρισκόταν στο υπό βρετανική κατοχή τμήμα της Γερμανίας, με την οριστική διάλυση του εργοστασίου να αποτελεί την άλλη εναλλακτική.
Τα 20.000 οχήματα που οι Βρετανοί είχαν παραγγείλει ήδη από τον Αύγουστο του 1945 οδήγησαν στη δημιουργία της εταιρείας Volkswagen, με τη συνέχεια να είναι γνωστή.
Ακούστε την ξεχωριστή τελευταία εκπομπή “Slipstream” του 2020, με ειδικούς καλεσμένους όπως οι Πάνος Σεϊτανίδης, Τάκης Πουρναράκης και Κώστας Ψάρρας. Εναλλακτικά, εάν δεν ανοίγει πατήστε εδώ.