Σαν σήμερα, 27 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1900 γεννήθηκε ο Hans Stuck, ένας από τους πιο θρυλικούς οδηγούς αγώνων της προπολεμικής εποχής. Ο Γερμανός αγωνίστηκε για πολλά χρόνια με τα άκρως επικίνδυνα αυτοκίνητα της Auto Union και διακρίθηκε δεόντως στους αγώνες αναβάσεων, χτίζοντας επάξια την υπόληψη του «Βασιλιά των Βουνών». Όπως και πολλοί άλλοι προπολεμικοί οδηγοί, ο Stuck δοκίμασε την τύχη του στην F1 όταν εκείνη βρισκόταν ακόμη στα πρώτα της χρόνια ύπαρξης. Συγκεκριμένα, εμφανίστηκε σε τρία Grand Prix στο διάστημα 1952-1953, οδηγώντας μονοθέσια της AFM όταν ακόμη επικρατούσαν οι κανονισμοί της F2. Αποσύρθηκε οριστικά από τους αγώνες στην ηλικία των 63, με πάνω από 400 νίκες στο ενεργητικό του. Απεβίωσε τον Φεβρουάριο του 1978.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 26 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1969 γεννήθηκε ο Jean-Christophe Boullion. Ο Γάλλος κατέκτησε τον τίτλο στην Formula 3000 (τωρινή Formula 2) το 1994 και προβιβάστηκε στην F1 την επόμενη σεζόν, ώστε να αντικαταστήσει τον τραυματία Karl Wendlinger στη Sauber. Ο Boullion έτρεξε σε μόλις 11 αγώνες και δεν πήρε άλλη ευκαιρία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, προσφέροντας υπηρεσίες δοκιμαστή οδηγού μέχρι και τα τέλη των ‘90s σε ομάδες όπως η Jordan και η Tyrrell. Οι αγώνες αντοχής και οι 24 ώρες του Le Mans αποτέλεσαν το βασικό πεδίο δραστηριοποίησής του για τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο του θρυλικού αγώνα στο Sarthe, το 2005 και 2007.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1985 έφυγε από τη ζωή ο Jean Rondeau, ο μοναδικός οδηγός που κέρδισε στο Le Mans με αυτοκίνητο που έφερε το όνομά του. Έχοντας γεννηθεί μάλιστα στην πόλη του Le Mans, ο Γάλλος είχε ήδη ξεκινήσει τις προσπάθειές του για κατάκτηση αυτού του ιστορικού 24ωρου αγώνα εδώ και πολύ καιρό. Εν τέλει το όνειρό του εκπληρώθηκε το 1980, όταν μοιράστηκε την ομώνυμη M379B με τον Jean-Pierre Jaussaud για να κατακτήσει τη νίκη. Το 1985 έχασε τραγικά τη ζωή του σε ηλικία μόλις 39 χρονών, όταν χτυπήθηκε από ένα τρένο ενώ περνούσε με το αυτοκίνητό του πάνω από μια διάβαση με ράγες, λίγο έξω από την πόλη Champagné.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα, επίσης το 1985, γεννήθηκε ο Jérôme d’Ambrosio. Ο Βέλγος, μετά από πολλές επιτυχίες στις μικρές κατηγορίες formula, έκανε ντεμπούτο στην F1 το 2011 με τη μικρή ομάδα της Virgin. Μοιραία περιορίστηκε στις πίσω θέσεις του grid και δεν εντυπωσίασε, μένοντας χωρίς κάθισμα για το 2012. Όντας δοκιμαστής στη Lotus, εκμεταλλεύτηκε τον αποκλεισμό του Romain Grosjean και πήρε τη θέση του για το GP Ιταλίας. Τερμάτισε στη 13η θέση, σε έναν αγώνα που τελικά αποδείχθηκε ο τελευταίος του στην F1. Μετά από μία σεζόν στους αγώνες αντοχής και το Blancpain Endurance Series, ο d’Ambrosio μετακινήθηκε στο πρωτάθλημα της Formula E, στο οποίο δίνει σταθερά το παρόν μέχρι και σήμερα.

Σαν σήμερα το 1998 απεβίωσε στη Βαλένθια ο Ricardo Tormo στα 46 του, μετά από πολυετή μάχη με την λευχαιμία. Ο Ισπανός υπήρξε θρύλος στις μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού, κερδίζοντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα 50cc το 1978 ως αναβάτης του εργοστασιακού τμήματος της Bultaco. Επανέλαβε τον ίδιο θρίαμβο το 1981, αυτή τη φορά με μια ιδιωτική Bultaco. Επίσης στέφθηκε τρεις φορές πρωταθλητής στα 50cc της Ισπανικής επικράτειας, καθώς και τέσσερις φορές στα 125cc. Λίγο πριν τον δεύτερο αγώνα στη σεζόν του 1983, κατά τη διάρκεια ενός τεστ κοντά στο εργοστάσιο της Derbi, ο Tormo χτύπησε με ένα αυτοκίνητο και συνέθλιψε το δεξί του πόδι, βάζοντας ένα άδοξο τέλος στην καριέρα του. Μετά τον θάνατό του, η πίστα της Βαλένθια μετονομάστηκε προς τιμήν του σε Circuit Ricardo Tormo.

Related Articles

PEUGEOT 9×8 Hybrid Hypercar: Ο απόλυτος σχεδιασμός

Όντας κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό, το PEUGEOT 9x8 είναι εμβληματικό, μια αισθητική & τεχνική επανάσταση, μια σχεδιαστική περιπέτεια.

Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1990s

Ας ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο της Formula 1, συγκεκριμένα στα 1990s, ώστε να ρίξουμε μια ματιά σε ομάδες που περιορίστηκαν στην αφάνεια.

Red Bull: Η πορεία εξέλιξης της RB18 και τα επόμενα βήματα

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, έδωσε νέες πληροφορίες σχετικά με την πορεία εξέλιξης της RB18, του νέου μονοθεσίου της αυστριακής ομάδας. Η...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

PEUGEOT 9×8 Hybrid Hypercar: Ο απόλυτος σχεδιασμός

Όντας κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό, το PEUGEOT 9x8 είναι εμβληματικό, μια αισθητική & τεχνική επανάσταση, μια σχεδιαστική περιπέτεια.

Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1990s

Ας ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο της Formula 1, συγκεκριμένα στα 1990s, ώστε να ρίξουμε μια ματιά σε ομάδες που περιορίστηκαν στην αφάνεια.

Red Bull: Η πορεία εξέλιξης της RB18 και τα επόμενα βήματα

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, έδωσε νέες πληροφορίες σχετικά με την πορεία εξέλιξης της RB18, του νέου μονοθεσίου της αυστριακής ομάδας. Η...

Formula 1: Αλλαγές στη διαδικασία των αγωνιστικών τριημέρων

Η Formula 1 ανάμεσα στις πολλές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, το 2022 έχει ορισμένες τροποποιήσεις και στους κανονισμούς που αφορούν τα αγωνιστικά τριήμερα και...

Πλησιάζει η ώρα της νέας McLaren

H McLaren ανακοίνωσε την ημερομηνία όπου θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το μονοθέσιο του 2022, την MCL36, σε μια μεγάλη εκδήλωση στο Woking. Οι ομάδες...