spot_img

Στάχτη στα μάτια η κατάργηση του ορίου καυσίμου;

To ενδεχόμενο να καταργηθεί το όριο των 105 κιλών καυσίμου στον αγώνα από το 2019 έχει πέσει στο τραπέζι, όμως πρόκειται να αλλάξει κάτι στους αγώνες;

Οι κινήσεις πανικού ή οι αλλαγές που δεν προσφέρουν όσα προσδοκούσαν να φέρουν είναι σύνηθες φαινόμενο στην F1 και δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα μία το 2019. Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες φήμες από τα paddock, υπάρχει η σκέψη για να καταργηθεί ο κανονισμός όπου περιορίζει τις ομάδες σε μόλις 105 κιλά καυσίμου ανά μονοθέσιο στον αγώνα.

Αρχικά, αυτό μπορεί να φαίνεται ως μια καλή αλλαγή, καθώς δεν θα υπάρχει ο περιορισμός αυτός και οι ομάδες θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο, καίγοντας περισσότερο καύσιμο. Όμως η αλήθεια είναι μάλλον διαφορετική.

Με το να βάλει μια ομάδα παραπάνω κιλά καυσίμου, μπορεί να κοστίσει τόσο στην εκκίνηση, αλλά και στους πρώτους γύρους, μιας και το μονοθέσιο μπορεί να είναι βαρύτερο από άλλα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι πιο δύστροπο, θα έχει περισσότερη φθορά, ενώ μπορεί ο ρυθμός να είναι κακός.

Επιπλέον και πιο σημαντικό απ’όλα. Όταν έχεις μόλις 3 κινητήριες μονάδες διαθέσιμες για όλη τη χρονιά, με μερικά κομμάτα να είναι το όριο στα 2, πως θα ρισκάρεις να βάλεις επιπλέον καύσιμο, ώστε να πιέσεις περισσότερο. Οι ομάδες πλέον ψάχνουν απόδοση και ταυτόχρονα να πιέσουν όσο το δυνατόν λιγότερο γίνεται. Στη πλειοψηφία των αγώνων, έχουμε συντήρηση των κινητήριων μονάδων από οδηγούς και ομάδες. Ποιος θα κάτσει να βάλει παραπάνω καύσιμα υπό κανονικές συνθήκες για να πιέσει περισσότερο; Εκτός βέβαια κι αν δεν τους ενδιαφέρουν οι ποινές στην εκκίνηση με επιπλέον κινητήρες, όμως δεν βοηθάει τόσο αυτό.

Μία ομάδα που πάει για πρωτάθλημα, δεν θα κάτσει να ακολουθήσει αυτή τη στρατηγική, οπότε εάν γίνει αυτή η αλλαγή, μη περιμένει κανένας να πιέζουν για περισσότερη ώρα.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως είναι για τους οδηγούς. Χωρίς το όριο, ενδέχεται να σταματήσουν το λεγόμενο “lift and coast”, που κοστίζει σε χρόνο, ώστε τα καύσιμα να φτάσουν μέχρι το τέλος.

Εννοείται πως τώρα μπορούν να καταναλώσουν περισσότερο καύσιμο, όμως με κίνδυνο να φθαρει ο κινητήρας, λίγοι ή και κανένας δεν πρόκειται να το ρισκάρει να βάλει επίτηδες ώστε οι οδηγοί να πιέσουν περισσότερο. Το “lift and coast” θα περιοριστεί και η εξοικονόμιση καυσίμου θα κρίνεται περισσότερο από τα modes του κινητήρα, παρά από τον οδηγό.

Φυσικά μένει να επιβεβαιωθεί αυτή η φήμη, διότι όπως είναι ευρέως γνωστό, οι ομάδες της F1 είναι οι καλύτερες στο να μην μπορούν να συμφωνήσουν.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles